thoralf

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2018

PERSONÄRENDE

Av Thoralf Alfsson - 30 oktober 2018 10:01

Barometern har idag en artikel med rubriken ”Besked om Thoralf Alfsson framtid dröjer” angående det personärende som öppnats mot mig. I artikel säger Mattias B Johansson bland annat följande.


”Det är en form av formaliserad time-out. Då uppmanas man att inte agera som SD-företrädare under tiden som utredningen pågår, förklarade Mattias Bäckström Johansson, riksdagsledamot, partistyrelseledamot och distriktsordförande för SD i Kalmar län.

 

Utredningen skulle enligt de första beskeden ta ”minst en månad” att genomföra. Nu har tidsbeskedet förlängts.

 

– Förhoppningsvis kan vi lämna ett besked rörande Thoralf Alfssons ärende före årsskiftet. Vi har ytterligare ett möte med partistyrelsen i år då ärendet kan bli aktuellt. Men det är väldigt många frågor på bordet just nu så jag kan inte säga säkert att vi hinner ta beslut i år, kommenterar Mattias Bäckström Johansson utredningsläget just nu.”

 

Medlemsutskottet har begärt in ett yttrande från mig, kommunföreningen i Kalmar och distriktet. Dessa yttranden skulle vara medlemsutskottet tillhanda senast den 29 oktober. Mitt yttrande skickades in den 26 oktober.


Det vore ytterst beklagligt om inte medlemsutskottet och partistyrelsen skulle klara av att behandla mitt personärende innan årsskiftet.


PS

Om någon undrar varför jag inte skriver om personärendet på bloggen så är jag ”belagd med yttrandeförbud” gällande mitt personärende enligt denna formulering från medlemsutskottet.


”Om dessa uppgifter kopplat till ärendet och MU:s arbete sprids via sociala forum eller media kommer MU att slå ner på detta.”

 

UPPDATERING

 

Ulf Carlsson på Östra Småland har skrivit en bra artikel.

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/langsam-utredning-utestanger-alfsson-sd/



 
 
Ingen bild

Pepparholm

30 oktober 2018 10:45

Det är sorgligt med en sådan byråkrati i ett parti. Har man ställt upp i beslutande organ så måste man ha tid till beslutande möten. Särskilt om det gäller personfrågor. Man kan ha möten med elektronik så att man inte behöver åka till Stockholm.

Jag läser på Pettersson om anarkin på Gotland där ingen törs ta ansvar. Man kan jämföra med den otäcka historien i Deje. Ironiskt kan man hävda, att det är meningslöst att lägga pengar på att återupprusta Gotland. Ön är redan ockuperad.

https://petterssonsblogg.se/2018/10/30/ungdomar-kraver-att-fa-aka-gratis-hotar-bussforare-med-vald/#comments

 
Ingen bild

Dessa experter är dom nyktra?

30 oktober 2018 11:29

Ska det verkligen vara så omöjligt att förstå att det parlamentariska och psykologiska läget varken tillåter Ulf Kristersson eller Stefan Löfven?

Låt Annie Lööf bli grönvänsterns statsminister – svårare än så är det inte, skriver Per Gahrton (MP).
https://www.expressen.se/debatt/losningen-ar-enkel-annie-loof-ska-regera/

Per Gahrton åtalas
för rattfylla – igen
https://www.expressen.se/kvallsposten/per-gahrton-atalas-for-rattfylla--igen/

 
Ingen bild

Viveka

30 oktober 2018 11:35

Mattias Bäckström Johansson, är det han som har anmält dig? Jag tycker att hela utvecklingen av detta ärende är skrämmande, och direkt obehaglig. Vart skall detta sluta. SD silar mygg och sväljer kameler. Det finns inga proportioner på någonting verkar det som!!
Vi läsare följer ärendet.

 
Ingen bild

dajevlar

30 oktober 2018 11:47

Hmm - om man tar på sig foliehatten, så kan man tro att tidsutdragningen kan ha med ett ev extra val att göra ...

 
Ingen bild

Fredrik G

30 oktober 2018 11:53

Horribelt beteende mot dig. Hur lågt kan vissa ledande i SD sjunka ?

 
Ingen bild

Bajen666

30 oktober 2018 12:02

Jag står fast vid mitt tidigare beslut om att inte rösta på SD i fortsättningen om uteslutning kommer på tal, inte blir jag mindre fientligt inställd efter detta "besked".

 
Ingen bild

SM811

30 oktober 2018 12:10

Jag tror att det är på rent jävelskap att de drar ut på tiden.
SD beter sig rent skamligt.

 
Ingen bild

Friholt

30 oktober 2018 12:29

Någonstans måste väl här ändå ligga en gravad hund!

För såväl Thoralf som Mattias är naturligtvis fantastiska människor som dessutom vill väl, men det hjälper föga när ondskan per automatik ränner runt i själva systemet.

 
Ingen bild

!!!

30 oktober 2018 12:38


Det är inte pedofili att idka sex med sexårig flicka, slår Europa domstolen fast!!!

https://petterssonsblogg.se/2018/10/30/visst-fan-va-han-pedofil/comment-page-1/#comment-566571
-

 
Ingen bild

Stefan A

30 oktober 2018 12:40

Om man har mycket att göra är det förvånande att man kan lägga energi på strunt....

 
Ingen bild

Niklas R

30 oktober 2018 13:02

Helt ärligt. Förstår inte problemet för utredningsgruppen.
Det var ett vänstertroll som fick svar på tal. Inget som måste kräva mängder med inlagor eller dokumentation. Bara en enkel fråga för gruppen. Har Alfsson medlemmarnas förtroende, ja eller nej.
Svaret är uppenbarligen ja så mötet kan avslutas på fem minuter.

 
Ingen bild

Lööf

30 oktober 2018 13:12

Barometern älskar att vältra sig i skvaller.

 
Ingen bild

Björn Larsson

30 oktober 2018 13:38

Tror du inte att det var bestämt av SD-ledningen för länge sen, långt innan valet, att du skulle uteslutas? Du fick t.ex inte använda din personvalsaffisch just därför. Det spelar ingen roll alls vad som händer eller kommer fram nu, beslutet har redan fattats. Det förekommer ingen "utredning", det är bara ett ord de använder för att godtyckligt taktiskt kunna tajma offentliggörandet av detta gamla beslut.

Det är så SD fungerar som parti. Jag vill verkligen inte ha den typen av människor eller organisation som ledare för landet!

 
Ingen bild

Björn Larsson

30 oktober 2018 13:41

@Dessa experter är dom nyktra?
Valet förändrade ingenting! Om alliansen hade velat regera så hade de gjort det redan för fyra år sedan när SD lade misstroendeförklaring mot Stefan Löfvén- Så vi VET alla att alliansen aldrig mer kommer att bilda regering i Sverige. Moderaterna är ett helt (själv)isolerat och maktlöst parti numera. De som röstade M kastade alla bort sina röster, nu igen liksom för fyra år sedan. Noll inlärningsförmåga. Moderaterna är Sveriges allra mest korkade väljare, helt obildade, klarar inte av att räkna enkla mandat.

 
Ingen bild

Observer

30 oktober 2018 14:08

Vi läser:
"– Förhoppningsvis kan vi lämna ett besked rörande Thoralf Alfssons ärende före årsskiftet."

TYVÄRR ÄR DET BARA ATT KONSTATERA ATT SD INTE KOMMER ATT VARA TILL NYTTA FÖR SVERIGE. JAG VILL INTE HA ETT SÅDANT DIKTATURPARTI I FRAMTIDEN!
VEM VET VAD FÖR "ÄRENDEN" DE ÖPPNAR SENARE -MOT FOLK. OM DE REDAN NU ÄTER SINA EGNA.

 
Ingen bild

Observer

30 oktober 2018 14:12

....Och: ”belagd med yttrandeförbud” -Va!!?

Det säger väl allt vi behöver veta om partiet.

Men det är väl nästan bra att det framkommer NU då, Och inte om ett antal år i form av en hemlig poliskår.
PARTIET ÄR SLUT SOM JAG SER DET!

 
Ingen bild

Pepparholm

30 oktober 2018 14:16

Niklas R - ja men så är det ju! Det är sorgligt att behöva börja undra om de är regeringsdugliga efter detta åskådningsexempel.

 
Ingen bild

oveg

30 oktober 2018 14:19

De ledande figurernas inställning till dig var uppenbar redan till valet 2014, när du oförklarat petades från valsedeln till Riksdagen, inte bara placerats långt ned; de befarade säkert att du då skulle ha kryssats upp. Det var ju tydligt att de redan då ville få bort dig - att vad de anser sig behöva är tysta knapptryckare som inte ifrågasätter nåt. Din stora lojalitet med partiet har efter 2014 varit svår att förstå för en utanförstående betraktare. Men du är ändå långtifrån ensam som offer för en obehaglig toppstyrning - se bara på hur nu Ekeroth har manövrerats ut.

Det var genom åren en lång uppförsbacke för SD att nå fram till läget där de fritt får sina valsedlar utlagda i alla vallokaler, nåt som ett nytt friskare nationellt oppositionsparti, tfa av vårt valsystem, själva måste ombesörja - se bara hur det gick för Kasselstrands försök.

Skulle det ändå gå till en uteslutning ser jag ändå fram till ett fortsatt bloggande från din sida, ett bloggande om politik i allmänhet och annat, som t ex hur ett vettigt valsystem borde utformas.

 
Ingen bild

Även jag lämnar SD

30 oktober 2018 15:48

Om du Thoralf blir utesluten så följer jag dig riks till det parti som du ansluter dig till,och då är SD all!

Ett jävla haveri detta som händer inför öppen ridå!
Skäms era jävlar i SD som ligger bakom detta!
Mvh
Mats Berndtsson
Skåne

 
Ingen bild

Lena1

30 oktober 2018 16:28

Det är tragiskt det här, Thoralf, det väg SD slagit in på (som det verkar nu, i alla fall vissa av Sd-ledamöterna). Tittar på denne MBJ, han ser inte folklig ut i alla fall. Kanske är det detta som gör en ledsen att folkrörelsen "Sverigevännerna" håller på att rinna ut i sanden.

 
Ingen bild

Gustaf

30 oktober 2018 16:37

Undrar hur man i utredningsgruppen SD ser på Reslows politiska eskapader i slutändan ?

 
Ingen bild

Lasse T

30 oktober 2018 16:49

Till SDs partiledning:

Jag har röstat på SD alla val till stor del pga mitt 100-procentiga förtroende för Thoralf som politiker, kollega och människa.
Med tanke på vad som nu pågår så kan jag kortfattat konstatera att SD inte är mitt parti längre.
Partiet verkar bara vara intresserade av att ha inställsamma och karriärsugna nicke-dockor i Riksdagen.

Med vänlig hälsning
Lasse / Vit man 60+ med både livserfarenhet och yrkeserfarenhet.

 
Ingen bild

Hacke

30 oktober 2018 17:30

Är detta verkligen det sd jag varit så stolt för?
Skämmes ta mig fa´n.

 
Ingen bild

Björn

30 oktober 2018 17:50

Nu vet ju inte jag vad det är som ligger bakom hela historien med avstängningen. Är det bara blogginlägget eller är det något som kanske hör ihop med petningen från riksdagen 2014.
Månne det är något gammalt groll som ligger bakom och att man nu ser en chans att ge igen? Skulle gärna vilja ha hela historien. Tror att det är mer än bara blogginlägget.
Börjar som många undra vad SD riks egentligen sysslar med.

Thoralf Alfsson

30 oktober 2018 18:53

Vid en uteslutning kan jag ju berätta min version. Så får någon från partiledning berätta deras version.

 
Ingen bild

Tore

30 oktober 2018 17:55

Jag har sökt medlemsskap tre gånger på 3år och inte fått nått svar än 😳

 
Ingen bild

Rune

30 oktober 2018 17:56

Jag tror som Björn Larsson här ovanför. Det förekommer ingen utredning. Det är endast tillfälle att kungöra uteslutningen som inväntas. Thoralf är så kunnig och har en så stor arbetsförmåga att han rimligtvis borde ha erbjudits en plats i partiledningen för att få ut mesta möjliga av honom. Men detta kan ju innebära att någon i partiledningen kanske får maka på sig för att lämna plats till Thoralf?
I och med detta så har Thoralf varit till stor irritation för partiledningen och ett hot mot en del på ledande poster. Man har förmodligen länge sökt en orsak att göra sig av med honom och nu kom detta halmstrå med hans replik till en häcklare.

 
Ingen bild

Sven

30 oktober 2018 18:04

Thoralf kommer inte att bli utesluten för denna kommentar. Det kan man inte göra.

 
Ingen bild

Staffan Sundqvist

30 oktober 2018 18:06

En sak kan du vara helt säker på: Det är garanterat en "Partikamrat" som ligger bakom det här. Troligtvis bottnar det i ren och skär avundsjuka. Till yttermera visso: OM SD utesluter dig så mister de inte bara min röst, jag har många, många kollegor som resonerar på samma sätt Ingen Thoralf? Glöm våra röster!

 
Ingen bild

Hans B

30 oktober 2018 18:15

Lämna partiet nu och gå med i ett parti som gynnar sådana krafter som Dig. Bättre att förekomma än förekommas.

 
Ingen bild

Pepparholm

30 oktober 2018 18:43

Här fick vi förklaringen i Östra Småland. Inte från partiledningen. Uppenbarligen finns det påtryckare som vill regera i lugn och och ro utan den som hela tiden tar fram fakta. Detta viker sig således partiledningen för och förhalar precis som sossarna brukar göra. Nu är det dags att Jimmie sätter ner foten och visar att jag har fel i min tro. Annars har min förhoppning om en ljusning för landet släckts.

 
Ingen bild

AWSvensson

30 oktober 2018 19:09

Kalmar SD är synonymt med Thoralf , skulle de utesluta Thoralf så blir det med SD Kalmar som med SD. Växjö ,nämligen ingenting. Det får vara slut på dessa uteslutningar baserade på ren trams o en obefogad skräck för allt som PK media kan hacka på,

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

30 oktober 2018 19:10

Löfven tror på en lösning av regeringsfrågan.
Palmegruppen tror på en lösning av sratsministermordet.
Sverige är fantastiskt !

 
Ingen bild

Tobbe S

30 oktober 2018 21:52

Jag börjar bli mer och mer tveksam till partiet Sverigedemokraterna.

 
Ingen bild

Tony

30 oktober 2018 22:04

Ja de tär dags att sätta ner foten nu för alla konstiga uteslutningar, är det bara Nickedockor som ska vara kvar,? Jag lovar att ifall du utesluts, så har jag röstat för sista gången, och jag vet många fler!

 
Ingen bild

Molle

31 oktober 2018 00:54

Du är för smart för dem och det klarar de inte av.
Jantelagen du vet.

 
Ingen bild

C Andersson

31 oktober 2018 04:59

@Tony Tisdag 30 okt 22:04

Jag röstade blankt senast. Blir det något mer val för min del så blir det inte SD i alla fall.

Landstingsskatten i Blekinge kommer att höjas rejält. Besked om hur mycket kommer på måndag. SD jamsar med. Det är bedrövligt.

 
Ingen bild

Mattias Renhorn

31 oktober 2018 13:16

Är väl solklart att detta bestämts för länge sedan. Man har väl bara väntat på något färskt att luta sig mot. Att man väntar med beskedet är ju för att garantera att Thoralf står utanför förtroendeposterna.
Att bli huggen i ryggen på det här viset av den personen som borde stödja är ynkligt, han borde skämmas. Visst uttalandet thoralf skrev var väl inte snyggt, men han gjorde ju avbön mycket fort, sånt borde betyda något. Men med detta nya besked är jag säker på utgången. Synd då Thoralf är en driven politiker.
Sverige saknar nu opposition. Mainstream är det nya rätta, 7 blev 8.

 
Ingen bild

Sven

31 oktober 2018 15:58

Är det så att; a) du blir frikänd och du får munkavle om att prata om det som hänt, b) du blir fälld och du kan prata om det.

 
Ingen bild

sarak

31 oktober 2018 16:33

OM SD petar Thoralf är vi många som följer med honom, för bättre åsikter än hans finns inte nånstans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards