thoralf

Alla inlägg den 11 december 2016

Av Thoralf Alfsson - 11 december 2016 21:26

I förra veckan satte jag upp ett antal affischer inför att riksdagsledamoten Anders Forsberg skulle komma till Skansen i Färjestaden för att föreläsa om Sverigedemokraternas landsbygdspolitik. Jag hade satt upp affischer i A4 och A3 format på ett tiotal platser. De revs ner eller plockades bort efter någon dag eller efter bara några timmar. Alla andra affischer satt dock kvar på anslagstavlorna.


Det goda hatet har varit framme ännu en gång!


Barometerns nyhetschef Jesper Ericsson skrev i sin krönika följande.


”Du har blandat ihop rätten att tycka, debattera och diskutera med möjligheten att håna, kränka och förminska.”


En sajt som enbart ägnar sig åt att ”håna, kränka och förminska” är IRM, Inte rasist men. Det är hela deras ”affärsidé” och enda syfte att förtala, håna, kränka och förminska.

 

När jag publicerade mitt senaste blogginlägg om National Pen visste jag att det bara var frågan om minuter innan IRM och Henrik Johansson skulle nappa på blogginlägget. Nu dröjde det faktiskt ett par timmar innan det kom upp på IRM. Som förväntat tyckte ansvariga på IRM att det som National Pen ägnat sig åt var riktigt roligt. IRM uppskattar tydligen företaget och deras tilltag. För att inte tala om IRM-läsarna som kommenterar och har roligt. I skrivande stund har ca 1 300 personer gillat inlägget hos IRM. Ganska skrämmande!


Det sorgliga är ju att media håller IRM och deras medarbetare om ryggen. Det finns inte på kartan att de skulle ifrågasättas av vänsterjournalisterna.


Om Svenska kommittén för antisemitism besökt IRM:s facebooksida och läst lite kommentarer hade de väl knappast delat ut ELSA-priset till IRM. Eller var det precis det som kommittén gjort och därför delade ut priset! Läs artikel i DN.


Svenska kommittén för antisemitism motivering till varför man delar ut ELSA-priset till IRM är minst sagt bisarr enligt min mening.

 

”För dess outtröttliga granskning och belysning av rasistiska, antisemitiska och antidemokratiska uppfattningar i och kring Sverigedemokraterna”


IRM får ELSA-priset för det goda hatet man sprider på sociala medier. Här nedan följer ett litet axplock av kommentarer där en majoritet kommer från IRM:s facebooksida. Vilket hyckleri!


   


I samband med att IRM publicerar något som berör eller länkar till min blogg brukar det goda hatet flöda på min blogg. Här kommer ett litet urval av de "goda hatkommentarer" som jag har sparat.


 


Aldrig någonsin har media lyft detta hat som jag och många andra sverigedemokrater ständigt utsätts för. Det är uppenbarligen fullständigt ointressant för media. Eller snarare är det inte politiskt korrekt att skriva om detta då det är vänstersympatisörer som ligger bakom detta hat.

Journalisterna behöver inte leta så länge på FB.


PS


Nästa blogginlägg blir nummer 2 000 på denna bloggportal som jag började använda i juli 2012. Ett litet jubileum! Jag lovar att det blogginlägget skall bli lite extra kryddat!



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards