thoralf

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Thoralf Alfsson - 13 oktober 2013 10:00

 


Under Dam-EM i fotboll bloggade jag om de märkliga flaggorna som förekom under Sveriges matcher på läktaren. Läs mitt blogginlägg med rubriken Sveriges eller Ukrainas flagga.


Som jag skriver i blogginlägget mejlade jag ansvariga på Camp Sweden med frågor varför man inte använder den svenska flaggan men det dröjde väldigt länge innan jag fick något svar. Svaret kom som ett öppet brev på deras hemsida där jag pekas ut som extrem bloggare och frontfigur i något som skulle kunna liknas vid en uthängning. Detta på grund av en fråga om varför föreningen Camp Sweden inte använder svenska flaggor.


Läs Camp Swedens brev


 


Närmare än så här vill man inte förklara att inte svenska flaggan används.


”Anledningen till detta är flera olika faktorer där ekonomi, respekt för svenska flaggan och för att få till effektfulla tifon med variation och snygg estetik är de viktigaste aspekterna.”


Jag skulle snarare säga att det är brist på respekt att använda substitut för den svenska flaggan. Min personliga uppfattning är att Camp Sweden har "infiltrerats" av politiskt korrekta personer som inte vill ha den svenska flaggan på grund av att den är en nationalistisk symbol som dessutom har det kristna korset. Man skulle kunna tolka svaret från Camp Sweden som att man ser korset i den svenska flaggan som religiös diskriminering.


Om det handlar om en ekonomisk fråga är jag övertygad om att det finns personer i vårt land som skulle vilja bidra med pengar så att 1000st svenska flaggor kan köpas in av Camp Sweden. Jag skulle gärna starta en insamling på min blogg om Camp Sweden i så fall använde pengarna till inköp av svenska flaggor som sedan användes vid matcher. Men jag misstänker starkt att man från Camp Swedens sida inte är intresserad av att få ett sådant riktat bidrag.


Frågan är om Svenska Fotbollsförbundet även har ett finger med i "spelet"?

 

Sedan ägnar man stora delar av brevet till att beklaga sig över att många reagerat på dessa märkliga flaggor. Vad hade man förväntat sig?


Igår var det dags igen! Hela läktaren full med dessa avarter till flaggor. Tänk om det varit den svenska flaggan istället.


 


Likväl som Svenska Kyrkan inte vågar stå upp för sin tro på Jesus så vågar uppenbarligen svenska fotbollssupportrar inte stå upp för den svenska flaggan med sitt kors. Jag hoppas att väldigt många tar med sig en svensk flagga till matchen mot Tyskland på tisdag i protest mot Camp Swedens avart till flaggor.


Jag tycker bara att det är så ynkligt och bedrövligt politiskt korrekt. Oavsett om det är Camp Sweden eller den Svenska kyrkan.


I grund och botten handlar det i båda fallen om att den svenska identiteten skall krossas. Det skall göras i kyrkan och det skall göras på fotbollsläktaren. Uppenbarligen har det svenska flaggviftandet med det blågula svenska flaggan stuckit i ögonen på de politiskt korrekta och nu skall det stoppas med 1000st märkliga flaggor. Nyttiga idioter finns det tydligen gott om både i kyrkan och ibland fotbollssupportrarna.


Östrans krönikör Joakim Carlsson försökte göra sig lustig över mitt blogginlägg med rubriken Den svenska identiteten skall krossas. Joakim Carlsson har dock svårt med läsförståelsen och borde dessutom läsa mer än ett av mina blogginlägg så skulle han begripa vad jag menar.


 


Till att börja med missade han det övergripande målet i länsstyrelsens integrationsdokument, att öka andelen utrikes födda i Kalmar län. Jag gissar att Joakim Carlsson överhuvudtaget inte läst dokumentet! Istället ger han sig på att håna mig i sin krönika. Men Joakim Carlsson tillhör en desperat skara som inte drar sig för att ta till fula knep för att misskreditera mig eller Sverigedemokraterna. Vad skall Joakim Carlsson hitta på efter detta blogginlägg?


Camp Swedens flaggor är även det ett typiskt exempel på hur vår identitet skall raderas. Precis som svenska kyrkan håller på att tappa sina grundvärderingar genom att ligga på knä för islam. Något som även det hotar vår kristna identitet.


Jag ser denna utveckling i samhället men Joakim Carlsson har ännu inte fått upp ögonen och begripit att hans barn och barnbarn kan få växa upp i ett helt annat land än det som Joakim Carlsson växte upp i. Ett mångkulturellt land där islam och sharialagar är en naturlig del av samhället och svenskarna har hamnat i minoritet. Dags att öppna ögonen, Joakim Carlsson!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards