thoralf

Alla inlägg under augusti 2014

Av Thoralf Alfsson - 28 augusti 2014 00:27

Igår kom även statistiken från Danmark över asylsökande i juli. Då är statistiken komplett.


   



Idag har det blivit 180km på trehjulingen. Dagen började med att jag besökte åtta förröstningslokaler för att lägga ut våra namnvalsedlar. Sedan fortsatte jag med utdelning av vårt valmaterial i Påryd, Tvärskog med omgivningar, Boholmarna där Henrik Rydström bor. Han kommer säkert bli väldigt glad över att han fått information från SD. Innan kvällen han jag även med en liten bit av Rinkabyholm.


Bemötande vid alla förtidsröstningslokaler var mycket trevligt och glatt, vilket känns väldigt skönt. Man kan riktigt känna att vi har medvind. Annat var det 2005 när jag lämnade ut valsedlar till kyrkovalet. I Arby vägrade prästen på pastorsexpeditionen att ta emot våra valsedlar. Jag blev dessutom utföst från lokalen på ett minst sagt otrevligt sätt. Jag fick ringa valansvariga på Växjö stift och berätta vad som hänt. De ringde i sin tur upp Arby och läste lusen av prästen. En stund senare ringde prästen upp och bad om ursäkt för sitt beteende  och jag kunde lämna valsedlarna men det var inte trevligt.


Idag är det dock helt annorlunda!


Den enda som inte ändrat attityd sedan 2006 är vänsterpartiets Bertil Dahl i Kalmar. Han kan inte ta en enda debatt med SD utan att använda sig av personangrepp. Gårdagens debatt på Larmtorget var inget undantag. Jag har dock idag fått flera reaktioner som starkt kritiserar Bertil Dahl och hans sätt att uttrycka sig.


Det tråkiga tycker jag dock är att Barometern använder sig av detta personangrepp i sin rubrik på en artikel angående debatten. Men det mesta på Barometern går ju ut på att ”förtala” Sverigedemokraterna. Aldrig en neutral artikel från någon journalist. Alltid skall något negativt epitet eller händelse vävas in i artiklarna.


Moderaterna i Kalmar skall ha haft flera krismöten efter Fredrik Reinfeldts sommartal. Det sägs att flera medlemmar har sagt upp sitt medlemsskap i Moderaterna. Jag förstår dem mycket väl.


I dag finns det faktiskt en ganska bra artikel i DN om hur SD röstat i voteringarna i Riksdagen. Jag har ju suttit i Skatteutskottet och det känns bra när jag ser statistiken. En statistik som inte alls överensstämmer med vad vissa vänstermänniskor som t.ex Bertil Dahl jämnt och ständigt häver ur sig. Trots att de inte själva har någon kunskap i ämnet. Utan bara agerar nyttig idiot!

Av Thoralf Alfsson - 26 augusti 2014 20:56

Jimmie Åkesson är briljant. Svaret på om att han inte uppfattade det som vanligt ”att vanligt folk brukar avstå en del av sin lön” dödade ämnet fullständigt. Jag tror Knutsson och Hedenmo kom av sig.


I jämförelse med utfrågningen av Gustav Fridolin så klarar sig Jimmie Åkesson alldeles fantastiskt bra.


Det är bara att håva in nys röster!


Jag tror alla andra partiledare är rädda för att möta Jimmie Åkesson i en debatt och de blev säkert ännu mer osäkra och rädda efter dagens utfrågning. Det är därför Stefan Löfven inte vågat anta utmaningen!


Det var en kort kommentar!


Har själv haft en debatt på Larmtorget i Kalmar ikväll med Ulf Wickbom som moderator. Han släppte in mig i debatten på ett bra och rättvist sätt. Finns ännu inte på webben.

Av Thoralf Alfsson - 26 augusti 2014 00:47

I förra veckan presenterade vi vårt valmanifest för media och det delades sedan ut till alla hushåll inom Kalmar kommun under torsdagen. Barometern skrev en kort artikel. Men Barometern hade ju givetvis låtit socialdemokraten Dzzenita Abaza kommentera vårt valmanifest. Vilket hon gjorde enligt nedan.


 


Jag har skickat ett svar till Barometern men det har ännu ej publicerats och med största sannolikhet som kommer det heller inte publiceras om jag känner Barometern rätt. Därför publicerar jag nu mitt genmäle på bloggen istället.


"Det är skrämmande att socialdemokraternas blivande kommunalråd Dzenita Abaza är så okunnig om konstnaderna för massinvandringen i sitt svar angående Sverigedemokraternas valmanifest i torsdagens Barometern. Hon menar att de ökade kostnaderna kommer tas från biståndsbudgeten och då drabbar det uppenbarligen inte Kalmar kommun. Det är ett mycket cyniskt svar. Hur många flyktingar och nödlidande ute i världen drabbas inte när pengar tas från biståndsbudgeten?


Migrationsverkets prognos om ytterligare 48 miljarder kronor till sin verksamhet under kommande mandatperioden kommer utan tvivel gå ut över välfärden vilket statsministern Fredrik Reinfeldt deklarerade i sitt sommartal. Men det har tydligen inte Dzenita Abaza förstått innebörden av. Hon menar istället att välfärden hotas om vi inte tar in invandrare. Ännu ett cyniskt svar då vi inom Kalmar kommun har ca 4 000 personer anmälda hos Arbetsförmedlingen. Är inte dessa personer värda ett jobb inom Kalmar kommun med Dzenita Abaza som kommunalråd?


Thoralf Alfsson

Sverigedemokraterna Kalmar"

Av Thoralf Alfsson - 24 augusti 2014 23:13

Efter att jag först lyssnat på utfrågningen av Gustav Fridolin och sedan hört debatten mellan Anders Borg och Magdalena Andersson och sedan som avslutning Gudrun Schyman så kan man bara sammanfatta det med skatter, skatter och mer skatter!


Förslagen på besparingar lyser med sin frånvaro om man undantar Miljöpartiet som vill spara 10 miljarder på försvaret. Siffran nämndes inte programmet tror jag men sett den tidigare.


Hur dessa partier skall ”få rum” med sina reformer kan man verkligen undre. Det kommer att bli tufft för den offentlig anställda inom vården eller polismannen eller andra där man inte tjänar för mycket. Efter valet kommer först staten lägga på sina nya pålagor men det kommer inte stanna där.


Många kommuner och landsting kommer tvingas höja sina skatter för att klara bland annat massinvandringen som genererar stora hål i framförallt kommunernas budget. Hålen kommer dessutom öka med den invandring som råder idag. Det är bara att titta på hur t.ex Etableringsreformen utvecklas. Kommunerna kan förvänta sig ökade kostnader månad för månad efterhand då fler och fler lämnar etableringsreformen.

Av Thoralf Alfsson - 23 augusti 2014 22:57

Att min blogg är en nagel i ögat på vissa journalister är nog ett faktum. Idag fick vi ett exempel på detta i Östran. Joakim Carlsson ägnar merparten av sin krönika åt min blogg och Sverigedemokraterna. Han hade nämligen fått vårt valmanifest i sitt postfack. Förhoppningsvis genererar hans krönika nya läsare till bloggen. (Krönikan finns inte på nätet)


Det ser dessutom ut som det skall kunna bli ett nytt månadsrekord under augusti. Med lite flyt kan kanske drömgränsen på 50 000 unika besökare under en månad uppnås.


Det är också väldigt många läsare som hör av sig till mig. I samband med att Expressen började med att publicera någon följetång med rubriken ”Det nya landet” där mångkulturen uppenbarligen skall skönmålas fick jag följande historia inskickad som motvikt av en läsare av bloggen.


”Jag minns hur arg jag blev, jag minns hur jag släppte allt för att sätta mej i bilen! Jag minns hur jag ringde mina vänner i Helsingborg för att få hjälp! Men efter någon minut insåg jag att det inte fanns något varken jag eller dom kunde göra! Det var då jag bestämde mej! Jag blev medlem i Sverigedemokraterna! I dag lever inte min mor längre men jag kan fortfarande höra pappas ord dagen efter mamma gått bort. Han sa "hon blev aldrig sej själv igen efter dom slagit henne".

 

Vad är nu detta tänker ni? Jo, jag tog del av Expressens 31 dagar långa reportageserie om "det nya landet" som startade igår. För er som missat detta handlar det om en ny människa varje dag. Alla invandrade till Sverige. Alla med en solskenshistoria! Jag måste säga att jag blir lite glad när jag läser sådant! Det är väl hela idén med integrationen! Alltså att den ska lyckas! Jag skulle så gärna vilja läsa om 50.000 solskenshistorier varje år!

 

Tyvärr är verkligheten en helt annan! Min historia om "det nya landet" har jag redan antytt om - den handlar om min mor som då, 69 år gammal var med sin syster hos frisören på Södergatan i Helsingborg. Det var en fredag, klockan var kvart i 12. Mitt på ljusa dagen alltså! Min mamma skulle fylla på parkeringspengar under tiden min moster blev friserad. Halvvägs till bilen möter hon tre unga män i övre tonåren. Alla med sydländskt utseende. Hon hann inte tänka så mycket innan de gav sig på henne med sparkar och slag. Vi pratar alltså om tre mot en! Med odds så dåliga att utgången redan var skriven! Handväskan blev hon av med men det var de lilla! Hon blev så illa misshandlad att hon bröt ett finger och hela högersidan av kroppen, från topp till tå var precis blå/gul. En kvinna rusade till undsättning men allt var över på sekunder! För alla utom min mor! Hon fick leva de sista åren rädd för att gå ut, orolig och osäker!

I polisrapporten står att de unga männen pratade någon form av arabiskt språk. Och nu vet jag vad många tänker: "de kunde precis lika gärna varit tre svenska pojkar" Men kunde de verkligen de? Kan det inte vara så att dessa handlingar är resultatet av en misslyckad politik? Nuvarande regering och många regeringar innan dom har arbetat så hårt för kvantitet! Vi ska ta hit så många invandrare som möjligt. Man läser uttalande som "vi ska slå rekord i invandring" och "automatiskt permanent uppehållstillstånd". Det handlar inte om att rädda så många liv som möjligt utan att få hit så många 7-klöverröster som möjligt! Annie Lööv sa vid ett tillfälle att vi har gott om plats, det är ett stort land! Och visst har vi det! Men ska vi fortsätta med nya rekord måste någon ta hand om våra nyanlända annars kommer det kanske handla om din mamma i "det nya landet" Är det värt de?

  

Andreas  M

 

Av Thoralf Alfsson - 21 augusti 2014 22:00

IRM eller ”Inte rasist men” framstår i mina ögon som en hatsajt för vänstermänniskor, där hatet mot oliktänkande sker helt ogenerat och övertrampen är många. Denna sajt drivs med pk-medias goda minne och granskas därför aldrig av journalisterna. Istället finns det mängder av journalister som ”gillar” IRM. Med andra ord de gillar att hata oliktänkande och tar dessutom politisk ställning mot Sverigedemokraterna, vilket är anmärkningsvärt om de just bevakar politik.


Nedanstående kommentar finns under en postning som handlar om mig på IRM:s facebooksida.

 

Efter som ovanstående ligger under en postning som tar upp ett av mina blogginlägg uppfattar jag det som ett mordhot mot speciellt mig. Det ligger dessutom kvar efter en dryg vecka på IRM:s facebooksida vilket tyder på att man från IRM godkännt kommentaren! Mycket anmärkningsvärt!

En polisanmälan kommer att upprättas!


Har någon hört media benämna IRM för en hatsajt! Har ni överhuvudtaget sett något kritiskt om IRM eller liknande sajter i media? Nej, tänkte väl det.


Erica Jansdotter, enligt hennes FB-sida kommer hon från Växjö och studerar Genus. Hon gillar F!, MP och V men det är nog en gemensam faktor för de flesta som kommenterar på IRM. Hon har mer på sitt ”samvete”.

 


Följande kommentar gör ju att man verkligen börjar fundera på vad som sker på de svenska universiteten. Detta borde vara ett uppslag för media att undersöka och ställa frågor till Erica Jansdotter.


     


IRM gör allt för att misstolka, förvanska, vinkla, läsa mellan raderna för att misskreditera och ”hänga ut” personen ifråga som skrivit något eller länkat till någon artikel som inte är politiskt korrekt. Allt i syfte att få någon lokaltidning eller ännu hellre riksmedia ta upp deras snedvridna och starkt missvisande artiklar. Vilket i sin tur skall leda till att personen offentliggörs i media och riskerar förlora eventuella förtroendeuppdrag eller kanske få problem på sin arbetsplats eller till och med förlora ett jobb. Vilket faktiskt hänt! Det är det verkliga syftet bakom IRM. Tyvärr finns det journalister som nappar på deras illa dolda agenda och sprider deras hatbudskap.


Förgrundsfiguren på IRM är Henrik Johansson!


 

Henrik Johansson              Foto Thoralf Alfsson


Under Almedalsveckan ägnade sig Henrik Johansson åt att fotografera Sverigedemokrater! Mitt motkrav var att få fotografera Henrik Johansson ;-)


IRM:s metoder kan vara ganska otrevliga med telefonsamtal och sms på alla tider på dygnet. Jag vet av egen erfarenhet hur de jobbar. Idag besvärar de mig inte längre då de vet att jag inte svarar på deras samtal eller sms. De nöjer sig med att misstolka och förvanska mina blogginlägg.

Min rekommendation till andra Sverigedemokrater är att aldrig prata eller svara när IRM kontaktar. Var inte godtrogen, de "hatar" dig!


För några dagar sedan gick några av IRM:s medarbetare tydligen över gränsen i sin iver över att få kommentarer från en kvinna som nekade att prata med dem. Väldigt bra att kvinnan ringde polisen.


Läs artikeln.


Vi Sverigedemokrater har haft alldeles för stort tålamod med de krafter som förtalar och förföljer oss och vi borde i betydligt högre grad polisanmäla dessa händelser


Man behöver dock inte leta så länge på IRM:s facebook sida för att hitta mycket mer av hatet som deras svans ”älskar” att uttrycka. Kom ihåg att det som sedan sker på IRM:s facebooksida även är en del av den förföljelse som med god grund även kan polisanmälas. Vi borde även ha personer som granskar IRM och vad som skrivs på deras webbsidor. Här kommer några små exempel.

         

Notera att flertalet av de som uttrycker sig i hårda ordalag är kvinnor, inte män.


Jag är minst sagt förvånad över att alla dessa människor inte inser att de kan drabbas på både det ena och andra sättet av sina kommentarer på Facebook i framtiden. Trots att de ingår i det fina och goda hatet. Imorgon kan spelplanen se helt annorlunda ut!


När man kollar vilka personer det är som skriver kommentarer på IRM:s faceboksida ser man att det i väldigt stor utsträckning är personer på vänsterkanten som på FB gillar V, MP, F! och Syndikalisterna men givetvis även vänsterextremistiska organisationer som AFA och RF. Jag drar slutsatsen att det är just det som är anledningen till att Sveriges journalistkår inte granskar det ”fina och goda hatet” på nätet. Något som IRM förmedlar i sina goda och fina förpackning.

IRM:s ”medarbetare” anställs istället av kvällspressen som t.ex Aftonbladet. Ett tydligt tecken på hur svensk pk-media lever i symbios med dessa avarter på sociala medier.


Igår kom ett annat vittnesmål från Gotland! Med rubriken ”Att bli måltavla för det fina hatet” skriver Eva Bofride bland annat följande.


”Det är svårt att beskriva den massiva attacken av hat som flödade och det var en helt overklig upplevelse, särskilt som vi tagit kontakt med dem som ordnade andra aktiviteter för att se om vi kunde samarbeta. Det var efter detta personliga möte med ”Gotlands nätverk mot rasism” som attacken på vårt FB-event kom.


Ung Vänster och SUF (Syndikalisternas Ungdomsförbund) var de organisationer som var synligt kopplade till nätverket, alla som gjorde inlägg var dock med mer eller mindre anonyma alias, på deras profiler syntes maskerade människor, svarta flaggor och ”Free Joel”-loggor.


Vi fick värja oss så gott vi kunde, stänga FB-sidan nattetid, samarbeta med polisen för tänkbara hotbilder när väl manifestationen ägde rum, hotbilder som nu kom från både vänster och höger...”

 

IRM eller ”Inte rasist men” har ett stort ansvar för det hat som präglar sociala medier. De uppviglar till mer och mer hat genom sina förvanskningar och sin förföljelse av politiska motståndare. Trots att de säger att deras partipolitiska åsikter inte skall färga vad de skriver!

 

Men det uttalandet faller omgående några meningar senare i deras presentation.


”Vår grundidé, som vi inte kommer vika ifrån, är att granska Sverigedemokraterna och inget annat parti eller ideologi.”


 

Det är dock lika upprörande att ett stort antal journalister "gillar" deras FB-sida och dessutom köper deras texter utan minsta kritiska granskning! Jag kommer återkomma till några av dessa journalister i ett senare blogginlägg!

Av Thoralf Alfsson - 21 augusti 2014 21:57

Barometern presenterade idag en stor opinionsundersökning i Kalmar län som ger SD 11,0 procent. Vilket innebär att SD är tredje största parti i Kalmar län. Moderaterna backar från 26,9 procent till 17,5 procent. Undersökningen gjordes mellan den 4-11 augusti.


Jag ät positivt överraskad och hade inte förväntat mig ett så bra resultat i en opinionsundersökning som baseras på telefonintervjuer med tanke på skämighetsfaktorn.


I sin artikel skriver Barometern att SD kan bli näst största parti i Högsby, Hultsfred och Torsås. Tydligen är siffrorna väldigt bra i dessa kommuner, vilket överensstämmer med valresultatet i EU-valet. Barometern skriver att ”SD är på väg mot ett superval” i artikeln.


Imorgondagens tidning kommer kommentarer till undersökningen. Skall bli intressant att läsa.


Bra tajming att vi just idag fick vårt valmanifest utdelat av Posten. Har fått många positiva reaktioner! Till och med personer som alltid röstat på V tänker nu rösta på SD.


Fick en kommentar på min blogg tidigare idag som jag tyckte var väldigt trevlig. Jag kopierar en del av kommentaren och lägger in den i blogginlägget.


”Besökstatistik 21/8-2014 för några olika hemsidor. Källa är Alexa.com som håller reda på sådana saker. Talet efter sidans adress visar sidans rang i Sverige. Ex Fria tider ligger alltså på 71:a plats. Ju lägre tal, desto bättre.

http://www.friatider.se/ 71
http://avpixlat.info/ 80
http://www.exponerat.net/ 381
http://thoralf.bloggplatsen.se/ 629
http://www.barometern.se/ 976
http://expo.se/ 2.129
http://sverigedemokraterna.se/ 2.420

Kommentar: Thoralfs sida lockar verkligen många läsare. Kan det möjligen bero på att han skriver bra, och tar upp angelägna saker? Fler läsare än Kalmar läns största dagstidning! Gott att se hur den skattestödda extremistorganisationen Expos sida sannerligen inte har många läsare. Fast stora i truten är de ändå.”

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards