thoralf

Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av Thoralf Alfsson - 19 oktober 2013 19:40

 

Peter Akinder lika falsk som Tele2!


Peter Akinder på Östrans ledarsida glömmer bort att nämna mig och vem det var som kom med uppgifterna om Tele2:s osmakliga fakturor till polisen. Nu är väl sanningen och hederlighet inget som kännetecknar en socialdemokratisk ledarskribent, inte heller Peter Akinder. Undrar om han lärde sig sina färdigheter under sin tid som talskrivare åt statsminister Göran Persson.


 

"Vår tidnings avslöjande" Ja, du Peter Akinder! En liten tuva kan stjälpa ett stort lass. Bara en fråga om vilken tuva.


Det blir nog inga fler tips till Östran i fortsättningen, så länge som sådana som Peter Akinder står för en sådan fräck falskhet


All heder vill jag dock ge Ulf Carlsson på Östran som utan att vara tvungen plockade med några citat från mitt blogginlägg om Tele2. Jag gissar att han fick ta skit för detta från Peter Akinder o Joakim Carlsson


Att ta upp icke politiskt korrekta frågor är alltid känsligt. Det kan vara massinvandringen men det kan också vara den svenska flaggan. Östrans krönikör Joakim Carlsson har flera gånger senaste tiden nämnt mig i raljerande ton i flera av sina krönikor. Idag ägnar han hela sin krönika åt att raljera över några av mina blogginlägg. Här kommer ett litet smakprov på hans raljerande.


 


Behöver egentligen kommenteras ytterligare, texten talar sitt eget språk!


En annan som gick i taket över mitt blogginlägg om Camp Sweden och deras flaggor var givetvis Markku Ahonen. I en insändare i Östran angrepp han mig på sitt sedvanliga sätt (finns ej på nätet). Idag publicerades mitt genmäle i Östran. Jag hoppas att Joakim Carlsson läser det. Mitt genmäle finns inte heller på nätet men jag har ju texten och här nedan kan du läsa mitt genmäle.


Markku Ahonen det finns inga varianter på den svenska flaggan! Det är i lag mycket noggrant reglerat hur den svenska flaggan skall se ut.


Att ställa frågan varför svenska flaggan inte duger på läktaren vid Sveriges fotbollslandskamper är inte politiskt korrekt. Jag ställde den frågan i ett blogginlägg efter Sveriges match mot Österrike och spekulerade lite i orsakerna till att Camp Sweden köpt in hela 1000st flaggor till Sveriges landskamper. Ingen av dessa är dock den svenska flaggan utan flaggorna har mer utseendemässigt gemensamt med den ukrainska flaggan än den svenska, då korset tycks saknas på samtliga 1000 inköpta flaggor.


Det svenska folket har fått lära sig att det kan vara kränkande mot alla nysvenskar att vifta/hissa den svenska flaggan. Att vara lite nationalistisk är olämpligt enligt många, inklusive Markku Ahonen. Att den svenska flaggan innehåller ett kors som visar vår starka koppling till kristendomen är enligt vissa ett problem. Frågan har till och med diskuterats inom EU och informella önskemål om att korset skall tas bort från flaggan har rests. Detta gäller även för Danmark, Finland och Grekland där det uppmärksammats i media.


På vår nationaldag firas inte längre det svenska, utan det mångkulturella och nya invandrare hälsas välkomna till Sverige. Vid skolavslutningar förekommer knappast några svenska flaggor och skolavslutningar i kyrkan undviks eller stoppas. Till skillnad mot de skolavslutningar jag hade i min barndom då vi gick till kyrkan med både stora och små flaggor i tåget av skolklasser.


Enda gången det varit accepterat att vara lite nationalistisk enligt de politiskt korrekta är under sportevenemang men nu tycks det även vara slut på detta om man skall tolka Camp Swedens val av flaggor. Eller är detta ännu ett tecken på den integration som bedrivs i samhället av alliansen och de rödgröna där den svenska identiteten skall förminskas?


När jag ställde frågan varför den svenska nationsflaggan inte duger till ansvariga för Camp Sweden kom svaret som ett öppet brev där jag hängdes ut som en extrem bloggare och frontfigur mot Camp Sweden. Sättet att besvara min enkla fråga ger dock mer ”lök på laxen” i de farhågor jag har angående Camp Sweden.


Under matchen mot Österrike hejade, jublade jag och som avslutning skrek jag mig hes när Zlatan satte segermålet i den 86:e minuten. Målet som kvalificerade Sverige till playoff! På måndag kan dock Sverige lottas att möta Ukraina i playoff-spelet. Hur kommer i så fall Camp Sweden göra med sina 1000 flaggor som mer liknar Ukrainas än Sveriges nationsflagga?


Thoralf Alfsson

Sverigedemokraterna


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards