thoralf

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DEN SVENSKA FLAGGAN?

Av Thoralf Alfsson - 13 oktober 2013 10:00

 


Under Dam-EM i fotboll bloggade jag om de märkliga flaggorna som förekom under Sveriges matcher på läktaren. Läs mitt blogginlägg med rubriken Sveriges eller Ukrainas flagga.


Som jag skriver i blogginlägget mejlade jag ansvariga på Camp Sweden med frågor varför man inte använder den svenska flaggan men det dröjde väldigt länge innan jag fick något svar. Svaret kom som ett öppet brev på deras hemsida där jag pekas ut som extrem bloggare och frontfigur i något som skulle kunna liknas vid en uthängning. Detta på grund av en fråga om varför föreningen Camp Sweden inte använder svenska flaggor.


Läs Camp Swedens brev


 


Närmare än så här vill man inte förklara att inte svenska flaggan används.


”Anledningen till detta är flera olika faktorer där ekonomi, respekt för svenska flaggan och för att få till effektfulla tifon med variation och snygg estetik är de viktigaste aspekterna.”


Jag skulle snarare säga att det är brist på respekt att använda substitut för den svenska flaggan. Min personliga uppfattning är att Camp Sweden har "infiltrerats" av politiskt korrekta personer som inte vill ha den svenska flaggan på grund av att den är en nationalistisk symbol som dessutom har det kristna korset. Man skulle kunna tolka svaret från Camp Sweden som att man ser korset i den svenska flaggan som religiös diskriminering.


Om det handlar om en ekonomisk fråga är jag övertygad om att det finns personer i vårt land som skulle vilja bidra med pengar så att 1000st svenska flaggor kan köpas in av Camp Sweden. Jag skulle gärna starta en insamling på min blogg om Camp Sweden i så fall använde pengarna till inköp av svenska flaggor som sedan användes vid matcher. Men jag misstänker starkt att man från Camp Swedens sida inte är intresserad av att få ett sådant riktat bidrag.


Frågan är om Svenska Fotbollsförbundet även har ett finger med i "spelet"?

 

Sedan ägnar man stora delar av brevet till att beklaga sig över att många reagerat på dessa märkliga flaggor. Vad hade man förväntat sig?


Igår var det dags igen! Hela läktaren full med dessa avarter till flaggor. Tänk om det varit den svenska flaggan istället.


 


Likväl som Svenska Kyrkan inte vågar stå upp för sin tro på Jesus så vågar uppenbarligen svenska fotbollssupportrar inte stå upp för den svenska flaggan med sitt kors. Jag hoppas att väldigt många tar med sig en svensk flagga till matchen mot Tyskland på tisdag i protest mot Camp Swedens avart till flaggor.


Jag tycker bara att det är så ynkligt och bedrövligt politiskt korrekt. Oavsett om det är Camp Sweden eller den Svenska kyrkan.


I grund och botten handlar det i båda fallen om att den svenska identiteten skall krossas. Det skall göras i kyrkan och det skall göras på fotbollsläktaren. Uppenbarligen har det svenska flaggviftandet med det blågula svenska flaggan stuckit i ögonen på de politiskt korrekta och nu skall det stoppas med 1000st märkliga flaggor. Nyttiga idioter finns det tydligen gott om både i kyrkan och ibland fotbollssupportrarna.


Östrans krönikör Joakim Carlsson försökte göra sig lustig över mitt blogginlägg med rubriken Den svenska identiteten skall krossas. Joakim Carlsson har dock svårt med läsförståelsen och borde dessutom läsa mer än ett av mina blogginlägg så skulle han begripa vad jag menar.


 


Till att börja med missade han det övergripande målet i länsstyrelsens integrationsdokument, att öka andelen utrikes födda i Kalmar län. Jag gissar att Joakim Carlsson överhuvudtaget inte läst dokumentet! Istället ger han sig på att håna mig i sin krönika. Men Joakim Carlsson tillhör en desperat skara som inte drar sig för att ta till fula knep för att misskreditera mig eller Sverigedemokraterna. Vad skall Joakim Carlsson hitta på efter detta blogginlägg?


Camp Swedens flaggor är även det ett typiskt exempel på hur vår identitet skall raderas. Precis som svenska kyrkan håller på att tappa sina grundvärderingar genom att ligga på knä för islam. Något som även det hotar vår kristna identitet.


Jag ser denna utveckling i samhället men Joakim Carlsson har ännu inte fått upp ögonen och begripit att hans barn och barnbarn kan få växa upp i ett helt annat land än det som Joakim Carlsson växte upp i. Ett mångkulturellt land där islam och sharialagar är en naturlig del av samhället och svenskarna har hamnat i minoritet. Dags att öppna ögonen, Joakim Carlsson!

 
 
Ingen bild

Stefan

13 oktober 2013 10:21

Jag ska till Friends på tisdag och jag tar naturligtvis med mig min svenska flagga dit!

 
Stefan K

Stefan K

13 oktober 2013 10:29

Har man "respekt" för den svenska flaggan är det konstigt att man avskaffar den i läktarkulturen.
Ingen tror väl annat än att detta är ytterligare ett steg i att avskaffa Sverige och införliva landet i något slags mångkulturellt experiment. Sedan är det givetvis lätt att använda epitet som "främlingsfientliga" och "hatiska" när kritiken kommer.
Vilka som egentligen ligger bakom blir intressant att få veta, för det lär garanterat komma fram så småningom.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Hm

13 oktober 2013 10:33

Mitt inlägg försvann?
Har tittat på 'Camp Swedens' sida och överst står det: Vi står upp för Sverige.
Alltså inte vi står upp för svensk fotboll. Ni kan alltså märka det politiska anslaget redan där. Självklart är det PK som ligger bakom detta, ingen kan få mig att tro något annat.

 
Ingen bild

Tommy

13 oktober 2013 11:02

@Thoralf
Seriöst: Sharialagar i Sverige? Klar Bouvinklass.
Camp Sweden har gjort ett helt fantastiskt jobb. Har tågat genom Kievs gator tillsammans med tiotusentals gul/blå-klädda svenskar födda i såväl Sunne som Tuzla. Alla har vrålat Sverige, Stå upp vi är gula och blå. Har upplevt liknande saker i andra städer, nu senast i Stockholm där man hade ett fantastiskt arrangemang. Blir ytterst konfunderad när ett s.k Sverigevänligt parti retar upp sig på flaggval, jag hade förstått ilskan om vi hade haft rött/grönt eller liknande. Åk ner tillsammans med riksdagsgruppen i studiesyfte nästa gång Camp Sweden arrangerar i ngn europeisk stad så ska du få se en fantastisk stolthet för att vi lever i Sverige. Ni borde vara stolta över det Camp Sweden åstadkommer. Har någon härinne deltagit i ett arrangemang som Camp Sweden deltagit?

 
Ingen bild

Pågens

13 oktober 2013 11:09

@ Tommy

Vad är det för fel på svenska flaggan?

 
Ingen bild

Lotta

13 oktober 2013 11:09

På tal om den vidriga ideologin islam.

http://snaphanen.dk/2013/10/12/sondagskronika-islams-heliga-madrasser/#more-167739

 
Ingen bild

Orättvisa

13 oktober 2013 11:10

Otroligt dålig "förklaring" av Camp Sweden. De förklarar ju ingenting, utan sätter bara på sig offerkoftan och snyftar om hur "hotade" de blivit + skyller detta på Thoralf med flera, för att de frågar varför inte den svenska flaggan duger!

Jag frågar mig samma sak: Varför duger inte svenska flaggan?! Den är vacker och den hyllar vårt land och arv. Jag är helt övertygad om att de svenska spelarna själva också hellre vill se den svenska flaggan vaja på läktarna utan den nu helt identitetslösa skapelse som Camp Sweden tagit fram.

Svenska supportrar - våga stå upp för Sverige och visa på läktarna vilket lag/land ni stöder!

 
Ingen bild

Hm

13 oktober 2013 11:17

@Tommy
Det vore klädsamt om du, som tydligen är djupt engagerad i 'Camp Sweden'(varför engelskt namn?), ville förklara varför ni inte vill använda den svenska flaggan. Det är en rak och enkel fråga som borde gå att svara på!

 
Ingen bild

Tommy

13 oktober 2013 11:31

@Hm
Jag är inte aktiv i Camp Sweden så kan inte svara på flaggfrågan. Brukar däremot nyttja deras fantastiska arrangemang när jag följer Sverige. Angående det engelska namnet: Vad tror du själv? Sverigeläger i Kiev, Wien, Dublin?

@Pågens
Absolut inget fel. Det jag tycker är synd är att Camp Sweden får en massa skit för att styras av PK-media och att det skulle vara en jättelik konspiration, typ iscensatt av Islam för att spetsa till det lite. Råder er att åka på en bortaresa eller besöka deras arrangemang. Fantastisk stämning när tiotusentals blå/gul-klädda unisont vrålar Sverige. Det borde väl verkligen vara den optimala euforin för de som benämner sig som Sverigevänner.

@Orättvisa
Du kan ju omöjligt varit på en enda landskamp, varken borta eller hemma?
Dina sista strofer saknar ju total verklighetsförankring.

 
Ingen bild

Hm

13 oktober 2013 11:37

@Tommy
Varför inte bara öppet erkänna att detta är ett försök att bakvägen implementera det mångkulturella samhället hos fotbollspubliken? Med 500 000 - 800 000 muslimer i Sverige vill man inte använda vår flagga med ett kors, det kan ju rubba sinnesron hos dessa. Gula OCH blå? Din kommentar avslöjar dig.

 
Ingen bild

Pågens

13 oktober 2013 11:52

@ Tommy

Sorry Tommy dina bortförklaringar börjar nu bli så krystade att du inte vet själv vad du skriver eftersom den ena kommentaren motsäger den andra (vi diskuterar inte färgerna i flaggan utan själva flaggan som sådan). Du klarar helt enkelt inte av att svara på den enkla frågan om flaggans utseende utan fortsätter i samma stil som tidigare med en "radda" oerhört dåliga undanflykter. Du är sågad jäms fotknölarna, men tycks inte begripa det själv.

 
Ingen bild

Lotta

13 oktober 2013 12:00

OT/Lyssna på en oerhört intressant intervju med en "migga"

http://youtu.be/3TAsKj6vq6U

 
Lotta

Lotta

13 oktober 2013 12:01

Testar länken igen.

http://youtu.be/3TAsKj6vq6U

 
Ingen bild

Hm

13 oktober 2013 12:02

@Hm
Jo, jag erkänner du har kommit på det, jag ingår i en sammansvärjning. Med en sådan analysförmåga som du verkar ha har man ju ingen chans.
Är du på riktigt? Ett försök att bakvägen implementera det mångkulturella samhället hos fotbollspubliken?
Det borde väl finnas någon hejd på konspirationstänket.
När du dessutom anmärker på att jag råkar skriva fel: Jag vet naturligtvis att strofen är: Stå upp. Vi är gul och blå etc.
Då har du avslöjat mig. Vadå avslöjat? Att jag är imam?

 
Ingen bild

Tommy

13 oktober 2013 12:10

@Hm
Ska naturligtvis vara Tommy som skrivit inlägget.

@Pågens
Jag tycker som sagt inte det är något fel på svenska flaggan. Jag förstår absolut att andra har andra åsikter. Varför tror du jag replikerar?
Vilka undanflykter? Kan du specificera?

 
Ingen bild

rksmrgs

13 oktober 2013 12:17

Tommy, sluta nu med ditt hyckleri. Det enda som skiljer den svenska vedertagna flaggan från Camp Swedens är det kristna korset. Det är alltså det du vill medverka till att avskaffa. Nog sagt.

 
Lassekolja

Lassekolja

13 oktober 2013 12:25

TACK Thoralf för ännu ett mycket bra inlägg!
Det svenska samhället är under upplösning och 85-90% av svenskarna, antingen märker det inte eller tycker det är OK.
Jag är emellertid övertygad att dagen kommer då dessa 85-90%(inkl.Joakim Carlsson m. många fl.) ställer sig frågan "hur i h-e kunde det bli så här", men då är det förmodligen alldeles för sent!
"Gode Gud, hjälp oss ty de veta icke vad de göra!"

http://www.status.st

 
Ingen bild

Stig Yngve

13 oktober 2013 12:29

Delar din uppfattning Thoralf men hav förtröstan. Det verkar även som det finns missnöje inom Camp Sweden då det enligt DN och SvB bildats en "utbrytargrupp", Blågulsupport. Anledningen är bl a missnöjet med Camp Sweden´s kommersialisering. Om den nya supportgruppen skall lyckas återstår att se. Men vi som gillar vår svenska flagga måste väl gilla och stödja deras arbete.
Till @Tommy vill jag bara säga; Svara på de frågor du får. Börja inte svamlat om andra saker.

 
Ingen bild

Tommy

13 oktober 2013 12:34

@rksmrgs
Jag skulle föredra den svenska flaggan spontant men har inte fört någon dialog med de som tagit beslutet. Känns dock inte som den viktigaste frågan 2013 och till skillnad från merparten tror jag inte på en konspiration eller dold agenda.
Vi hade själva med en gigantisk svensk flagga till Kiev och de fanns överallt. Nationalsången sjöngs överallt och Sverige, Sverige skanderades på gatorna.
Hade snarare förstått om Vänsterpartistiska riksdagsledamöter hade kritiserat Camp Sweden. Hela fenomenet(som jag själv tycker är lysande) borde ju vara varje SD-medlems våta dröm.
Återigen: Åk på bortaresa eller besök Camp Sweden här hemma sedan kan ni återkomma med huruvida ngn slags konspiration ligger bakom.

 
Ingen bild

Hm

13 oktober 2013 12:36

@Tommy
Ett sista försök. I alla idrottssammanhang på nationsnivå är det brukligt att publiken har sitt lands flagga att t ex vifta med. Camp Sweden(CS) måste ju ha bestämt sig för att Sveriges flagga INTE skall användas vid publikstöd eller på annat sätt. Det är det frågan gäller, inte om det är något fel på flaggan i sig. Randiga och rutiga tygstycken kan inte ersätta den svenska flaggan, det är min uppfattning.
CS har dessutom placerat ut dessa tygstycken i förväg på läktaren. Det syns hur jämt fördelat det är, inget utrymme för någon som ev har tagit med sig en svensk flagga att vifta med.

 
Ingen bild

rksmrgs

13 oktober 2013 13:17

Tommy, du slingrar dig som en orm. Faktum kvarstår, den enda skillnaden är det kristna korset.

 
Ingen bild

Magentan

13 oktober 2013 13:53

@ Tommy, som skriver: "Seriöst: Sharialagar i Sverige? Klar Bouvinklass."

Sharialagar finns redan delvis i Storbritannien, så varför skulle det vara så omöjligt i Sverige? Med tanke på t.ex imamer i Svenska Kyrkan är det väl snarare märkligt att det är Storbritannien och inte Sverige som är först med sharialagarna i Europa.

Från "The Telegraph":
"Five sharia courts have been set up in London, Birmingham, Bradford and Manchester and Nuneaton, Warwickshire. ..."

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/2957428/Sharia-law-courts-operating-in-Britain.html

 
Ingen bild

Marcus

13 oktober 2013 14:04

Foliehatten på, ser jag ...

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

13 oktober 2013 14:04

Måste vara en ren händelse att korsett är borta

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

13 oktober 2013 14:06

I vanlig ordning är vänsterns argument : Konspirationsteorier
Ät en banan foliehattar, snart står ni på alla fyra

 
Ingen bild

SM811

13 oktober 2013 14:23

Jag tänker på spelarna som representerar Sverige och när de gör mål viftas det med flaggor som inte är den svenska fanan. De som håller i dessa flaggor ska ställa sig frågan vilken nation representerar flaggorna. Kunde lika gärna vara viftning för Ukraina. De viftande kränker inte bara det svenska laget utan hela det svenska folket.

 
Ingen bild

M

13 oktober 2013 14:50

@Tommy och alla andra.
Sharialagar tillämpas redan i Sverige, det följer av den svenska internationella privaträtten. T ex två muslimer som gifter sig i ett muslimskt land och där avtalar om mahr kan sedan vid skilsmässa väcka talan vid svensk domstol om att mahren ska utbetalas. Allt bedöms enligt sharialagstiftningen, se t ex RH 1993:116 och RH 2005:66

 
Lassekolja

Lassekolja

13 oktober 2013 15:42

13oktober borde vara flaggdag för oss äkta Sverigevänner! Varför då? Jo, idag för 56år sedan såg Thoralf dagens ljus för första gången, 9 dagar efter att ryssarna sände upp Sputnik 1 den 4oktober, till 40-årsminnet av ryska revolutionen 1917. Jag har lagt detta på minnet, eftersom jag som 11-åring (för ovanlighetens skull) låg sjuk hemma och lyssnade på radioprogrammet(fanns bara ett!).
Svensk television hade funnits i två år med ett program några timmar varje kväll utom onsdagar, som var TV-fri kväll. I vår familj skaffade vi inte televisionsapparat, en 21"(-tummare), den stösta som fanns att tillgå förrän 1960. Fanns även 17". Jag minns att jag tyckte det var så fantastiskt att jag, när jag kom hem från skolan, satte mig och tittade på "testbilden", en stillbild, som var till hjälp när televisionsapparaten skulle justeras in, vilket man måste göra med jämna mellanrum! "Länkfel" uppkom ofta, det var en sur gubbe som höll en kättingända i var hand, till dess att felet var åtgärdat.
Har den äran Thoralf! Hoppas Du får äta en god måltid och dricka ett gott glas vin därtill!

http://www.status.st

 
Ingen bild

HS

13 oktober 2013 15:48

Oikofobi är beordrat i Sverige. Sverige är, hoppas jag, unikt i den mening att vi har ett etablissemang som kräver nationell självförnekelse. Ännu märkligare är alla ryggradslösa svenskar som inte vågar annat än att rätta in sig i ledet. Endast döda fiskar flyter med strömmen, heter det visst...

 
Ingen bild

J

13 oktober 2013 16:20

åh, herregud. Ni är sjukare än vanligt...

 
Ingen bild

Erik

13 oktober 2013 16:39

Varför är det så svårt att erkänna att det är korset som är problemet? Varför kan de inte stå för sina åsikter och sina handlingar?
Hycklare är vad de är helt enkelt, förutom att vara kulturradikala utan att ens ha någon målbild för sin radikalism.

 
Ingen bild

Daniel

13 oktober 2013 16:46

"Felet" med den svenska flaggan är att den kostar mellan 200-300 kr att köpa in. Ska man då köpa in 500 flaggor exempelvis så kostar det 100 000 kronor.

Jag vet inte vad Thoralf tror att Camp Sweden sitter på för guldgruva, men den sortens pengar lägger man inte på flaggor när man kan köpa standard, randiga flaggor för en bråkdel av den kostnaden.

Bara en Sverigedemokrat kan väl få för sig att det Sverigefientligt att tusentals personer klär sig i blått och gult och viftar med blåa och gula flaggor.

SD - Sveriges mest svenskfientliga part.

 
Ingen bild

Herr A

13 oktober 2013 16:47

Hej Thoralf.
Du är paranoid.
Hej då.

 
Ingen bild

Pågens

13 oktober 2013 16:50

@ J

Har du kollat tempen? När man uppnår en viss kroppstemperatur p.g.a feber (olika på olika individer) kan det uppstår en brist på verklighetsuppfattning. En termometer kostar kring 100-lappen på Apoteket, och det är nog hög tid att du håller koll på din status och knallar dit i morgon och införskaffar en sådan.

P.S
Enligt Daniels resonomang kan man ju då enbart sitta och vifta med en pinne i blågula färger, så blir det ju ännu billigare!

 
Ingen bild

Sven Dacke

13 oktober 2013 16:52

Vad händer om man gör en flaggkupp?

Om många går på landskamp och viftar med "riktiga" flaggor.

Blir dom då utslängda som huliganer

 
Ingen bild

MN

13 oktober 2013 17:13

Det måste ju vara camp sweden som organiserar detta av någon. Skulle svenskar helt plötsligt från ingenstans börja bära en flagga med 3 ränder på tvären?

Värt notera denna tvärrandiga flagga syntes väl ej under hockey vm?

För att fotbollslandslaget är mer "mångfald" med divan zlatan som nu lämnat landslaget pga varning

 
Ingen bild

Lotta

13 oktober 2013 17:14

@Tommy, Daniel, J, A och alla andra bokstavskombinationer
På tal om sjukt eller snarare sinnessjukt vill jag rekommenderar lite upplysande artiklar åt dig.

Läs om den sjuka våldsideologin islam och om hur unga muslimska tjejer beger sig till exempelvis Syrien för att låta "de tappra rebellerna" höja sin stridsmoral genom sex med dessa tjejer. Tjejerna kan få ställa upp som "madrass" åt upp emot 100 "män" som tack för hjälpen får de allsköns könssjukdomar. En kom hem gravid i femte månad där både hon och barnet bär HIV. Vämjeligt är bara förnamnet.

http://snaphanen.dk/2013/10/12/sondagskronika-islams-heliga-madrasser/

Eller varför inte en lite inblick i Migrationsverket där det åter konstateras att endast fem (5) % av de som kommer hit har id-handlingar. Hur mycket pengar det gödslas över bostäder och annat.

http://youtu.be/3TAsKj6vq6U

Eller kanske det senaste i en lång rad sinnessjuka beslut. Ge rätt till efterlevnadsstöd åt de sk "ensamkommande flyktingbarnen" som de flesta vet ofta varken är ensamma eller barn. Enligt ett domstolsbeslut som är prejudicerande och gäller retroaktivt från den dag "barnet" satte sin fot på svensk mark.

http://avpixlat.info/2013/10/13/ensamkommande-far-ratt-till-efterlevandestod/#more-73246

Domen kan du lösa här så slipper du leta.

http://avpixlat.info/migileaks/wp-content/uploads/2013/10/Ensamkommande-får-efterlevandestöd-till-barn.pdf

Lika sjukt är det retroaktiva barnbidraget som betalas ut. I rimlighetens namn borde då retroaktiv skatt betalas in för de år vederbörande inte bott i Sverige.

Varje sunt tänkande människa reagerar på detta vansinne. Gör man inte det är man troligtvis fortfarande sovande eller så välindoktrinerad att man fullständigt tappat förmågan till eget tänkande.

 
Ingen bild

Ludvig

13 oktober 2013 17:19

Har hört om att det finns krafter för att få bort korset i vår flagga. Detta måste vi bekämpa.

 
Ingen bild

Svenne

13 oktober 2013 17:25

Nu har vår stadsminister placerat sig själv inom kategorin hovdjur och närmare bestämt hästsläktet. Han kallade sig för "stridshingst", så jag kom omedelbart att tänka på "Riddaren av den sorgliga skepnadens" - Don Quijotes - hingst som hette Rosinante.

Om statsministern är stridshingsten så kan man kanske man kan kalla Erik Ullenhag för "Riddaren av den sorgliga skepnaden" som håller på att förgäves slåss mot väderkvarnar.

Don Quiotes väpnare Sancho Panza - som red på åsnan Rucio kan kanske liknas vid Tobias Billström. Sanco Panza var Don Quiotes "sidekick" som försökte tygla sin herres tokigheter. Billström har uttala sig ganska vettigt vid några tillfällen, men detta har ju resulterat i räfst, rättarting och pudlar så han fick återgå till sin mer kuvade väpnarroll.

Vem åsnan Rucio kan liknas vid låter jag vara osagt.

 
Ingen bild

Morningstar

13 oktober 2013 17:54

Tycker även att namnet Camp Sweden inger olustkänslor. Påminner alltför mycket om Camp FEMA. Förövrigt borde man undersöla vad det är för personer som sitter i CS's styrelse.

 
Ingen bild

Jacob

13 oktober 2013 18:05

Jag tycker att Camp Sweden inger olustkänslor. Får mig att tänka på de tyska koncentrationslägren under andra världskriget. Är det SD som egentligen ligger bakom organisationen? Slingra dig inte, Thoralf!

 
Ingen bild

Lotta

13 oktober 2013 18:18

@Jacob
Hur lyckades du svamla ihop den slutsatsen?

 
Ingen bild

Thoralf A

13 oktober 2013 18:26

Läsförståelsen hos vissa bloggar är minst sagt undermålig. Jag tycker uppriktigt sagt synd om t.ex personerna bakom IRM. Jag kanske skulle starta en insamling med syfte att öka deras läskunskaper.

 
Ingen bild

KE

13 oktober 2013 18:29

Inom Sverige Talibanerna finns inte ens nyttiga idioter, utan bara idioter.

 
Ingen bild

Saltholm

13 oktober 2013 18:35

Jag läser i Sydsvenskan, att det moderata kommunalrådet i Malmö, Anja Sonesson, knackar dörr för att sprida sitt budskap. På direktiv från Stockholm. Tråkigt att hon inte kom till mig. Då hade jag berättat, att jag har röstat på Högern/Moderaterna sedan jag fick rösträtt för mer än femtio år sedan. Men nu har vi fått en partiordförande/Statsminister som prioriterar Bryssel, Afrika och Islam före Sverige. Den röst jag gav Reinfeldt för sju år sedan använde han till att införa biltullar i Stockholm och rösten för tre år sedan gick de facto också till Miljöpartiet som innebär fri invandring och gratis service och sjukvård för alla utom för svenskarna. Reinfeldt lyssnar mer på Ferm än på mig som hans väljare. Nu är det slut. Nu hoppar jag av moderattåget. Det skulle jag ha sagt till dig Anja - om du knackat på hos mig.

 
Ingen bild

Tommy

13 oktober 2013 18:40

@SM811
Tror du på fullt allvar att de svenska spelarna blir kränkta? I hur många intervjuer som helst har spelarna unisont hyllat det stöd de fått av de svenska supportrarna. Tror inte det var flaggor spelarna diskuterade när de bubblade efter segern mot Österrike.

@Gubben och Gumman.
Om du åsyftar mig som konspirationsteorianklagare så kan jag lugna dig med att jag inte tillhör någon vänstergruppering.

Tror inte att vi behöver oroliga för att svenska flaggan kommer bytas ut. Om SD är enda partiet som röstar mot ett sådant förslag ska jag garanterat bli medlem i partiet.

 
Ingen bild

Lennart

13 oktober 2013 18:44

Hej Thoralf
Jag reagera lite på ditt uttalande om att svenska kyrkan inte stå upp sin tro på Jesus och tänkte fråga dig vilken tro på Jesus tycker du personligen Kyrkan och troende kristna ska stå upp för? Vad innebär det för dig att ha en tro på Gud?

Här är några citat ur världens mest läst bok som visa vilken gud jag stå upp för:

Rom 13:8-10
8 Stå inte i skuld till någon utom i kärlek till varandra. Ty den som älskar sin nästa har uppfyllt lagen. 9 Dessa bud: Du skall inte begå äktenskapsbrott, Du skall inte mörda, Du skall inte stjäla, Du skall inte ha begär, och alla andra bud sammanfattas i detta ord: Du skall älska din nästa som dig själv.* 10 Kärleken gör inte något ont mot sin nästa.

Matt 5:43-48
43 Ni har hört att det är sagt: Du skall älska din nästa *och hata din ovän* 44 Jag säger er: Älska era ovänner och be för dem som förföljer er. 45 Då är ni er himmelske Faders barn. Han låter sin sol gå upp över onda och goda och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga. 46 Ty om ni älskar dem som älskar er, vilken lön får ni för det? Gör inte publikaner det också? 47 Och om ni hälsar endast på era bröder, vad gör ni för märkvärdigt med det? Gör inte hedningar det också? 48 Var alltså fullkomliga, såsom er Fader i himlen är fullkomlig.

Den Guden jag stå upp för är den kärleksfulla Guden som sände sin son Jesus för ALLA människors synders förlåtelse. För mig är att stå upp för jesus att stå upp för dom svaga i samhället oavsett etnicitet, kultur osv. Nu kan jag ju iförsig inte prata för eller emot svenska kyrkan eftersom jag inte är medlem där utan i två frikyrkliga församlingar men är helt övertygat om att SDs människor kränkande politik inte är att stå upp för en tro på kärleken gud Jesus.

 
Ingen bild

SM811

13 oktober 2013 18:50

@Tommy
Självklart skall de vifta med den svenska flaggan och inget annat tygstycke som kan tolkas till vad som helst. Du får prata hur mycket du vill om supportstöd men det var flaggorna som det gällde.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

13 oktober 2013 18:53

Tommy : Grattis Tommy då är du inom kort medlem i Sverigedemokraterna

 
Ingen bild

SM811

13 oktober 2013 18:54

@Toralf
Något att ta upp i Riksdagagen?
“Ensamkommande” får rätt till efterlevandestöd.
http://avpixlat.info/2013/10/13/ensamkommande-far-ratt-till-efterlevandestod/

 
Ingen bild

Tommy

13 oktober 2013 18:59

@SM811
Faktum kvarstår: Tror du de känner sig kränkta?
Så gott som hela Friends hade gul/blåklädda åskådare.
Jag har inget emot svenska flaggor. När vi var i Kiev hade vi en gigantisk svensk flagga.
Flaggornas färger är väl inget tygstycke som helst. Jag symboliserar Sverige med gult och blått. Tycker fortfarande att man som SD-medlem borde få gåshud över den nationalstolthet som omger svenska supportrar inte autistiskt haka fast sig vid någon flaggkonspiration.

 
Ingen bild

SM811

13 oktober 2013 19:09

@Tommy
Var jag än befinner mig och viftar med en svensk flagga så associeras det till Sverige? Var jag än befinner mig och viftar med deras flaggor så associeras det till...?

 
Lotta

Lotta

13 oktober 2013 19:13

@Tommy
Du valde tydligen att ignorera mitt inlägg som bland annat var direkt riktat till dig. Får jag fråga varför?

http://youtu.be/3TAsKj6vq6U

 
Ingen bild

KKK KortKoncistKärnfullt

13 oktober 2013 19:24


En gång i tiden var analfabetismen utrotad i Sverige

 
Ingen bild

Stefan A

13 oktober 2013 19:40

Den gamle...hm..stridsvalacken Reinfeldt kommer att vara snöpt på all politisk makt efter nästa val..och tur är väl det...

 
Ingen bild

Singla slant

13 oktober 2013 19:41

Daniel skrev:
"Felet" med den svenska flaggan är att den kostar mellan 200-300 kr att köpa in."


Fel! Här kan man köpa svenska flaggor för 30 kr/st (90 x 60 cm) och 40 kr/st (150 x 90).


http://www.mrflag.com/p/4745/Sweden__Budget_.html

 
Ingen bild

Tony

13 oktober 2013 19:56

KKK kort Koncist Kärnfullt@

Javisst var den det, men nu massimporterar vi
analfa betism varje dag av någon konstig anledning!

 
Ingen bild

Lotta No2

13 oktober 2013 20:14

Till ALLA ... Denna ftåga om flaggan , ha debatterats många gånger.. Lika då som nu ser jag PL-fanatiker sitta och göra sig roliga och dela ut olika former av diagnoser på folk och teorier!
Fakta är GOOGLA!
Det har bedrivits lobby om att få bort ALLA flaggor med kors i hela EU under flera år!
Varför?
Jo, för att föaggor MÅSTE SES som neutrala ...
ALLA korsprydda flaggor kommer försvinna, lobby i Sverige har försökt under flera år att köra med att de vill ha en ny modernare flagga utan något gehör, men lobbyn i EU använder religion i som kamp dvs flaggor med kors visa kristen tro och kränker ex. Islam mfl
Ta och googla upp EU doc. För det ligger ute på nätet...

 
Ingen bild

Lotta No2

13 oktober 2013 20:19

Btw
Ser att jag stavat fel ... Skriver från iphonen så gick snabbt ... Så rättstavningspolis undanbedes vänligt men bestämt :-)

 
Ingen bild

Hej

13 oktober 2013 20:32

Googla bilder och få en uppfattning om vårt kors som ännu inte helt försvunnit trots enorma politiska toppstyrda krafter, jämför gärna och betänk hur du skulle vilja ha det i en framtid, det gör du med din röst nästa år!

Sweden football flag
Denmark football flag
Finland football flag
Norway football flag
Iceland football flag

 
Ingen bild

Lena w

13 oktober 2013 20:47

Alla de här som så IVRIGT är med och raderar ut VÅR nationalitet och som talar illa om Sverige, Samt dessa som smyger in halalslaktad mat i våra barns skolmat. Alla de som sitter i tv-sofforna och pratar skit om vårt land.
Alla de som slösar bort våra pengar på utlänningar istället för på Svenskar.
SKICKA UT DE HÄR PERSONERNA UR LANDET ELLER SÄTT DEM I FÖRVAR.
De har nämligen ingenting i vårt land att göra.
De tillför oss ingenting.

 
Ingen bild

Skånepåg

13 oktober 2013 20:51

@ Lotta No2

Vad tror du händer om någon försöker ta bort halvmånen i muslimska länders flagga?

 
Ingen bild

Tommy

13 oktober 2013 20:53

@Lotta

Skulle jag kunna bemöta söndagskrönikan finge jag antagligen sitta en vecka och kolla källor. Spontant kan man ju tycka mycket är för jävligt men att ta allt för exakt sanning utan källkritisk granska saken skulle inte kännas seriöst. Du tror att allt är sanning?

51 min med anonym möjlig Migrationsverket-anställd känns inte riktigt som jag ägnar söndag åt. Nyfiken på de 5 procent du anger. Det borde man ju kunna kolla upp.

Angående ensamkommande flyktingbarn kan jag hålla med dig om att det låter konstigt. Det kanske dock finns andra aspekter/vinklingar som andra medier framhåller.
En av anledningarna till att jag läser här att få en lite annan aspekt än den som vanligtvis förmedlas.

 
Ingen bild

OH

13 oktober 2013 20:59

Svenne
Det måste vara åsanan romson.

 
Ingen bild

Jack

13 oktober 2013 21:01

Riktigt löjliga påhopp och påståenden som helt saknar substans. Varför frågar ni inte ansvariga mer specifikt istället för att komma med dessa konspirationsteorier? Fast jag antar att det är roliga att konspirera istället för att inse sanningen.

Jag känner till personerna som jobbar med Camp Sweden och det finns absolut inget motstånd till Svenska flaggan där. Precis som det skrivs i det öppnas brevet så handlar det om andra saker som tex ekonomin och att inte flaggan ska missbrukas. Det borde snarare premieras istället för att kasta skit på!

 
Ingen bild

Vakttornet

13 oktober 2013 21:15

@Skånepåg

Det finns inga naturliga "muslimska länder".
Vad som finns däremot är ett stort antal muslimska kolonier; dvs länder/ områden/ världsdelar som sedan början av 600-t har blivit erövrade/ ockuperade/ koloniserade av muslimer.

 
Ingen bild

Pågens

13 oktober 2013 21:18

@ Jack

"och att inte flaggan ska missbrukas."

Vilken "flagga" avser du och i så fall vad består missbruket av?

 
Ingen bild

Lotta No2

13 oktober 2013 21:26

@skånepåg

Ja tänk inte tanken på att dessa länder med halvmåne kommer ändra ;-)
Det skulle vara haram att göra det

 
Ingen bild

Magnus

13 oktober 2013 21:31

Är inte Svenska flaggan gul och blå?
Vad jag ser så är deras tifo: Gult och blått i alla världens olika färger.

Hur man kan få in sitt hat mot att nån arrangerar Tifon på matcher med islam är för mig en gåta. Det är sanslöst att man är så konspiratoriskt.

1. av 400 000 muslimer i Sverige är 300 000 sekulära. Dvs. De går inte ens till moskén. Varför vill de införa sharia-lagar?
De andra 120 000 som det faktiskt är som anser sig vara troende, är både barn, kvinnor och gamla inräknade.

Hur tar man över Sverige?
Antingen genom vapenmakt eller genom demokratiska val.
Vapenmakt tror väl ingen på va?
Då återstår demokratins väg. Hur många muslimska partier är det som kandiderar? Hur många muslimer vill bli valda? Vad driver de för frågor? Hur går det för de?

Att tro att världen håller på att gå under utanför våra fönster är bara en strategi för att locka till sig sektens medlemmar. Lägg ner nu för f*n. Ni gör ju bort er hela tiden.

Låt oss som älskar Sverige vara. Ni SDare hatar ju allt, t.om de som jobbar extra och gratis för att hjälpa Svenska landslaget i fotboll, ni hatar sossar, ni hatar moderater, ni hatar media, ni hatar journalister, ni hatar liberaler, ni hatar feminister...

För f*n lägg ner nu och hata så mycket snälla Toralf. Bli en snäll pojke nu.
Bli svensk igen. För det är ingen skillnad på din fundamentalism och en religiös tomte. Ni är lika fanatiska i ert hat.

 
Lotta

Lotta

13 oktober 2013 21:34

@Tommy

Julia Caesars krönikor är alltid fullspäckade med källor så visst tror jag det hon skriver stämmer för inte tror du att hon så noga anger källor i slutet på samtliga krönikor om det är fritt fabulerande? När det gäller Migga_X anser jag att vederbörande låter mycket trovärdig. Tror du på fullt allvar att man någonstans skulle kunna hitta statistik på att endast 5% har id-handlingar? Lika stor chans som att man skulle kunna hitta statistik på vad den sedan decenniet förda massinvandringen kostat svenska folket. Du verkar så kunskapstörstande så jag bjuder på ytterligare en länk:

http://meritwager.wordpress.com/#!/cover

Där kan du läsa den ena historien mer hårresande än den andra.

http://youtu.be/3TAsKj6vq6U

 
Ingen bild

Perko

13 oktober 2013 21:41

@Lotta nr 2. Kan du skicka mig en länk med de dokument du talar om? Hittar inget.

 
Ingen bild

Jack

13 oktober 2013 21:43

@Pågens
Jag har tex sett nynazister stå med flaggan på Råsunda förut och hailat sig igenom en hel match. Antar att du hellre ser det än Svenska supportar som hejar på det Svenska landslaget i Sveriges kläder, i Sverige, för Sverige och med Svenska kläder... Men det räcker alltså inte? Det är ju dessutom typ 99% vita på arenan. Men det räcker alltså inte heller?

Jag tycker ju också att inte flaggan ska röra backen och det gör fanorna på arenan väldigt ofta. Där det dessutom spills öl och sprit å grejor på dem. Fast du kanske vill besudla fanan hellre?

 
Ingen bild

Thoralf A

13 oktober 2013 21:50

Magnus

Nu handlar det inte bara om gul o blå! Det handlar om den svenska flaggan som har en lång historia.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_flagga

När det gäller islam så har vi en ganska skrämmande utveckling. Hur många muslimer fanns det i Sverige för 40 år sedan.

Hur ofta ser du en muslim kritisera fanatisk islamism i media eller på debattsidor. De är en skrämmande tystnad från den muslimska gruppen i Sverige.

 
Ingen bild

Mohamed Bacon

13 oktober 2013 21:51

@ Achmed (som gömmer sig bakom signaturen Magnus)

"av 400 000 muslimer i Sverige är 300 000 sekulära"

- Var har du fått dessa siffror ifrån? SCB, månne?
Antalet muhammedaner i Sverige är en bra bit över en miljon.
Beviset: Se hur det ser ut på svenska gator och torg främst i storstäderna.
Det kryllar av hucklekärringar överallt.

 
Ingen bild

HS

13 oktober 2013 21:52

Till Magnus.
Så trots en allt större andel av befolkningen som är muslimer, aktivt praktiserande eller inte, så kommer detta inte att påverka riket... Jag tillåter mig nog att ha en avvikande uppfattning i den frågan om så tillåtes. När det gäller hat så verkar vänstern vara aktivare på det området... Om du följer debatten i landet så är det väl ingen grupp som är så stigmatiserad som SD och dess sympatisörer. Men det klart, det hatet är ju "fint" hat...

 
Ingen bild

Lotta No2

13 oktober 2013 21:53

European Union has been seriously discussing the possibility of abolishing religious symbols from six out of 27 EU countries that have the cross symbol on their flags: Finland, Sweden, Denmark, Great Britain, Malta and Greece.
Så @perko ...
GOOGLA ... Jag har inte tid nu, utländsk media har skrivit om detta i flera år ...
Först 25/3 i år som folk vaknade upp när Grekland hux flux hade randiga flaggor utan kors ...

 
Ingen bild

Lotta

13 oktober 2013 21:54

Här kan man köpa en svensk flagga 90x150 för 50 kr styck. En 50-lapp borde väl Camp Sweden kunna betala var och en ur egen ficka. Det är ju en engångskostnad eftersom flaggan kan användas vid flera matcher så vad är problemet?

http://www.tifo.se/?c=butik&i=produkter&category=nationsflaggor

 
Ingen bild

Lotta

13 oktober 2013 22:07

@Magnus

Jag är också mycket nyfiken på din källa till dina uppgifter om antalet muslimer i landet? Läste för några år sedan i en tidning, i samband med ramadan en muslim uppge att antalet muslimer i landet då var ca 800 000. Ingen tror väl att antalet minskat sedan dess. Menar du då att muslimen ljög?

 
Ingen bild

Sladden

13 oktober 2013 22:21

Orsaken till att den här Magnus upprepar hat hela tiden är att han lever med det dagligen i sin egen lilla värld. Han är inte kapabel att förstå att man kan ha en annan uppfattning än den han har utan att hata.

Vanliga människor kan diskutera och ha olika uppfattningar utan att hata varandra, sådant är svårt för sådana som Magnus att förstå.
Ha förståelse för stackarn och ta inte illa upp. Han vet inte bättre.

 
Ingen bild

w-son

13 oktober 2013 22:24

Man skriver:
"Camp Sweden är helt opolitisk förening, som säger nej till all form av diskriminering på grund av sexuell läggning, etnicitet eller religion."
för att lite längre ner skriva:

"Att föreningen pekas ut på extrema bloggar och nätsidor som sedan leder till hot mot föreningens företrädare är oerhört allvarligt.

Några av frontfigurerna i diskussionerna om varför inte Camp Sweden använder den Svenska flaggan är riksdagsledamoten Thoralf Alfsson från Sverigedemokraterna samt prästen Dag Selander som för diskussionerna på sina bloggar."

Jojo med snöre, man är "opolitiska" och ändå hänger man ut just en sverigedemokrat och en kvinnoprästmotståndare. Vilken är den gemensamma nämnare?
Ledtråd: tänkt inte opolitisk utan politisk korrekt.

 
Ingen bild

J

13 oktober 2013 22:30

det är underbart hur kränkta ni är vårt svenska landslags framgångar. Är det ngt i rasbiologin som inte funkar?

 
Ingen bild

Jack

13 oktober 2013 22:39

@w-son
Sambandet är hatet mot Camp Sweden, inget annat.

 
Ingen bild

Lotta

13 oktober 2013 22:57

@J

Vad svamlar du om? Kan du skriva på begriplig svenska?

 
Ingen bild

Tommy

13 oktober 2013 22:58

@Lotta
Ok. En muslim säger i en tidning för några år sedan att det finns 800 000 muslimer.
Och så undrar du om han ljög?

Med den källkritiken kan man ju få fram vad som helst. För att en enskild person uttalar sig i en tidning kan man väl inte ta det för en sanning. "Muhammed Bacon säger på Thoralf Alfssons blogg att det finns över 1 miljon muslimer i Sverige". Är det så då?

 
Ingen bild

Jonas N

13 oktober 2013 23:03

@Tommy

Berätta lite om dig, tex vart du står politiskt, är du aktiv i något parti, förening etc.
Jag är nyfiken för jag följer diskussionen här i tråden.

Mvh

 
Ingen bild

Henrik

13 oktober 2013 23:12

Om man bild-googlar på "World Cup XXXX fans" där XXXX är något årtal så hittar man massor av foton på fans från alla möjliga länder, ALLA med riktiga flaggor från sina respektive länder. Inga har några påhittade mönster med rätt färger.
Pinsamt av Tommy/Camp Sweden att försöka dölja sitt vänstervridna svenskhat.
- "Vi säger nej till diskriminering pga religion"
Ni diskriminerar alla kristna i Sverige med detta tilltag.

 
Ingen bild

Tommy

13 oktober 2013 23:29

@Henrik
Haha. Vänstervridet svenskhat. Om du skulle fråga mina vänner och familj skulle de nog inte vara nära att beskriva mig så. Hade jag varit mer lättprovocerad hade jag blivit förbannad men nu ler jag brett. Då har jag nog lyckats dölja det för mig själv. Vill också förtydliga att jag inte är synonym med Camp Sweden. Jag har nyttjat deras engagemang men är inte personligen involverad i föreningen.

 
Ingen bild

Blåsippan

14 oktober 2013 00:40

Tommy@

Det finns ingen logik i att inte ha Sveriges flagga när Sverige spelar. Är inte Sverige, Sverige längre? Vad blir det härnäst? Andra färger?

 
Ingen bild

Nomis

14 oktober 2013 01:58

Jag skrattade lite åt själva blogginlägget och insåg vad jag en dag ska göra om jag blir arbetslös. Bli medlem i SD och bli riksdagsledamot. Det måste vara enklare än att söka ett vanligt jobb och dessutom bättre betalt.

Så skrattade jag lite mer. Den här gubben är ju helt verklighetsfrånvänd. Tror att det är en konspiration och svenksfientligt med att heja på Sverige med hjälp av blågula flaggor som inte är svenska flaggan för att det blir snyggare tifon.

Tänkte att nu gör han bort sig gubben. Inte ens de sjukaste människorna i detta land kan ju faktiskt tycka att hans resonemang håller.

Ville skriiika rakt ut när jag började läsa vissa kommentarer. Herregud. Vad är ni för människor? Finns ni eller trollar ni bara?

Det finns mängder av svenska flaggor på matchen. Ingen har något emot den svenska flaggan på match. Anledningen till att camp sweden använder sig av en annan flaggtyp än den klassiska flaggan är att den är för dyr och att de anser att det blir ett snyggare tifo med deras flaggor.

Lägg energi på något vettigt i stället för konspirationsteorier.

 
Ingen bild

Blåsippan

14 oktober 2013 02:39

Det finns enbart en svensk flagga och ett Sverige. Om Sverige spelar landskap ska det vara under den Svenska fanan. Hur svårt kan det vara att begripa? Idiot.

 
Ingen bild

Nomis

14 oktober 2013 03:12

@Blåsippan
Så det är inte min rätt att vinka med en blågul vimpel om jag tycker att det är snyggt och ekonomiskt mer korrekt för min budget?

Det stör dig så till den milda grad att du måste kalla mig idiot?

 
Ingen bild

Perko

14 oktober 2013 07:02

@lotta no 2. Du får gärna hjälpa mig. Med texten du klippte in hamnar man bara på den artikel som hänvisas till ovan och till alla som hänvisar till den. Avpixlat finns med bl.a men till och med de är tveksamma till att det finns en sån dold agenda i EU.

 
Ingen bild

Leon

14 oktober 2013 07:25

@ Skånepåg

Jag tror i och för sig att turkarna, libyerna, algerierna, tunisierna och mauretanierna, d v s de länder i MENA med randstater, som har halvmånen i sin flagga inte skulle bli så glada. För tvärt emot vad du tycks förutsätta är denna symbol ganska sällsynt på "muslimska" flaggor. Till och med mer sällsynt än korset på västerländska. Däremot är islams "heliga" färg grönt representerad på de flesta, men inte alla. En hemsk tanke slår mig nu...tänk om alla de västerländska flaggorna med gröna fält (e x v Irlands) är tecken på den smygande "islamiseringen". Kanske något för "konspirationsteoretikerna" att tänka på.

 
Ingen bild

Sven Dacke

14 oktober 2013 08:18

Vet inte hur många praktiserande Muslimer som finns i Sverige.

Men på Fredagsbönen i Araby Mosken är det betydligt flera "arbetslediga" som går för att höra imanen, än kristna som går till kyrkan på högmässa

 
Ingen bild

Lotta

14 oktober 2013 08:22

@Tommy
Hinner inte svara nu men svar kommer under kvällen.

 
Ingen bild

Lotta

14 oktober 2013 08:28

@Nomis
Vad kostar en Tifoflagga?

 
Ingen bild

Sladden

14 oktober 2013 08:34

@Nomis, du har klara läsproblem. Tidigare står det här i tråden att du kan köpa svenska flaggor för trettio och fyrtio kronor. Camp Sweden, rödingar lilla lekstuga.

 
Ingen bild

TÄNK ATT DET FINNS SÅ MÅNGA HJÄRNTVÄTTADE

14 oktober 2013 09:22

Varför ta Ni inte och läser på artikel 9 EU
REDAN 2010 kom en dom då flaggor kränker religion ... Ni är så sorgliga ALLA Ni som sitter och hånar...
VAD GÖR NI DÅ EU DRA IN ER YTTRANDEFRIHET EX?
Vaknar Ni då ?

 
Ingen bild

jidde

14 oktober 2013 12:17

till leon: halvmånen är det och inte färgen som är den viktigaste. men det fattar ni inte era vänsteranhängare. för ni är så hjärntvättad av pk media och pk politiken. läs på om artikel 9 eu. Så kanske ni lär er något. Men jag tvivlar.

 
Ingen bild

Jonas

14 oktober 2013 13:18

Spännande. Nu har Thoralf börjat plocka bort icke passande kommentarer.

Antar att ni inte vill ha svar egentligen utan detta handlar bara om smutskastning och konspirationer. Ingen verkar heller vara intresserad av att lösa problematiken utan det är ovanstående som gäller.

Spännande värre!

 
Ingen bild

Skånepåg

14 oktober 2013 13:35

@ Jonas

Om du menar att din kommentar inte läggs in är du i sällskap med oss andra. Det är nåt "vajsing?" som gör att man ibland måste lägga in sin kommentar flera gånger innnan den hamnar i bloggen.

 
Ingen bild

Thoralf A

14 oktober 2013 13:35

Jonas

Under detta blogginlägg har jag inte plockat bort en enda kommentar.

Däremot finns det ett problem med att kommentarer inte kommer in när man klickar "Skicka kommentar" Det problemet kan jag dock inte påverka utan det äger bloggoperatören.

 
Ingen bild

Nomis

14 oktober 2013 13:50

@Lotta
5-15kr

@Sladden
Du har klara problem med att tänka. Det är klart att det inte spelar någon roll om man köper EN flagga. Men vi snackar om tusentals flaggor som ska köpas in. Då är det väl en jädra skillnad om de kostar 50kr eller 10kr styck?

Säg för enkelhetens skull att 10 000 flaggor ska köpas in för att användas av publiken i tifot. 50kr i stället för 10 kr gör en skillnad på 400 000 kr. Är det endast 1000 flaggor som köps in är det ändå skillnad på 40 000 kr, vilket självklart är en betydande summa för en förening.

Gör detta saker och ting mer förståeligt? Kan ni lyckas lägga ihop ett och ett själva nu utan att blanda in konspirationsteorier?

 
Ingen bild

Thoralf A

14 oktober 2013 14:16

Nomis

Och vad får du 10 kronor ifrån?

 
Ingen bild

Jonas

14 oktober 2013 14:31

@Thoralf A
Ett exempel här var flaggor för 50kr. De är väldigt små i sammanhanget och räcker inte. Närmare 200kr styck är mer realistiskt. Behövs minst 2000-3000st för att det ska ge effekt. Då är vi snabbt uppe i 400 000 till 600 000 kronor för att köpa in flaggor.

Dessa pengar finns garanterat inte i en ideell förening. Starta gärna insamling. Ideella föreningar är alltid i behov av mer pengar för att ordna med tifon etcetra. Enligt mina beräkningar så har nuvarande flaggor kostat 1/6e del av detta. Jag gissar på att det helt enkelt inte finns pengar. Precis som dom skriver på hemsidan!!

 
Ingen bild

Daniel

14 oktober 2013 15:35

Thoralf - mycket snack, lite verkstad. Är detta något som bekymrar dig så oerhört mycket, så se till att lämna tv-soffan och styr upp något själv.

Personligen anser jag att den svenska flaggan är otroligt ful. Skåneländska flaggan tilltalar mig mer.

 
Ingen bild

Tommy

14 oktober 2013 16:43

@Blåsippan
Nej. Jag tror inte vi får se andra färger än gula/blå.

 
Ingen bild

Observer

14 oktober 2013 16:54

Kan någon tala om vad de flaggor i blå och gul färg samt med skiftande design(hel flagga kvadratiska inslag, hel flagga med rektangulära dito) som visas på Thoralf Alfssons bild kostar per st. i jämförelse med en konventionell svensk flagga av samma storlek?

 
Ingen bild

Lotta

14 oktober 2013 17:10

@Jonas
Menar du att en flagga som har måtten 90x150 är för liten? Just flaggor i den storleken kostar 50 kr styck. Skulle inte hålla det för otroligt att man kan få ner priset om man beställer ett gäng flaggor.

Läs mer på denna länk: http://www.tifo.se/?c=butik&i=produkter&category=nationsflaggor

Jag sökte på Tifo och hittade massor med bilder från olika fotbollsmatcher. Det de hade gemensamt var att det var klubbfotboll och inte i landslagssammanhang. Under de omständigheterna kan de ha vilka flaggor de vill men när det gäller i landslagssammanhang skall det självklart vara nationsflaggor som gäller. Om jag inte är helt fel ute fick det endast finnas en (1) nationsflagga på läktaren under dam-EM i somras. Man kan undra varför.

 
Ingen bild

N. Roheda

14 oktober 2013 17:29

Trams trams trams. Vi är från Sverige & vi hejar på Ukraina, men det är kanske det som är meningen? Vi håller på något annat lag/land så får vi pluspoäng i EU's flyktingliga. (Där vi redan är ohotade vinnare)

 
Ingen bild

Daniel

14 oktober 2013 17:49

@Lotta

Jag vet inte hur Camp Sweden arbetar. Landets övriga tifogrupper köper inte in färdiga flaggor i alla fall, utan man beställer hem material som krävs från andra länder (dvs inte tifo.se) och syr sedan alla tusentals flaggor själv.


Och jag håller absolut inte med om att det tvunget ska vara nationsflaggor i ett tifo. Varför skulle det? I första hand handlar det om att stötta sitt lag. Det gör man med lagets färger.

Nu är jag visserligen Skånepåg, så jag är kanske inte rätt person att snacka. Vi har ju till och med skändat Svenska flaggan, med allt vad det innebär, på Malmö Stadion för ett par år sedan samtidigt som vi besjöng Skånelands befrielse.


Trevlig kväll!

 
Ingen bild

Pele

14 oktober 2013 17:59

Jag skäms över Sverige. Många invandrare jag känner skäms också över Sverige. Vad ha Sverige blivit? Finns det något annat lan i världen där man inte har sitt lands flagga? Jag skäms över vad Sverige nu blivit.



 
Ingen bild

Perko

14 oktober 2013 19:19

@TÄNK ATT DET FINNS SÅ MÅNGA HJÄRNTVÄTTADE, har du någon länk till artikel 9?

 
Ingen bild

OH

14 oktober 2013 19:21

Självklart skall vi Svenskar ha vår flagga med kors på. Vi är ett Kristet land. Dom som tydligen skäms över vår stolta fana kan återvända dit där det finns en flagga som passar.
Prisskillnaden som vissa menar har betydelse är nog inte större än vad en Toblerone kostar.

 
Ingen bild

Lotta

14 oktober 2013 19:29

@Tommy
Här kommer så mitt svar. Du gjorde dig rolig på min bekostnad när det gäller källan till antalet muslimer i landet. Jag skrev att en muslim i en tidning för några år sedan uppskattade antalet till omkring 800 000. Konstigt nog reagerade du inte på skribenten Magnus siffror: ” 1. av 400 000 muslimer i Sverige är 300 000 sekulära. De andra 120 000 som det faktiskt är som anser sig vara troende, är både barn, kvinnor och gamla inräknade.”
Visst är det konstigt att andelen muslimer genom åren konstat legat på 400 000 trots att det enligt de islamiska samfunden med Mahmoud Aldebe fanns uppskattningsvis 470 000 muslimer i landet redan 2006?:
Menar du då att upp emot 70 000 muslimer lämnat landet sedan 2006 och att det inte tillkommet en enda de senaste 7 åren? Trots att det kommit och fortfarande kommer väldigt många från Irak, Somalia, Afghanistan, Libanon och nu senast Syrien? Hur får du den ekvationen att gå ihop? Finns det då något skäl till att antalet muslimer oavsett hur många som kommit hit och fortfarande kommer hit varje år aldrig blir fler än dessa magiska 400 000? Den största anledningen som jag ser det är att om man inbillar svenska folket att det endast är en liten minoritet muslimer i landet så har vi inget att frukta. Om du tittar på nästa länk kan du se vilken utveckling länder med muslimsk population genomgår för förändringar kopplat till andelen muslimer i landet. Jag skulle tro att andelen givet hur det ser ut i vårt land ligger väldigt nära 10 % av befolkningen. Problemet är att Sverige aldrig registrerat folk efter vilken religiös tro man har men just i muslimers fall är det fel eftersom islam inte endast är en religion utan även en politisk ideologi. Man ser sig mer som tillhörande islam än sina respektive länder, bäst förklaras det genom det för oss konstiga i att exempelvis libaneser och somalier, krigar i Syrien, somalier deltog även i attacken mot köpcentret i Nairobi, Kenya. På Per Gudmundsons blogg finns mycket information om jihadister som rest till krigszoner men tyvärr finns väldigt lite information om vilka deras rötter är. Vad har då alla dessa individer oavsett var de kommer ifrån gemensamt? En annan fråga, alla dessa sekulära muslimer som enligt Magnus tillhör den övervägande delen av muslimer i landet var höll de hus efter den misslyckade självmordsbombarens dåd i Stockholm? Är de så rädda för de ynka 120 000 troende där både barn, kvinnor och gamla var inräknade att de inte vågar höja sin röst och protestera? Var de ute och protesterade mot islamism och terrorism? Nej, då sprang muslimer ut på gatorna med plakat mot rasism? Vad är det som gör att ni godhjärtade tror att de flesta muslimer som kommer hit är sekulära människor som inget hellre vill än att leva tillsammans med oss, ja de är faktiskt precis som oss trots avslöjande reportage inifrån moskéer i landet? Är det endast några få som kommer hit som är fulla med hat mot allt västerländskt och som inget hellre vill än att införa sharialagar och låta oss dhimmies betala Jizya? Hur ser det ut i övriga europeiska länder som Belgien, Holland, England, Frankrike osv, hur välintegrerade i samhäller är den muslimska populationen där? Hur ser det ut i länder som förut varit kristna som Iran, Egypten, Libyen osv? Vad är det som gör att ni tror att utvecklingen i våra västerländska länder kommer se annorlunda ut? Finns det något land där islam råder där det råder demokrati? Varför skulle det bli någon skillnad här? Hur länge tänker ni blunda för verkligheten runt om i världen?
http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/files/83/2113.pdf
http://www.examiner.com/article/as-muslim-population-grows-what-can-happen-to-a-society
http://gudmundson.blogspot.se/search?updated-max=2013-09-05T20:47:00%2B02:00
http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
Hoppas nu länkarna funkar.

 
Ingen bild

Tommy

14 oktober 2013 20:27

@Lotta
Ger du mig en sådan passning får du nog räkna med en gliring, läs det en gång till så borde du nog dra på smilbanden.
Eventuella synpunkter på Magnus inlägg får du rimligtvis ta med honom. Jag har inga parallella nicknames.

Du verkar ju se Islam som ondskan personifierad. Det hade ju varit enkelt om det hade varit så. För mig är inte allt svart eller vitt. Världen är mer komplex än vilken saga man tror på, läs Koranen/Bibeln.
Är alla muslimer onda? Vad tycker du vi ska göra med muslimerna som finns i Sverige? Hur tycker du vi ska göra mot länder med merparten av muslimer?

 
Ingen bild

Sven

14 oktober 2013 20:57

@Tommy

Varför vill muslimerna flytta till kristna länder?

Vi här i Sverige är ju otrogna/orena och vi kommer bara "accepteras" så länge vi föder dom med bidrag.

Multikultur har aldrig fungerat och kommer aldrig att göra det.

När det kommer att bo 20 miljoner muslimer i landet kommer svenskan plus allt annat av svensk kultur förbjudas, och vad blev det då av mångkulturen?

Tycker man kan tänka längre än näsan räcker.

Har du glömt vad som hände i Jugoslavien? eller har du dåligt minne?

 
Ingen bild

Daniel

14 oktober 2013 21:00

Man gör ett tifo för att stötta Svenska landslaget - inte Sverige som land. Politik har ingenting på våra fotbollsarenor att göra.

Var glada över att vi har en så fantastisk supporterkultur istället. Det tar otaligt många timmar att framställa ett tifo, och det sker dessutom ideellt.


För er som inte förstår vilket jobb som ligger bakom dessa gigantiska arrangemang, så kan jag tipsa om ett klipp; http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=M-XDG3KgXV8#t=79

Det är UltrAslan, Galatasarays ultras, som arbetar med tifot dom hade i mötet mot Real Madrid.

 
Ingen bild

Tommy

14 oktober 2013 21:22

@Sven

20 miljoner muslimer och allt svenskt förbjuds. Nog för att jag läst många domedagsprofetior härinne men den överträffar ju allt.

Varför människor flyr från sin hemländer tror jag knappast har med bidrag att göra.

Jugoslavien ger jag mig gärna in och diskuterar. Vad menar du? Menar du att vi etniskt ska rensa alla stater? 2013? Jugoslavien-kriget är oerhört komplext med massor av infallsvinklar. Vilken är din analys? Låt mig gissa: "Där ser du hur det går när man ska försöka blanda ihop olika religioner i ett land"

 
Jerker Nilsson

Jerker Nilsson

14 oktober 2013 22:37

Pinsamt och historielöst som vanligt och ni som värnar som svensk historia enligt er själva :D

Läs här, flaggan är ju faktiskt äldre än den svenska flaggan och mer äktsvensk: http://slutpixlat.blogspot.se/2013/10/ekeroth-och-alfsson-kan-inte-den.html#.UlxVVBYgs-M

http://alltidrottalltidratt.blogspot.se

 
Ingen bild

sven

14 oktober 2013 23:41

@Tommy

Så du menar att massinvandringen som nu sker inte är komplex?

Ta in folk som dödar sina egna döttrar är något som Sverige behöver.

ca 5% har flykting status resten är turist asylanter som vill ha livslång försörjning.

 
Ingen bild

Lotta

14 oktober 2013 23:44

@Tommy
Hur kan jag ge Dig en passning i ett inlägg direkt riktad till skribenten Magnus? Du skriver ju dessutom att du inte har några parallella nicknames?
Jag tar upp en del gällande muslimer och islam. Du presenterar inget som motsäger det jag skriver men skriver att Jag verkar se Islam som ondskan personifierad? Sedan beskriver du både Bibeln och Koranen som sagoböcker. Det du och många med dig missar är att islam och Koranen är så mycket mer än en sagobok, för att använda dina termer. Islam är som jag tidigare skrev även politisk ideologi där människors liv styrs in i minsta detalj. Det du och fler med dig borde göra är att lyssna på vad personer som Wafa Sultan, Ayan Hirsi Ali, Noonie Darwish med flera, samtliga själva muslimer säger om islam. Sök information på internet. Det finns en uppsjö information för den som vill veta bland annat flera klipp där muslimer i ledande roller själva helt öppet deklarerar vilken deras agenda är.

 
Ingen bild

????

15 oktober 2013 00:14

Jag är 100 procent svensk. Eller 50% vallon, om jag ska vara ärlig, men ser i alla fall ut som ett a-barn med blå ögon och blont hår.

Jag tror att personer som Sven ligger Sverige till större last än invandrare.

Sven, du verkar ha problem med att ta in verkligheten. Bor du i en hydda i skogen och hallucinerar fram dina åsikter?

 
Ingen bild

sven

15 oktober 2013 00:35

@????

så du ser ut som ett ariskt a barn?

då kan väl du och din familj flytta till saudi så får ni mångkultur nu på en gång istället för att vänta här i Sverige.

och jag är inte svensk jag heller men inte behöver jag inte gilla spökplumparna på stan för det.

ser du inte vad som sker ute i världen? eller är du helt dum i huvudet?.

men det är väl klart att det är svenskar som gör gruppvåldtäkter, kast från liten balkong, hedersvåld etc.

 
Ingen bild

Tommy

15 oktober 2013 08:08

@Jag kan lugna dig, konspirationskvoten borde väl dessutom redan vara full härinne. Jag är bara Tommy.
Tycker källkritik är viktigt. När du hänvisar till en muslim som sagt något i en tidning och använder det som argument får du nog räkna dig som lite fredlös, ler.

Återigen: Mycket svart/vitt. Det finns naturligtvis extremister, de flesta använder religionen som ett sätt att tillskansa sig makt. Det är klart det går att plocka fram enskilda människor och sedan dra alla muslimer över en kam.

@Sven
Väntar spänt på din analys av Jugoslavien?

 
Ingen bild

Jonas

15 oktober 2013 09:58

Åter igen så flödar naiviteten och barnsligheten här. Helt jävla otroligt hur dumma i huvudet dom flesta som kommenterar här är!

Flaggorna är fruktansvärt mycket dyrare att få dem sydda precis som svenska flaggan. Räkna minst fem gånger dyrare.

90x150 är definitivt för litet för att få någon effekt på en större läktare. Sedan är det sjukt mycket snyggare med dom egna flaggorna än den svenska flaggan. Det skapar helt nya mönster och ger en helt ny upplevelse.

Sverige ett kristet land? Skojar ni eller? Sverige är världens mest sekulariserade land... Går ni i kyrkan på söndagar? Svarar ni nej så är ni definitivt inte kristna.

Någon behöver fortfarande punga ut med 400 000 för flaggorna. Fast där var det ju ingen som ville kommentera då det är VÄNSTERKONSPIRATION OMG OMG OMG... Ja flaggorna var ju jääääävligt röda... PAJAS-fasoner från SD-idioterna, precis som vanligt.

Hörde med en granne som var på arenan med sin dotters fotbollslag igår och lade ut flaggor på alla stolar på hela arenan. Vi snackar om ungefär 50 000 svenska flaggor ungefär i storleken "A4" som fotbollsförbundet... Men det kanske är en konspiration för att egentligen fasa ut den svenska flaggan, för färgerna kanske lossnar då matchen börjar och förvandlas till en hammare och skära? Ja just det ja, det var inga SD-are på arenan då de var allt för upptagna med att sitta hemma och spy galla på nätet. INTE EN JÄVEL ställde upp och jobbade ideellt för det SVENSKA landslaget. Ni borde fan skämmas för att vara vita. Jag som vit skäms för er era jävlar.

 
Ingen bild

Thoralf A

15 oktober 2013 10:04

Jonas

Så talar en hatisk människa.

 
Ingen bild

Jonas

15 oktober 2013 10:15

@Thoralf A

Nej du. Jag har verkligen försökt haft tålamod med denna otröstliga skara SDare men det blir bara värre och värre. Fler och fler problem skylls på oskyldiga människor som inte har en uns av de egenskaper som beskrivs här.

Ta till exempel Camp Sweden som anklagas för helt sjuka grejer och du låter det bara fortgå. Konspirationer till höger och vänster över något så enkelt som en ekonomisk fråga (förutsätter ekonomi). När allt de gör är att stötta det svenska landslaget och t o m går ut med ett pressmeddelande att de står utanför politiken.

De ska ändå straffas. De ska ändå sättas dit. De gör redan så sjukt jävla mycket för landslaget, i förlängningen för Sverige. Men detta duger inte. De ska ändå förföljas. Jo Thoralf, det räcker att du skriver ett blogginlägg så haglar det in personliga hot mot dessa ideellt arbetande människor. Du borde ta mycket mer ansvar för det du skriver då det drabbar väldigt mycket människor pga en väldigt mörk och hatisk agenda från ditt håll.

Man kan ha sina åsikter om vad SD:are gör och visst, vissa gånger kan det finnas en substans men detta är tammefan det dummaste jag läst på tio år. Jag skulle aldrig kunna tro att SD kan skicka sin pöbel på folk som står upp och kämpar för den SVENSKA landslagets bästa, för Sveriges bästa.

Att flaggan ser ut på ett visst sätt är viktigare än de tusentals timmar som dessa människor lägger ned för att stötta sitt lag. Det är djupt tragiskt det du gör Thoralf, djupt tragiskt.

Åter igen, anklagelser och anklagelser från erat håll. Det är viktigare att sätta dit nån och att hitta på någon konspirationsteori om sharialagar (herre gud!) än att hitta någon som helst lösning eller att ens berömma dessa människor för det fantastiska jobb de gör för det SVENSKA landslaget.

DJUPT tragiskt är vad detta är Thoralf, DJUPT tragiskt.

Snacka om att motarbeta sig själv! Att inte ens förstå den kopplingen förklarar väldigt väldigt mycket.

 
Ingen bild

Pågens

15 oktober 2013 11:33

Jag är tämligen ointresserad av fotboll och om jag skulle stanna kvar vid TV:n och kolla en match färdig, beror det helt på hur ”välspelad” den är.

Den här tråden har för mig varit mycket intressant, eftersom jag genom vissa av kommentarerna fått en bra ledtråd och uppfattning om mentaliteten hos de som utövar läktarvåld, upplopp efter matcher o.s.v

Skall avslutningsvis ”slänga in” en fundering. Det här med att vissa spelare sjunger med i nationalsången och vissa gör det inte. Skulle vara intressant att läsa vad de olika pseudonymerna har för uppfattning om detta?

 
Ingen bild

Daniel

15 oktober 2013 12:56

Varför har inte Sverige råd med flaggor på dessa evenemang?.
Alla andra länder har råd.
Varenda dag hör man att Sverige är ett rikt land och överöser oss med främlingar......

 
Ingen bild

sven

15 oktober 2013 12:58

Hellre en Sverigeflagga än tusen rutiga skitflaggor.

 
Ingen bild

Nils DK

15 oktober 2013 13:49

Pågens, att beskylla andre för att vara våldsbenägna utifrån kommentarer på en blogg tycker jag är att sjunka väldigt lågt i en debatt. Jonas har såklart en mycket aggressiv ton och det är tydligt, att han hatar sitt inre bild av en Sverigedemokrat, men därmed kan man inte utleda, att han vill uppträda våldsamt, om han möter någon med en svensk flagga på en fotbollsmatch. Han håller ju tal för sina kompisar - eller inre kompisar - och tycker det är häftigt att ta i lite grant.

Att kasta ut såna grova beskyllningar till höger och vänster, som du gör, är oförskämt och tillför ingenting till samtalet.

 
Ingen bild

Thoralf A

15 oktober 2013 15:00

Jonas

Jag behöver inte beskyllas för att vara konspiratorisk för att jag tvivlar på att det skulle röra sig om ekonomiska grunder. Men jag är också medveten att ingen kommer bekräfta något för mig.
Som riksdagsledamot följer jag utveckling inom flera områden i samhället och jag ser hur förändringen sker inom skolan, brottslighet, kriminallvård o.s.v
Nationalism skall motarbetas och motarbetas dagligen. Religiösa symboler ifrågasättas såvida de inte är muslimska.

Inget kan få mig att tro att Camp Sweden är opåverkade av detta politiskt korrekta samhällstryck!

 
Ingen bild

Pågens

15 oktober 2013 15:06

@ Nils DK

Var har jag just nämnt Jonas? Jag har enbart nämnt att jag berikat mitt vetande med vissa kunskaper av det som sker vid dessa händelser och vilka mekanismer som ligger bakom. D.v.s i huvudsak primitivt hat av sina motståndare i alla dess former

Efter din kommentar är det du som är skyldig mig en ursäkt, men om du nu inte förstår andemeningen i vad jag skriver kan det kvitta eftersom du ändå inte tycks förstå vad du själv skriver.

 
Ingen bild

Pågens

15 oktober 2013 15:13

@ Thoralf

Camp Sweden tycks föröka sig genom delning Se: http://www.fotbollskanalen.se/sverige/supportergrupp-bryter-sig-ur-camp-sweden-har-kommersialiserats/

Det ideella tycks mer och mer hamna i bakgrunden? I så fall inget oväntat.

 
Ingen bild

Jonas

16 oktober 2013 11:33

@Thoralf
Har du ens sett Camp Swedens logotyp? De har ju korset i sin logotyp... Där finns den Svenska flaggan respresenterad.

Sååå, tillbaka till konspirationerna. Flaggan finns med i loggan, de hejar på Sverige. Men fanorna skulle vara PK? Det hänger liksom inte ihop... Och ni får ju inte ihop det gällandes de 50 000 andra sverigeflaggorna på arenan. Då är det ju isåfall endast stora flaggor från Camp Sweden som konspirationen gäller då fotbollsförbundet har lagt ut 50 000 svenska flaggor på arenan...

Med dessa ytterligare bevis på hur ogenomtänkt dina påhopp och hetsningar är, så borde det definitivt vara på sin plats att be om ursäkt för detta nu.

 
Ingen bild

Jonas

17 oktober 2013 22:50

För er som dessutom var på matchen så såg ni att Camp Sweden hade flera jättestora Sverige flaggor som en del av tifot. Detta bevisar åter igen att Camp Sweden inte alls har något mot svenska flaggan utan att det rör sig om en ekonomisk fråga.

Jag förväntar mig en rejäl ursäkt från ditt håll nu Thoralf. Du har orsakat onödiga hot och hetsat folk mot Camp Sweden på något som DU hittat på som inte är sant!

 
Ingen bild

Jack

19 oktober 2013 20:01

Som vanligt kommenterar du en ickehändelse. Vem fan bryr sig om vilka flaggor dom viftar med och vem fan bryr sig om en rashetsande nazist

 
julbord uppsala

julbord uppsala

10 november 2013 06:39

Precis vad ni har på gång här, vad en stor plats. Jag är alltid på här ser de senaste nyheterna och uppdateringarna

http://www.zataskok.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards