thoralf

Alla inlägg den 21 december 2012

Av Thoralf Alfsson - 21 december 2012 21:34

 


Idag har jag ägnat stora delar av dagen till julhandel, något som jag ofta fasar för och därför alltid gör i sista minuten. I år lyckades jag dock göra det några dagar före julafton. Jag kan väl säga att jag tycker shopping i julhandeln inte är det roligaste som finns, snarare tvärtom.


I år blev det dock en väldigt positiv upplevelse. Till och med så positiv att jag handlade mer och under längre tid än jag hade tänkt mig. Gick faktiskt i flera butiker som jag inte skulle handla något i. Mycket ovanligt för mig    Varför denna shopping sjuka?


Svaret är enkelt! Det har kommit fram så många och hälsat och tackat för mitt ”jobb” i politiken och för min blogg. Jag riktigt njöt av julhandeln, kände ingen stress utan bara blev varm inombords när folk kommer fram och frågar om det är Thoralf. Inte ett negativt ord, utan bara positiva ord och glädje över att vi växer som parti.


Funderar på om jag skall julhandla även imorgon, trots att jag handlat nästan allt ;-)


 


Nu är det dock inte allt som är positivt. Vi har alla läst om systembolagets vinterfest istället för julfest men det finns fler exempel.


Holiday deals kör en stor klädkedja med.


 


Tomteluva och tomtedräkt hade blivit pepparkakshatt hos en klädkedja. Man kan ju undra hur det står till? Eller slängde man alla pepparkaksgubbekläder efter pepparkaksgubbebråket i media i samband med Luciafirandet?


       



Det stora företaget ABB tycks hoppa över julen helt och hållet och önskar bara sina kunder Joyous holidays och Gott Nytt år. Undrar om alla företag har samma PR-konsult.


 


Undrar om dessa företagsledare som tagit dessa beslut även slutat köpa julklappar till sina fruar, barn och barnbarn. Tror knappast att så är fallet! Det handlar bara om politisk korrekthet.

Jag tycker verkligen synd om dessa fega veklingar som inte vågar stå upp för våra kristna värderingar och traditioner utan böjer sig för islam och islamisterna.


Mina läsare får gärna komma in med egna bilder på samma fenomen. Så lägger jag upp dem för allmän beskådan och förakt av de ynkryggar som har ansvaret för detta. De kan gärna få stå i skamvrån över jul.  Skicka till thoralf.alfsson@telia.com



UPPDATERING!

Tack för alla mejl och kommentarer. Här kommer en snygg julhälsning och en musikvideo från mina läsare.

 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards