thoralf

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

VALSABOTAGE

Av Thoralf Alfsson - 29 augusti 2014 12:59

Idag på morgonen fick jag samtal från ett förröstningsställe i Kalmar att våra namnvalsedlar var försvunna. De hade givetvis stulits! Placeringen av valsedlar är väldigt illa vald exakt vid utgången. Jag påtalade placeringen redan i onsdags när jag placerade ut namnvalsedlarna så jag var inte förvånad när jag fick samtalet idag. Jag förväntar mig att jag får åka till den aktuella förröstningslokalen flera gånger om man inte flyttar valsedlarna.


Dessutom har våra valplakat slagits sönder i centrala Kalmar och ute i Lindsdal. I norra Kalmar har även våra valplakat stulits. Stora plakat har helt enkelt försvunnit och går inte att hitta i närområdet. Det ”märkliga” är att alla andra partiers valplakat får stå kvar i norra Kalmar.


Min egen misstanke är att det rör sig om vänsterextremister och odemokratiska personer som ägnar sig åt dessa valsabotage. Skolan har fullständigt missat att lära ut vad demokrati innebär för dessa vänstermänniskor. De största demokratiföraktarna är utan tvekan vänsterrörelsen. De som står för det goda hatet i samhället men även de som media ständigt och jämnt håller om ryggen.


Välbetalda, fega hycklare på SVT vägrar svara på frågor om var deras kostnadsberäkningar kommer ifrån och hur det är utförda!


 
 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

29 augusti 2014 13:35

Ja, det vänster tycks frukta mest är att vanligt folk skall få bestämma själva vad dom tycker är viktigt och i vilken rikting vårt samhälle skall gå.

 
Lotta

Lotta

29 augusti 2014 13:45

Granskning Sverige om svt:s fula knep i partiledarutfrågningen.

http://youtu.be/IzXueFM1EIc

 
Ingen bild

Lasse H

29 augusti 2014 14:06

Säkert autonoma "dräggel" på vänsterkanten och MP-folk som står för detta. Håll ögonen öppna!

 
Ingen bild

Skånepåg

29 augusti 2014 14:21

@ Thoralf

Hustrun bad mig fråga dig vilket förröstningsställe som "slarvade" med att ha Sverigedemokraternas röstsedlar på plats. Hon tänkte att förutom oss själva hjälpa till att hålla koll även genom sina väninnor

 
Ingen bild

X

29 augusti 2014 14:34

Jag håller koll på Berga!

 
Ingen bild

Thoralf A

29 augusti 2014 14:36

Skånepåg

Ingen har slarvat vad jag vet! Det var vid ICA Berga centrum som någon tagit våra namnvalsedlar.

 
Ingen bild

World Traveller

29 augusti 2014 14:37

Det kan lika gärna vara MUF eller Svenska Kyrkan som är skyldiga. Flera brittiska kollegor har precis återvänt efter lite ledighet. Fan vilka skräckhistorier de berättar om läget i UK nu med islamisterna. På vissa håll är vanliga civila britter livrädda. Muslimerna marscherar med IS-flaggor och skriker att de ska döda alla britter. Undrar hur länge detta kan hålla på innan det smäller.

 
Ingen bild

X

29 augusti 2014 14:41

@Thoralf
Konstigt. Jag var uppe och handlade för ngn timme sedan och kollade och valsedlarna står precis vid kontrollantens bord. Kanske de har flyttat dem sedan du påpekade problemet. Hur som helst, SD:s valsedlar fanns då till samtliga val.

 
Ingen bild

Skånepåg

29 augusti 2014 14:44

KDU-topp ifrågasätter flyktingantal

http://www.ystadsallehanda.se/inrikes/article2230664/KDU-topp-ifragasatter-flyktingantal.html

 
Ingen bild

SD Kalmarit

29 augusti 2014 14:44

Hej Alf!

Jag är inte förvånad över att det var i Berga det skedde. Jag var där senast igår på ett jobbärende. Jag gick in på ICA vid 16-tiden och då var dem där, det var jag noga med att kontrollera. Sen på kvällen när jag slutade vid 20:00 så hade ABF satt upp en scen där någon grabbhalva stod och försökte rappa. "Alla som inte dansar är sverigedemokrat" var bl.a hans "budskap."

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 augusti 2014 14:47

Bedrövligt. Även om något vänsterextremt parti skulle affischera utanför mitt hus, skulle jag aldrig ta bort dem. Samma med valsedlar.
Min känsla för rent ärligt spel och respekt för vår demokrati, får mig att koka av ilska varje gång en affisch tas ner eller valsedlar "försvinner"...

Skräcken för SD och vetskapen om att sanningen om invandringen nu kommer fram till väljarna, skrämmer...

 
Daniel

Daniel

29 augusti 2014 15:09

Att det skulle vara vänsterfolk som varit i farten förstår man ju. Sjöstedt har ju tydligt gjort klart att han är emot demokrati där alla har samma rätt, senast i samband med demonstrationerna i Malmö.
Kommunism rakt av! Skrämmande.

http://danneking.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pepparholm

29 augusti 2014 15:21

Statsministern anser, att om man är Sverigedemokrat så får man skylla sig själv. För övrigt så vägrar han att tala med en sådan medborgare.

 
Björn söderberg

Björn söderberg

29 augusti 2014 15:22

Jäklar om inte sd:s valsedlar inte finns på plats valdagen är det en anmälan direkt

http://barrkis

 
Ingen bild

Stefan

29 augusti 2014 15:40

På Lasarett i Helsingborg saknades röstsedlar från SD. Har ingen koll på varför. Jag tror nog att alla får hjälpas åt att kolla detta i alla vallokaler. Detta är nog en del i vänsterns utomparlamentariska åtgärder.

 
Lotta

Lotta

29 augusti 2014 16:28

Igår fanns SD:s valsedlar på ICA däremot har jag inte sett en enda valaffisch från SD längs Norra Vägen ut till Lindsdal.

http://youtu.be/IzXueFM1EIc

 
Ingen bild

Onkel Sven

29 augusti 2014 17:18

Hoppas någon kollar på Misteln i Högsby , ska göra vårt val där i morgon .

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 augusti 2014 17:43

Pepparholm

Precis som här då, har man en annan åsikt om saker. Är mata inte trollen kommentaren en stående fras, mycket produktivt "not", jag personligen tycker att dialogen är viktigast oavsett.

 
PFEP

PFEP

29 augusti 2014 17:48

Skamligt!
Någon här där har sett en kommunist/vänsterperson med valkar i näven?

http://tpnd

 
Ingen bild

World Traveller

29 augusti 2014 18:16

Mats, ville du inte se lite bilder från mitt jobb?

 
Ingen bild

Thoralf A

29 augusti 2014 18:20

WT

Jag kan lägga upp lite bilder på bloggen. Jag vet att du har mycket att visa upp ;-)

 
Ingen bild

World Traveller

29 augusti 2014 18:23

Ni som kan, titta gärna på Skynews ikväll. David Camerons tal till Brittiska folket. Det är riktig kris i UK nu. Flera av mina kollegor kom tillbaka från leave igår och idag och alla säger detsamma - stora muslimska demonstrationer i flera Brittiska städer där de viftar med IS-flaggor. Brittisk media försöker mörklägga men Premiärministern var tvungen att göra ett uttalande om situationen. Mycket intressant tal, om än oroväckande. Nu börjar väl svenska vänstern drömma om en arabisk vår här också.

 
Ingen bild

YYZ

29 augusti 2014 18:26

BBC
http://www.bbc.com/news/uk-28986271

 
Ingen bild

World Traveller

29 augusti 2014 18:27

Tack Thoralf.

Jag kan maila några bilder imorgon. Kom precis tillbaka till campen och har en tidig start imorgon. Har ett möte med representanter från en grupp som vi egentligen inte borde ta i med tång.

 
Ingen bild

Kent Lindholm

29 augusti 2014 18:31

Ica Smedby har mycket god ordning på sina saker. De till var till och med riktigt hjälpsamma vid inlämningen av mina röster. De noterade att jag inte gjort rätt och mina röster skulle därmed blivit ogiltiga. Valsedlar finns gott om (näst längst fram)... Kollar i morgon igen :-)

 
Ingen bild

Annelie

29 augusti 2014 19:11

När jag var på ICA Berga centrum fanns det valsedlar. Röstade tidigt när dom öppnade.

 
Ingen bild

Gute

29 augusti 2014 19:47

I Visby innerstad lägger PostNord valmaterialet från Sverigedemokraterna i en speciell folder med betäckningen, "Information till alla hushåll", innan den läggs i postlådan hos väljarna.

Övriga partiers valinformation saknar den censureringen, obehagligare än så kan det knappast bli i ett land som utger sig för att vara det mest "demokratiska" i världen.

 
Ingen bild

En tjock med bröd tack

29 augusti 2014 20:00

Röstsedlar vid Berga Centrum ok vid förtidsröstning 17.00
Vid ev problem får väl deras personal sitta på sin stol hela tiden förmodligen har dom betalt för just det?

Det som inte är ok vid Berga Centrum är kungen af Kalmars present för att halva centrumet brändes ned dvs Kalmar Neues Tanzstudio
Tror även att det nybyggda äldreboendet är vikt speciellt åt ett visst klientel, har för mej att det funnits tidningsuppgifter om det förut ?

 
Ingen bild

Stefan

29 augusti 2014 20:19

Förtidsröstade idag i en vallokal i södertälje och där var allt i sin ordning. Välfyllt med valsedlar från alla partier.

 
Ingen bild

Observer

29 augusti 2014 20:29


MED SVERIGES OPROFFISSIONALITET BETRÄFFANDE DEMOKRATI SÅ KAN VI LIKA GÄRNA HA EN MILITÄRKUPP SOM RÖSTNING I VALLOKALER SÅ SOM DET ÄR IDAG!

 
Ingen bild

Nissolf

29 augusti 2014 20:31

Gute, på en annan närliggande ö kom valsedlarna från V och SD i samma folder :D (Dom röda ligger redan i därtill ägnad container, SD´s ligger på köksbordet klara att användas).

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/sabotage-mot-sd%284425391%29.gm

 
Ingen bild

AyC

29 augusti 2014 20:40

Kan inte SD stämma SVT. Under tiden borde alla som inte känner att SVT lever upp till sitt uppdrag kunna ställa in sina betalningar till Radiotjänst till dess detta är rättsligt prövat ...

 
Ingen bild

En tjock med bröd tack

29 augusti 2014 20:49

AyC : Finns det Sverigevänner som fortfarande betalar licens och köper papperstidningar ?

 
Ingen bild

Markku Ahonen

29 augusti 2014 21:06

Nyfikenheten var uppenbarligen stor hos många (inom 7-klövern) skriver Thoralf som själv var extremt nyfiken när nazisterna propagerade på Kalmars gator och det behövs ingen Einstein för att lista ut vad Thoralf ville dokumentera med sin kamera. Det var knappast nazisterna och deras samhällsfientliga budskap som lockade ut SD-agitatorn ur sitt gömställe utan mer en förhoppning om att motdemostranterna skulle missköta sig. Man ställer sig osökt frågan om nazism och rasism går hand i hand för ingenstans tar Thoralf avstånd - tvärtom - från det budskap SvP predikade. Själv tar jag självklart avstånd från alla aktiviter extremister sysselsätter sig med, sedan får de tillhöra höger- eller vänsterfalangen.
Förövrigt har FN idag kritiserat Sverige för att SvP tillåts sprida sitt "propaganda" på gator och torg, kritiken borde självklart även riktats mot att SD sänder ut budskap med " fakta" grundad på "räkneexempel" fabricerade i den egna rasistverkstaden.

 
Ingen bild

Argus

29 augusti 2014 21:29

@Markku Ahonen: Det skulle vara i allra högsta grad uppseendeväckande om FN själva bröt mot Artikel 19 i sin universella deklarationen om de mänskliga rättigheterna: "Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media and regardless of frontiers."

Du blandar inte ihop FN med FN-förbundet som är en helt annan sak? Förövrigt bryter Sverige mot samma artikel genom sin oförmåga att stävja demonstrationssabotörerna.

 
Ingen bild

Markku Ahonen

29 augusti 2014 21:49

Läs på okunnige Argus; "FN:s konvention om avskaffandet av alla former av rasdiskriminering trädde i kraft 1969. Sverige anslöt sig till den utan reservationer.”Allt spridande av idéer grundade på rasöverlägsenhet eller rashat” ska vara brottsligt, stadgar konventionens fjärde artikel.Staterna förbinder sig också att ”olagligförklara och förbjuda organisationer, samt organiserad propaganda och all annan propaganda, som främjar och uppmanar till rasdiskriminering”.
Sverige lever inte upp till sina åtaganden, konstaterar FN-kommittén som bevakar att staterna följer konventionens bestämmelser."

 
Ingen bild

Anders

29 augusti 2014 22:03

Ser fram emot dagen när det blir mainstream att ta avstånd från dessa dagars extremism och fanatism som utövas av mainstream Sverige, såväl som FN.

 
Ingen bild

Full gas in i väggen Pjotr

29 augusti 2014 22:14

Finnen : Europas regeringar samt FN etc kommer nog att ha mycket synpunkter på Sverige i framtiden.
Fortsätt att skygglapparna på och läs ditt ISblad

 
Ingen bild

Lena

29 augusti 2014 22:17

@Markku Ahonen
HaHaHaHa Hohohoho Hahaha!!!! Seriöst, jag fick mig ett mycket gott skratt ikväll. Dina inlägg är helt osannolika! Vad är det för rasdiskriminering Svp utför? Det enda det gjort är att de hållit möten, men de har inte gjort något rasdiskriminerade. Om de sedan har en ideologi som är suspekt, det är en annan sak. De andra , däremot (motdemonstranterna) de bär sig illa åt och odemokratiskt! Det var 12 st i Svp i Malmö som demonstrerade, de hade tillstånd till det vilket är deras demokratiska rättighet. Har du någonsin hör talas om uttrycket: "Jag delar inte din åsikt, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att uttrycka den".
Vad är du så upprörd över? Kanske borde du lägga dig i vad Finland och purfinnländarna tycker istället!!

 
Ingen bild

Calle

29 augusti 2014 22:22

Betr. valet
Glöm inte personkryssa nr. 50, Robert Stenquist på riksdagslistan.
Han var den ende i församlingen som officiellt stöttade TA vid petningen, genom att ta fram en alternativ lista.

 
Ingen bild

Thoralf A

29 augusti 2014 22:23

Ahonen

Du får gärna ge oss en länk till detta. Lite svårt att hitta ursprunget.

 
Ingen bild

Bekymrad demokrat

29 augusti 2014 22:28

Andres Lokko i dagens SvD: "Och i morgon, lördag, blir vi visst minst sisådär 10 000 personer som tänker höja våra röster mot nazistiska Svenskarnas parti som avslutar sin valturné i Stockholm."

Tiotusen demonstranter mot tio stycken högerextremister. Och ändå utmålas SvP som det stora hotet mot Sverige.
Andres Lokko och den svenska vänstern har helt tappat greppet om verkligheten och nu kan vi nog se fram mot en blodig uppgörelse i Stockholm
I det demokratiska Sverige.

 
Ingen bild

Morningstar

29 augusti 2014 23:42

Ja!! Lägg upp lite bilder från WT som motbevisning om våran hapkido kids påståenden om att han skulle vara mytoman.

 
Ingen bild

AyC

29 augusti 2014 23:50

En tjock med bröd tack ( varför detta namn ? )

Jag köper inga papperstidningar men betalar TV-licens.
Min tanke var väl ett folkligt uppror mot "Stasi-TV" för att få till en förändring i demokratins tjänst.
I övrigt delar vi nog samma åsikter och jag önskar dig en trevlig helg.
Valet 2014 kommer att ge oss Sverigevänner lite mer syre i vardagen ...

 
Ingen bild

Onkel Sven

30 augusti 2014 03:33

Enligt innsides information : Om en postman / postkvinna vägrar att dela ut SD:s information , så är det omedelbart sparken !
Så ska det vara !

 
Ingen bild

Argus

30 augusti 2014 10:09

Märklig och obehaglig debatteknik Ahonen. Får mig att tänka på två svenska ordstäv; När orden tar slut tar nävarna vid och där vinet går in går vettet ut.

Lagar och konventioner har olika tyngd som du borde känna till, så väger till exempel YGL tyngre än BrB och på samma vis förhåller det sig när det gäller konventioner. I detta fallet har vi inte bara FN:s allmänna deklaration om de mänskliga rättigheterna att beakta utan även Europeiska konventionen om skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna. Ratificering av både konventionerna är ett oomkullrunkeligt krav för medlemskap i den Europeiska unionen.

 
Ingen bild

tant Gul

30 augusti 2014 11:04

CENSURERAT FÖREDRAG

"Karl-Olov Arnstberg är känd för sina rasistiska ideér och antiziganism. Att biblioteket upplåter hörsalen till ett föredrag av Arnberg är anmärkningsvärt", skriver Emma Bjørshol, antirasistisk aktivist och idéhistorikern Edda Manga med flera"
http://tinyurl.com/gbrs-ofria
--------------------------------------
Arnstberg kommenterar det avblåsta föredraget:

"En stadsbibliotekarie som tror att empiriskt grundad kunskap är rasism och att klarspråk inte är förenligt med “Göteborgs Stads uppdrag att värna och säkerhetsställa de nationella minoriteterna" och därefter stänger av en liten opolitisk förening som bjuder in föreläsare som säger något annat än mediernas papegojor. Det är dagens svenska djupt okunniga och folkföraktande maktelit i ett nötskal. Det är inte utan att jag börjar skämmas över att vara svensk."

Den som främst protesterade mot arrangemanget är Edda Virgina Manga Otalora, född i Colombia, idéhistoriker verksam vid Göteborgs universitet och gift med den ökände oikofobiske islamokraten Mattias Gardell, som kallade studenterna som i april bjöd in bland andra SD:s ungdomsförbund till en debatt för “fascismens medlöpare“..
http://tinyurl.com/gbrs-ofria

 
Ingen bild

Skånska

30 augusti 2014 17:25

Valsedlar från 7-klövern har kommit och slängts,men inga från SD.

 
Ingen bild

Tobias

31 augusti 2014 11:36

Sluta skräpa ner med all skit istället! Efter varje val sitter många skyltar kvar i flera månader efter. En del sitter t.o.m kvar tills det förfaller, "multnar" bort. Ju mer skyltar jag ser från ett visst parti ju mer förbannad blir man bara.

 
Ingen bild

Andreas

3 september 2014 19:38

Den som administrerar röstningen har väl lagstadgat ansvar att se till att valsedlar för alla partier som klarat "enprocentspärren" ska finnas påfyllda. Ta fotobevis och prata med administratören. Anmäl om nödvändigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards