thoralf

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Thoralf Alfsson - 27 december 2012 12:02

Clown, komiker och pajas är nya epitet jag fått av Östrans bloggare Ahonen. Han skriver till och med att jag inkvoterats som representant för Östergötland i riksdagen. Ahonen bör nog läsa på vallagen.

Vad är det då som gör Ahonen så upprörd? Jo, min lilla omröstning om årets sämsta journalist.

Detta är väldigt roande! Ahonen gillar tydligen inte att jag har åsikter utan han har större krav på riksdagsledamöter.


”Själv anser jag att om toppen av våra politiker ska representeras i riksdagen så har man även rätt att ställa krav på dessa 349 ledamöter.”


Frågan är då vilka krav han har på riksdagsledamöterna. På Kalmarbänken sitter ett antal ledamöter i riksdagen som aldrig ger ett pip ifrån sig på det lokala planet eller i några andra sammanhang. Är det sådana riksdagsledamöter som Ahonen vill ha? Vilka krav ställer Ahonen på dessa musslor som oftast bara vänder kappan efter partipiskan eller rättare sagt det behövs inga partipiska. De tillhör det såkallade ”tryckknappskompaniet”!


Är det så att i den nominerade listan över årets sämsta journalister finns Ahonens förebilder över hur ett journalistiskt arbete skall utföras? På något annat sätt går det knappast att tolka Ahonens blogginlägg. Istället för att motivera varför dessa journalister inte hör hemma på listan kastar han ur sig negativa epitet.


Hur många av Östrans läsare delar Ahonens uppfattning?


I skrivande stund har mitt blogginlägg om omröstningen nästan 70 kommentarer och nästan 500 personer har redan röstat. Mina läsare gillar i varje fall omröstningen.


I helgen mötte jag en av Ahonens "kompisar" på Lilla puben, vid midnatt på juldagen. Jag hade haft en trevlig kväll till dess med många dunkar i ryggen och kramar, många lyckönskningar i politiken. Men framförallt för att jag och SD står på oss mot etablissemanget. Några av dessa funderade även på att bli medlemmar i SD och engagera sig politiskt. Väldigt roligt! Ni behövs.


Tyvärr avslutades kvällen med en person som var synnerligen otrevlig och kallade mig allt från idiot, knäppskalle, sinnessjuk, sjuk i huvudet o.s.v Han ansåg till och med att min förra arbetsgivare skulle sparkat mig på grund av mitt medlemskap i Sverigedemokraterna. Han var helt förvånad över att jag inte fått sparken. Jag måste säga att jag nästan chockerades över de odemokratiska åsikter som han uttryckte men han var ivrigt påhejad av en kvinna vid hans sida som var minst sagt lika rabiat. Okunnigheten och fördomarna om Sverigedemokraterna riktigt flödade ur deras munnar.


Det var ett äkta och genuint hat eller något som kan liknas vid grov "rasism" som utttrycktes från dessa personer. Uppenbarligen föstår de inte detta själva. Jag valde att lämna Lilla puben och inte fortsätta diskussionen med denna/dessa hatiska vänstermänniskor.


Efter lite efterforskningar tror jag att jag har koll på vem han var. Inte förvånande är han aktiv inom vänsterpartiet i Kalmar. Med tanke på de odemokratiska åsikterna han spred är det dock verkligen obehagligt att han är yrkesverksam inom skolan i Kalmar. Jag tvivlar inte en sekund på att han sprider liknande åsikter bland eleverna och lärarna.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards