thoralf

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Thoralf Alfsson - 3 oktober 2013 11:07

Idag blev jag minst sagt upprörd och väldigt besviken på hur Barometern agerar och sätter sina rubriker. Minst sagt sorgligt av ansvariga på Barometern.


Mitt genmäle på Ronja Ismail publicerades idag och i pappersupplagan var rubriken ok men när jag såg rubriken på nätet blev jag väldigt upprörd, inte minst på grund av att den omgavs med citattecken. Jag såg direkt att citatet inte fanns i mitt genmäle utan var komponerat av ansvarig på Barometern. Med andra ord en ren förfalskning av Barometern! Läs mitt genmäle! Går fortfarande att kommentera.


 

Rubriken är nu ändrad men jag kan inte säga att jag är nöjd med rubriksättningen som ändå är missvisande.


Detta bevisar utan minsta tvivel vilken agenda som driver de anställda på Barometern. Det handlar inte om objektivitet som ansvariga ständigt och jämnt hävdar. Enligt dessa är det bara ledarsidan som har en politisk slagsida.


I detta fall handlar det enbart om att försöka framställa mig och därmed också Sverigedemokraterna i en så dålig dager som möjligt. De anställda tycks tro att man kan ta till vilka medel och metoder som helst för att uppnå detta syfte, med ansvarigas goda minne.


Jag förväntar mig en ursäkt från den som är ansvarig för rubriken men även från chefredaktören. Jag har även begärt att en ursäkt skall införas.


Jag överväger starkt en anmälan till Pressombudsmannen med anledning av detta övertramp.


När det gäller Barometerns ledarsida har man uppenbarligen beröringsskräck för Sverigedemokraterna. Man kan se hur dessa ledarskribenter konsekvent utelämnar SD i sina artiklar.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards