thoralf

Alla inlägg den 7 december 2016

Av Thoralf Alfsson - 7 december 2016 08:46

 


Undrar om Linus Hellman och alla andra som var upprörda över mina diagram över befolkningsutvecklingen i Kalmar kommer ifrågasätta diagrammen från PISA-undersökningen som presenterades i Barometern idag men säkert också i många andra tidningar då artikeln och sannolikt också diagrammen kommer från TT. Den oberoende Nyhetsbyrån ;-)


I detta fall gäller det ju både x-axeln och y-axeln.


Nu förväntar jag mig att alla dessa personer som protesterade mot mina diagram kallar TT:s diagram och presentationen för lögn, förbannad lögn och statistik.


Linus Hellman bör väl omgående göra om diagrammen efter sin egen modell för att visa hur fel TT har i sina diagram. Jag förväntar mig också att IRM, Inte rasist men lyfter upp denna falska och lögnaktiga presentation av PISA-undersökningen. Och inte minst alla de tusentals som "gillat" eller kommenterat deras inlägg på Facebook. Ni får gärna be om ursäkt! 


För att inte tala om alla dessa matematiklärare som förfasade sig över mitt diagram och som skulla använda det som avskräckande exempel i sin undervisning. Nu får de ett praktexempel från TT och tidningarna som de kan använda i matematiklyftet. Snacka om självmål och låga kunskaper i statistik och hur den presenteras. Där vänsterpropaganda går in, går uppenbarligen vettet och kunskapen ut.


Upp till bevis Linus Hellman och IRM. Visa nu att ni är konsekventa i era bedömningar och ställningstagande.


Se mitt blogginlägg för att förstå bakgrunden till detta.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/11/27/11390494-pr-kupp-och-sanningen-som-vanstern-inte-forstar/


UPPDATERING


Ja, la in en länk till detta blogginlägg på Linus Hellmans FB-sida. Jaag ville uppmärksamma honom och hans besökare på mitt blogginlägg ;-)


Så här reagerade Linus Hellman. 


 



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards