thoralf

Alla inlägg den 19 oktober 2018

Av Thoralf Alfsson - 19 oktober 2018 20:37

 


När jag flög hem från Spanien i förra veckan flög jag med Norwegian till Kastrup och åkte sedan tåg till Kalmar. I stolssätet på tåget fanns magasinet Kupe, som jag bläddrade lite i under resan. Givetvis fanns en klimatalarmistisk artikel i tidningen, det ligger i tiden att alla ”politiskt korrekta” skall skriva om klimatalarmismen. Ingen tidning utan lite klimatalarmism.


Artikeln handlade om klimatångest. Enligt artikeln är var tredje ung kvinna drabbad av klimatångest i Sverige, dock bara i Sverige gissar jag. Hur stor andel unga män som är drabbade framgår inte men det verkar uppenbarligen vara ett fåtal eller kanske bara …., eftersom det inte ens nämns en siffra i artikeln.


Annika Tibblin, som är leg psykolog och symbolterapeut med inriktning på hållbarhet och natur. Säger att hon haft ett tiotal klienter på terapi för sin klimatångest. Vilken affärsidé! Hon till och med marknadsför sin verksamhet i tidningen.


”Men annars tycker jag rent generellt att klimatångest är något bra! Det är nog nödvändigt för att vi ska få till en snabbare förändring i vårt sätt att förbruka och konsumera. Klimatångest kan bli drivkraften till att vi väljer en hållbarare väg”

 

Undrar hur Annika Tibblin botar klimatångesten. Får klienterna lyssna på t.ex Lars Bern eller läsa lite upplysande artiklar som handlar om verkligheten. Artikeln kommer säkert ge nya klienter till Annika Tibblins verksamhet, i varje fall fler unga lättpåverkade kvinnor! Män är nog mer tveksamt.


I förra veckan kom IPCC (8 oktober) med en ny alarmistisk rapport. Jag lyssnar och läser med häpnad över de påståenden som återkommer i varje rapport och som tenderar till att bli mer och mer dramatiska allt eftersom att människor vant sig vid dessa alarmistiska rapporter men inte ser någon skillnad i sin egen verklighet. Då krävs det att IPCC skruvar upp dramatiken enligt ”vargen kommer” teorin.


Swebbtv hade i förra veckan ett inslag där man granskade hur SVT-Aktuellt rapporterade om IPCC-rapporten. Lars Bern förklarar och sänker SVT:s Erika Bjerström jämns med fotknölarna.


Av Thoralf Alfsson - 19 oktober 2018 13:43

Jag har tidigare visat en sammanställning av personkryss i kommunvalet i Kalmar. Den kommer som repris längre ned i blogginlägget.


Valmyndigheten gör dock ingen sammanställning av antalet kryss för de 6 olika landstingsvalkretsarna för Kalmar län. Jag roade mig med att göra en sammanställning för de mest kryssade Sverigedemokraterna i Kalmar län. Jag tycker resultatet var intressant och väldigt talande.


Martin Kirchberg toppade samtliga valsedlar. Trots det var det nära att jag fick fler kryss än Martin Kirchberg.


 


Den ljusgröna färgen innebär att personen klarat gränsen (5 procent) för att bli personvald. Den mörkgröna innebär att personen blivit personvald i den landstingsvalkretsen.


Jag klarade således personvalsgränsen i 3 landstingsvalkretsar av 6. Inte illa!

 

Här är de mest kryssade i kommunvalet för Kalmar kommun.


 


Kryssen talar lite för sig självt.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards