thoralf

Alla inlägg den 6 december 2016

Av Thoralf Alfsson - 6 december 2016 22:24

Idag har närmare 200 lägenheter vid Kungsgårdsvägen fått information från SD. Idag har jag provat ett nytt grepp med att komplettera våra foldrar med även ett utdrag från ett protokoll från Samhällsbyggnadsnämnden angående den nya detaljplanen. Där majoriteten (S, V, C, M, L) vill bygga bostäder i ett grönområde som i kommunens Grönstrukturplan från 2010 utpekas som ”ett särskilt värdefullt område i sin helhet”. Av protokollet framgår det att SD var det enda partiet som vill begränsa byggandet och bara tillåta byggnation av två av det sju hus som majoriteten och Alliansen vill bygga.


     

Vy från öst. Hus med rött kors säger vi nej till och hus med grönt kors säger vi ja till i detaljplanen. Övriga hus befintliga.


Kalmars kommunpamp Johan Persson kör numera över alla. Han har slutat att lyssna på medborgarna i Kalmar. Boende i detta bostadsområde ordnade både demonstration och bjöd in Samhällsbyggnadsnämndens ordförande Mattias Adolfson (S) till detta tillfälle för att få svar på sina frågor och framföra sina åsikter men det hjälpte inte ett enda dugg.


Under de dryga 10 år som Johan Persson som suttit som kommunalrådet har han skapat sitt lag av trogna politiska medarbetare inom socialdemokraterna som backar upp pampen Johan Persson. Besluten tas i slutna rum och väljarnas åsikter betyder inte något längre.


Skall bli intressant att se om det blir några reaktioner på denna utdelning. Jag träffade en hyresgäst med utländsk bakgrund som undrade om jag delade ut reklam. När jag upplyste om att jag delade ut politisk information från SD och information om den planerade byggande av nya bostäder i grönområdet. Så sa han att han var så fruktansvärt förbannad på att man ska förstöra grönområdet.


Nu är frågan om jag kommer utsättas för mer näthat efter denna utdelning. Eller om det blir nätkärlek ;-)


Det pratas mycket om näthat just nu i media. Men det näthat som jag och många andra Sverigedemokrater utsätts för omnämns aldrig av pk-media. Jag utsätts ständigt av detta hat från de goda människorna som oftast har sin politiska hemvist inom vänstern eller socialdemokraterna.


I helgen blev jag uppmärksammad på ännu en person som vräkt ur sig sitt hat mot mig på nätet. Jag har dokumenterat allt. Det finns omständigheter som är ganska anmärkningsvärda. Men jag kommer att skriva mer om detta i ett kommande blogginlägg.


Här kommer utdraget från protokollet från Samhällsbyggnadsnämnden som jag delat ut till ca 200 berörda lägenheter i området.


 

 



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards