thoralf

Alla inlägg den 13 november 2018

Av Thoralf Alfsson - 13 november 2018 21:55

Imorgon faller den regeringskonstellation som jag hoppats skulle bli en verklighet. Det konservativa blocket i svensk politik bestående av Sverigedemokraterna, Moderaterna och Kristdemokraterna. En regering som sannolikt gjort ett bra jobb för vårt land.


Riksmobbarna Lööf och Björklund har idag deklarerat att deras hat mot andra svenska politiker är viktigare än att driva deras egen politik.

 

I kvällens Aktuellt sa dessutom Annie Lööf att hon kan tänka sig att släppa fram Stefan Löfven som statsminister. Lööf ville inte stänga fler dörrar. Samme statsminister, Stefan Löfven som Annie Lööf röstade bort i riksdagen för bara några veckor sedan. Det är minst sagt svårt att förstå hur hatet mot SD styr Annie Lööf och hennes ställningstagande.


Undrar om Centerpartiets väljare hänger med i den förvirrade argumentationen från Annie Lööf. Eller är hon bara en simpel mobbare, tillsammans med Jan Björklund?


UPPDATERING

 

Alla riksdagsledamöter var närvarande vid dagens omröstning om ny statsminister. 154 ledamöter röstade för Ulf Kristersson som statsminister och 195 ledamöter röstade Nej.


Det innebär sannolikt att alla ledamöter följde partilinjen, det vill säga partipiskan gällde. Men i praktiken var det "plånboken" som gällde. Var och en kan säkert tänka sig vad som skulle hända den ledamot som röstade emot partilinjen om vi får ett extra val om några månader och nya riksdagsvalsedlar skall sättas.


Jimmie Åkesson höll ett mycket bra anförande i kammaren.

Av Thoralf Alfsson - 13 november 2018 09:15

 

 

Hur ser det ut i din kommun?


Jag har tagit fram statistiken från en hel rad myndigheter som avslöjar verkligheten i Kalmar kommun, som jag har presenterat i flera blogginlägg de senaste veckorna. Jag har även gjort min egen analys om orsaker och konsekvenser för kommunen och medborgarna i mina blogginlägg.


Vill du ha hjälp med samma sak för er kommun? Läs på mina länkar nedan hur det ser ut i Kalmar kommun.

 

I mitt första blogginlägg presenterar jag statistik som berör befolkningsutvecklingen eller det som många benämner befolkningsutbytet på grund av massinvandringen till vårt land.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/10/28/11570664-befolkningsutveckling/


I mitt andra blogginlägg tar jag upp statistik om hur arbetsmarknaden utvecklats och antalet arbetssökande som är inrikes respektive utrikes födda.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/10/30/11570853-arbetssokande-i-kalmar/


Som fortsättning på arbetsmarknaden fortsätter jag med de så kallade subventionerade jobben och hur de utvecklats i Kalmar kommun. Jag gissar att utvecklingen kan vara än mer anmärkningsvärd i andra kommuner när det gäller arbetssökande.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/11/04/11571654-subventionerade-jobb/


I mitt fjärde blogginlägg tar jag upp försörjningsstöd och etableringsersättning. Hur kommunerna kan trixa med sifforna för att allt ska se bättre ut än det i verkligheten är. Det gör man även med myndigheternas goda minne.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/11/06/11572279-bemot-logner-med-fakta/


I det sista blogginlägget redovisar jag ersättningarna till från Migrationsverket till kommunen. Jag gör det också ner på kontonivå för att det skall framgå hur mycket ensamkommande så kallade barn i verkligheten kostar skattebetalarna.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/11/08/11572688-migrationsverket-och-kalmar-kommun/


Är det flera som är intresserade av detta kan jag säkert utveckla det ytterligare. Mina läsare får gärna också komma med idéer och förslag på mer saker som borde ingå i mitt koncept med fakta och statistik.


Jag kan göra motsvarande för din/er kommun och sammanställa det i flera typer av dokument, som t.ex PowerPoint-presentation eller ett pdf-dokument, mot en mindre kostnad för min egen arbetstid.



Hör av er på mejl om någon finner det intressant.

thoralf.alfsson@telia.com


Först till kvarn gäller.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards