thoralf

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Thoralf Alfsson - 16 december 2012 23:42

Jag tänkte återvända till Riksrevisionens granskning av Migrationsverket och de enorma kostnaderna. Det som slår alla rekord är fenomenet med ensamkommande barn. Under 2011 betalde Migrationsverket ut mer än 3 miljarder till kommunerna. Helt sanslöst!


 


 


När man läser Riksrevisionens kritik Migrationsverket är det mycket märkligt att det inte uppmärksammas i media. Men vi som är upplysta vet ju varför. Allmänheten skall hållas ovetande.

Bara verksamheten med ensamkommande barn kostar lika mycket som Tullverket och Kronofogdmyndigheten gör tillsammans.  


 

Ensamkommande "barn" i Mora enligt uppgifter på nätet.



I lördags publicerade Barometern vårt genmäle angående kravet på enbart svenskt medborgarskap för riksdagsledamöter.  Läs vårt genmäle.


Det moderata kommunalrådet i Växjö Bo Frank skriver ibland en del intressanta saker. Nyligen skrev han om ett besök på SKL och beskrev diverse möten som bekräftar den skrattretande bilden över hur fega alla Allianspolitiker är. Nu väntar vi bara på att han skall kommentera Centerpartiets enfaldiga utspel om fri invandring, vilket också kom. Här kommer några citat från Bo Franks blogg.


”Det som också händer på SKL är att det kommer fram folk från andra partier, sossar och t o m folkpartister, och viskar att jag skall stå på mig i flyktingfrågan. Du vet hur det är i våra partier, säger de, du har helt rätt. Bara stå på dig. Och det gör jag. På mitt sätt.”


”Och Annie Lööf på radion. Hon är bara så bra.”


”Märker också att Fokus håller på att skriva upp moderaternas talman i riksdagen som efterträdare till Fredrik Reinfeldt. Detta är garanterat inte av omsorg av vårt parti!”

 

”Sifo. Sd fram igen. Detta samtidigt som en arbetsgrupp i centerpartiet föreslår fri invandring. Är glad att det inte var m som kom med detta. Kanske hade trott att fp kanske skulle kunna komma med ett sådant förslag. Men inte c!  Det blir motigt för mina centervänner ute i länet att förklara detta. Men jag är säker på att detta kommer att stanna som ett förslag. Känner inte någon centerpartist som skulle ställa upp på denna idé.”

 

Men det allra roligaste för Kronoberg kommer här.


”Årets Kronobergare. Bra kandidater. Det som gläder mig mest och som överraskar är att Växjös Imam är med bland finalisterna. ”


Så nu vet ni kronobergare vad ni har att se fram emot! En imam som årets kronobergare! De andra kandidaterna kan lämna walk over direkt! De har inte en chans mot imamen när det politiskt korrekta Sverige får bestämma.


Idag kom Sifo med ännu en glädjande opinionsundersökning! Nytt rekord igen 10,0 procent. Jag gissar att man på Expressen sliter sitt hår på samma sätt som matadoren i Ferdinand. Då tänker jag förstås inte på Thomas Mattsson då han redan slitit bort det mesta redan.


Det intressanta med denna undersökning är att det är första gången vi får tvåsiffrigt av ett opinionsinstitut som bygger sina undersökningar bara på telefonintervjuer. Det borde innebära att vi är mogna för 13-15 procent i Sentio eller YG.


Enligt media är det framförallt hos äldre som vi går framåt. Jag har alltid trott att vi har en stor potential i denna grupp, när det inser vad Sverigedemokraternas innebär för dem. Den 21 november hade jag ett anförande i riksdagen gällande mitt utgiftsområde i Skatteutskottet. Jag valde dock att hålla fram våra satsningar på pensionärerna och då inte bara skattesänkningar utan även höjningar av garantipensionen. Allt för att visa vad SD vill göra för pensionärerna. Enligt riksdagen är det ca 200000 personer som tittar på sändningarna från riksdagen varje dag. Därför får man också lägga upp sina anförande med avseende på detta. Jag gillar inte att se mig själv men jag gör ett undantag och lägger upp detta anförande på bloggen.



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards