thoralf

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Thoralf Alfsson - 10 december 2012 23:40

Ewa Björling hotar EU med fullskaligt krig enligt media angående EU:s planer angående snuset. För några dagar sedan var det minister Maria Larsson som besökte EU-kommissionären Tonio Borg och försökte övertala om snuset alla fördelar. Läs artikel i DN


EU bedriver ett fult krig i denna fråga. När man känner till reglerna för vin och skatter så förstår man hur EU fungerar och vilka länder som skall gynnas. Min negativa inställning till EU har mångdubblats sedan jag kom in i riksdagen och med egna ögon får uppleva alla problem som alla EU-direktiv ställer till med.


Om nu Ewa Björling menar allvar med fullt krig bör hon omgående be Fredrik Reinfeldt och Anders Borg att tala förstånd med Barosso.


Känner jag dessa ministrar rätt så handlar det bara om lite vapenskrammel som ganska snart tystnar och så får Sverige ge vika ännu en gång. EU plockar av varje nation sina traditioner sakta men säkert. Ewa Björling har snart tystnat, var så säkra på det.


Jag är övertygad om att det fula kriget vinner över det fullskaliga kriget.


Täppas var åter tillbaka i Ring P1 idag. Ju fortare SR plockar bort honom desto bättre för lyssnare och licensbetalarna. Han inledde med järnrör, järnrör. Vet inte om det var någon sort av ny hälsningsfras från hans sida.

Senare i programmet gjorde han sig skyldig till ett osmakligt angrepp på rullstolsburne fd. riksdagsman Lars Isovara från Skellefteå. Hur kan man från SR:s ledning tillåta dessa helt oprovocerade påhopp från Täppas.


Barometern tar idag upp min osannolika historia med skorstenshuven. Tänk att detta intresserar Barometern så mycket att det får plats i den tryckta upplagan. Jag skulle bli betydligt gladare om man någon gång uppmärksammade mina motioner eller vår budget i riksdagen. Eller varför inte arbetet i Skatteutskottet och de debatter som följer med Skatteutskottet. Att jag och delar av Skatteutskottet var i Australien på studiebesök borde ha varit betydligt mer intressant för Barometern än en skorstenshuv. Men vi har väl olika prioriteringar.



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards