thoralf

Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

KLS UGGLARPS HALALSLAKTERI I KALMAR MED ISLAMLOGGA

Av Thoralf Alfsson - 10 maj 2013 14:45




Blogginlägget är uppdaterat med nya foton och text.


Islamiseringen av vårt samhälle fortgår i oförminskad styrka. För någon vecka sedan var det dags för det första böneutropet från en minaret i vårt land. Jag undrar vad Gustav Vasa hade gjort på sin tid med dessa böneutropare?


 

KLS i Kalmar                                        Foto Thoralf Alfsson


I Kalmar har vi fått ett halalslakteri enligt en artikel i Barometern (finns ej på nätet).  KLS Ugglarps produktionsdirektör Brian Pedersen berättar stolt att man halalslaktar så mycket som 900 lamm vissa veckor i Kalmar och att efterfrågan är stor, särskilt på hösten. Jag gissar att han syftar på fastemånaden Ramadan, som infallit under sensommaren eller hösten de senaste åren. Lite märkligt att det är under fastemånaden som man äter mest.


Enligt artikeln har man ägnat sig åt halalslakt i Kalmar under ca ett år.


I mitt stilla sinne undrar jag hur många som kände till detta? Att det anrika Kalmar Läns Slakteri numera ägnar sig åt muslimsk halalslakt gör nog att många inom speciellt jordbruket undrar vad som pågår i vårt land. Jag kan berätta att det kallas islamisering! Det pågår dessutom dagligen i vårt samhälle. Jag mår illa av det!

"Tack Allah som har gjort dig lovlig som föda. I Allahs namn! Allah är stor!"


Versen läses tre gånger medan halspulsådern skärs av.


Undrar varför inte en gris kan bli "lovlig som föda"?


Som kund av lammkött bör du lägga företagets logga på minnet annars riskerar du att få halalslaktat kött när du handlar på ICA, COOP eller City-Gross.


 


Såg ni vad som finns i loggan?  En halvmåne som vridit 90 grader! Någon som känner igen den?


Titta och läs här!


 


En förtäckt muslimsk symbol i loggan. Det kan man utan tvekan kalla för en flört med den muslimska befolkningen i Sverige och ett steg i smygislamiseringen av vårt land.


Vill du handla produkter från detta företag? Jag vill det inte!


KLS Ugglarp ägs av Danish Crown men använder sig dock av ännu flera loggor på sina produkter.


 


Något att tänka på när du står vid köttdisken och väljer produkt.



Kalmar kommuns näringslivschef Thomas Davidsson är glad över utvecklingen och gratulerade nyligen ägaren till Kalmars första halalbutik, Prishtina livs. På vilka grunder han gratulerade framgår inte av Barometerns artikel. Det som däremot framgår är att det inte är närproducerade varor som säljs i butiken. 70 procent av varorna kommer från balkan enligt ägaren. Var övriga varor kommer ifrån kan man ju bara gissa. Bönder och livsmedelsproducenter i närområdet kan nog knappast räkna med att få några varor sålda i denna butik. Men näringslivschefenThomas Davidsson tycks vara tillfreds med utvecklingen av halalprodukter i Kalmar.


 

Prishtina livs Norrliden i Kalmar          Foto Thoralf Alfsson


Det ligger helt i linje med Kalmar kommuns integrationsprojekt. Något som jag mer liknar vid ett segregationsprojekt. Om nu inte alla etniska svenskar mitt i livet skall tvingas äta halalslaktat kött i detta integrationsarbete. Undra om det redan är på det sättet i skolbespisningen och inom äldreomsorgen.


Grattis Kalmar till islamiseringen! Som man bäddar får man ligga! Men om drygt ett år kan alla som vill se ett stopp för islamiseringen rösta för en förändring av samhället genom att rösta på Sverigedemokraterna!


Annars kommer vi samma demonstrationer som i engelska Luton även i Kalmar. Enligt filmen demonstrerar de för att polisen häktat kvinnan till Stockholmsbombaren.


 
 
Ingen bild

Morningstar

9 maj 2013 02:15

Halalslakt är förbjudet i Sverige! Har dom möjligen smugit in det i den nya grundlagen som finstilt skrift?

 
Roger

Roger

9 maj 2013 02:47

Ska skicka dig lite bilder, på hur en medarbetare från kalmar kommun hyllar halal. han heter Johan.. sen blir det svårt med efternamnet ;)

Mailar under morgondagen

http://d-intl.com

 
Ingen bild

Mattias

9 maj 2013 07:23

Den översta bilden säger allt. Slakten sker inte i något kylrum. Slaktaren har på sig shorts och t-shirt. Inga handskar. Blodet rinner längs djurets halva rygg. Hur har det slakten egentligen gått till? Hur är det egentligen med hygienen???

Det verkar som att "halal" innebär att så länge man bara skär halsen av djuret utan bedövning (djurplågeri) och rabblar nån bön spela resten ingen roll.

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 maj 2013 07:39

Halalslakt MED bedövning är ett steg åt rätt håll, men ändå inte acceptabelt. Bilden ovan är troligen inte tagen i Sverige (hoppas jag).
Varför ska någon halvsovande ökengubbe behöva sitta och mumla något innan djuret slaktas?
När man ser på åsnan, har nog ingen bedövning skett före snittet.
Under den utdragna dödskampen har troligen djuret slängt med huvudet så att blodet hamnat på kroppens sidor.

Det har ibland framförts önskemål på en lätthittad och ordentligt uppdaterad lista på alla produkter som säljs i Sverige, och som är Halal.
Finns det en sådan?
Vi är många som av djurskyddskäl och för att motarbeta Islamiseringen av Sverige vill kunna undvika sådana produkter.

 
Ingen bild

Sven Dacke

9 maj 2013 07:40

Liten rapport från Växjö, som absolut inte "islamiseras" även om en okunnig kan tycka så.

Invandrarbutiker finns runt om i Växjö, men till stor grad koncentrerade till Nordvästra delarna, Verkstadsgatan 18. En gång ett område för industriproduktion, på den tiden vi tillverkade produkter i Sverige och sålde ut i världen, nu importerar vi bara "allt möjligt skräp"

Verkstadsgatan 18 har ett flertal matbutiker och serveringar med dom "exotiska namnen" Bröderna Grönt, med stor försäljning av grönsaker och även försäljning av ritualslaktat kött. En annan butik är Växjö Livs med samma Arabiska profil trots namnet.

Vidare finns serveingar, försäljning av bönemmatoor och andra nödvändiga artiklar i ett Svenskt hem.
Det finns även en "Vinds moske" där man har "ritualslaktat" djur, viket kom fram när blod rann ner i andra lokaler.
Så vill ni ha en "exotisk semester" besök gärna Växjö och området Verkstadsgatan 18, men någon islamisering av Växjö är det inte, det bara ser ut så.
Påpekas att än så länge har jag inte sett stadens "starka man" Bo Frank göra sina inköpsrundor i dessa butiker, trost att han är stor förespråkare för stor invandring, bara "han" inte behöver betala. Bo Frank handlar med förkärlek på Svenska COOP Extra vid Oxtorget, där invandrare är ganska sällsynta, inte ens NETTO i Dalbo verkar höra till hans favoritbutiker.

 
Ingen bild

Sven Dacke

9 maj 2013 07:52

Tilläggas till inlägget är att Kristdemokraterns kansli i Växjö, ligger "mitt i smeten" med inblick i "Vindsmoskens" lokaler.

Men dom har säkert inte sett eller hört någon "islamiserng" av Växjö.

Konstigt namn det partiet har, man kan tro att det har med Kristendom att göra, tydligen fel

 
Ingen bild

Åke M

9 maj 2013 08:12

...Fy f-n jag mår illa av att behöva ta del av detta i Sverige! När ända in i "aftonsången" som min gamle morfar sa, ska folk vakna i detta land och SÄGA IFRÅN? Hade ingen aning om detta.....Detta kan inte tillhöra religionsfrihet, utan spridning av en medeltida skadlig och i mina ögon sjukt barbarisk kultur som borde ha avsomnats för 100-tals år sedan.

 
Ingen bild

Fia

9 maj 2013 08:37

Läste om detta i barometern. Detta är en "offentlig" halalslakt, där dom bedövar djuret först, ändå väldigt sjukt och baserat på ett stort djurplågeri i grunden. Dessutom finns det ett mörker i allt detta. Ni ska veta hur många det är som inte drar sig för att göra en äkta halalslakt för lite svarta slantar. Detta är riktigt hemskt men dagens sanning. Om dom nu skulle åka dit, tipsa polisen, så vet vi ju vad påföljden är. Nada.. Brist på bevis. Förmildrande omständigheter, förstår inte bättre, nedlagt! Möjligtvis böter. Jag hoppas innerligt att SD för många röster i valet för i ett sådant Sverige vi lever i nu är inte det Sverige mina förfäder drömt om för sina barn och inget jag vill skapa till mina barn. Det gör ont i hjärtat.

 
Ingen bild

Stefan A.

9 maj 2013 09:36

Man kan ju undra hur det går till när kontrollanterna INTE är där, visserligen ska besikningsveterinären besikta djuren före och efter slakt men inte under slakt, för övrigt så handhar snart muslimer hela kedjan från veterinär,slakt,kontrollanter och butik, hur viktig kommer de pursvenska reglerna att vara då? Det Svenska samhället hjälper då sannerligen inte till med att sekularisera denna medeltida religon, snarare tvärtom man uppmuntrar till fortsatt tro på en bok som inte har med tjugonde århundrandet att göra.

 
Ingen bild

Senaste Demoskop

9 maj 2013 09:38

S 32,9 +0,2

V 5,3 -0,6

MP 9,2 -0,1

M 29,1 + 1,7

FP 5,5 -1,4

KD 2,9 -0,7

C 3,3 -0,7

SD 9,9 +0,7

Osäkra 17,8 +3,2

Rödgröna 47,4

Alliansen 40,8

 
Ingen bild

Svengöran

9 maj 2013 09:43

Jag jobbar på detta slakteri och kan intyga att även om de snackas om "halal" så sköts bedövning och avblodning exakt som om de vore vanlig svensk slakt.
Sen kan jag hjälpa till att reda ut Thoralf Alfsson frågetecken om varför de äts mer under ramadan: Man äter endast under natten i stora mängder plus att hela ramadan avslutas med en stor jävla fest , så ja de går nog åt.

 
Ingen bild

Inge

9 maj 2013 09:59

@ Svengöran

Jo, men enligt normal logik är det då korrekt att kalla ramadan för fasta? Enligt min mening är detta lika korkat som allting annat från denna "stenåldersideologi", som överhuvudtaget inte hör hemma i vårt fosterland.

Om det nu går så långt som till att man kommer fullt ut att få genomföra halalslakt (d.v.s. utan bedövning och som det pågår ett intensivt lobbyarbete för), hur ställer du dig till detta?

 
Ingen bild

Ec

9 maj 2013 10:19

Jordbruksverket om religiös slakt: http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/slaktochannanavlivning/religiosslakt.4.37cbf7b711fa9dda7a18000220.html

 
Ingen bild

Inge Sandén

9 maj 2013 10:55

Den enda bön som läses av alla normala sverigevänliga och även av djupt riktigt kristna,vi skiljer numera på namnkristna som t.ex Peter Weiderud,ett antal biskopar och några präster,är då dagen gått till ända efter hårt slit och sömnen skall skänka kraft till nästa arbetsdag.
Gode Gud befria oss från islamisternas stenålderslära deras halalslakt,hedersmord och kvinnoförtryck och om Gud kan vara så snäll att låta oss låna tillbaka högst ett par månader Vilhelm Moberg,Torgny Segerstedt,Sven Stolpe,Tage Erlander och Gunnar Sträng,då vårt land är ockuperat av den ondskefulla läran islam och vi behöver några som kan vittna om hur vårt land såg ut innan sjuklövern öppnade gränserna och släppte in den "Trojanska hästen"

 
Ingen bild

OH

9 maj 2013 10:55

Svenska Dumstolar återigen.
En person som jag antar är svensk får 5 år för inbrott.
En islamist får 4 år för Mord.

 
Ingen bild

von Moltke

9 maj 2013 11:20

Även McDonalds hamburgare innehåller halalslaktat kött.

 
Ingen bild

Fale hin unge

9 maj 2013 11:52


Vi vet vad GUSTAV VASA hade gjort!!

..Och DET MÅSTE NÅGON GÖRA IGEN!
Frågan är bara vem?

Visst måste det vara bra mycket bättre med en trevlig kung som bestämmer än mängder av olika politiker, Det har väl inte minst EU-Projektet klart visat.

Gustav Vasa valdes dessutom till kung p.g.a sina insatser för Sverige.
Jag skulle MYCKET GÄRNA se Thoralf i den rollen! Som en klok och sympatisk kung. ..Inte så konstigt kanske, ränderna går sällan ur, så att säga ;)

 
Ingen bild

UncleBob

9 maj 2013 12:00

Islam är en bokstavstrogen religion. Det skall erkännas. Står det i Koranen så är det inte kattskit, anser muslimen.
Även sina fiender halalslaktar man. Det är samma procedur, fram med Koranen, läs några verser och sen är det bara att kniva igenom matstrupe, luftstrupe och kroppspulsåder. Same shit.

Den som påstår att Islam och Halalslakt är mänskligt försvarbar och en fredlig tradition är hycklare. Ondskans hantlangare och det värsta avskum. Det finns bara en version av koranen.
I Bibeln har det skett moderniseringar och den västerrländska religionen är reformerad. Islam FÅR inte reformeras. Koranen påstås vara perfekt. Jag personligen anser att det är en medeltida ideologi med inbyggda instruktioner för mördande och pedofeli.

http://www.ogrish.tv/play.php?vid=93

 
Ingen bild

En sur medborgare

9 maj 2013 12:16

Haha detta är ju skrattretande! Alla dessa rasistiska och fördomsfulla kommentarer. Hur kan detta vara värre än vanlig slakt?

 
Ingen bild

Masgentan

9 maj 2013 12:23

Nedanstående intressanta information om Storbritanniens INVANDRINGSPROBLEM har jag hämtat från en KOMMENTAR av signaturen "Walborg" under Avpixlat-artikeln "Ramsey, staden i England där UKIP har styrt i sex år". Jag har dock ändrat en aning i texten för att få den mer lättläst, men ni kan alltså leta upp och läsa KOMMENTAREN i original på denna länk:
http://avpixlat.info/2013/05/08/ramsey-staden-i-england-dar-ukip-har-styrt-i-sex-ar/#more-57427

Kommentaren är intressant dels eftersom den skildrar hur det såg ut i Storbritannien redan på 1980-talet och för att man tydligt kan se likheten med svenskarnas naivitet och aningslöshet. Man kanske kan tycka att britterna (liksom fransmännen) kan ha vissa skyldigheter gent emot det invandrade folket från deras forna kolonier, vilket vi svenskar däremot inte har. Samtidigt är det ju också en stor fördel för Storbritannien (och Frankrike) jämfört med Sverige, att deras invandrare pga kolonisationen kan engelska (respektive franska) redan från början.

Här kommer alltså "Walborgs" kommentar (med lite "finjustering" av mig):

Redan i slutet av 1980-talet såg städer i Storbritannien ut som Malmö/Göteborg osv gör i dag. Landet fick in sina gamla kolonimedborgare. I Storbritannien hade man samma attityd mot den "nya", växande kolonin av sina forna koloniers folk, som man hade mot folket i sina gamla kolonier. Det har jobbat britter i flera generationer i länder som t.ex Ohman/UAE /Saudi/Kuwait/Bahrain /Indien osv.
Hade täta kontakter med UK i många år, var gift med en engelsman, vars familj i stort sett bara jobbat i dessa förra koloniländer eller som rådgivare åt MENA. Högsta Chefen kunde vara en SAUDI o.s.v men det var den "aktive chefen" som styrde jobbet, ofta en britt elller en jenkare. Den formella chefen hade fullt upp med att jaga the Tee boy för att dricka Tsai med sina "vänner" i lyxinredda managerrum med guldkranar i badrummen.

De rika från MENA-länderna köpte hela bostadsområden i de finare kvarteren (i Storbritannien). Där hördes bara arabiska som språk. Men det gick nästan oförmärkt förbi britterna, tills det var för sent. Det VÄLLDE in kusiner/tjänstefolk osv.
Hela delar av kommuner var etiskt strängt uppdelade. Pakistanska kvarter/indiska/jamaicanska kvarter osv. Månggifte inofficiellt fanns redan då (på 80-talet). Vissa kvarter hade Sharialagar och "Julsångsförbud", eftersom det satt många av dem i kommunerna och hade makt att bestämma detta. Kvinnor i heltäckande abaya och nikab vandrare på gatorna nästan innan en svensk hade sett någon sådan på gatorna här.
Och VI åkte till Storbritannien och" såg" inte kvarteren. Om vi "såg" något, så var det ju "pittoreskt" och "internationellt och beundransvärt". Multikulturen prisades av mediafolk, samma folk som ännu idag envist håller fast vid den ståndpunkten gällande Sverige (20 år efter sin tid).
Media i UK rapporterade inget om dem, förutom när det gällde "exotiska maträtter" och det "pittoreska".
NU har de vaknat nästan försent. (När skall VI vakna?)
Men vad BRITTERNA har, som INTE vi har är sin stolthet över sitt land med dess fel och brister.
DE har en försvarsmakt.
DE är beredda att ta till vapen..om de tvingas.
Och de kommer att få hjälp av andra där det finns deras gamla medborgare. Australienska folket
har alltid stött UK.
USA??? VET EJ i dag!

 
Ingen bild

Observant

9 maj 2013 12:43

"Exakt när bostadsbubblan spricker är dock svårt att säga."

http://friatider.se/bostadsbubblan-mot-kollaps-manga-lever-ur-hand-i-mun

- Det kommer nog snart visa sig att SD har gjort ett stort misstag genom att ha frångått kärnväljarnas önskemål att inte samarbeta med något av blocken, utan istället intagit en neutral position och drivit en helt egen linje i riksdagsarbetet med ett minimum av kompromisser. Om nu bostadsbubblan brister före valet 2014 så kommer förmodligen SD:s fleråriga stöd till alliansen att slå tillbaka mot partiet. Inte minst nu när det visar sig att även SD, kanske omedvetet, har bidragit till att hålla uppe bostadsbubblan. Och om denna bubbla kvarstår efter valet. Vem vill då ta regeringsansvaret för nästa mandatperiod med vetskapen om vad man sitter på?

 
Ingen bild

Stoppa-halalslakt

9 maj 2013 12:52

FY F*N vad vidrigt! Halalslakt ska vara förbjudet i vårat land! Vill muslimer ta död på djur genom djurplågeri får dom f*n åka hem till sitt hemland och göra det där! Jag är alltid noga med att kolla så köttet jag äter absolut inte är halalslaktat, för jag stödjer ju inte djurplågeri.

 
Ingen bild

Kalle

9 maj 2013 12:58

Sverige i ett nötskal???

""Luleåborna röstade för mångkultur – väljer bort mångfald för sina barn/.../I en rapport från Skolinspektionen framgår det att föräldrar i Luleå väljer bort skolor som har många elever med invandrarbakgrund./.../Hade Luleåborna fått bestämma hade inte Sverigedemokraterna kommit in i Riksdagen i valet 2010,""skriver Fria Tider på nätet.

http://www.friatider.se/luleaborna-rostade-for-mangkultur-valjer-bort-invandrarskolor-for-sina-egna-barn

Svenskarna i allmänhet vill inte rösta på SD. När det kommer till kritan så vill svenskarna inte på något sätt ha med invandrare att göra.

Lös den ekvationen!!??

 
Ingen bild

D

9 maj 2013 13:07

Det är en sak som förvånar mig i debatten om halalkött. Alltid berörs djurskyddet, och det är naturligtvis den viktigaste biten.

Men när läster/hör man protester om just den delen med den muslimska bönen (religiös ritualslakt) över djuret? Det jag tänker på är skolbespisningar. Jag har läst att vissa skolor serverar halalkött. Ska verkligen kristna och judiska barn äta islamvälsignad mat? Ska inte skolan vara konfessionsfri gällande även mat? Sekulär skola på alla sätt utom gällande islam?

En inte alltför vågad gissning är att det skulle ta hus i helvete om en kristen präst stod i slakthuset och välsignade köttet i Guds och Jesu namn och som muslimers barn sedan skulle äta i skolbespisningen.

 
Ingen bild

Magentan

9 maj 2013 13:26


@ "D"
Mycket bra kommentar!

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 maj 2013 14:01

"En sur medborgare"...
Jo, denna variant av Halal-slakt tillgår tydligen enligt Svenska djurskyddsbestämmelser. Men frågan är betydligt större än slakten i Kalmar.

Det handlar om hela vårt moderna samhälle.
Synen på djur och deras välbefinnande.Vår kultur och traditioner.

Varför ska vi i Sverige år 2013 tillåta slakt enligt medeltida ökentraditioner? Varför ska våra skolor behöva hantera importerat Halalkött, där ingen bedövning skett? Dvs. mot våra egna djurskyddsbestämmelser.
På detta finns en marknad i Sverige där mindre nogräknande djurägare säljer främst får och lamm till invandrare.
Jag har själv blivit tillfrågad om jag vet någon som säljer lamm.
Mitt svar behöver jag knappast skriva här,eller..?

De slaktar sedan dessa arma djur UTAN bedövning och gläds åt att de får "äkta" kött....
Även stölder av främst får förekommer.
I mitt grannskap hittades slaktrester slängda i skogen för några år sedan.

Enligt Svensk lantlig tradition får ett djur vid slakt alltid ett skott i pannan, innan det avblodas. (slaktmask eller klass 2-3 vapen). Äldre metod var en speciell bult som slogs in i pannan. (Se Emil i Lönneberga och grisslakten).

Låt oss inte gå bakåt i utveckling, bara för att vara andra till lags...
(Var finns djurrättsaktivisterna? Fega uslingar...)

 
Ingen bild

Nalli

9 maj 2013 14:08

® Ekonomi ¬
7-Köverna är på väg att Halaslakta hela Sverige?

Stor arbetslöshet, speciellt bland ungdomar som nu ligger på 28,1% (Mars 2013)

Då är inte de medräknade som går på olika arbetsmarknadsutbildningar(Fas 1-2-3-mm.)

Jag tycker synd om dessa ungdomar som får lida så mycket pga. den odugliga 7-klövern.

Värre kommer det att bliva för våra ungdomar eftersom 7-klövern fortfarande importera en massa människor som gillar Halalaslaktade djurmetoder.

 
Ingen bild

Nalli

9 maj 2013 14:15

@Hulda mk1
Torsdag 9 maj 14:01
"En sur medborgare"...
”Jag har själv blivit tillfrågad om jag vet någon som säljer lamm.”

Svara dem nästa gång med att det säljes lamm i de muslimska länder
som Iran, Irak bl.a

 
Svensson

Svensson

9 maj 2013 14:36

Måste införas en ny lag, där det tydligt framgår om det är halalslaktat,så vi som är måna om djuren,slipper köpa det.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 maj 2013 16:00

Svensson...
Ja, det skall givetvis märkas: "Detta kött härstammar från djur som inte slaktats i enlighet med Svenska djurskyddsbestämmelser".
En symbol i form av en varningstriangel vore också lämpligt.

Men framför man det, då är man "rasist"...

 
Ingen bild

Halal

9 maj 2013 16:23

Det var härligt och höra att du mår illa av det. Din sjuka idiot. Våga visa dig framför våra ansikten och inte bakom en jävla skärm. Äckliga SD

 
Ingen bild

Lotta

9 maj 2013 16:29

Anders Borgs syn på Sverige och svenskarna.

"- Alla de vackra färgerna man ser på kvinnorna här. På tio års sikt kommer det att se ut så i hela Europa. Hemma är det ju bara svart överallt, det är så avmätta färger hos oss. När våra barn växer upp är det en och en halv till två miljarder människor i Afrika, och vi är fortfarande 500 miljoner. Det är klart att de kommer att vara oerhört normsättande för både mode och smaker.
- Europa kommer bli bättre, mer multikulturellt, fortsätter han.
- Man börjar se det i popmusik och annat att Afrika börjar höras på ett helt annat sätt. Men jag tror att när vi verkligen har sett utvecklingen är när vi har afrikanska snabbmatskedjor i Stockholm."

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 maj 2013 16:52

Nu har vi erhållit ett intelligensprov från en motståndare.
"Halal" har presterat ett inlägg som säkert tagit skribenten timmar att få till.
Frågan är om det inte kan kallas för olaga hot.

 
Ingen bild

Lotta

9 maj 2013 16:54

OT/Denna intervju borde alla som påstår att islam är fredens och kärlekens religion se:

http://snaphanen.dk/2013/05/07/nasim-ben-iman-apostate-from-islam-warns-the-west/

 
Ingen bild

Lotta

9 maj 2013 16:57

@Hulda mk1

Du har helt rätt. Frågan om vilka som är sjuka behöver inte heller ens diskuteras.

 
Ingen bild

Mattias

9 maj 2013 17:24

Det var ju en stackars judisk pojke som antastades av ett arabgäng i Malmö. De hotade att de skulle halalslakta honom. Med andra ord ville de unna den judiske pojken en utdragen och plågsam död. Det säger väl en hel del om det hat mot judar och den likgiltighet gentemot djur som dessa människor har!?

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 maj 2013 17:27

Lotta...
Ja, att ta livet av djur utan bedövning borde vara "Haram".
Men vad kan man begära av signaturen "Halal". När pappa och mamma är kusiner, farfar och farmor, morfar och mormor lika så, blir inte tankeförmågan den bästa...

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 maj 2013 17:30

Mattias...
De ansåg säkert att han inte var bättre än ett djur. Kusingifte sedan Muhammeds tid, ger detta tydliga resultat...

 
Arvid

Arvid

9 maj 2013 17:58

Hej då Sverige - Välkommen Svärje!

"Varför är det, även nu, tre decennier senare, så svårt att förstå? Att det Sverige som var, det gedigna och hedervärda Sverige, är förlorat. Nedbrytningen är i full gång. Slutresultatet är uppenbart, enkel aritmetik typ 2+2=4 visar detta, det oundvikliga. Hur kommer det sig att alla de matematiker och ingenjörer som det vimlar av i Sverige är oförmögna att förstå ett sådant enkelt och grundläggande faktum? Jag har inget svar på den frågan. Sverige är inte unikt, men det leder det vansinniga och huvudstupa löpet ner i den mångkulturella,reinfeldtska källaren, den unkna
multikulturella gravkammaren, med resten av västvärlden blint
russande efter. Är orsaken kanske masshypnos? Kollektivt vansinne? Eller en gallopperande epidemi av politiska prioner i hjärnan hos den makthavande eliten: mao mångkulturalismens galna kosjuka. Kan du tänka dig en bättre förklaring?"

Gatesofvienna.net/2013/05/goodbye-sweden-that-was/



http://Gatesofvienna.net/2013/05/goodbye-sweden-that-was

 
Ingen bild

Stefan A.

9 maj 2013 18:23

Jakten i fulmedia, under ledning av SVT, på poliser går nu nästan som jakten på Sverigedemokrater, buset och proffsdemonstranter skall skyddas till varje pris, SVT opartisk, in my a..

 
Ingen bild

Skånepåg

9 maj 2013 18:42

@ Halal

"Våga visa dig framför våra ansikten".

Det där lät liksom ett intressant och väl genomtänkt yttrande om en riksdgsman, som dessutom "visar sitt ansikte" förutom i riksdagens talarstol även i en massa andra sammanhang. Var tycker du han mer borde visa upp sig. Hemma hos dig eller var? Var nu inte blyg utan plita ner vad du tycker.

 
Fia

Fia

9 maj 2013 18:50

Det här ska rubriceras som djurplågeri och inget annat! Att stödja den här formen av djurplågeri måste snarligen bli straffbart. Thomas Davidsson är djurplågare eftersom han kan glädjas åt det här. Jag mår illa!

http://Fia

 
Ingen bild

Svengöran

9 maj 2013 20:09

Inge: Att religion i allmänhet är helkorkat är ju ingen större nyhet, tänkte bara vara vänlig och besvara Alfssons idiotiska fråga.

Sen om riktig halal skulle införas i sverige (vilket aldrig kommer att hända) så hade jag förmodligen slutat eftersom jag är emot det.

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 maj 2013 20:30

Svengöran...
Jag är alldeles säker på att det redan Halalslaktas (riktigt) i Sverige. Än så länge bara i lönndom...

 
Ingen bild

Inge

9 maj 2013 20:32

@ Svengöran

"vilket aldrig kommer att hända".
Vi får sannerligen hoppas att du har rätt. F.ö tack för ett rakt svar på min fråga.

 
Ingen bild

Inge

9 maj 2013 20:36

@ Hulda mk1
Att det sker olagligt i mindre skala är det som helst inget tvivel om. Men att det blir inom lagens råmärken hoppas jag verkligen inte. Bara så att vi inte missförstår varandra.

 
Ingen bild

Aalim

9 maj 2013 20:48

Det kan inte predikas ofta nog.
Som det står skrivet i Koranen
är SHARIA Allahs lag. Den skall
onfatta också dig, Svensom. Vi
håller nämligen på att ta över.
Fatta det någon gång, Svenne!

http://youtu.be/Ib9rofXQl6w
(elementär engelska krävs)

 
Ingen bild

Calle

9 maj 2013 20:59

O/T Missa inte onsdagens ( 15/5 ) Uppdrag Granskning kl. 20.00 Notera i kalendrar och sprid uppgiften.Skall handla om att det är tabubelagt att säga sanningar om invandring och därmed kallas rasist.Förhoppningsvis kan programmet väcka ngn. av de sovande.

 
Ingen bild

Inge

9 maj 2013 21:00

@ Aalim

Då får faktiskt ursäkta, men jag tycker att Astrid Lindgrens sagoböcker är oändligt mycket trevligare och bättre än din sagobok.

 
Ingen bild

Mahmoud Z

9 maj 2013 21:01

Aalim = troll

 
Ingen bild

Ludvig

9 maj 2013 21:02

Ja nog går Sverige åt fel håll alltid och med hög hastighet.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

9 maj 2013 22:43

Den ofrivillige brandvakten :

Containerbrand Östra Funkaboskolan 22.07

 
Ingen bild

Ola

9 maj 2013 22:49

Glöm inte att judarnas motsvarighet till halal-slakt även den är barbarisk! Men judarna i Sverige har skaffat sig sådan positioner så tex något import-förbud emot barbariskt ritualslaktat kött kommer det aldrig att bli! Ty då skulle bara Lena Posner-Körösi i vanlig ordning skrika högt om Antisemitism...

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 maj 2013 23:04

Ola...
Jo, alla vet att Koscherslakt är lika mycket djurplågeri som Halalslakt.
Men nu är det så att Muslimerna ökar och ökar i antal i Sverige. De kräver mer och mer av vårt samhälle.
Vi tar oss an det stora problemet först, eller..?

Tänkt vidare på varningslistan för Halalprodukter. Varför inte en App om någon har kunskapen. Lätt att ha i mobilen.

 
Ingen bild

Morningstar

9 maj 2013 23:15

Mussarna bedövar bara djuren vid dom tillfällen när myndigheterna gör sina förannonserade besök. I all övrig tid följer dom koranen till punkt och pricka. Djuren som slaktas när myndigheterna tittat in hamnar förmodligen i svennes kebab istället för att gå till sina egna.

 
Ingen bild

Oden & Tor

9 maj 2013 23:29

@Aalim

Allah styr inte över vårt land Sverige eller svenskarna. Grundläggande kunskap som Alla pedofetdyrkare bör känna till.

 
Ingen bild

Pk

10 maj 2013 06:57

@masgentan

Vad försöker du säga?
Att du vill rasera kapitalismen?
Om en rik från mellanöstern köper upp en massa bostäder i rex London så är ju det helt lagligt. Helt i linje med den marknad av SD står bakom.
Storbritanien har dessutom som du skriver en lång historia av att vara kolonialmakt så problematiken där är svår att överföra på Sverige.

 
Ingen bild

Pk

10 maj 2013 07:08

@hulda

Du vurmar för djuren ( vilket är ngt bra) och säger att vi inte ska föra utvecklingen bakåt.
Varför vill då SD införa/avveckla
Sambeskattning
Höja vårdnadsbidrag
Ta bort jämställdhetsarbetet i skolan
Ta bort finansieringen till genusvetenskapen
Ta bort pappamånaderna
Etc
Det för ju kvinnoutvecklingen bakåt med 50år!!!

Men djuren är kanske viktigare än kvinnorna (förutom när de kommer från muslimska familjer)???

 
Ingen bild

Johnny

10 maj 2013 07:50

Djurplågerislaktat kött som Halal och Kosher måste bli förbjudet att producera, sälja och köpa. Samma sak med könsstympning av barn. Borde förbjudas i hela västvärlden. Förhoppningsvis för det med sig att det religiösa barbariet upphör och att västvärlden inte blir lika attraktivt att leva i för andra religiösa grupper än kristna.

 
Ingen bild

Hulda mk1

10 maj 2013 07:52

Pk...
Alla framsteg är kanske inte så bra när man ser bakåt. Förlorarna har ingen egen röst ibland.
I detta fallet är det små barn som får ta konsekvenserna av politiska beslut. Allt för stora barngrupper på Dagis, ständiga sjukdomar pga. den smittohärd som alla Dagis är. Stressade mammor och pappor som MÅSTE självförverkliga sig själva. Och det är ju inte säkert att de ens bor ihop...
Nej, trygga barn i trygga hem är något att sträva efter. Där kan ett förbättrat Vårnadsbidrag fylla en funktion.Men då bör självklart mamman kunna det svenska språket och använda det alltid. Annars missar barnet det viktigaste redskapet i samhället.

Hur meningsfullt är det med jämställdsarbete och genusforskning i skolan så länge som ingen vågar kritisera att invandrarflickor tvingas täcka håret eller tom ännu mera. När de tvingas avstå simundervisning, gymnastik och skolresor?
När de i värsta fall gifts bort med en kusin i hemlandet?

Vad gäller pappamånader, är ingen familj lik den andra, så låt de själva lösa detta.

 
Ingen bild

Pk

10 maj 2013 11:18

Kan hålla med om att det är en hysteri kring att man bara måste förverkliga sig själv på alla plan, MEN varför är det kvinnorna som måste stå tillbaks?
Varför ska tex en undersköterska som blir ihop med en ingenjör bli beskattad lika hårt som han?
Varför är det kvinnan som alltid ska vara hemma?
För om man höjer vårdnadsbidraget så har allla studier visat att det oftast är välbärgade kvinnor som väljer att stanna hemma då, eller invandrande kvinnor.
Varför ska staten finanseiera att kvinnor ska få vara hemma?

Angående stress, jag har 3 barn, det är bara att gå ned i arbetstid, det har man laglig rätt att göra. Så minskar stressen och pressen radikalt.
Om man sedan lever på en standard som kräver att man arbetar hela tiden så får man faktiskt skylla sig själv.
Det som sker om man försvårar för kvinnor att arbeta och kunna arbeta är det som sker i Tyskland och Italien nu. Det arbetar och föder inga barn istället.
I Tyskland har man länge sneglat på Sverige som föregångsland när det kommer till arbete/dagis/barn.

Ang för stora barngrupper så är det ett politiskt beslut, och man måste ju inte välja ett dagis som redan är fullproppat, det finns dagmammor, föräldrarkooperativ etc.
Sedan för ju dagis med sig att barnen snabbare blir socialt kompetenta plus får proffesionell personal som utvecklar barnen.

Ang pappamånaden så för 20 år sedan så tog 6% av papporna ut föräldrarledighet, idag med tvång är den siffran uppe i 26%.
Ibland måste man också tvinga fram förändring.
I detta fall ser jag inget negativt med den förändringen.

Ang genusförskning så är den viktig, likaså jämställdhetsarbetet i skolan.
Men jag håller med om att det borde skrivas mer om ojämlikhet när det kommer till vissa aspekter hos invandrare.

 
Ingen bild

Halal

10 maj 2013 12:14

Skånepåg
Han bör komma till förorten och säga det han är en feg jävla gris.

 
Ingen bild

Nyhetspojken

10 maj 2013 15:04

@Halal
Han kommer inte att komma till Norrliden. Har flertalet gånger uppmanat honom att komma ut till oss och framföra sina åsikter rakt i ansiktet på oss som faktiskt bor här. Men det vågar han inte, så visst är han feg.

Sen angående vårt så kallade "Halal-slakteri" i Kalmar. Vad är det ni tjuter om? Det enda extra man gör är ju att läsa en bön över djuren, det tror jag knappast är så blodisande hemskt för dem. Sen bedövas djuren och avblodas på vanligt svenskt vis. Med bult eller el, och avskuren hals, vad är problemet? Det är ju så det går till. Passar inte det bör ni nog fundera på att sluta med kött.

 
Ingen bild

Thoralf A

10 maj 2013 15:15

Nyhetspojken

Var det dina kamrater som "lekte" vid Östra Funkaboskolan igår kväll?

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/besvikelse-efter-skolbrand(3768790).gm

 
Ingen bild

Tompa

10 maj 2013 15:43

En sur medborgare
Torsdag 9 maj 12:16
##Haha detta är ju skrattretande! Alla dessa rasistiska och fördomsfulla kommentarer. Hur kan detta vara värre än vanlig slakt?##
Jadu sur medborgare. Ni andra som tycker om djur skall inte titta på detta youtube klipp om halalslakt. Filmen är vidrig men såna människor som "Sur Medborgare" skall naturligtvis se hur det går till i verkligheten.

Återigen en varning till er andra, filmen gör mig gråtfärdig........


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0DP3YtCpS2A&list=PLtmfw8UUIVtgCojxhNXod5rVcLzS_OogS#!

 
Ingen bild

Masgentan

10 maj 2013 15:46

@ Pk, som frågar "Vad försöker du säga? Att du vill rasera kapitalismen?"

I början av mitt inlägg skrev jag: "Kommentaren är intressant, dels eftersom den skildrar hur det såg ut i Storbritannien redan på 1980-talet och dels för att man tydligt kan se likheten med svenskarnas naivitet och aningslöshet."
Du kanske läste lite slarvigt eftersom du tydligen har missat detta, och/eller du kanske hängde upp dig lite för mycket på just den rad där Avpixlat-kommentatorn "Walborg" skriver att (citat)"de rika från MENA-länderna köpte hela bostadsområden"? Denna rad är snarare en parentetisk förklaring till de efterkommande viktiga, gigantiska följdproblemen, nämligen att (citat): "Det VÄLLDE in kusiner/tjänstefolk osv. Hela delar av kommuner var etiskt strängt uppdelade. Pakistanska kvarter/indiska/jamaicanska kvarter osv. Månggifte inofficiellt fanns redan då (på 80-talet). Vissa kvarter hade Sharialagar och 'Julsångsförbud', eftersom det satt många av dem i kommunerna och hade makt att bestämma detta. Kvinnor i heltäckande abaya och nikab vandrare på gatorna nästan innan en svensk hade sett någon sådan på gatorna här."

Det kan "välla" in människor av olika anledningar, och anledningen till "invällningen" till Storbritannien förklarades alltså i den meningen du tydligen hade hängt upp dig på.

För att få ytterligare förtydligande och ett typiskt exempel på konsekvenserna av "invällningen" i Storbritannien (konsekvenser som nu uppenbaras även här i Sverige) kan du läsa den länkade artikeln "Bedrägeri i Allahs namn", skriven av en journalist som pga risken för repressalier från den svenska PK-maffian tyvärr tvingas skriva under synonym "Julia Caesar".
http://snaphanen.dk/2011/10/02/103843/

 
Ingen bild

Hulda mk1

10 maj 2013 15:47

Pk...
Förlornarna är barnen. Vem för deras talan?
Lyssna på Ring P1 idag, tänkvärda inlägg och funderingar.

 
Ingen bild

Hulda mk1

10 maj 2013 15:53

Nyhetspojken...
Det är inte "bara" detta med KLS och deras slaktmetoder som oroar.Hela samhället är på väg att förändras till något som vi inte vill ha.
Böneutropet, delade badtider, Burkinis, inget fläskkött i vissa skolor, Islamister som nästlar sig in i våra politiska partier osv. osv.
Ugglarps produkter är goda och finns i butiker nära mig, men nu är det SLUT!

 
Ingen bild

Hulda mk1

10 maj 2013 15:57

PS. Detta visar att en lista på nätet eller allra helst en App behövs,så att man kan få vetskap om vilka produkter som är Halal.
Dessa bör givetvis undvikas till 100%. DS
( Jag är Halalintolerant...)

 
Ingen bild

Lotta

10 maj 2013 16:15

"Vi skulle förstås inte ha haft en miljöstation där. Det är lätt att vara efterklok, säger vaktmästare Thomas Lundberg."

Helt sjuk kommentar. Man ska kunna placera en miljöstation precis var man vill utan behöva riskera att kriminella element skall tända eld på det. Behövde de stackars kriminella något mer än multiplan denna gång?

"Skolan har satsat mycket på information efter Bergabränderna. Alla elever borde vara medvetna om riskerna med att elda nära byggnader, menar Thomas Lundberg. Däremot har man valt att inte satsa på övervakningskameror eller att låsa in området.
– Vi har ju inte tre meter höga staket runt området. Vi vill att det ska vara öppet, att folk kan röra sig här även på fritiden. Vi jobbar jättemycket på det. Den nya multiplanen är ett exempel, säger Thomas Lundberg."

Man undrar vad det är för ett samhälle 7-klöverns politiker ordnat åt oss? Dumskallarna i Kalmar har lärt kriminella avskum att om de inte får som de vill är det bara att bränna ner något. Inte nog med att de får löjligt låga straff om de över huvudtaget får några straff. Man premierar sedan kriminellt beteende med att bygga en multiplan. Kalmars skattebetalare får därmed nöjet att stå för hela kalaset, både uppbyggnad av det nedbrunna samt byggandet av multiplan. Undrar om jag som vanlig skattebetalare skulle kunna komma undan med något liknande? Jag behöver en ny bil, vad skall jag bränna ner?

För övrigt undrar jag sedan när Norrliden började kallas förorten? Trams.

 
Ingen bild

Magentan

10 maj 2013 16:23

Om någon händelsevis undrar, så har jag inte bytt nick från Magentan till Masgentan. Jag vet inte varför det plötsligt smyger sig in ett "s" i mitt nick (kanske jag har fått spastiska ryckningar i s-fingret).
:)

 
Ingen bild

Nyhetspojken

10 maj 2013 16:44

@Thoralf A
Nej, det har jag svårt att tänka mig att det var. Ingen vidare lek de hade för sig där, man får hoppas på ordningsmakten. Men de löste ju ifs den stora branden i Berga.

 
Ingen bild

Lundabo58

10 maj 2013 16:50

Tack för infot Thoralf. Jag har iofs alltid gillat Ugglarps Kabanosskorvar, men nu är det sluthandlat med det varumärket, ska dessutom sprida detta bland vänner o släktingar.

Det borde f ö vara hög tid för någon kunnig att skapa en websida med halal-varumärken som bör undvikas. Avpixlat, Exponerat o Fria Tider hjälper säkert till att sprida en sådan sida.

 
Ingen bild

Fia

10 maj 2013 17:13

Ja nu önskar vi att en god själ ger oss en halalfri app. Eller ska man ringa Scan och fråga om dom inte kunde sätta märke på köttet och skriva garanterat halalfritt kött! Men då kommer extremisterna och gapar kan jag tro.

 
Ingen bild

Lotta

10 maj 2013 17:20

Jag tycker man lägger mycket energi på en struntsak inom SD eller det kanske bara bloggaren som tycker så fast partiet inte bryr sej så mycket.

 
Ingen bild

Tors hammare

10 maj 2013 17:29

@ Halal

"Han bör komma till förorten och säga det han är en feg jävla gris."
Varför skall han komma til "förorten", då det går lika bra att skriva och läsa här på bloggen. För några lömska baktankar kan man väl knappast tro om dig och dina kompisar, eller? Tänk på att SÄPO-pojkarna, i Thoralf sällskap på vissa av hans resor, inte är att leka med.

@ Nyhetsdravlet
"Sen angående vårt så kallade "Halal-slakteri" i Kalmar."
Ser man på, du är med i svängen och delägare i ett slakteri (rabblar sagoböner?) eftersom du kallar det för "vårt". Hört talas om någon form av uppspelningsanordningen som gör detta mänskliga "humbo-jumbo" i detta vidriga sammanhang onödigt? Eller ni ligger 1400 år efter den västerländska civilisationen även här?

 
Ingen bild

Lundabo58

10 maj 2013 17:31

@ Fia

Det är bara att skita i extremisterna. Ju större vänstermediahysteri (helst även i SVT), desto fler kommer att använda en sådan app. Dom kan dessutom knappast stoppa den, eftersom detta är att betrakta som konsumentupplysning :-)

 
Ingen bild

SM811

10 maj 2013 17:32

SD 2014 det självklara valet.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 maj 2013 17:43

Nyhetspojken : SD har nästan fördubblat sej på kommunal nivå
Kalmars pyromanförening är ett riktigt bra vallokomotiv
Delar el hela Östra Funkaboskolan kommer sannolikt inte att överleva sommaren 2013.

Sverigefientlig verksamhet skall företag passa sej för i dessa dagar
Det leder bara till köpbojkott tills dumheterna upphört
Fråga dagspressen Östran tex

I Borlänge diskutterar kommunen återvändarbidrag, festen är slut
Väl mött på valnatten 2014

 
Ingen bild

Putte

10 maj 2013 17:50

@En sur medborgare.
Sedan när är islam en ras?

 
Ingen bild

Nyhetspojken

10 maj 2013 17:55

@Tors hammare
Men "vårt" menade jag ju vi här i Kalmar, det ligger ju här, där vi bor.
Då jag är kristen behöver jag inte ritualslaktat kött, och äter det inte medvetet iaf. Jo, jag bryr mig om vad jag äter och gör ett aktivt val att inte köpa det. Men jag har svårt att se faran med att läsa en bön över djuret innan man slaktar. Det betyder ju något för de som köper köttet, även om jag har svårt att se själva nyttan med hela grejen. Men så är jag inte muslim heller, och valet är ju fritt. Bara att låta bli att köpa det, som jag själv.

 
Ingen bild

Tors hammare

10 maj 2013 17:57

@ Putte

Islam är inte en ras "utan ett enda stort ras"!

 
Ingen bild

Maria Lindström

10 maj 2013 18:00

Som kommentatorn "D" lite högre upp påpekade, man kan ana att det tog fyr i huset om man sade att djuren slaktats med kristna verser eller kanske judiska och serverades på skolor..

Och för att bringa saker till sakernas ytterligheter - vad kommer att hända om man säger att de lokalodlade grönsakerna minsann skördades medan man sjöng kristna psalmer?

Men det kanske inte är något speciellt.. det är ju inget levande som åderlåts under makabra former.

Tack Thoralf för din blogg... jag kan aldrig tacka dig nog för den..

Trevlig helg önskar
Maria

 
Ingen bild

Lotta

10 maj 2013 18:02

Inlägget skrivet av "Lotta Fredag 10 maj 17:20" är inte skrivet av mig. Du som skrev det bör ändra nick.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 maj 2013 18:06

Nyhetspojken : Hur länge har du varit så förvirrad ?

 
Ingen bild

Arne

10 maj 2013 18:41


TYVÄRR,
Islamiseringen som gladeligen pågår just nu -Bland blåögda och av arvoden och "affärsmöjligheter" förblindade "svartfots-politiker" (Vilka jag innerligt hoppas att man ställer inför rätta i framtiden) och dessa framhoppande AKTÖRER som tänker sig att tjäna sig en slant på eländet, på sikt kommer att ställa till med en resning bland det Europeiska folken. Tro mig!
DE RIKTIGA RASISTERNA FINNS BLAND DESSA. De skiter helt sonika hur det går för "handelsvaran invandraren" eller sina egna grannar när de sitter och tar dessa beslut. -Huvudsaken att de tjänar sig en SLANT eller får sig EN FÖRDEL! ..Jämfört med oss andra, inklusive invandrarna.

 
Ingen bild

Thoralf A

10 maj 2013 19:29

Lotta

Jag blev lite orolig en stund ;-)

 
Ingen bild

Observer

10 maj 2013 19:36

Hur fritt är köttvalet för elever i skolor som bara inhandlar halalkött? Hela tiden mässar politikerna om att skolan är ickereligiös.Logik är tydligen ingen starkare sida,varken hos skolledare eller politiker.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 maj 2013 19:58

Östra Funkaboskolans präktige politiskt korrekte rektor säger att det hela som hänt är förvånande eftersom allt är frid och fröjd på skolan, känns för övrigt inte speciellt trovärdigt
Det känns som han kan komma att få äta upp det vi får se.
Hoppas vi slipper det, men intervjun efter blir intressant isåfall.

Samma rektor säger att skolan innan Bergabranden signalerat att elever mått dåligt länge .
Hur har klasskamrterna till dessa dåligt mående pyromaner mått framgår inte i intervjun
Gick dom skyldiga till den branden på Östra Funkaboskolan, när terroristbrottet begicks ?

 
Ingen bild

Kurtan

10 maj 2013 20:47

Det enda sättet att komma till rätta med denna vidriga skaktmetod är att helt enkelt förbjuda dels halalslakt i Sverige samt import av halalslaktat kött till Sverige!

Om vissa ändå vill äta detta finns det 56 muslimska länder att flytta till! Här i Sverige skall vi inte acceptera detta otyg!!! Diskriminering skriker säkert PK-dårar... Ok då kallar vi det diskriminering då...

Min motfråga blir då:
Är det diskriminering att inte acceptera s.k "hedersmord"?
Är det diskriminering att inte acceptera clitorektomy?
Är det diskriminering att inte acceptera att inom en snar framtid bli minoritet i sitt eget land?

Jag kallar det SUNT FÖRNUFT samt en nödvändighet för att överleva!!!
MVH



MVH


 
Ingen bild

Funtaren

10 maj 2013 20:53

Vissa "personer" (i brist på bättre ord) menar att T är "en feg gris" för att han inte kommer till Norrliden och säger det han har att säga till invånarna där.

Jag tror för det första inte att SÄPO skulle tillåta detta om han nu ville. Men jag tror inte han vill, helt enkelt därför att han - och vi alla - inser att det inte skulle ge något. Han skulle med största sannolikhet inte kunna göra sig hörd över alla vuvuzelor och skrän från våldsvänstern. Om målet är kommunikation och att få ut ett budskap är bloggen bästa medium.

Dessutom - antagligen skulle de som tycker att han skall komma till Norrliden börja klaga på "provokation" om han försökte sig på detta grepp.

 
Ingen bild

kalle.p

10 maj 2013 20:59

Får nog lägga av med att köpa kött på Citygross

 
Lennart Johansson

Lennart Johansson

10 maj 2013 23:06

Tack Toralf!

För att du tagit upp detta med slakten, det verkar som det bara är toppen på ett kommande isberg.
Vi är fler och fler som stöder dig Toralf, det lönar sig att kämpa för sanningen om hur muslimerna snart tar över
hela Sverige.
Det kan gå fortare än någon kan ana om vi inte enar oss!

http://Lennart J

 
Ingen bild

Den Gode

10 maj 2013 23:07

Oj vad många djurvänner det finns hos SD, är ni vegitarianer allihop?

 
Ingen bild

claes

10 maj 2013 23:14

Det ore kanske dags att ändra religionsfrihet till trosfriheti vårat avlånga land istället

 
Ingen bild

Tors hammare

11 maj 2013 00:32

@ Den gode
Vegetarianer vet jag mycket väl vad det innebär att vara. Men nu påstår du att det även finns vegitarianer. Förklara gärna vad nu detta är för personer, eller är det en normal felstavning som visar din intellektuella förmåga och att du inte i fortsättningen bör använda så "svåra" ord?

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

11 maj 2013 01:43

Torshammare : Den gode nyhetspojken kanske har varit på bolaget ?

 
Ingen bild

Morningstar

11 maj 2013 02:36

Vill även erinra om vår "lahdsfaders" ord: Men så ät nåt snnat då!

 
Ingen bild

Anders Engdahl

11 maj 2013 05:22

Och nu var det sluthandlat av Ugglarps produkter

 
Ingen bild

Putte

11 maj 2013 06:31

Konstigt att inte alla små djurrättsterorister demonstrerar utanför butiker som säljer "äkta" halalslaktat kött. Det visar att min teori om att djurrättsmupparna är en gren av extremvänstern är korrekt. Samma sak gäller ju genusextremisterna, som är tydligt enögda och också hör hemma hos extremvänstern.

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 maj 2013 07:15

Putte...
Så är det nog. Ena dagen "djurrättsaktivister" och andra dagen stenkastande "motdemonstranter".
Såg fö. för några år sedan ett reportage och intervju med Överläkarsonen som polisen gav en 9x19 i ryggen under Göteborgskravallerna 2001.
Trots det som drabbat honom hade han inte tänkt om, utan drevs av samma samhällshat som alla andra Vänsterfacister.
I hans fall var det säkert också lite föräldrarevolt bakom.
Ett tragiskt människoöde...

 
Ingen bild

Stefan A.

11 maj 2013 07:59

Det är rätt Putte, det är samma skrot och korn, vanligen förvirrade ungdomar(kanonmat) med något äldre chefsideologer som driver på, är kanske dags nu för vänsterterrorns återkomst över 20 år sedan murens fall, och den slappa Svenska rättsskipningen och hyllningar i fulmedia till rättshaverister hjälper ju till.

 
Ingen bild

Den Gode

11 maj 2013 08:31

Tors Hammare, innan du utger dig för att vara språkpolis så borde du kanske se över din egen meningsuppbyggnad, snacka om att kasta sten i glashus. :)

 
Ingen bild

tonfisken

11 maj 2013 08:36

Bestört är bara förnamnet,och denna smygislamisering som pågår i vårt avlånga land är att likna vid en dödlig virusepedemi.
Nu längtar alla Sverigevänner till 2014....inte jag,därför att då tar dom rödgröna över,och har vi inte haft fri invandring tidigare så lär vi få det då.
i dag är den tiden som man i framtiden kommer att säga..."det var bättre förr"...och det skrämmer mig.
2018 vaknar Svensson...frågan är om det då är försent?
Och jag kan inte nog uttrycka min beundran för alla som jobbar både kommunalt och på riksnivå....och framför allt alla inom SDU...vilket fantastiskt jobb ni lägger ner.
Att vara Sverigedemokrat har egentligen inget med politik att göra....det är enligt min mening mer ett sätt att överleva.

 
S.Småland

S.Småland

11 maj 2013 08:53

Utanför ämnet :MP har ju inget emot en invandring på ca hundratusen varje år men hur rimmar det med deras knepiga miljösyn ? Hyndratusen nya invandrare varje år kan ju också innebära att sveriges bilpark ökar med tjugofemtusen bilar årligen ,hur går det då med miljötänkandet ?

http://S.Småland

 
Ingen bild

Stefan A.

11 maj 2013 09:03

Bilen inget problem, med MP,s bensinpriser blir det att sätta åsnan framför bilen, precis som i hemlandet...

 
Ingen bild

Mr Crowley

11 maj 2013 09:40

...Fick nyss veta att grannar längre bort som har får och lamm, haft påhälsning av halalsugna individer nattetid från Valstadskollektivets asylboende strax utanför Västervik, för att utföra ritualslakt ute i skogen.....Undrar om tidningen ska skriva om det???Troligen inte....

 
Ingen bild

kalle

11 maj 2013 10:43

dom politiskt korrekta som smygläser här kan googla på "beheading" och se själva se videofilmer på vilken framtid etniska svenskar har att vänta i det "mångkulturella" samhället.

 
Ingen bild

Tors hammare

11 maj 2013 11:12

I videon där kvinnan vandrar omkring i Luton med demonstrationståget, får man höra de mesta bisarra kommentarer från de som hon talar med. Hon visar upp en något ”glättig” attityd, men på slutet uppfattar jag hur hon egentligen i sin förtvivlan skulle vilja gråta över det som hon möts av vid samtal med demonstrationsdeltagarna och hört från högtalarna. Vad i h-e är det för något, för oss normalt funtade människor så fullständigt vanvettigt, som ”katten har släpat hit” till Europa?

Som Thoralf skriver, stor risk för att något liknande snart händer även i svenska städer.

 
Ingen bild

Tors hammare

11 maj 2013 11:24

Lånar ett inlägg från Avpixlat med titeln "Den våldsamma koranen", eftersom den bör spridas så mycket som det bara går:

http://avpixlat.info/2013/05/11/den-valdsamma-koranen/#more-57499

 
Ingen bild

Observer

11 maj 2013 11:26

Enligt företrädare i slakteribranschen har man ingen som helst kontroll på hur importerat halaslaktat kött har "producerats".Smygfilmningar inifrån halaslakterier ute i Europa visar oerhört fasanfulla scener.En del importgrossister har naturligtvis full koll på detta förhålllande, men man blandar och ger.Troligen fungerar den s.k halalmarknaden i Sverige precis som på exakt samma sätt som handeln med den fejkade kebaben,IKEAS köttbullar eller den omtalade s.k hästlasangen.Finns alltså alla skäl i världen för att vara mycket återhållsam med användandet med denna köttsort inte minst inom skolans värld.

 
Ingen bild

Observant

11 maj 2013 11:40

S. Småland@

Du bör även ställa dig frågan. Har SD egentligen något emot en invandring på 100 000 varje år?

Enligt Fria tider så har även finansminister Borg sållat sig till gruppen afrikavurmare där Bildt och Reinfelt ingår sedan tidigare. Borg vill att Sverige ska bli mer som Afrika. Har svårt att se att SD skulle ha något emot detta, då man INTE förespråkar totalstopp för invandring och därtill stött alliansen i de flesta frågor. Om bara invandrarna är kristna så föreligger inga hinder, om man ska gå efter hur vissa SD-företrädare uttryckt sig tidigare angående syrianer!

Du får heller inte glömma att en konstant hög invandring gör alliansväljarna och medelklassen glada eftersom ett konstant högt bostadsunderskott i landet håller upp prisnivån på deras högt belånade villor och bostadsrätter i de större städerna, vilket det nyborgeliga SD vet om. Det är många fina bilar och båtar som köpts genom åren genom att man kunnat öka belåningen på fastigheten då de hela tiden ökat i värde.

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 maj 2013 11:54

Under dagens parlamentsval i Pakistan visar Islamisterna och Talibanerna sitt rätta ansikte.
Sprängattentat med många döda och från Moskeer hörs uppmaningar att kvinnor ska hålla sig hemma och inte delta valet...

Återigen: Kan någon med kunskap starta en blogg eller dyligt, där vi kan få en sammanställning över godkända Halalvaror, så att vi kan bojkotta dem och sprida kunskapen.
Det är allvar nu!

 
Ingen bild

Tors hammare

11 maj 2013 12:01

@ Observant

Rätta mig om jag har fel, men har inte Åkesson vid några tillfällen talat om ett moratorium. D.v.s att inte ge nya uppehållstillstånd tills dess att vissa villkor uppfyllts. Detta skulle innebära att inga sådana tillstånd (med få undantag) ges förrän man kommit (?) tillrätta med den nu totalt urspårade immigrations- och integrationspolitiken?

 
Ingen bild

Peter

11 maj 2013 12:41

Illegal invandrare passade på att våldta två kvinnor samt misshandla en annan kvinna grovt
Uppehöll sig illegalt - våldtog två

 
Ingen bild

Funtaren

11 maj 2013 12:50

Hulda: jag tänkte först upplysa om bojkottaaftonbladet.wordpress.com, men när jag nu ser att denna förvandlats till en SvP-blogg kan jag inte annat än hålla med dig. En sådan blogg behövs.

 
Ingen bild

Tors Hammare

11 maj 2013 12:53

@ Gubben och Gumman
”I Borlänge diskuterar kommunen återvändarbidrag, festen är slut.”

Tacksam för info var jag kan läsa mer om detta. För några år sedan framförde Bo Frank i Växjö något liknande. Men som vanligt blev det inget av detta och han fick dessutom ”rejält på moppe” från alla möjliga håll och kanter.

 
Ingen bild

kalle

11 maj 2013 12:54

det var en liknande demonstration längs kungsgatan i Stockholm i fjol. 1000 tals muslimer med storskägg och kvinnor i heltäckande burka med hundratals barnvagnar. och polisen escorterade dom. inte ett pip från pk-media- och övriga svenskar brydde sig inte.
man kan ju förstå att Sverige kommer bli ett Muslimskt styrt land ganska snabbt. när majoriteten av väljare snart är muslimer!

ganska otäck att se att majoriteten av folk i mitt land består av folk med helt annan religion och kultur och som inte skulle acceptera mig som pursvensk , när dom väl fått makten i Sverige.!

 
Ingen bild

Observant

11 maj 2013 13:11

Tors hammare@

Stämmer! Efter 2006 så införde Åkesson detta moriatorium som jag tror gällde ända fram till 2011 då SD intog det socialkonservativa programmet och började förespråka 90%-regeln, eller en invandring som inte är högre än i våra grannländer. Men som SD hittills gjort att villkorslöst gett sitt stöd till den invandringsförespråkande alliansen, istället för att köra en helt egen linje, så blir följden ändå att man stödjer den fria invandringen trots att man är emot denna och bara förespråkar begränsad invandring. Men hur som helst så vill SD ha invandring, det borde väl stå klart för envar.

 
Ingen bild

Tors Hammare

11 maj 2013 13:29

@ Observant

"Men hur som helst så vill SD ha invandring, det borde väl stå klart för envar."

Jo men gäller inte detta under förutsättning att det finns ett behov av just den kategorin av utbildade personer, som är just de 10 procenten och som man har förhoppningsvis har beräknat är närande och inte tärande på samhället? Hoppas verkligen att det är så, annars blir jag djupt besviken. Jag själv är för ett totalmoratorium och återvandring, vilket övriga i vänkretsen (100% Sd) även anser.

 
Ingen bild

Ronny

11 maj 2013 13:49

Frysdiskarna i affärerna är fulla av halalslaktat, bara att kolla på baksidan av paketet där en liten svart diskret logga finns med , den halva månen och en minarèt. ALL Danskt kött är halalslaktat! Bara att fråga i affären vilket som är halalslaktat. Det borde ALLA här göra. I "min affär" blev ägaren själv förbannad på allt halalslaktat ( han visste inte) . Nu är allt detta borta. Förstår inte att affärerna skyltar med vad som är vad!

 
Ingen bild

Kalle

11 maj 2013 14:45

"I min affär" går butiksägaren ut i stora annonser att han säljer Halalslaktat kött.

Så långt har islamiseringen gått på andra ställen i Sverige.

Sug på det!!!

Kan SD göra något för att stoppa halalslaktat kött i Sverige???

 
Ingen bild

Tors Hammare

11 maj 2013 14:51

Ursäkta språket, men f-n att man inte är multimiljonär. Då hade i alla fall min hemtrakt haft en liten redaktion på 2-3 personer. Jag tecknat ett avtal med Posten/annan utdelning och varje hushåll i min hemtrakt fått ett informtionsblad (max 1 sida med superproffsig layout, annars blir det obekvämt och läses inte) med det mest graverande som "gammelmedia" inte berört.

Det är i alla fall ännu inte förbjudet att "drömma"!

 
Ingen bild

Kalle

11 maj 2013 14:59

>Tors hammare

Det går att göra på ett enklare sätt nu direkt.

Om någon centralt på SD kan skriva ut ett politikst budskap och om frågor som ligger SD mycket nära. Lägg ut dem på nätet i PDF. Låt alla som är intreserade tanka hem dem. Printa sedan ut A4:n på din egen skrivare. Sätt upp dessa A4 i ditt hus eller grannskapet.

Snabb och billig ditribution AV SD budskap med lite hjälp av SD-medlemmar.

Föreslog detta på denna blogg för flera år sean!!??

 
Ingen bild

Medborgaren

11 maj 2013 16:12

Hög tid att stoppa våldtäkten på vårt vackra och en gång så framgångsrika fosterland Sverige!
Invasionen har ju pågått alldeles för länge redan, dags att sätta stopp för alla galenskaper som 7-klövern ställt till med, och som drabbat oss skötsamma skattebetalare med usel sjukvård o usla skolor.
För övrigt äter jag endast egenskjutet kött garanterat fritt från allt vad halal o muslimdravel heter..............

 
Ingen bild

Mona

11 maj 2013 17:30

Herregud, Toralf ... såg precis filmen, jag är chockad ... Stacey Dooley heter tjejen som gjort filmen om sin hemstad.

 
Ingen bild

Magentan

11 maj 2013 19:11


@ Tors hammare
Det drömmer jag också om. Men ett A4 ark räcker inte till särskilt mycket (om man inte skriver med väldigt små bokstäver). Jag skulle i så fall i stället använda mig av en folder, dvs ett brett ark, med tryck på bägge sidor som man viker ihop till 4 sidor och som mottagaren sedan kan veckla ut (som ett dragspel) och få en bred helhetsbild på t ex en rad snygga avslöjande stapeldiagram med texter under. Vänder man sedan foldern finns det fyra sidor till att lägga in angelägen text på.

Innan förra valet skrev jag själv en A-4 sida i färg med info-text på bägge sidor. Ena sidan gjorde jag så jag kunde jag använda den som en liten affisch (som Kalle föreslår). Den satte jag upp i hissarna i höghus, och även utanpå hissdörrarna, så man kunde läsa medan man väntade på hissen. Men det var nog inte många som hann läsa något, för alla var borta när jag cyklade dit och kollade nästa dag. I den staden jag bor finns det väldigt många röda människor. :(

Om man ska göra egna små affischer får man tänka på att många inte har läsglasögonen på sig ute, så texten måste vara stor och då får man inte plats med särskilt mycket.

Cavatus har massor av färdiga flygblad att skriva ut och kopiera. Se länken!

https://www.box.com/shared/dn4vryl63j/

 
Ingen bild

Magentan

11 maj 2013 19:14

Här finns en annan länk till Cavatus flygblad, om den nu funkar bättre:

http://aktualia.wordpress.com/flygblad/

 
Ingen bild

Magentan

11 maj 2013 19:24

Filmen som Thoralf har lagt in här ovan är fruktansvärd, och det är vad vi har att vänta här i Sverige också om några år, tack vare Reinfeldts Allians och resten av 7-klövern samt TACK VARE ALLA VÄLJARE SOM RÖSTAR PÅ DEM!

 
Ingen bild

Roland Pettersson

11 maj 2013 20:04

Du tycker det är konstigt att muslimerna äter som mest medan de fastar under Ramadan. Det är faktiskt inte så konstigt - enigt den absurda religionen islam får de äta hur mycket de vill efter att solen gått ned.

 
Ingen bild

Magentan

11 maj 2013 20:15

@ Tonfisken som skrev: "Nu längtar alla Sverigevänner till 2014....inte jag, därför att då tar dom rödgröna över,och har vi inte haft fri invandring tidigare så lär vi få det då. i dag är den tiden som man i framtiden kommer att säga..."det var bättre förr"...och det skrämmer mig."

Jag är inte alls säker på att invandringen kommer att öka ännu mer när de rödgröna tar över 2014. Bengt Westerberg, Erik Ullenhag, Jasenko Selimović, Cecilia Malmström, Birgitta-"Avskaffa-Sverige"-Olsson och alla de andra borgerliga kamikazeliberalerna som har samlats i Alliansens Folkparti är på sitt sätt lika farliga som avgrundsvänsterns tokstollar vad gäller invandring (KD och C försvinner förhoppningsvis). Dessutom har både den nuvarande borgerliga Regeringen Reinfeldt såväl som den förra Regeringen Bildt slagit alla tidigare invandringsrekord och de har gjort det ihop med Westerberg & Co i Folkpartiet-Kamikazeliberalerna.

DET ALLRA VIKTIGASTE är att SD når upp till minst 15% i valet 2014 och får en god representation samt en ordentlig vågmästarroll.

 
Ingen bild

Spelevinken

11 maj 2013 21:24

Nej, halalslakt eller skäktning som det också kallas är inte förbjuden i Sverige. Däremot måste djuret bedövas dessförinnan. http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurskydd/slaktochannanavlivning/religiosslakt.4.37cbf7b711fa9dda7a18000220.html

 
Ingen bild

Emma

11 maj 2013 23:13

Jag vill veta vad jag kan köpa för kött, varifrån djuren blivit rätt behandlade innan,under och efter slakt.
Att folk ens tänker "att de ska ta över" när de får komma till ett land som Sverige är helt snett.

Inte undra på att man blir förbannad!!

 
Ingen bild

PK

12 maj 2013 09:36

@Hulda
Tack för ditt svar.
Du bemöter dock bara hälften av det jag skriver, vet inte hur jag ska tolka din tystnad ang jämställdheten ska tolkas?
Idag skriver DN om ett trendbrott ang när barn börjar på dagis.
De börjar vid åldern 1 år nu i snitt. Kvinnorna vill tillbaka och arbeta och tror du männen tar ut sina föräldrardagar och är hemma tex 6mån???
nej, så klart inte!, sådana inbyggda mönster i könsrollsproblematiken måste man bekämpa och arbeta emot. Inte som SD vill tvinga kvinnorna tillbaka.
Då är vi ju snart tillbaks på den nivå som ni beskyller muslimskla länder att vara på!

 
Ingen bild

Berit

13 maj 2013 19:33

Var står det i koranen att djur skall plågas till döds för att muslimerna ska äta kött?
Djur skall inte plågas för en vidskeplig ideologi från 600-talet den tron skall inte leva kvar 2013 inte någonstans i världen.
Jag tycker att det säger allt om muslimer som anser att djur ska plågas till döds.
Skrämmande!

 
Ingen bild

Argus

15 maj 2013 17:00

Gustav Vasa hade nog gjort såsom senare grundlag föreskriver; att konungen "alltid skall vara av den rena evangeliska läran, sådan som den, uti oförändrade Augsburgiska bekännelsen, samt Uppsala mötes beslut av år 1593, antagen och förklarad är". Bekämpat muhammedanerna; "Bekännelsen fördömer alla irrläror om denna punkt, såsom manikéerna, vilka antogo två urprinciper i tillvaron, en god och en ond; likaså valentinianerna, arianerna, eunomianerna, muhammedanerna och alla andra dylika."

 
Ingen bild

Magnus

12 oktober 2014 01:42

http://islam.se/halsa/halalslakt

 
Ingen bild

Jk

21 april 2016 12:03

Hvad fanden er dette .. er det Det Alle vores djur skal gå til i jeres fuckingen land och jeres Korrupte Enhed af Folk som jobber i Hop med at Tyvstjäle privat djurs liv for just dette formål
Det er jo fandem for Sygt

Jeg har som medvidnen til hur man slaver bordt Bevis på folks ret i landet even her Ser det ud som det Funker ret bra .. At ingen fatte hur det i virkligheden forgår och en masse djur forsvinder ude at nogen vet om hur det enlige forgår .. Findes der en Bar Jounalist och advokat som vil Löfte slörret for hur dette samhelle har mishandele Tusinatals af borgers deres ret til at eje djur var de går kanske til et sådan påhit . då Kontakt mig endelig på Kontakt@gefarm.info Jeg kanske kan bevis en sag som Ingen har orket at tage del af för det ramme deres hus djur .. i system Sverige !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards