thoralf

Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Thoralf Alfsson - 31 juli 2013 22:38

Efter att Ulf Carlsson på Östran vågat skriva om den invandrarkille från Norrliden/Berga som nu återigen häktats för ett antal brott dröjde det inte mer än 12 timmar innan Östran drabbades av skadegörelse på sina bilar.


Väldigt bra att Östran inte backar. Ulf Carlsson är ett föredöme som journalist. Östran vågar är ju deras slogan och jag är benägen att hålla med. Läs Östrans artikel om denna hämndaktion.


Läs sedan Barometerns artikel om samma händelse.


”Östran sätter skadegörelsen i samband med artiklar som publicerats om en speciell typ av brottslighet, utförd av kriminella ungdomsgäng.”


Jag tycker journalisterna på Barometern är ena riktigt fega kräk som inte vågar skriva om detta! Utan man använder sig av TT:s politiskt korrekta artikel. Jag känner mig kräkfärdig när jag ser detta.


Den som inte läst mitt blogginlägg om TT från 2011 rekommenderar jag att läsa det! Då förstår ni vilka det är som styr nyhetsflödet och pk-filter som TT är.


All heder åt Östran och jag önskar att jag kunde hjälpa tidningen på något sätt att överleva. Jag uppmanar gärna mina läsare att lösa något av det prenumerationserbjudande som tidningen erbjuder. Köpte själv en 3-månaders prenumeration över sommaren.


Östran behövs verkligen i Kalmar när den borgerliga tidningen Barometern så fullständigt sviker sina läsare och mörkar sanningen gång på gång.


Innan branden i Berga centrum skrev Ulf Carlsson om dessa kriminella invandrargäng i Norrliden/Berga centrum och det var sannolikt efter dessa artiklar som sabotage utfördes mot Östran 2011, vilket nämns i dagens artikel. Jag skrev om detta i ett blogginlägg i september 2011.

Av Thoralf Alfsson - 31 juli 2013 10:32

 


Många kommer säkert ihåg den anlagda branden i Berga centrum hösten 2011. När domarna föll mot dessa ungdomar blev säkert många förvånade och bestörta över de milda domarna. Samtal med ”socialtanten” och 40 timmars samhällstjänst kan knappast betraktas som ett straff för någon som varit med och anlagt en brand som kostar samhället och försäkringsbolagen 50-100 miljoner kronor.


Idag skriver Östran att en av dessa ynglingar häktats igen. Barometern undviker att skriva om detta både på nätet och i pappersupplagan i sann ”Barometernanda”. Inget ofördelaktigt om invandrarungdomar får skrivas i Barometern.


Nu häktas 19-åringen för sju fall av misshandel, skadegörelse, olaga hot och grov fridskränkning. Vem av ungdomarna från bergabranden det rör sig om är inte svårt att räkna ut genom att läsa Östrans artikel och sedan läsa detta blogginlägg.


Det är dags för Kalmar tingsrätt att döma ut ett riktigt straff, ett fängelsestraff.


Åklagaren vill ha honom häktad eftersom det finns risk för fortsatt brottslighet. Om det finns en juridisk möjlighet anser jag att åklagaren även skall yrka på utvisning. Det tycks vara det enda straff som dessa invandrarungdomar fruktar.


Det är hög tid att det svenska rättsväsendet visar sina muskler!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards