thoralf

Alla inlägg den 15 oktober 2018

Av Thoralf Alfsson - 15 oktober 2018 20:57

Jag har under många år haft ett motto på min blogg som säger ”Det är lätt att vara Sverigedemokrat, det är bara att hålla sig till sanningen”. Idag blir jag dock tvungen att revidera mitt motto till följande.


”Det är inte lätt att vara Sverigedemokrat, trots att man håller sig till sanningen.”

 

När det gäller det som hänt i Kalmar idag, så tänker jag inte länka till det utan var och en får själv läsa det på Barometern eller Östra Smålands webbsida. Idag eller imorgon kommer jag inte kommentera det mer än så. Tids nog blir det tillfälle att kommentera!


Tro dock inte på allt som står i lokaltidningen! Vissa har svårt att hålla sig till sanningen.


”Otacksamhet är världens lön” sägs det. Det känns väldigt passande idag.


Vid dagens kommunfullmäktigemöte var sista chansen för Centerpartisterna i Kalmar att be om ursäkt för de lögner som de spridit på Facebook om mig. Men tyvärr sa inte någon av deras inblandade ledamöter ett enda ord.


PK har ju för de flesta haft betydelsen ”Politiskt korrekt”. Jag anser att detta är en alldeles för vänlig förklaring. PK kommer i fortsättningen för mig innebära ”Politiskt korkad”.

Av Thoralf Alfsson - 15 oktober 2018 13:51

Kalibers redaktion som ingår i Sveriges Radio har gjort ett intressant reportage om Vetenskapsskolan som i praktiken är falskskyltad. I själva verket handlar det omen sunnimuslimsk friskola som skall följa islamisk lag.

 

”Kaliber granskar en stor fristående skola. Vi upptäcker ett nätverk av skolor, skattepengar som gått till fastighetsaffärer i mångmiljonklassen och vi hittar ett ägaravtal som väcker frågor.”

 

Lyssna på detta reportage. Min uppfattning är att de företrädare som intervjuas inte talar sanning.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards