thoralf

Alla inlägg den 28 december 2016

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2016 23:34

Jag blir frustrerad när jag lyssnar på radio eller TV. Det är bara vänstermänniskor i varje program! Än mer frustrerad blir jag när jag lyssnar på politiker från 7-klövern. Är det ingen politiker inom 7-klövern som vågar säga ifrån. Är de mesar hela bunten? Rädda om sina arvoden som skattebetalarna så snällt betalar till dessa politiker som sviker den egna befolkningen! Hur kan skattebetalarna/väljarna acceptera att detta fortgår år efter år?

 

Nu skall dessutom svenska folket tvingas lyssna på Fredrik Reinfeldt när han gör politiskt korrekta intervjuer av före detta toppolitiker. Det kommer sannolikt inte ställas en enda icke politiskt korrekt fråga under dessa intervjuer. Detta betalar vi dessutom TV-licens för. Frustrerande!


Jag hoppas att den strategi som SD bedrivit under 2016 varit ett sätt att blottställa hur ynklig och ovärdig Anna Kinberg Batra är som statsministerkandidat. Även hur fega och initiativlösa moderaterna är som parti att leda Sverige. Sverigedemokraterna har sedan valet gett Moderaterna och Alliansen ett otal chanser att ta över makten och regeringsmakten men man har inte vågat utmana Socialdemokraterna och svetsaren Stefan Löfven. Ynkligt är bara förnamnet!


Vilket förtroende inger det hos väljarkåren?

 

Mitt eget svar är noll i förtroende. I en kommentar i mitt förra blogginlägg kallades Anna Kinberg Batra för ”moraklockan”. Jag har full förståelse för den liknelse på mer än ett sätt. Helt enkelt många sätt!


Jag hoppas dock att SD nu anser sig ha uppnått målet med sin strategi att ”nolla” Anna Kinberg Batra. Nu håller istället Annie Lööf på att segla upp som Alliansens statsministerkandidat enligt flera experter i media. Annie Lööf är rena motpolen mot Jimmie Åkesson. En uppåtgående Annie Lööf som tar över rollen som ledare för Alliansen istället för Anna Kinberg Batra är enligt mig alldeles perfekt. Anna Kinberg Batra har inte den karisma som behövs för att utmana Annie Lööf från Maramö. Missnöjda moderater kommer förhoppningsvis lämna en misslyckad Anna Kinberg Batra för att istället rösta på Åkesson när Annie Lööfs migrationspolitik får mer och mer utrymme i debatten och inom Alliansen.


Därför är det hög tid för SD att bedriva en egen politik med starka politiska förslag som går tvärsemot Centerpartiets ”vänsterpolitik” och som därmed kan öka polariseringen inom Alliansen och samtidigt få fler och fler väljare att tvivla på Alliansens samarbete och förmåga att leda landet.


Donald Trump blev inte president i USA på grund av att han flörtade med sina politiska motståndare. Han blev president för att han utmanade det politiska etablissemanget! Det är hög tid att Sverigedemokraterna visar samma självförtroende och på allvar utmanar etablissemanget om makten i Sverige.

 

Personligen önskar jag att Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson, Rickard Jomshof, Björn Söder med flera visar varför svenska folket skall rösta på SD. Chansen kommer aldrig bli bättre än 2018!


Efter 2018 kan det vara för sent för vårt fosterland!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards