thoralf

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2018

I'm a nationalist"

Av Thoralf Alfsson - 24 oktober 2018 22:28

Donald Trump igen.



Jag fyllde år för en dryg vecka sedan och fick då denna i present.


 

Intressant att lyssna på.



På grund av att SD öppnat ett personärende mot mig och att medlemsutskottet beslutat att avstänga mig under tiden som personärendet utreds. Så är jag mer eller mindra avstängd från allt politiskt arbete. Jag får inte delta i styrelsearbetet eller i det politiska arbetet. 


Nu får jag istället tid att göra och lyssna på både det ena och det andra. Jag hinner även ut i naturen lite mer också. Här kommer några foto från idag då det var ganska blåsigt ute.


   

Havsörn i motljus.

  Fullmåne ikväll. Månuppgång. Sällan man ser en sådan måne kom upp ur havet.



 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

24 oktober 2018 23:39

Carina Bergfeldt klargjorde i kvällens Aktuellt att det INTE är Donald Trump som har skickat rörbomber till CNN, Clintons och Obama.

Det är alltså inte Donald Trump som skickat alla dessa rörbomber.

Jag orkar snart inte mer.

 
Ingen bild

Gunnar

25 oktober 2018 00:03

Hur tänker man i SD-toppen, om man nu överhuvudtaget tänker?

SD står bakom Patrick Reslow som har låtit skattebetalarna stå för en lyxsvit i Singapore åt hans familj för 32 000 kronor.

SD hotar med uteslutning av Thoralf Alfsson för han verbalt svarade med samma mynt mot en riktigt otrevlig vänsterglobalist.

Vilka signaler sänder detta trams att svälja kameler och sila mygg??

Gunnar Karlsson

 
Ingen bild

Cosmik Debris

25 oktober 2018 01:08

Kvinnlig rösträtt? Nej. NEJ!

Ett litet urval:
"Menscertifiering"
”Free the Nipple”
"Full fart på fittans dag"
"Mensen ska ut ur trosan"
"Salong vagina"
"Fittan i fokus"
"Fittpyssel"

RFSU Dalarnas ordförande Ninni Skön:
"–Det är väldigt många som inte vet hur fittan fungerar, och det är väldigt sällan det är avslappnade samtal om fittan."

Ann-Charlotte Marteus:
"Ni vet förr i tiden, när män inte ville låta kvinnor äga, studera eller rösta med hänvisning till att de var irrationella hysterikor. Så rätt de männen hade"

"Så rätt de männen hade"

https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/det-ar-inte-feminism-att-se-kvinnor-som-pms-galna/


Ps. Undrar om det skulle gå att få till "stånd" avslappnade samtal om kuken på svenska arbetsplatser?

 
Ingen bild

Laglydig

25 oktober 2018 02:19

FRIHET och MÖJLIGHET

På vilket sätt erbjuder Sverige det för SVENSKAR idag???

Vilken vacker medalj, önskar jag hade en sån!!!

Jag ser ingen som helst motsättning mellan att man är nationalist och att nationalistiska länder kan samarbeta!

Jag hör ofta att Donald Trump kommer att gå till historien som den sämste amerikanske presidenten. Det som bekymrar mig är då jag hör det från SD:are. Jaja, de är förmodligen inte riktiga SD:are, men när man hör det ständigt och jämt från en nära vän sen mer än 20 år tillbaka då blir man orolig...
Jag känner mig dock starkt förvissad om att Donald Trump kommer gå till historien som USA:s bästa president hittils när han tvingas att avgå år 2024!

Fina naturbilder!

 
Ingen bild

Observer

25 oktober 2018 04:00

Reflexioner:

Jag skäms oerhört över att mitt lands public service pratar skit om andra länders presidenter! (Det rätta vore att tvångsförvalta SR o SVT omedelbart)

Avgasröret Gustav Fridolin afghååår, uppenbarligen har han tillslut insett att han inte kommer bli statsminister.

SD startar ett ärende mot Thoralf! Bara härigenom så vet vi att SD inte kommer att rädda landet.
Sista hoppet är således AFS eller att landet tvångsförvaltas på något vis. Blir det inget av dessa Alternativ så återstår bara att emigrera.

 
Ingen bild

Observer

25 oktober 2018 04:05

L I B E R T Y (Frihet) har USA som valspråk på mynten.
-Det säger en hel del.

Undrar vad EU eller Decemberkommunisterna skulle välja?
"100 % S K A T T" ? ;-)

..Undra på att folk stack från Europa och startade USA istället!

 
Ingen bild

Björn Larsson

25 oktober 2018 05:45

Trump är i gasen nu inför kongressvalet på tisdag om två veckor. Han håller fler tal än t.o.m jag hinner följa. I Wisconsin nyss. Nyligen såg jag ett tal där han kampanjade för den lokala senatorn. Hon är USA:s första kvinnliga stridspilot som har deltagit i strid, "fired in anger". Hon har verkligen dödat terrorister! "-Clearance, fire fire fire!", "-[Click]". Vi har inte såna politiker i Sverige. När Hannibal invaderade Italienska halvön så stupade en tredjedel av Roms senatorer i strid med svärd i hand. Det är att ta ansvar!

Fullmånen ser ibland ut att vara mycket större än annars, eller hur? Men det är en illusion. I verkligheten varierar storleken på månskivan bara med 10%, vilket är knappt märkbart för blotta ögat. Det är faktiskt inte väl förstått varför månens storlek ser ut att variera så mycket. Det har kanske att göra med hur vi intuitivt uppfattar saker i hög vinkel eller har nånting på marken att jämföra med. Jag såg en astronom som sade att han brukar titta till Wikipedia-sidor för att korrigera populära missförstånd (vilket är vanligt inom hans bransch). Så han läste om fenomenet "Moon illusion" där det påstods att fullmånen inte är större än en fingernagel på en armlängds avstånd. Han klickade på edit för att rätta till det, när han räknade i huvet att om en arm är en meter lång och en nagel en centimeter bred, då skymmer den 1/600 av ett helt varv, alltså en halv vinkelgrad, och alla vet ju att månen är en halv vinkelgrad bred. Men han måste gå ut för att kolla(!) Och vid Keplers skägg, det stämmer!

 
Ingen bild

Ulrika

25 oktober 2018 06:38

Jag tycker nog SD har blivit onödigt "skitnödiga".

 
Ingen bild

Pepparholm

25 oktober 2018 07:47

För en utomstående synes ärendet mot Thoralf helt oförnuftigt. Någon - medlemskonkurrent, lobbyist eller arg politisk motståndare - har tydligen reagerat på en ordväxling vid ett tillfälle. En ordväxling på lägre nivå än vad som verkar vara norm på sociala medier.

En anmälan som borde ha gått i papperskorgen med en kort kommentar. Nu dras i stället stora apparaten igång. Med utredningar och sammanträden som synes bli lika långvariga som en polisutredning; en tidsutdräkt som SD brukar kritisera i andra sammanhang. Inte minst när det gäller spelet om ny regering.

Nu är det dags att ledningen i huvudstaden visar handlingskraft och kommer till beslut i veckan. Ja eller Nej. Jag är besviken på prioriteringarna.

 
Ingen bild

World Traveller

25 oktober 2018 08:04

Cosmic Debris

Jag har kollegor som efter att ha laest dagens Aftonbladet ar overtygade om att Trump och hans folk ligger bakom rorbomberna som skickats till Soros, Clinton, Obama och CNN nu innan midterm election.
Varje dag rabblar de sitt mantra "Trump ar dum, han har sagt det eller det?, "SD ar inte rumsrena och borde forbjudas".
Vi diskuterade utvisningarna av sana som skoter sig, olbryggaren fran USA, ukrainskan som jobbat i Sverige i 17 ar, den 6-arige foraldralose pojken, terroroffret som blev av med ett ben, den irakiske tolken m.fl
Mina kollegor tycker Migrationsverket gor helt raett som foljer lagen. Nar jag da papekar vilka de tar in brukar svaret bli: de har nog sina skael.

 
Ingen bild

Lotta_1

25 oktober 2018 08:09

@Cosmic Debris
Det värsta är att dessa fjollor förstör för oss normalt funtade kvinnor. Jag tycker att de exempel du tar upp är lika sjuka som du. Dra inte alla över en kam är du snäll.

 
Ingen bild

Niklas R

25 oktober 2018 08:12

@Björn Larsson
Månen ser större ut vid uppgång på grund av den optiska förstorningen som atmosfären skapar vid horisonten.

 
Ingen bild

World Traveller

25 oktober 2018 08:30

Helt raett Lotta

Nar man laser artiklar pa FB nu saa ar det fler kvinnor an maen som reagerar pa galenskapen som sprider sig i vaart land. Man ska inte dra alla over en kam for att en hogljudd minoritet skriker hogst.

 
Ingen bild

Gustaf

25 oktober 2018 09:00

Delar uppfattningen som Pepparholm framför.
Är också en besviken sd-sympatisör.

 
Ingen bild

SM811

25 oktober 2018 09:16

Nu får det f-n i mig vara slut med barnsligheter från SD.

 
Ingen bild

!

25 oktober 2018 09:29

Situation Sverige
Ett herrelöst land!

 
Ingen bild

Hacke

25 oktober 2018 11:59

@Lotta_1, World Traveller
Jag känner mig själv lite träffad när det gäller att dra kvinnor över en kam när idiotutspelen från genushysterikor och s k feminister duggar som tätast.
I indignation och upphetsning är det då alltför lätt att glömma att de kanske vassaste pennorna och största motståndarna mot just denna dårskap och hela tokvänstern heter Alice Teodorescu, Katerina Janouch, Julia Caesar, Rebecca Weidmo Uvell, Marika Formgren, Jenny Sonesson och många fler fantastiska människor av det kvinnliga könet.
Av princip undviker jag det av s k feminister ockuperade och utslitna uttrycket ”starka kvinnor” som står mig upp i halsen.

 
Ingen bild

Lena1

25 oktober 2018 12:17

@Cosmic Debris 01.08 "Kvinnlig rösträtt? Nej. NEJ!" Vad tar det åt dig, är riktigt klok! Förresten finns det minst lika många galna gubbar som det finns galna kvinnor!

Mycket fina foton Thoralf, gillar den första med friska vågor mot stranden och även den med örnen - mäktig men lite skräckinjagande. Vid den fågelns närhet vill man inte vara en liten blåmes eller liknade.

 
Ingen bild

Lena1

25 oktober 2018 12:21

Varför drar SD-ledningen ut på svaret till Thoralf är det många som frågar sig. Har de sjukt mycket att göra?

De har du sagt ett flertal ggr att SD skulle få 51% är inte en realitet (så enkelt är det inte) utan de måste få med sig andra partier och få dem att rösta liksom i Danmark och Norge. Det är kanske förklaringen.
AfS är inte ett alternativ för mig - inte ännu.

 
Ingen bild

ölänningen

25 oktober 2018 12:28

Men för faan, ge Thoralf en medalj och en välgångsönskan i stället för att jävlas med honom.Inser inte ledningen på högsta nivå vilken tillgång han är!?

 
Ingen bild

Lena1

25 oktober 2018 12:37

forts förra inlägget. Att SD-ledning numera är sena att meddela sig med vad som sker, de vilar tydligen på hanen... Varför? Det pågår maktspel. kanske är ledningen inte längre intresserad av att ha alltför radikala människor i partiet, det stör kanske maktspelet? Bara en tanke.... Kan ju finnas andra anledningar också, som vi inte känner till.

 
Ingen bild

Lena1

25 oktober 2018 12:43

forts. Om det är som ovan att Sd-ledningen ser ingen större idé med att ta in kleti o pleti (vilket ju förstör hela Sverigevännerrörelsen) utan de satsar på att få med sig M + kanske några fler partier på vagnen istället, för att kunna genomföra en ordentlig reducering av inflödet till bidragssverige. Jag tor visst att det kan vara bra att AfS växer till sig o kommer in i Riksdagen. Men AfS är orealistiska tycker jag på många sätt.
Vi får se längre fram hur det utvecklar sig...

 
Ingen bild

No comments!

25 oktober 2018 12:56

Fredrik Reinfeldt: ”Vi är mer hotade i hemmet än utanför”!

Svar på frågan om otryggheten i samhället idag.
SVT Forum 25/10/2018 kl 12.45

 
Ingen bild

SM811

25 oktober 2018 12:57

Fridolin – Sveriges värsta politiker
https://samtiden.nu/2018/10/fridolin-sveriges-varsta-politiker/

 
Ingen bild

Ölandsbonde

25 oktober 2018 12:58

" Polisen är sedan i somras tillsyns-
myndighet för bl.a byggarbetsplatser,
men Mikael Holmgren, [ chef för gränspolissektionen region Väst ], säger att man
"garanterat" inte hinner med några
kontroller där, då antalet fall att
utreda skulle bli för många. "

Helt rätt. Man ska akta sig för insatser som innebär merarbete. Det gäller att upprätthålla arbetsmoralen och devisen: "Inget brott sett, inget brott skett"

 
Ingen bild

Ölandsbonde

25 oktober 2018 13:13

Flera jag känner som begåvade och kloka människor visar ett nära rabiat hat mot Trump. Jag kan inte förstå det. Ställer man en fråga om hur han hanterat Koreafrågan (fredpris för den enligt mig) så är det helt likgiltigt då istället fäster större vikt vid något han sagt/twittrat om kvinnor.

Är den massiva propagandan i MSM mot Trump så verkningsfull att även, i vanliga fall, förståndiga människor går på den?
Jag tror att det är så. De har så mycket att bry sig med att de inte sätter sig in i något på en djupare nivå. Lättare att svälja den plakatretorik som frodas mot Trump. Ex tror de att det var Trump som beslöt att flytta USA´s ambassad till Jerusalem. Osv i fråga efter fråga. TTP, NAFTA, Muren mot Mexico, Parisavtalet, Obamacare.

"Ingenting talar för att det var Trump som skickade bomber till demokrater".
Nähä, då måste det ha varit Putin som inte heller skickade bomberna. Sic!

 
Ingen bild

Palle

25 oktober 2018 13:30

Vad dåligt rykte Kalmar börjar få. Folk känner inte igen sig längre i staden och den byggs sönder. Överallt finns invällare och slummen växer till.

 
Ingen bild

Humor

25 oktober 2018 13:31

https://youtube.com/watch?v=w1bYflqr5LU

 
Ingen bild

Cosmiok Debris

25 oktober 2018 14:42

Lotta_1 Torsdag 25 okt 08:09

Jag drar inte alla över en kam. Citatet av Ann-Charlotte Marteus är ett exempel på en vettig röst.

 
Ingen bild

Tony

25 oktober 2018 18:42

Nej dra inte alla kvinnor över en kam, det är en liten men högljudd minoritet som gapar o skrikor, här kan man använda uttrycket att tomma tunnor skramlar mest!

 
Ingen bild

Hasse Pannband

25 oktober 2018 19:07

Någon som tror att havsörnar
äter/jagar blåmesar eller andra tättingar?
Gigantisk okunskap.

 
Ingen bild

O´ Hyra

25 oktober 2018 19:41

Radio Kalmar idag.
Man kan säga att dom "ensamkommande"
har skapat en marknad som tidigare var
på nedåtgående, men som nu är i stigande. HEROIN.

Har ni sett dom som sitter hela dagarna på "Floras Kulle"?

Och så gymnasielagen... Har dom gått ut grundskolan med
godkända betyg? Allt bara bluff men frågan är varför
vurmar våra politiker för dessa nitlotter?

 
Ingen bild

Lena1

25 oktober 2018 21:41

@Hasse Pannband 19.07 Så du förstår inte symbolik? Försöker ta billiga poäng. Du kanske inte gillar att kvinnor har åsikter? Ska vi hålla hus någon annanstans?

 
Ingen bild

Lotta_1

26 oktober 2018 08:41

@Cosmic Debris

Hur menar du att jag skall tolka ditt ”Kvinnlig rösträtt? Nej. NEJ!”?

 
Ingen bild

O.T.

26 oktober 2018 12:40

CB:s statistik verifierar allt vad SD och andra "fascister och rasister" alltid har sagt och det kan inte massmedia som DN rapportera som fakta, istället vinklar och ljuger man. Enligt DN, diskuteras korrekta fakta, bara i andra media - "rasistiska internetforum!"

De undersökningar och beräkningar som gjorts om Sveriges demografiska utveckling är i många fall seriösa. Det är därför mycket märkligt, att Strandberg anser, att öppen SCB-statistik ska ses som "radikal politik" och "rasism!"
Siffrorna från ”Inrikes födda med två inrikes födda föräldrar från SCB”:
2012 : 72,8%
2013 : 72,0%
2014 : 71,2%
2015 : 70,4%
2016 : 69,4%
2017 : 68,4%

Det framgår klart och tydligt, att svenskfödda med svenskfödda föräldrar minskar med cirka c:a 1 % per år. Om nuvarande tendens håller i sig, är det bara att räkna 18 år framåt i tiden, för att svenskfödda skall understiga 50%. Svenskarna blir då i minoritet. Siffrorna som SCB anger, tyder på att det sker någon gång, innan år 2040. En osäkerhetsfaktor är hur stor invandringen blir under dessa år. Om invandringen ökar gå det snabbare, om invandringen stannar upp, tar det några år till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards