thoralf

Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Thoralf Alfsson - 22 oktober 2013 09:05

Varje gång telefonen ringer och displayen visar dolt nummer känner jag ett stort obehag och en stark känsla av olust men jag har ändå i stort sett alltid svarat. I nio fall av tio är det någon journalist som ringer eller Expo.


Igår ringde en person från Expo. Mitt obehag och känsla av olust blir inte mindre av att det är någon från Expo, snarare blir man bara mer obehaglig till mods och orolig. Jag vet ju att det inte är en vänlig människa utan någon som tycker illa om mig, kanske till och med hatar mig och som inte vill mig något gott. Han är inte objektiv och har ett ärligt syfte med sitt samtal, utan är bara ute efter att få ett citat han kan använda för att skada mig politiskt! Med andra ord en person från Expo vill bara göra mig illa genom att skada mitt anseende och förtala mig inom lagens gränser. Det är den nakna och bistra sanningen! Därför svarar jag aldrig på deras frågor utan säger bara att jag har ingen kommentar och sedan är samtalet slut för min del men det respekterar de aldrig, utan fortsätter tjata och till slut får man ”lägga på luren” med vetskapen att man snart får läsa något mindre trevligt på deras hatiska webbsida.


En Expo anställd är aldrig objektiv utan har en agenda som går ut på att skada mig och mitt parti. Detta spiller givetvis även över på mina barn och andra anhöriga och mina vänner som indirekt även drabbas. Dessa artiklar lockar dessutom ut diverse ”lustiga” människor som däremot inte drar sig för att begå som t.ex olaga hot.


Expo:s medarbetare har dessutom hela den politiskt korrekta mediakåren i ryggen som gladeligen plockar Expo:s snedvridna alster till sina egna redaktioner. På Aftonbladet och Expressen har man sedan sina egna murvlar som rotar runt och kommer med egna tolkningar av samma material som dessutom kan vara kryddade med diverse felaktigheter. Här gäller ingen seriös och hederlig journalistik, utan här gäller dubbla måttstockar och arbetssätt. En regel gäller för 7-klöverns politker och en helt annan för Sverigedemokraterna.


Dessutom står inte bara den politiskt korrekta mediakåren och hejar på Expo utan mängder av riksdagledamöter från 7-klövern, artister, kändisar, fackförbund och till och med Svenska kyrkan stödjer Expo:s personförföljelse. Stigmatisering är bara förnamnet på det som pågår i Sverige.


Jag tycker dessutom att det är väldigt fegt att ringa med dolt nummer! Att inte våga stå för något är bara ynkligt och ett svaghetstecken. Att inte visa vem man är när man ringer är ren feghet.


Från och med idag slutar jag svara på samtal med dolt nummer!


 


I söndags skrev jag ett blogginlägg om Islam Net i Norge. Jag har av Expo och andra vid ett flertal tillfällen utpekats som islamofob. Det är dokumenterat! Första gången hamnade inte bara jag på Expo:s lista över islamofober utan även journalisten Kurt Lundgren som ilsknade till rejält och tog debatten med Expo. Läs artikel från Ölandsbladet.


Att 1500 muslimer som samlats i Oslo, vårt vackra grannland i väster, anser att otrohet skall bestraffas med döden genom stening är minst sagt skrämmande. Det handlar inte om en liten sekt på något tiotal personer, utan flera tusen människor boende i Norge. Hade detta skett i Islamabad, Bagdad, Kabul eller i Mecka hade jag inte reagerat så mycket men nu var det i Oslo.


Hur många fler delar samma åsikt i Skandinavien? Gissningsvis väldigt många och det skrämmer mig! Det inte bara skrämmer mig det gör mig dessutom rädd. Rädd för att ingen vågar protestera mot dessa religiösa fanatiker! Jag har aldrig hört någon riksdagsledamot från 7-klövern protestera mot t.ex sharialagar i riksdagen eller i någon debattartikel. Möjligen beror det också på en rädsla, en rädsla för att bli utpekade som islamofob av svensk pk-media.


Har någon hört den moderate riksdagsledamoten Abderizak Waberi protestera mot stening som straff för otrohet. Nej, det är tyst som i graven! Det är beklämmande och ynkligt av en moderat riksdagsledamot som istället borde vara den som leder ”motståndet” mot stenålderskulturen men så är inte fallet.


Jag är rädd för den utveckling som pågår i västvärlden och i Sverige och hur man från etablissenmangets sida fjäskar för islam. Det mest oroande är kanske Svenska kyrkans obegripliga hållning om man betänker hur kristna förföljs i muslimska länder.


Jag kommer på min blogg fortsätta lyfta fram alla sjuka saker inom islam och vad som pågår i vårt land eller i våra grannländer. Oavsett om någon kallar mig för islamofob eller inte. Jag rädds som sagt var inte att bli kallad islamofob. Jag är både rädd och skrämd över utvecklingen i vårt land och över den naiva hållning som etablissemanget uppvisar!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards