thoralf

Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Thoralf Alfsson - 18 maj 2016 22:54

Det känns alltid så bra med dessa möten med människor där den positiva kommentaren kommer i de mest oväntade situationer. Det har hänt ett par gånger under denna vecka. Det förgyller vardagen!


Igår avslöjade jag att Migrationsverket sagt upp avtalet med KLT angående gratis busskort för asylsökande. Idag har Barometern, Östra Småland, Radio Kalmar och Smålandsnytt följt upp mitt avslöjande med artiklar och inslag i nyhetssändningar.


KLT, Kalmar Läns Trafiks VD Karl-Johan Bodell försökte dock i ett mejl mörka att Migrationsverket sagt upp avtalet. Minst sagt anmärkningsvärt att inte svara sanningsenligt.


I Östra Småland försvarar både Karl-Johan Bodell och socialdemokraten Ulf Nilsson avtalet med Migrationsverket och de vill fortsätta med avtalet. Ulf Nilsson som är landstingsfullmäktiges ordförande säger följande i artikeln.


”En annan nackdel är inlåsningseffekten. De flesta av de asylsökande bor inte centralt och kommer ha begränsade möjligheter att ta sig in till stan.”

 

Det säger det mesta om socialdemokraten Ulf Nilsson. Finns det inte samma ”inlåsningseffekt” för svenska pensionärer eller arbetslösa eller andra svaga grupper i samhället. Skall Ulf Nilsson dela ut fria busskort till även dem eller är det bara asylsökande som skall få denna förmån!


Det är tur att jag inte sitter i landstingsfullmäktige för då skulle jag säga Ulf Nilsson ett och annat ord!

 

PS

 

Idag har jag gjort något som jag aldrig gjort tidigare!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards