thoralf

Direktlänk till inlägg 1 december 2016

UNDERBARA NIGEL FARAGE IGEN

Av Thoralf Alfsson - 1 december 2016 00:10

Nigel Farage talar vid en mediekonferans. Han läxar upp deltagarna om både det ena och det andra, inte minst klimatalarmisterna och vindkraftsivrarna. Avslutning är minst sagt träffsäker. 


Tänk om någon kunde läxa upp svenska journalister på samma sätt men i Sverige bjuds väl enbart ja-sägare in att tala.


 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 december 2016 00:59

"Tänk om någon kunde läxa upp svenska journalister på samma sätt men i Sverige bjuds väl enbart ja-sägare in att tala."

Att Åkesson har blivit en trött ja-sägare har nog inte någon missat.

Så vem skall då läxa upp svenska journalister?

 
Ingen bild

Absolut sanning

1 december 2016 05:07

Thoralf, detta har inget med Nigel Farage att göra, men jag skulle ändå vilja uttrycka en snabb kommentar och en lite längre kommentar om bloggplatsen.se

Snabb:

En länk fungerar om den blir blå-markerad.

Det lättaste sättet att få en länk att fungera är att KOPIERA in den i kommentarsfältet från ett datorprogram.

____________________________________

Längre:

Jag fick inte två av sex länkar att fungera när jag MANUELLT skrev in dessa DIREKT i kommentarsfältet dubbla gånger.

De fyra övriga länkarna samt övrig text kopierade jag in.

Så här ser JAG på problemet som uppstod:

Om man skriver in ett HTTP  kommunikationsprotokoll 
(länkens webbadress) DIREKT i kommentarsfältet på din blogg hos bloggplatsen.se är det inte säkert att webbadressen blir taggad med rätt JavaScriptkod för en (hyper)länk.

Jag trodde portalen ALLTID kunde exekvera rätt kodning EFTER man skickat kommentaren med fullständig HTTP-adress, men så är inte fallet.

Det lättaste sättet att undvika detta är att först arbeta med text och HTTP-adresser i ett HTML(5)-baserat program och sedan kopiera in detta i kommentarsfältet på  bloggplatsen.se.

Givetvis kan jag få dessa två länkar att fungera om jag KOPIERAR in dem från ett program, men poängen är att man ska väl kunna göra ett tillägg av en länk efter att man kopierat annat dit!!!

Ska inte en portal klara av hypertextfunktionen DIREKT i ett kommentarsfält man själv tillhandahåller?

 
Ingen bild

Rune

1 december 2016 05:23

Underbara Nigel ja!
Härligt att höra att lögnerna om klimatet dras fram i ljuset.
Även JFK-mordet ligger ju ute på nätet nu fullständigt genomlyst vilket visar att CIA med Bush den äldre som chef koordinerade det. 9/11 och förintelsen likaså. Det kommer bli ett uppvaknande som heter duga bara hederliga människor vågar ta i det och basunera ut det genom sina kanaler. Och sen det som gjort allt detta vidriga möligt - "federal" reserve och de satans utvalda familjer med Rotschild i toppen som plundrat världen och manipulerat och köpt lögnens hejdukar i väst som glatt i politiska partier och i parlament framfört ondskans budskap mot sina 30 silverpenningar. Usch för alla dem som sålt sin själ til Satan och papegojat lögnerna vidare utan att ens fördjupa sig i ämnena utan att ifrågasätta. Jag hoppas att politiker och "journalister" nu snart får sina rättmätiga straff, undantaget dem som aldrig stått upp för dessa lögner.

 
Ingen bild

Rune

1 december 2016 09:24

Ojdå! Har det kommit en Rune till här? Trodde jag var ensam om namnet?

Thoralf Alfsson

1 december 2016 09:59

Jag började faktiskt undra lite ;-)

 
Ingen bild

Absolu sanning

1 december 2016 10:24

För att inte bli en Don Quijote som slåss mot väderkvarnar/jättar så rättar jag in mig i ledet och kopierar fortsättningsvis in alla länkar och längre text till bloggportalen/bloggtjänsten.

Kortare ren text kan man fortsätta att skriva in direkt i kommentarsfältet.

Här är Lars Berns och Tino Sanandajis länkade webbadresser till artiklarna:

https://anthropocene.live/2016/11/30/varfor-kallas-nationalister-for-rasister-och-nazister/

http://tino.us/2016/11/dansk-statstelevision-om-morklaggningen-av-kungstradgarden/

 
Ingen bild

Erc H

1 december 2016 10:26

Nigel Farage är en underbar talare, vi har i Sverige inget ens i närheten, detta oberoende av politisk ståndpunkt.
Lyssna på en riksdagsdebatt, du somnar inom en kvart..
Entoniga röster som läser från et skrivet manus, elle om det improvseras fyllt med ääääähh.. öhhh etc.
Det var ju inget i hans tal som smekte öronen på lyssnarna, sånt vill vi har mera av, i Sverige.
Vilket inte kommer att hända, så länge styrande och media "sitter på samma styråra".
Om man som Löfvén "sitter på styråran" går det mest i sick-sack och i cirkel, vilket vi sett..

 
Ingen bild

Lars Cornell

1 december 2016 10:54

Om Trump - skäller ut hela MSM-kåren rakt av gör bara en ren folkhjälte!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

1 december 2016 11:21

Hälften förstår inte och den andra hälften vill inte förstå
Finns bara ett sätt att lösa detta på speciellt i Sverige
Ta bara sista killen i klänning som hoppar på Marcus Oskarsson med full mediakraft

 
Ingen bild

Extremisten Malena Ernman byts ut som nyårsvärd

1 december 2016 11:52

Valet av Malena Ernman som nyårsvärd förra året fick stor kritik på sociala medier, då hon har en stark politisk profil.
http://www.expressen.se/noje/pernilla-august-ringer-in-nyaret/

Ännu ett exempel på att vänsterextremisterna tappar mark i det offentliga rummet.

 
Ingen bild

joffe

1 december 2016 12:39

Ja denne Nigel Farage är en lysande stjärna på en dystert mörk politisk och journalistisk himmel.

Och att klimatalarmisterna fick sig en känga var helbra...

 
Ingen bild

LALILA

1 december 2016 13:46

På tal om vindkraftverk. Körde mellan Kalmar och Köpingsvik idag. Alla vindkraftverken som jag såg stod stilla. Känns ju tryggt när kylan sätter in. Det brukar ju inte blåsa speciellt mycket när det är kallt.

 
Ingen bild

PK-Pysskolog

1 december 2016 16:07

OT.
Den gode Kent Ekeroth får nu bannor för att han, kanske lite full, givit sig ut i den stockholmska natten. Aja baja så borde han inte ha gjort. Det är att utmana ödet. Nej, bliv vid din kammare som Thoralf!

Här kommer jag att tänka på alla lättklädda damer som blir överfallsvåldtagna. Jag trodde vi var överens om att inte lägga skulden på dem. Är vi inte det längre? Ska de skylla sig själva, nu?

Precis som Kenth? Borde han inte passat sig och låtit bli att utmana våldsvänstern genom att vara ute nattetid?

Jag bara undrar..


 
Ingen bild

Därför stämmer inte SDs siffror

1 december 2016 16:27

På torsdagen släppte SCB sin nya partisympatiundersökning för november 2016. Här står det bland annat klart att SD tar väljare från hela sjuklövern och att partiet gått fram starkast jämfört med valet 2014.

Bortfallet i mätningen, alltså tillfrågade som inte kunnat/avböjt att svara, är hela 43,9 procent och ytterligare 20 procent är osäkra. Det är känt att SD ofta underskattas i opinionsmätningar generellt, men i synnerhet de som inte utförs anonymt.
http://avpixlat.info/2016/12/01/sd-starkast-framat-sedan-valet/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 december 2016 16:59

Annat ämne:
Expressen skriver om en 55-årig asylsökande som gick bärsärkagång på Systembolaget i Borås

–Jag hade ingenstans att bo och mådde dåligt. Jag frös och hade ingenstans att bo.
-Inne på Systembolaget blev jag arg och slog sönder så många flaskor som möjligt.

Längre ner i texten står att läsa att ”vapnet" var ett drygt 30 centimeter långt armeringsjärn.

Expressen vill påskina att den stackars asylsökande mannen plötsligt drabbades av denna ilska inne på Systembolaget.

Då var det ju lägligt att han hade ett drygt 30 centimeter långt armeringsjärn till hands.

Vem har inte det?


Thoralf Alfsson

1 december 2016 17:12

Vilken religion är det som förbjuder alkohol?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards