thoralf

Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

HAR NASIM MALIK KÖPT SIN AMBASSADÖRSTITEL?

Av Thoralf Alfsson - 17 juli 2013 23:58

Sedan Barometern skrev om Nasim Maliks nya titel som ambassadör för FN och EU har flera personer hört av sig till mig med uppgifter om Nasim Malik och ifrågasatt trovärdigheten. Men som det framgår i artikeln är Nasim Malik väldigt stolt över titeln som ambassadör för FN och EU.


"Det här är en bekräftelse på allt jag gjort för att sprida kunskap och fred, säger en stolt Nasim Malik."


Frågan är dock om Nasim Malik blivit utnämnd till ambassadör av International Human Rights Commission? Eller om han helt enkelt har betalat för att få denna titel?


Enligt organisationens webbsida kan man köpa sig en ambassdörsstatus för 500 dollar/år. Har Nasim Malik fyllt i detta formulär och betalat 500 dollar till IHRC?


 


Detta borde media fråga Nasim Malik om! Det hjälper inte om jag frågar. Han har aldrig svarat på ett mejl från mig.


Alla är ju medvetna om att FN och EU inte utnämnt Nasim Malik till ambassadör! Även om Barometerns journalister tycks tro på Nasim Malik.


Är Nasim Malik en stor bluffare som köper titlar efter hur hans ego växer?


Varför granskar inte media Nasim Malik och hans förehavanden? Vad gör han på sina resor och vad gör han egentligen i Kalmar.

När man synar IHRC webbsidor framkommer det mängder av felaktigheter angående Nasim Malik,  vissa kan utan tvekan kallas för rena lögner. Det gäller t.ex det fotogalleri som finns över Nasim Malik. I mina föregående blogginlägg har jag visat på felaktigheter i dessa foton. Men här kommer ännu ett märkligt påstående. Enligt detta foto har Nasim Malik jobbat i 10 år för Migrationsverket.


 


Jag har idag pratat med en person som jobbat inom Kalmar kommun i decennier men han kan inte påminna sig hört eller läst någonstans att Nasim Malik skulle ha jobbar för Migrationsverket. Om så är fallet är även denna bildtext ett falsarium för att imponera organisationens medlemmar.


Hur länge skall Nasim Malik få fri lejd av mediakåren? Eller beror det på att han är socialdemokrat och invandrare? Får man då inte ifrågasätta något?


Jag anser att väljarna skall få reda på vad man röstar på i kommande val 2014.

 
 
Lassekolja

Lassekolja

18 juli 2013 00:22

Hur orkar Du Thoralf????
(Nasim Malik??? Vem f´n e´de´???)

http://www.status.st

 
Blåsippev.

Blåsippev.

18 juli 2013 01:02

Bra jobbat Thoralf. Han är uppenbart en pajas/clown som får stort utrymme och ingen granskning bara för att han inte är pursvensk. En tillgång för S och PK så länge det varar.

https://www.youtube.com/watch?v=kEMOJQ_MfTo

Imorn blir det sköna norra Öland.

http://https://www.youtube.com/watch?v=kEMOJQ_MfTo

 
Ingen bild

Bosse

18 juli 2013 01:11

Vi alla som är 50+ minns ju årets svensk 1985 en viss Refat El-Sayed här kan den uppmärksamme se en hel del likheter mellan dessa giganter som tillfört så mycket till Sverige!

 
Barbapappa

Barbapappa

18 juli 2013 01:36

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17152478.ab läs å va glada istället?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17152478.

 
Ingen bild

Henrik

18 juli 2013 01:57

Barbapappa
Vad har artikeln du länkar till med detta blogginlägg?

 
Ingen bild

Fallaci

18 juli 2013 03:44

IHRC är en pseudoorganisation i Pakistan som fungerar som en klubb för inbördes beundran. Från hemsidan ser man att alla är Excellenser och Ambassadörer. Men bluffen går inte hem, speciellt när man inte är ackrediterade till FN, EU, Sverige eller något annat land. Sak samma när man granskar SPMUDA eller INLOVE Humanity Mission som Malik är "Ambassadör" för. Mycket fler "gravade hundar" finns här än någonsin hos Refaat El-Sayeed ! Detta är en skandal tiofalt värre än Mr. Lu. Men samma personer inom kommunledningen har låtit detta ske. Och lokalpressen står med rumpan bar..som väntat.

 
Ingen bild

Björnskinn

18 juli 2013 04:17

Jag har för mig att Svante Folin 1983 gav ut en bok om Nasim Kalik.

 
Ingen bild

Maria Lindström

18 juli 2013 04:39

Efter vad du har grävt fram Thoralf - så är det ju uppenbart att denna man bara är ett stort humbug som skor sig på stora ord som sällan om än aldrig kommer fram i media.. Och tyvärr om jag nu skulle skicka dina blogginlägg som bakgrund till Aftonbladet (tex) så lär de inte ens ta i det med tång... det kan ju betyda att en av deras omvurmande små rumpnissar hamnar i bakvattnet på S/W (står för Sweden) Titanic!

 
Svensson

Svensson

18 juli 2013 06:49

Sverige har blivit mer korrupt under dom här åren med alliansen.Det fuskas mer,inom dom flesta olika områden.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hulda mk1

18 juli 2013 07:26

Fortsätt Thoralf!
Det är roligt att se när en självupptagen Socialdemokratisk politiker avslöjas med "brallorna nere".
Men det är också allvarligt att en Socialdemokrat ostraffat kan hålla ett tal där Nazistsymboler förekommer. Incidenten med skinkmackan väcker också tankar. Ingen riktig Svensk klagar över en smörgås med fläskkött.

 
Ingen bild

Sven Dacke

18 juli 2013 07:33

Malik debatten är totalt ointressant förutom att den visar hur Svenska politiker "krattar manegen" allt för att hjälpa fram invandrande ( muslimer) in i samhället, helt utan tanke på vad det innebär för sina barn och senare led.

Troligen av rädsla för "R" stämpeln i pannan, som Thoralf och andra SD medlemmar har fått.

Och så länge politiskt styrda media har övertag kommer inget radikalt att ske och marschen mot stenåldern fortsätter

När kommer förresten den omtalade mediasatsningen från SD

 
Ingen bild

Tony

18 juli 2013 07:36

Hulda:
Du får tänka på att Sossarna är det parti som haft
ganska nära förbindelser med Nazisterna genom åren!

 
Ingen bild

Nasimo Malikovsky

18 juli 2013 07:41

Nasim Malik - vem fan är det?
http://dungumambook.blogspot.se/2012/10/nasim-malik-who-is-it-it-is-well-that.html
-----------------------------
Förslaget om att utländska studenter ska betala sin utbildning i Sverige upprör Kalmarpolitikern Nasim Malik (s). Han ser hellre skärpta krav på intagningen.
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/forslag-om-studieavgift-uppror-kalmarpolitiker(712672).gm
---------------------------------------------
Thoralf Alfsson upplyser att det är ”noterbart att Nasim Malik (S) sitter i socialnämnden. Han har nämligen tidigare jobbat på Invandrarservice och borde därmed varit väl insatt i de överutbetalningar som pågått men uppenbarligen har han inte agerat för att stoppa detta då han måste varit medveten om att regler och normer inte följts.
http://www.news100.se/news/20-30-miljoner-har-forsnillats-av-invandrarservice-2449799

 
Ingen bild

Medborgaren

18 juli 2013 07:47

Googlar man stollen finns en artikel i nån muslimtidning att han dessutom är Doktor????
Således en solklar ny Reefaathistoria om falsk doktorshatt!
Vad säger såssarna om sin guldkalv?
Mycket bra jobbat Thoralf, igen!

Inte konstigt att vi svenskar tvingas låna ytterligare 183 Miljarder detta år för att betala betala uppehället för falska doktorer med fler genier.

 
Ingen bild

Nicklas

18 juli 2013 08:09

Jösses! Det verkar ju ställt bortom allt rimligt tvivel att Kalmar fått en alldeles egen liten Reefat El-Sayed.

Det är bara så tragiskt att ingen vanlig media kommer att skriva om detta. Hoppas i alla fall att sverigevänlig media skriver lite om detta (självklart med cred och referens till Thoralf) så att det i alla fall får lite spridning.

 
Stefan K

Stefan K

18 juli 2013 08:47

Ännu ett fall för Uppdrag Granskning.
Det sker mycket i Kalmar som Janne Josefsson borde gräva i.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Lars Rosén SD KALMAR

18 juli 2013 10:04

Är detta bara toppen på ett isberg.

 
Ingen bild

Hacke

18 juli 2013 10:09

Denne Nasim Malik kommer förmodligen att utgöra ett av typexemplen när historikerna ska summera denna Sveriges svarta tidsepok.
Hur många Malikliknande (om än inte lika iögonfallande) finns det inte i vårt samhälle som tagit sig fram på falska berättelser och intyg, helt befriade från granskning eller ifrågasättande av det svenska pk-etablissemanget. Trots deras frikort hos media har vi mellan raderna och vitpixlingarna kunnat se åtskilliga bevis för detta genom åren. Skrämmande exempel inte minst inom vården. Man vågar knappast tänka tanken på hur stort mörkertalet är och kommer att bli med dagens utveckling.
Bra jobbat som alltid Thoralf i din roll som grävande journalist/politiker i folkets tjänst.

 
Ingen bild

Lars Rosén SD KALMAR

18 juli 2013 10:14

Han har kanske också studerat vid samma " universitet " som Mr Littorin. Ja den där berömda läroanstalten i Västindien. Tycks vara så att " kvartsfigurer " har väldigt lätt att komma fram i Sverige.

 
Ingen bild

Nmesisdivina

18 juli 2013 11:56

Den nye Reefat El-Sayed....

 
Ingen bild

Aftonlögnen.se har ändrat sin lögnaktiga rubrik

18 juli 2013 13:59

Innan var det:Hanna 26 "jag lämnade SD efter Sextrakasserier"

Denna rubrik har blivit ändrad till med mer sanningen överensstämmande efter påtryckningar mot aftonlognen.se(Aftonbladet):

"Jag lämnade kansliet efter sextrakasserier"

Jag ser fram emot att AB publicerar en rättelse och ursäkt till både Hanna och Sverigedemokraterna i morgon.
-----------------------------------------------------------------
Anmälde trakasserier - nu träder hon fram
Hanna Wigh, 26, anmälde en högt uppsatt tjänsteman inom SD

”Partiet har varit bra”

Du slutade innan du anmälde mannen. När valde du att berätta om det som hänt?

– Jag fick ett samtal från en annan SD-kvinna, som berättade att även hon hade behandlats så. Det slog mig ganska hårt. Jag skrev en redogörelse, lämnade in den till partiet, sen bölade jag. När jag hade gjort det så var det över för min del.

Slutade du på grund av kollegans trakasserier?

– Inte enbart på grund av det, men han snabbade självklart på processen.

Hur har du behandlats efter det som hänt?

– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande.

Har du läst avslöjandena om SD-toppen på Aftonbladet under de senaste dagarna?

– Jag vill inte spekulera i vad som hänt, om detta inträffat hoppas jag att han straffas därefter.

Har du själv pratat med kvinnan?

– Ja, hon ringde mig dagen efter att hon gjorde anmälan.
”Jag är insatt”

Varför ringde hon just dig?

– Jag vet faktiskt inte. Jag är lite så där...en rabiat kvinna. Kanske har hon fått råd om att ringa mig, då jag är insatt, har erfarenhet i sådana händelser och kan ge stöd.

När pratades ni vid?

– Innan hon gjorde anmälan.

Hur reagerade du efter telefonsamtalet?

– Jag blev självfallet chockad, det är hemskt när sådana här saker händer. Han är en person som jag inte trodde skulle kunna göra en sådan här sak. Men jag lägger ingen tanke i skuldfrågan utan inväntar vad förundersökningen kommer fram till.

Vad sa du till kvinnan?

– Jag vet själv hur det är att hamna i en sådan situation, att känna att man inte har något stöd. Det är fruktansvärt oavsett vem det än händer. Så jag ville prata med henne om hur hon mår.

– Sen är det viktigt att man förbereder henne för det som kommer. Förklara att hon är stark, berätta att det här är en person som har kränkt dig, som tagit sig friheter som inte är okej.
”Dricker för mycket”

Känner du att partiet tar anklagelserna på stort allvar?

– Det är en trygghet att partiet lyssnar till kvinnor, det finns en sorts sexism bland många, men i partiet finns det en trygghet i att man som kvinna blir hörd.

Tror du att det här kan hända i framtiden?

– Jag har väldigt svårt att se att nåt sådant skulle hända igen, men det handlar om enskilda människor. Finns det alkohol och människor så händer sådant här. Vi dricker för mycket i det här landet.
http://www.aftonlognen.se/nyheter/article17153361.ab



 
Lennart Johansson

Lennart Johansson

18 juli 2013 14:14

BRA JOBBAT TORALF!

Vi är fler och fler som stödjer dig och det sprider sig som ringarna på vattnet.
Det är mycket bra att du avslöjar sanningen,
Lycka till i fortsättningen!

http://Lennart J

 
Ingen bild

Fallaci

18 juli 2013 15:09

Jag har just funnit mer graverande uppgifter i denna härva, men avvaktar med publicering efter ev. reaktion från Malik och hans husorgan Barometern.

Under tiden kan ni roa er med att titta på bilder från senaste "World Summit 2013" Gå till www.ihrchq.org välj events sedan "World Summit". Där ser man Hans Excellens, Ambassadören, Dr. Malik sitta vid "World Chairmans" högra sida, såsom han lika flitigt alltid stått bredvid Göran Perssons, Mona Sahlins, Mazettis etc sida vid 1:a Maj-firandet. På bilderna från World Summit 2013 återfinns alla Ambassdörerna....vad kan man dra för slutsatser?

 
Ingen bild

Stina Wegelius

18 juli 2013 15:17

Thoralf! -Varför inte media "granskar" undrar du.
Du vet väl att de har slutat med det. Media är de nya politikerna. Media bedriver politik.

 
Ingen bild

Hulda mk1

18 juli 2013 15:31

Fallaci...
Väntar med spänning!

 
Ingen bild

Patrik

18 juli 2013 16:26

Den där organisationen verkar vara en pakistansk skojorganisation.
Antagligen startad för att lura till sig pengar. Finns inget seriöst kopplat till organisationen förutom webbsidor där man kan bli betalande ambassadör eller medlem osv...
Verkar helt klart vara något lurt.

 
Ingen bild

Lotta

18 juli 2013 16:56

Vad är det för tillställning på bilden? Flera svenska städer står i ringarna: Umeå, Stockholm, Karlstad, Kalmar och Malmö.

 
Ingen bild

Systemfel

18 juli 2013 17:11

Bilden verkar vara ett fotomontage .. ser ut som ambassadören håller den till vänster i handen ...

 
Ingen bild

Hulda mk1

18 juli 2013 19:10

Annat ämne...
Läser med vrede om den unga Norskans öde i Dubai. Att Aftonbladet skriver om detta öde är ett framsteg. Att bli våldtagen och då som offer bli fängslad förvånar endast de okunniga, tyvärr...

Men för den tidningens journalister och alla andra journalister är vägen tyvärr väldigt låååång till insikt om det riktiga och mörka Islam.

 
Ingen bild

Håkan

18 juli 2013 19:52

Thoralf, ett tips om du inte redan använder den.
Jag har inte så mycket tid för bloggläsning ( än mindre kommentera )just nu, hinner bara "skumma" inläggen, så ursäkta om det redan har nämnts, men tineye hittar en massa skoj om man lägger in en bild eller bildlänk.
Ibland kan man bli riktigt överraskad var orginalbilden kommer ifrån.
http://www.tineye.com

 
Ingen bild

Stefan A.

18 juli 2013 20:07

Såg på TV hur en man med bl.a proppar i lungorna och som var sk. färdigvårdad fick ligga i smuts och inte få mat på ett halvt dygn, tänkte på vilka enorma resurser man kan lägga på ensamkommande friska unga vuxna män, där saknas säkert inte vare sig mat eller städning, finns bara två ord för detta... fy fn..........

 
Ingen bild

Undrande

18 juli 2013 21:29

Lite off men ändå, har för mig att Refat el-Sayed har firat midsommar i Kalmar och att hans fru kom Kalmar. The Kalmar Connection haha. F ö verkar det som om Barran gräver sin egen grav istället för att gräva där det finns nyheter, t o m scoop mitt framför näsan på dem.

 
Ingen bild

VargMan

18 juli 2013 22:31

Räcker ju med att kika på formuläret, så skriker det skojeri om det iom alla felstavningar..
Ungefär som de mejl man får om att man kommer bli rikligt belönad av en vacker prinsessa, bara man hjälper dem just nu med pengar..;)

 
Ingen bild

Skånepåg

18 juli 2013 22:48

@ Undrande

Stämmer. För en hiskelig massa år sedan firades midsommar på ett grönområdet söder om slottet i Kalmar. Vår familj deltog i firandet och mitt framför mig dök det upp en man tillsammans med en kvinna. Tyckte att jag kände igen honom och sade instinktivt hej och fick ett hej tillbaka. Frugan sade när vi knallat iväg en bit, vet du vem du hejade på. Ja sade jag, det var någon som jag kände igen och troligtvis råkat på i jobbet. Då sade det klick och jag insåg vem det var. Visst f-n det var ju Refat el-Sayed som just då hade varit linslus i vart och vartannat nyhetsinslag under ett tag i TV och var ”rikskändis”.

 
Ingen bild

Magentan

18 juli 2013 23:11

Intressant Skånepågen!
Riktigt lika stor rikskändis som el-Sayed har ju inte Malik blivit ännu, men med hjälp av Barometern finns säkert möjligheter för honom att dyka upp i diverse nyhets- och soffprogram i SVT inom en snar framtid.

 
Ingen bild

UncleBob

18 juli 2013 23:17

Angående fake-Ambassadören Nasim Maliks "ambassadörpost"
Är det någon som vill bli "Ambassadör". Det LÅTER ju tjusigt!
Här är villkoren:

"A. Eligibility for Membership.
Any person having the following qualification shall be eligible for membership of the Commission: -

Who is of or above 18 years age? CHECK!
Who has reputable character and sound mind? CHECK!
Who agrees to abide by the constitution and by laws of the Commission and supports the aims & objects of the IHRC? CHECK!
Who agrees to pay the prescribed fee of the Commission? CHECK!
No employee of the commission can become member of the IHRC." CHECK!

Inga problem att uppfylla kriterierna för egen del här inte.
Så när jag betalt 500$/år så är jag AMBASSADÖR för INTERNATIONELLA KOMMISSIONEN FÖR MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER? (Fan va nice!)

 
Ingen bild

Undrande

18 juli 2013 23:32

@Skånepåg
Det var ju skönt att man inte är senil än, f ö tycker jag att Thoralf gör ett kanonjobb.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

19 juli 2013 00:17

Med Mackan som ordförande i Kalmar kommun kan det bara bli succe
Låt oss bedja för att detta sker, inte alla kommuner har denna typ av spetskompetens i sina "stall"

 
Ingen bild

Morningstar

19 juli 2013 00:18

Man kanske borde ändra det gamla svenska talesättet så det istället heter att glida in på en skinkmacka? Det har ju verkligen Nasim Malik gjort i vårt samhälle.

 
Ingen bild

Göran

19 juli 2013 00:27

Skulle inte förvåna mig om denne berikare även skulle visa sig vara "Vicekonsul av Andorra"

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

19 juli 2013 00:47

Mycket märkligt formulär där andra obligatoriska frågan är "Fathers name", men sedan ingen fråga om "Mothers name"? Men det kanske saknar betydelse i dessa kretsar?

http://www.karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Sissi

19 juli 2013 16:03

Bara en undran: Har du tipsat Janne Josefsson och Uppdrag Granskning? Med tanke på alt material du kan förse dem med, så är ju halva jobbet för ett avsnitt klart....

 
Linnea

Linnea

19 juli 2013 20:14

Har kontaktat Barometerns redaktion som lovade framföra mitt önskemål om att få veta varifrån alla dessa fina titlar kommer och orsaken till att det inte omnämnts i lokaltidningen tidigare. Vedebörande lovad framföra mina åsikter om detta.

http://sverige

 
Ingen bild

Johan

19 juli 2013 22:57

Att denne Nasim har en hög ställning framgår redan av namnet. Det tillhör väl allmänbildningen att veta vad Malik betyder på visst språk.

 
Ingen bild

Karl

24 juli 2013 21:18

Lär dig engelska eller både du och barometern, står ju på hemsidan att det är ambassadör för ihcr TILL EU och FN. Inte för EU och FN, lär dig kontrollera källor. Vet att du har rätt så svårt för det, men gör en ansträngning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards