thoralf

Alla inlägg den 31 december 2012

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2012 18:40

 


Idag har åter Barometern låtit mig komma in i ”rampljuset”. Annars brukar jag ju oftast stängas ute med motiveringen att jag sitter på Östgötabänken i riksdagen. Men om det är något som redaktionen/journalisterna tror kan uppfattas som negativt av Barometerns läsare brukar jag få vara med i ”rampljuset”. Idag handlar det om inkomster, politikers inkomster. Och då ligger jag högt i förhållande till många andra. Att jag fortfarande gör en del jobb på mitt gamla jobb som konsult under t.ex sommarledigheten från riksdagen framgår givetvis inte av artikeln.


Att tjäna pengar som politiker är fult! Att tjäna 100-tals miljoner som Zlatan är däremot fint!


Det mest ”tragiska” i Anders Blanks artikel är dock att stackars Johan Persson kommer näst sist i listan och hans bluffmakare Mattias Adolfsson sist i listan. Uppenbarligen tycker Anders Blank väldigt synd om dessa båda socialdemokratiska politiker som försöker driva igenom Gota Medias bygge av ett mediehus på Kvarnholmen mot allt sunt förnuft. Det är inte svårt att räkna ut varför Anders Blank inte tog med fler politiker i listan. Då hade ju dessa båda herrar inte kommit sist på listan, snyft!


Idag har Barometern sitt nyårsfyrverkeri i Kalmar. Ett fyrverkeri som brukar locka många tusen till slottet i Kalmar.


Min fyrverkeripjäs till Barometern och Gota Media är att jag kommer överklaga Mark- och Miljödomstolens dom angående mediehuset.


Jag anser att man gör fel när man avfärdar min överklagan på grund av att jag inte skulle ha talerätt. Därmed tar domstolen inte ens upp frågan om jäv. Givetvis är detta det mest bekväma för domstolen men samtidigt anser jag det vara maktmissbruk och en absolut feltolkning av PBL.


    


Om det enligt svensk lagstiftning inte går att få de prövat om det föreligger jäv vid behandlandet av denna detaljplan finns det mycket allvarliga problem i hur lagstiftningen tolkas vid våra domstolar.


Jag kommer även sätta fokus på varför detaljplanen ännu inte provats mot Kulturminneslagen av Länsstyrelsen. Det innebär också att jag kommer ställa ansvariga inom Riksantikvarieämbetet mot väggen och varför ansvariga på denna myndighet fullständigt tiger när det gäller detaljplanen för mediehuset.


Sedan har vi (SD) gjort några nyårshyss för Gota Media/Barometern idag   


GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ALLA MINA LÄSARE!


Som någon skrev med anledning av någon artikel i kvällspressen. Måtte 2013 bli ännu ett katastrof år så har SD 20 procent i opinionen!

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2012 09:15

Intresset har varit stort sedan jag utlyste en omröstning om årets sämsta journalist. Precis som jag misstänkte fick det vissa personer att vakna. Att få bli nominerad till denna omröstning ses uppenbarligen som en merit men jag måste nog göra ett antal personer besvikna.


    


Uppenbarligen retar mitt initiativ en och annan inom pk-etablissemanget!


Tyvärr har Peter Akinder på Östrans ledarredaktionen inte blivit nominerad av en enda person. Även om Peter Akinder som är före detta talskrivare till Göran Persson ibland försöker att vara elak och kallar min blogg för en ”digital dynghög” så har det tydligen inte räckt till en nominering. Det krävs att man har väldigt diffusa begrepp om fakta, ärlighet, hederlighet, sanningen och ett hat mot Sverigedemokraterna för att nomineras.


Jag har valt ut följande personer bland de nominerade. Det finns väldigt många artiklar som jag skulle kunna länka till när det gäller det nominerade men det är bara att googla på namnen så hittar ni deras artiklar. Omröstningen finns i högermarginalen på bloggen. Omröstning pågår till nyårsafton.


Åsa Linderborg, Aftonbladet

Behöver ingen närmare presentation.


David Baas, Expressen

Vad driver den här mannen?


Anders Lindberg, Aftonbladet

Läs om Anders på Wikipedia


Göran Greider, Dala Demokraten

Gör det inte för pengarna!


Oisin Camtwell, Aftonbladet

Gör det definitivt för pengarna


Martin Aagård, Aftonbladet



Sedan kommer några från den mer lokala ”scenen”.


Gunnar Bergdahl, Helsingborgs Dagblad

En synnerligen otrevlig person som fått många att säga upp prenumerationen på Helsingborgs Dagblad.


Peter Jonsson, Sundsvalls Tidning

Väldigt låga angrepp på Jonny Skallin


Ida Nilsing, Läns Tidningen Östersund

Känd för sin kackerlacksartikel


Gert Gelotte, Göteborgsposten

 

Mona Masri

Fällts av granskningsnämnden


Henrik Eriksson, Nyheter24

Jimmie Åkesson tobleroneaffär.

 

Den journalist som får flest röster kommer hedras med ett eget blogginlägg! Förutom äran att bli utsedd till årets sämsta journalist ur ett Sverigedemokratiskt perspektiv.


PS

Lägg gärna upp länkar i kommentarerna till dessa journalisters "bästa" artiklar.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards