thoralf

Alla inlägg den 9 december 2016

Av Thoralf Alfsson - 9 december 2016 10:55

Jag har vid några tillfällen tidigare skrivit om det goda hatet, framförallt det goda näthatet som i stort sett aldrig uppmärksammas. För mig är allt hat negativt, oavsett vem som är avsändare. Jag utsätts mer eller mindre dagligen för detta på grund av att jag företräder Sverigedemokraterna och på grund av min blogg. På min blogg lyfter jag fram fakta från svenska myndigheter. Det är ofta statistik som inte gillas av de politiskt korrekta då statistiken visar en annan verklighet än den de påstår.


IRM, Inte rasist men är en ”hatsajt” som enbart riktar sig mot sverigedemokrater. För precis ett år sedan skrev jag om detta i ett blogginlägg efter att jag fått ta emot mycket otrevliga saker.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2015/12/08/11230275-otrevlig-dag/


Jag hade hoppats att saker och ting skulle bli bättre efter den omsvängning som skett under de senaste åren då flera partier omvärderat sin invandringspolitik, inte minst socialdemokraterna, miljöpartiet och moderaterna. När dessutom vissa medier också visar tecken på en omvärdering så har det funnits förhoppningar om att hatet skulle minska.


Tyvärr så har jag snarare upplevt att hatet blivit värre, framförallt på sociala medier. Möjligen beror det på att utrymmet blivit mindre och mindre för de vänstergrupper som härjar på sociala medier allt eftersom fler och fler politiker och journalister omvärderar sin syn på invandringspolitiken och dess konsekvenser.


Jesper Ericsson, nyhetschef på Barometern skrev i veckan en artikel om hatet men som vanligt är det bara en typ av hat som uppmärksammas. Jag har påtalat det. Här kommer två citat från hans text.


”Du har blandat ihop rätten att tycka, debattera och diskutera med möjligheten att håna, kränka och förminska.”

 

”Och nu är det dags för självinsikt. Det farliga är ju inte de hatande, högljudda människorna, utan de goda som är tysta.”

 

De goda hatar också! Eller i vilket fall som helst anser de sig själva för att vara goda. Ett utmärkt exempel på detta är ansvariga för Folkets hus i Torsås. Trots att Folkets hus föreningen nästan får 200 000 kronor i stöd från kommunen vägrar de hyra ut till Sverigedemokraterna i Torsås.

I dagens Barometern finns en insändare från dessa goda människor. Insändaren har fått en ironisk rubrik av insändarredaktionen. ”Alla ska känna sig välkomna till oss”, förutom då Sverigedemokraterna och dess medlemmar och sympatisörer som idag utgör ca 20-25 procent av väljarkåren. 


http://www.barometern.se/insandare/alla-ska-kanna-sig-valkomna-till-oss/


Hyckleriet har inga gränser inom vänsterrörelserna!


Så snart jag hinner återkommer jag med del 2 som kommer handla om företaget National Pen.


UPPDATERING


SD Torsås och Martin Kirchberg har gjort ett videoklipp om turerna kring Folkets hus i Torsås.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards