thoralf

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Thoralf Alfsson - 14 december 2012 09:20

Under de senaste veckorna har jag besökt andra SD-föreningar och dess medlemmar. Jag har noterat att väldigt många undrar om den turbulens som varit i riksdagsgruppen med anledning av Expressens avslöjande och händelsen med Lars Isovaara. Väldigt många medlemmar uttrycker sitt stöd för Erik Almqvist.


Kent Ekeroth är ju tillbaka i riksdagen och deltar i riksdagsarbetet och voteringarna. Lars Isovaara valde att lämna sin riksdagsplats. Frågetecknet kvarstår när det gäller Erik Almqvist.


Först vill jag säga att jag har ingen information om vad som pågår mellan Erik och partiledningen. Jag har inte en aning om vad som pågår bakom stängda dörrar.


Den fråga jag ställer mig själv är om ett fyllebråk under 2010 eller ca 3 månader innan valet i september har så stor betydelse att det överväger allt det utsökta arbete som Erik Almqvist utfört sedan oktober 2010 i riksdagen, utskottarbetet, debatter och interpellationer.


O.B.S Missa inte omröstningen!

Nu undrar jag vad mina läsare på bloggen anser. Skall Erik lämna riksdagen eller sitta kvar? Gå in och rösta i högermarginalen på bloggen.


uality':'high','flashvars':'playlist=http%3a%2f%2fsverigesradio.se%2fapi%2fradio%2fradio.aspx%3ftype%3ddb%26id%3d4311026%26codingformat%3d.m4a%26metafile%3dasx%26preview%3ddb%26isembedplayer%3dtrue&flashSmal=true','pluginurl':'http://get.adobe.com/se/flashplayer/','src':'http://sverigesradio.se/api/flash/player_embed.swf?8'},'name':'flash','object_html':'Lyssna: SD, svenskarna och svenskheten','hspace':null,'vspace':null,'align':null,'bgc
olor':null}">



Luciadagen blev en riktig PR-framgång för Sverigedemokraterna. Dagen började med att Mattias Karlsson intervjuades i P1. På sitt lugna och metodiska sätt argumenterade Mattias helt utsökt även om det var ”mitt i natten” för Mattias ;-)


<br" alt="" />uality':'high','flashvars':'playlist=http%3a%2f%2fsverigesradio.se%2fapi%2fradio%2fradio.aspx%3ftype%3ddb%26id%3d4311105%26codingformat%3d.m4a%26metafile%3dasx%26preview%3ddb%26isembedplayer%3dtrue&flashSmal=true','pluginurl':'http://get.adobe.com/se/flashplayer/','src':'http://sverigesradio.se/api/flash/player_embed.swf?8'},'name':'flash','object_html':'Lyssna: Samtal med Mattias Karlsson','hspace':null,'vspace':null,'align':null,'bgc
olor':null}">


Därefter följde SVT upp med sitt Luciafirande som har retat upp enormt många människor på grund av rapparen som förstörde hela Luciafirandet. Sättet rapparen kom in på måste SVT hämtat från Kalle Anka på julafton.




I Aktuellt fick sedan Richard Jomshof debattera Kortedalamisshandeln med Johan Linander från Centerpartiet. Vilket Richard gjorde med den äran! Även han med sitt lugn men ändå kraftfullt! I mina ögon blev centerpartisten och vice ordföranden i justitieutskottet krossad av Richard. Hur många nya röster plockade Richard hem till SD? Se videoklipp här


Luciadagen blev med andra ord, trots rapparen i luciafirandet en helt fantastisk dag opinionsmässigt för Sverigedemokraterna!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards