thoralf

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Thoralf Alfsson - 12 juli 2013 10:16

Den 1 juli fick vi en ny lag om vård av så kallade papperslösa. Det enda partiet som röstade nej till denna lag i riksdagen var Sverigedemokraterna.


I den mer eller mindre obefintliga debatten som varit har det nästan uteslutande varit vänsterpartister, miljöpartister och så Annie Lööf som försvarat lagen. Övriga partier har varit frånvarande i debatten. Fredrik Reinfeldt och moderaterna drev igenom lagen men jag har inte sett en enda moderat försvara den lokalt i Kalmar län. Delar inte moderaterna och allianskollegorna i Kalmar län statsministerns uppfattning i frågan. Jag får känslan av att politikerna helst lägger locket på och hoppas att debatten skall dö ut. Många kan och vill inte försvara lagen när de ställs tillsvars av den vanlige väljaren.


I veckan var tokvänstern ute och försvarade lagen i en debattartikel i Barometern. Inget förvånande i det. Jag skickade in ett genmäle på debattartikeln som publicerades i dagens tidning men även på nätet, dock utan kommentarsmöjlighet. Läs mitt genmäle.


Jag blev minst sagt förvånad när jag läste mitt genmäle. Barometern hade nämligen tagit bort visa delar av texten. Uppenbarligen var inte dessa delar politiskt korrekt. Att personer som reser in i landet illegalt och ofta försörjer sig på svartjobb eller kriminalitet är tydligen inte ok att skriva enligt Barometern. Jag förstår inte problemet! Jag rekommenderar Barometerns journalister att besöka tingsrätten och studera domar så kanske sanningen även kommer till redaktionen.


Nu hoppas jag få se några moderater försvara lagen om vård av papperslösa i ett svar på mitt genmäle. Eller kanske någon socialdemokrat eller folkpartist vågar ta till orda.


Men jag tror alla mina läsare förstår varför det bara är miljöpartister och vänsterpartister som försvarar denna lag.


UPPDATERING!

Vårt infoblad om vård av papperslösa går åt som bara den och det är dags att göra en ny beställning till tryckeriet. Flera har anmält att man vill dela ut bladet på sin hemort. Är du intresserad av att dela ut bladet någonstans i Kalmar län så går det bra att mejla mig.


 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards