thoralf

Alla inlägg den 10 december 2016

Av Thoralf Alfsson - 10 december 2016 09:43

National Pen är ett företag som jag handlat av vid några tillfällen. De säljer framförallt pennor som man kan få ett eget tryck på, med logga eller en text. För några år sedan köpte jag några pennor för Sverigedemokraternas räkning. I våras fick jag ett varuprov på en penna som jag gillade och erbjudandet och priset var också väldigt bra. Jag lyfte det i vår styrelse och vi beslutade köpa in ett antal pennor för att dela ut till medlemmar som kom till våra Öppet hus möten.


 


Har man sedan väl handlat en produkt från National Pen så kommer det nya varuprover och erbjudanden med jämna mellanrum med den text som man senast hade beställt. I oktober fick jag ett nytt varuprov från National Pen. Jag öppnade kuvertet och kollade på en ny modell av penna men sedan hajade jag till. Vad var det för text på pennan?


 


Ju fler gånger jag läste texten desto mer upprörd och förbannad blev jag.


Jag kontaktade givetvis företaget och undrade vad dom höll på med. Företaget förnekade givetvis all kännedom och menade att vi beställt pennor med den texten. Jag förklarade för dem att det skulle vara ”politiskt självmord” beställa pennor med den texten och fullständigt uteslutet att vi skulle beställa något så korkat.

Utan att det är någon anställd på National Pen som låg bakom detta och som försökt göra sig lustig. Då blev personen ganska otrevlig och avslutade samtalet.


Någon vecka senare damp detta varuprov ned i vår post.


 


"Er image är vårt arbete!"

 

Jojo, den devisen kan man ju har sina åsikter om.


Jag ringde då igen upp företaget och begärde att få prata med Stefan Holm, VD Marknadsföring men svaret blev från den som svarade på servicenummret att jag kommer inte högre upp i företaget än till honom. Han blev ganska otrevlig även denna gång.


 


Jag upptäckte då att företaget även hade en sida på Facebook och ställde då en fråga där om jag kunde få mailadress till VD Stefan Holm i Sverige. Döm om jag blev förvånad när jag fick detta svar.


 


Det fanns ingen Stefan Holm på företaget men alla brev som skickades ut är underskrivna av en Stefan Holm. När jag då ringde upp företaget igen så ville de inte svara på frågor om Stefan Holm utan om jag ville det skulle deras chef Rebecca, som uppenbarligen fanns på Irland ringa upp mig. Efter att jag väntat på detta samtal under några veckor skrev jag återigen till företaget men nu hade jag tröttnat på att vara snäll.


Jag begärde nu en kompensation för det tilltag som uppenbarligen någon anställd gjort på företaget National Pen. Jag har påmint företaget ett antal gånger men de svarar inte. Därför skriver jag detta blogginlägg som en del av det goda hatet som finns i vårt samhälle idag. 


Denna gång är det till och med ett företag som står för det goda hatet!


Jag har gett företaget alla möjligheter att rätta till sitt ”misstag” men blivit fullständigt nonchalerad av anställda National Pen.


Samtidigt vill jag nu varna alla andra Sverigedemokrater, företag eller privatpersoner från att handla av detta företag.


Skriv gärna till dem på deras kontaktsida eller ring företaget!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards