thoralf

Direktlänk till inlägg 29 maj 2018

JAG PRATADE FÖR DÖVA ÖRON

Av Thoralf Alfsson - 29 maj 2018 11:23

 


Att SD inte kommer från någon ”hjälp” från lokalmedia i valrörelsen förstår jag när jag läser dagens artiklar från måndagens kommunfullmäktige.


Barometerns journalist Birgitta Hultman tycks inte förstått debattreglerna. Speciellt den regeln om att man var tvungen att bli apostroferad för att få ta en replik. Alla ledamöter var väldigt duktiga på att inte uttala mitt namn så att jag inte kunde ta replik på deras inlägg.


Att invandringsfrågan och de enorma kostnaderna är tabu på lokaltidningarnas redaktioner kan jag konstatera efter att jag läst artiklarna i Barometern och Östra Småland. Mina totalt ca 8 minuter i talarstolen under de två timmar som den allmänpolitiska debatten pågick omnämns endast i ett ”konstruerat” citat i Barometern. Östra Småland nämner inte ett ord i sin artikel.

 

 ”Vi är öppna för samarbete med alla partier. Och man måste fundera på vad vi i kommunen hade kunnat göra för de dryga 300 miljoner som flyktingmottagandet kostar.”

Barometern


Det var allt som lokalmedia lyckades skriva, dessutom var det en bildtext. Att invandringens kostnader är tabubelagda och skall mörkas råder det inte det minsta tvivel om i lokalmedia.


Under mina ca 8 minuteri talarstolen, uppdelade på tre olika tillfällen tog jag upp invandringens kostnader under 2017 vilka är minst 320 miljoner kronor inom Kalmar kommun. Jag ställde frågan vad vi kunde gjort med dessa dryga 300 miljoner kronor istället och gav exempel på detta inom skolan, förskolan, äldreomsorgen, funktionshindrade o.s.v


Jag tog upp skuggsamhället och de parallella samhällsstrukturer som byggs även i Kalmar. Bara det faktum att 1 200 barn har modersmålsundervisning och av dessa har ca 700-800 modersmålsundervisning på språk som hör hemma i MENA-länder. Grupper som är de mest svårintegrerade i det västerländska samhället och som bäddar för kommande parallella samhällsstrukturer.


Moskébyggen med minareter och böneutrop och att socialförvaltningen i Kalmar köper in halalslaktade lamm till integrationsfester i invandrartäta stadsdelar ingick också i mina anföranden i talarstolen.


Jag tog upp Socialdemokraterna och Moderaternas helomvändningar i migrationspolitiken på riksdagsnivå och undrade när vi skulle märka något av detta även i kommunpolitiken men jag mötes av samma gamla argument eller bara tystnad.


Jag tog upp Centerpartiets naiva inställning till islamiseringen inom de egna leden. Tog bland annat Aldebe och Solna tingsrätt som exempel och ifrågasatte om Centerpartiet var lika naiva på lokal nivå. Mycket tyder på att Centerpartiet är just det! Men möttes av tystnad eller helt sjuka argument från majoriteten. Detta kommer jag ta upp i ett nytt blogginlägg framåt kvällen.


Ändå har Barometerns journalist mage att skriva att ”talespersonen Thoralf Alfsson var inte särskilt framträdande i själva debatten”.


Nu är jag dock inte det minsta överraskad över hur media agerar men det motiverar mig bara ännu mer att driva Sverigedemokraternas politik och frågor ännu hårdare genom de kanaler som jag har möjlighet att använda. Framförallt i socialmedier men även direkt i brevlådan hos medborgarna. 

 

Vill du stödja min valkampanj så finns uppgifter i högermarginalen.


Men väljarna har dock fått ett klart besked från socialdemokraterna och Johan Persson i både en debattartikel i Barometern och han utlovade samma sak under debatten.


”Johan Persson deklarerade att han hellre går i opposition än regerar passivt eller aktivt med stöd av SD.”

 

En intressant utfästelse från Johan Persson som kan innebära att oppositionen kan få en möjlighet att ta över makten i Kalmar vid ett valresultat som inte går socialdemokraternas väg. Man skall komma ihåg att vi i valet den 9:e september för första gången har en 3-procentspärr i valet till kommunfullmäktige. Det finns flera partier i kommunpolitiken som kan få problem med att nå 3 procent om man ser till utvecklingen på nationell nivå.


Jag tror dessutom att Socialdemokraterna inte kommer att klara av att hålla sin starka ställning i kommunpolitiken. 


 

Jag är också övertygad om att F! med Birgitta Axelsson Edström kommer dra en hel del röster från V och MP på kommunal nivå. Vilket kan dra ner både MP och V under 3-procentspärren.


Ett drömscenario om alla dessa tre partier hamnar under spärren!


Jag noterar också att vare sig Barometern eller Östra Småland nämner ett enda ord om min motion angående Kalmar kommuns vindkraftverk och den internprissättning som man använder och som jag ville avskaffa genom min motion och yrkande.


Men nu är man givetvis luttrad och vet hur Sverigedemokraterna blir behandlade i medierna under en valrörelse. Även om det kanske blir bättre på nationell nivå i denna valrörelse när vi nu når över 20 procent i opinionen.


Men på lokalnivå ligger man minst en valrörelse efter och man brukar dessutom var väldigt försiktig med att kritisera Johan Persson och socialdemokraterna.


Jag tror dock att Sverigedemokraterna kommer vara den stora vinnaren i Kalmar på kvällen den 9:e september!

 
 
Ingen bild

Bajen666

29 maj 2018 11:51

Tydligen har ni en ännu större sandlåda i Kalmar än vad vi har i Sveriges riksdag, riktigt skrämmande.

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 maj 2018 11:56

Det är nog inte bara i Kalmar som många kommer att fälla tårar på valnatten. Tårar över att SD tar över platser i kommuner, landsting och riksdagen...
Men alla andra partier har sig själva att skylla. De som arrogant bemött SD, de som förtigit alla invandringsrelaterade problem och ljugit rejält och uppenbart...

 
Ingen bild

Jag

29 maj 2018 13:49

Var stark! Vilket du är!! Enligt mig!
Valet 2018 blir en rysare dock kommer sjuklövern och dess s k "politiker" - förrädare (enligt mig) - få sina fiskar varma när de inser att SD kommer att överta deras "inmarkerade revir".
Lycka till Thoralf!

 
Ingen bild

Tony

29 maj 2018 13:52

Ja både bland journalister och politikerbroilers beter man sig som pubertala fjortisar när det handlar om SD, att SD är valda av folket
lotsar dessa typer inte om, en rejäl storstädning bland dem behövs!

 
Ingen bild

Hacke

29 maj 2018 13:56

Det är uppenbart att gammelmedia nu mobiliserar för fullt för att folkets viktigaste fråga invandring/integration skall hamna i total skugga fram till valet. Precis som man gjort i två val tidigare – med känt resultat och som sannolikt blir än mer uppenbart denna gång.

Trots att jag följt din utmärkta blogg i många år Thoralf slutar jag aldrig att förvånas över den närmast totalitära situation som tycks råda i Kalmar inom såväl politik som media.
Det är väl bara kommuner i de ökända röda bältena i Norrland som kan mäta sig med sossarnas siffror i Kalmar? Och trots den i pk-sammanhang så viktiga men totalt missvisande balansen med två tidningar verkar det bara existera en röst – husbondens.
Med tanke på detta är ditt gedigna upplysningsarbete än mer imponerande och respektingivande Thoralf. Förhoppningsvis får makteliten inklusive de regimtrogna medierna i regionen ett dråpslag till svar från folket den 9:e september.

 
Ingen bild

Friholt

29 maj 2018 14:28

Nästan som Nils Ferlin mycket riktigt påpekade redan 1933:

När skönheten kom till byn då var klokheten där,
då hade de bara törne och galla,
Då sköto de efter henne med tusen gevär
ty de voro ju så förklokade alla

 
Ingen bild

Mats

29 maj 2018 14:35

Hacke 13:56

Kalmars tidningar, Östra Småland och Barometern, ingår i Sydostpress liksom tidningarna Sydöstran och Blekinge Läns Tidning i Blekinge. Båda blekingetidningarna har krympande upplagor. Sedan något år tillbaka har de slagit samman redaktionerna. Så visst är detta ett absolut tecken att bl a tidningarna såväl i Kalmar som Karlskrona styrs av ägare som definitivt har helt andra onskefulla mål än att med pennan försvara vårt fria demokratiska Sverige

 
Ingen bild

Viveka

29 maj 2018 14:39

Thoralf! Du behöver inte skämmas för dej. Det gör däremot andra eftersom de skamset sitter tysta utan att något att komma med i debatten. Utom högsta hönset som tydligen fått spader. Tänk så pinsamt när SD sopar mattan på valnatten! Förresten jag är litet nyfiken; hur har det gått med dom höga träden i Kalmar?? Finns dom kvar eller är dom slaktade?

Thoralf Alfsson

29 maj 2018 15:10

Jo, de är kvar men hårt hamlade. Hoppas att de överlever.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

29 maj 2018 14:41

När man ser stapeln (45,41%) förstår man varför Johan Persson är sosse. Hoppas verkligen att sosseriet kollapsar i höst.


 
Janne

Janne

29 maj 2018 14:44

Det verkar som pk-gänget sitter fast i en gödselbrunn och kan inte se över kanten ut i verkligheten,inte undra på att det stinker skit när dom trampar omkring och kippar efter luft.SD 2018

http://Homer

 
Ingen bild

Robban

29 maj 2018 14:46

Ser man till hur opinionssiffrorna ser ut, så har SD stor potential att växa på S bekostnad!
Att få se socialdumokrater gråta, kommer skänka mig en oerhörd glädje!
Min personliga förhoppning är att S helt imploderar, som liknande partier gjort över hela Europa!
Det svek som S och Löfven begått mot Sverige och det svenska folket, kan inte förlåtas!
Det är därför dags att socialdemokratin förpassas till historiens soptipp, där den hör hemma!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

29 maj 2018 15:00

Signaturen "Hexen666" ställer en enkel fråga på Flashback.

"Jag har en enkel fråga till feminister på detta forum angående den chockerande och långtgående skandelen i Storbrittanien där flickor på en industriell skala har blivit utnyttjade, våldtagna, sålda, förstörda, och ibland mördade av muslimska gäng. Antalet berörda flickor är av en sådan magnitud att man har svårt att tro det. Även pojkar har utnyttjats.

Frågan är enkel: hur kan ni sova om nätterna när ni till dagligdags profeterar om jämställdhet, patriarkat, "vita män" och förtryck medans ni blundar när tusen och åter tusentals flickor blir sexuellt utnyttjade av män från en annan kultur till den grad att deras livmoder inte längre ens är kapabel att bära ett barn."

Simpel fråga till feminister (angående övergrepp i UK)
https://www.flashback.org/t2945797
https://tinyurl.com/y86e3smz

Det som pågår i Storbritannien är vidrigt. Det pågår också i Sverige.

Tro inget annat.

 
Ingen bild

Rosenfinken

29 maj 2018 15:23

Bra jobbat Thoralf! Heder åt dig och att du orkar! Ditt blogginlägg ovan tycker jag att du ska skicka till Barometerns debattsida. Kviddevitt från Rosenfinken

Thoralf Alfsson

29 maj 2018 16:37

Ja, har tänkt göra det men jag skall skriva om det lite innan jag skickar det till Barometern.

 
Ingen bild

tony1

29 maj 2018 16:10

Gäller 4% även till kommunvalet? Håller på dig

Thoralf Alfsson

29 maj 2018 16:36

3 procent i kommunvalet i Kalmar kommun eftersom vi har två valkretsar inom kommunen. Övriga kommuner i Kalmar län 2 procent.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

29 maj 2018 17:01

SR rapporterar sparsamt om dagens muslimska terrordåd i Belgien. Tre döda.

Ett "rasistiskt" dåd, i Tyskland för 25 år sedan rapporterar man däremot utförligt om, med reporter på plats.

 
Ingen bild

Tobbe S

29 maj 2018 17:01

Göteborg har under de senaste 100 åren varit en stad med absolut socialdemokratisk majoritet. Nu är det anrika S, i Göteborg, nere på 12% i opinionssiffror. Kanske borde den där Johan Person sluta känna sig så säker.

 
Ingen bild

Hacke

29 maj 2018 17:21

Mats 14:35

Det understryker hur irrelevant presstödet är idag. Det kom till en gång för att garantera mångfald i utbudet av röster i pressen. En mångfald som vi idag vet bara består av enfald. Moderaterna ville under alla år slopa presstödet då man ansåg att pressen som så mycket annat skulle stå på egna ben. Men om detta hör man inte ett knäpp längre från Nya moderaterna. Lika tyst är partiet kring sedan länge hårt kritiserade public service och den vetenskapligt belagda extrema slagsidan åt vänster hos bolaget. Ganska avslöjande för ett parti som allmänt betraktas som det längst ut på högerflanken.

Detta är bara ett, om än mycket talande, exempel på att riksdagen i princip bara innehåller en 7-partisörja och ett enda verkligt oppositionsparti i riksdagen. Förhoppningsvis är det tre efter valet (Sd, Afs och Med) samtidigt som 7-partiet reducerats till 5 rejält urvattnade gammelpartier med sitt folksvek främst på agendan, gärna färre.

 
Ingen bild

Joho

29 maj 2018 17:40

Bara skit i dom odemokratiska jävlarna jag känner på mig att SD kommer att chocka dom när valet blir man märker det när man pratar med folk på stan massor ska rösta på SD .

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

29 maj 2018 19:26

Med dom siffrorna kan det bara gå åt ett håll i det nya Europa för Ölands-tarzan med parti, kuligt ett faktum

 
Ingen bild

Trojan

29 maj 2018 20:15

Pampen Johan Persson sitter tyvärr säkert på tronen för kalmarbor är så korkade att dom inte fattar bättre! Lakej Blank och Baromtern gör allt för att promota Persson!

 
Ingen bild

Tobbe

30 maj 2018 14:08

Johan Persson lyssnar bara på redan "frälsta".

 
Ingen bild

Thor

31 maj 2018 23:12

Johan Persson ser ju ut som en komplett idiot. Nånting maniskt i blicken. Men slug förstås, det kan man inte ta ifrån honom. Lever gott trots att han är en komplett idiot.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards