thoralf

Alla inlägg den 18 oktober 2018

Av Thoralf Alfsson - 18 oktober 2018 20:45

 


Max Troendlé     Foto Thoralf Alfsson


Maktkåta moderater i Stockholm har tydligen gjort upp med Miljöpartiet om att stänga Bromma flygplats senast 2038. Ett litet slag för Stockholm men det kan bli katastrofalt för många landsortsstäder med flygförbindelse till Bromma. Däribland Kalmar flygplats.


Miljöpartisten Max Troendlé i Kalmar är väldigt glad enligt en tidningsartikel i Östra Småland.


 


Men hur tänker egentligen Max Troendlé och Miljöpartiet när han uttalar sig enligt följande i artikeln.


”Max Troendlé, distriktsordförande för Miljöpartiet i Kalmar och medlem av partistyrelsen menar att överenskommelsen om Bromma är viktigt och positivt för miljön.

– Om vi ska undvika en global uppvärmning med katastrofala följder måste vi flyga mycket mindre, detta är forskarna i princip ense om, säger han.”

 

För att i nästa mening säga följande. Nu blir det riktigt obegripligt.


”Det flyg som idag går till Bromma skulle kunna delas upp på Arlanda, Skavsta samt att Kjula i Eskilstuna som kan bli flygplats för allmänflyg och visst kommersiellt flyg,”

 

Blir det mindre klimatpåverkan om flygen går till en annan flygplats än Bromma?


Jag trodde det var klimatpåverkan och Miljöpartiets önskan att minska flygandet som var grundorsaken till att stänga Bromma. Men om man flyttar dessa flyg till andra flygplatser minskar inte klimatpåverkan. Jag skulle påstå att den istället ökar då alla resenärer i så fall måste ta sig till dessa flygplatser istället och i många fall kommer det ske med taxi och bussar. Inte med elcyklar ;-)

 

Eller handlar det om att ge stockholmarna en bättre miljö med mindre buller och att de boende i centrala Stockholm och Södermalm skall slippa inflygningarna till Bromma över sina bostäder?


Hur tänker egentligen en miljöpartist?


Nu tror jag personligen att detta beslut kommer förändras många gånger beroende på nya majoriteter i Stockholm och Sveriges riksdag innan 2038.


Av Thoralf Alfsson - 18 oktober 2018 01:00

Det tar uppenbarligen någon dag innan det når alla men idag har telefonen gått varm. Det har ringts från stora delar av Sverige, från personer som följt min blogg under både lång och kort tid, som är både förvånade och upprörda över det som pågår.


Jag har blivit tårögd mer än en gång idag när jag fått höra alla uppskattande ord för hur jag drivit min blogg och mitt engagemang för partiet. Trots petningen från riksdagslistan 2014. Det har många av mina tusentals läsare fortfarande inte glömt. Jag har dock lagt det bakom mig, något jag gjorde redan 2014. Ingen idé att gråta över spilld mjölk, som det heter.


Ett stort tack för ert stöd!

 

Ser också att Samhällsnytt skrivit en artikel. Det förklarar att så många hör av sig.


https://samnytt.se/sd-stanger-av-och-oppnar-uteslutningsarende-mot-thoralf-alfsson-efter-facebook-kommentar/


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards