thoralf

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Thoralf Alfsson - 11 oktober 2013 23:16

En fantastisk avslutning på landskampen och på dagen men även på veckan.


Det har varit en plenifri vecka i riksdagen så jag har kunnat vara på hemmaplan. Vi har haft styrelsemöte i distriktet, en valkonferens, medlemsträffar och en pubkväll med medlemmar. Dessutom har jag varit tillbaka några dagar på mitt gamla jobb och besökt två av mina gamla kunder som jag inte besökt på ca ett år.


Det bemötandet jag fått ute hos dessa kunder har varit fantastiskt roligt. Även besökt min demenssjuke far och träffat gamla vänner från min uppväxt och bemötandet har varit lika positivt där med grattis önskningar till mitt politiska engagemang och lyckönskningar inför nästa år och det kommande valet. Vi, SD har ett väldigt starkt stöd ute bland vanligt folk i Kalmar län.


Några fina namn är också på väg in i partiet. Det kommer säkert ge oss uppmärksamhet när det blir offentligt.


Jag vet inte om jag någonsin fått så mycket positiv feedback som politiker under en vecka. Samtidigt har det varit väldigt roligt att få känna på mitt gamla jobb igen och de problem som man omedelbart ställs inför med krånglande system och kundernas önskemål.


Med tanke på hur vissa politiker i riksdagen bemöter mig och SD har det varit en befrielse denna vecka. Samtidigt kan man ju ställa sig frågan varför man väljer riksdagen när man skulle kunna jobba i en helt annan miljö med människor som uppskattar vad man gör på jobbet. Dessutom skulle man slippa journalister som i många fall bara vill ställa till ”jävelskap” i alla lägen, det gäller dock inte några av de lokala journalister.


Inatt sover man säkert riktigt gott. Hoppas alla mina läsare också sover gott och får en trevlig helg. Jag tror jag kommer ha ett leende på läpparna hela helgen ;-)


UPPDATERING!


Intressant att artiklar om SD blir mest lästa! Väldigt många blir arga över att SD inte behandlas med samma respekt som andra partier.


 



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards