thoralf

Alla inlägg den 21 maj 2016

Av Thoralf Alfsson - 21 maj 2016 18:55

 


Läs mer i artikeln från Nyheter Idag.


PS

 

Påminnelse till våra medlemmar att anmäla sig till vårt arrangemang på Kalmar slott den 12 juni då Mattias Karlsson och Richard Jomshof kommer på besök med föredrag.


Mattias Karlsson är gruppledare och lite av partiets ideolog. Richard Jomshof är partisekreterare sedan november 2015.


Anmäl dig på mejl till thoralf.alfsson@sd.se eller på 072-5179099


 

Kalmar slott                                                             Foto Thoralf Alfsson

 

Av Thoralf Alfsson - 21 maj 2016 09:18

 


Att Batra inte skäms! Men det visar enbart vilket ”politiker” hon är. Hon har tydligen fullständigt glömt att hon själv suttit i riksdagen under alla år som Fredrik Reinfeldt var statsminister för Alliansregeringen. Batra och Alliansregeringen hade alla möjligheter att förändra invandringspolitiken under dessa år.


Att hon har mage att säga att Malmöpolitikerna misslyckats! Det är Sveriges regeringar som har misslyckats, i första hand! Inte kommunpolitikerna.

 

Jag blir kräkfärdig när jag läser hennes uttalande. Vilket stolpskott!


Igår kunde vi också läsa att Malmö sannolikt kommer tvingas höja skatten med 6,41 kronor fram till 2030 om välfärden skall kunna upprätthållas. Läs artikel i Sydsvenskan.


”En dyster framtid för Malmö målas upp i en konsultrapport från den internationella revisionsbyrån PWC. Kommunen har knappt fjorton år på sig att få ihop plus och minus.”

 

Förvisso har jag inget större förtroende för PWC och deras konsultrapporter. Det var PWC som 2014 beräknade att Sandvikens kommun gjorde en vinst på 500 miljoner kronor på invandringen. Läs artikel i DN. Kom ihåg att det var valrörelse i maj 2014 och att det gick att ljuga med 7-klöverns god minne.


Malmöborna kan se fram emot en skatt på 38,34 kronor i framtiden enligt PWC. Om jag bodde i Malmö skulle jag flytta så fort jag kunde!


När jag läser artikeln så saknar jag dock en viktig aspekt när det gäller Malmö. Den svarta sektorn har tydligen inte PWC analyserarat om man skall tolka artikeln. Den svarta marknaden i Malmö är minst sagt stor. När jag satt i Skatteutskottet i riksdagen besökte vi Malmö och Köpenhamn. Ett av kommunalråden i Malmö berättade då för skatteutskottet att den svarta sektorn i Malmö omsatte ca 5,7 miljarder kronor, vilket innebar ca 2,2 miljarder kronor i uteblivna skatteintäkter, som istället hamnade i kriminellas fickor! Märkligt att detta inte omnämns i Sydsvenskans artikel.


Jag gissar att det är betydligt större summor idag än det var 2013.


Idag håller Anna Kinberg Batra sitt tal i Malmö. Den som tror att hon kommer hota med att fälla regeringen Löfven kommer bli väldigt besvikna.


Moderaternas ungdomsförbund, MUF driver sedan någon månad en kampanj med namnet ”Sänk regeringen!”.  Om MUF hade någon logisk tankeförmåga borde de istället driva en kampanj med namnet ”Sänk Batra!” om de vill sänka Löfvens regering.

 

 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards