thoralf

Alla inlägg den 9 november 2018

Av Thoralf Alfsson - 9 november 2018 09:46

"Två gånger har kammaråklagare Lena-Marie Bergström i Karlskrona åtalat lokala SD-politiker för hets mot folkgrupp. Samtidigt delar hon kritik mot Sverigedemokraterna på sociala medier – en film där partiet likställs med nazister."

 


Det är SVT Blekinge som idag avslöjar detta. Det som jag misstänkt och som jag själv höll på att gräva efter under morgonen kommer istället som ett brev på posten från Public service. Man tror knappt sina ögon när man läser artikeln.


"Ändå kan SVT Nyheter Blekinge i dag avslöja att Lena-Marie Bergström själv delat material från gruppen ”SD är lika med rasister” – en film som drar paralleller mellan SD:s propaganda och nazismen i Tyskland. Sidan är åklagarens privata men hon förekommer där under ett annat namn.

 

– Jag har delat en film om förintelsen, men har inte uppfattat att den har en avsändare som kritiserar Sverigedemokraterna. I så fall ber jag om ursäkt för det, säger Lena-Marie Bergström.

I filmen dras paralleller mellan Hitlers Tyskland och SD.

– Så har jag inte uppfattat det. Jag trodde att det var en film om ett vittnesmål från en förintelseöverlevare.


Hur påverkar det här kravet på objektivitet när du nyss väckt åtal mot en SD-politiker?

– Inte alls. Jag är motståndare till rasism och det ligger i linje med min yrkesroll. Jag tar inte partipolitisk ställning, är inte politiskt intresserad och tycker att samtliga partier är dåliga."

 


Att hon skriver under ett annat namn på Facebook är minst sagt anmärkningsvärt och jag frågar mig givetvis varför hon skriver under ett annat namn. Att hon inte är politiskt intresserad tror jag inte det minsta på men det kan vara sant att hon "tycker att samtliga partier är dåliga". Hon kanske då syftar på riksdagspartierna. Han kanske föredrar F! eller något riktigt vänsterextremistiskt parti.


Jag anser detta vara en riktig skandal på åklagarmyndigheten! Lägg ner åtalat mot Christopher Larsson! 

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/aklagare-spred-sd-kritik-och-atalade-sd-politiker


http://www.blt.se/karlskrona/aklagaren-atalade-sd-politiker-delade-sjalv-sd-kritiskt-inlagg/


Joakim Lamotte har i ett Facebook inlägg där han ställer en del frågor till Lena-Marie Bergström gällande en dom där ett så kallat ensamkommande barn från Afghanistan dömts för sexuellt ofredande.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards