thoralf

Direktlänk till inlägg 26 maj 2017

DAGS ATT TALA KLARSPRÅK 3

Av Thoralf Alfsson - 26 maj 2017 11:13

De flesta journalister och ledarskribenter i media men givetvis också mer eller mindre 100 procent av politikerna inom 7-klövern vågar inte skriva eller prata om islam. Förutom alla naiva manifestationer som kommer efter varje terrordåd begångna islamister. Att stämma in i kören vid dessa manifestationer är helt riskfritt då de inte riskerar trampa ut på minerad mark, det vill säga islam! Men de får möjligheten att visa hur goda och fina de är.


Jag har inte sett en enda journalist våga sig närma problemets kärna. Islam! Man rör sig istället som katten runt het gröt. Vissa journalister har kommit lite närmare problemets kärna, andra har inte förstått problemets kärna ännu. Uppenbarligen måste det drabba dem själva först, innan insikten kommer drabba dem!


De som kommit lite längre har börjat skriva om ideologi efter Manchester. Här är några exempel.


”Att IS nu är på väg att besegras militärt i Syrien och Irak betyder alltså inte per automatik att terrorhotet mot västvärlden kommer att minska. I värsta fall kan kalifatets fall betyda att attackerna i stället blir fler. För ideologin finns kvar, liksom de många IS-terrorister som återvänt till väst, bara i Storbritannien omkring 400 stycken.” 

Ledarsidan Expressen


”I takt med att det så kallade kalifatet i Irak och Syrien nedkämpas och upplöses ökar nu risken för terrordåd i Europa. Mot det hjälper varken mer sammanhållning inom majoritetssamhället eller skendynamiska säkerhetsåtgärder. Ytterst måste den ideologi som sätter grymheten i rörelse, och gör barn och ungdomar till legitima måltavlor, besegras.”

Daniel Braw, Barometern


”Attacken som den i Manchester är något större och farligare än kriminella handlingar. Det finns en förvriden och fanatisk ideologi bakom det som sker.”

Mats Larsson, Expressen


”Nej, Stefan Löfven, det är inte något "vettlöst" våld som drabbat Manchester. Det är ju en och samma ideologi som ligger bakom de flesta av de återkommande terrordåden i Europa.”

Ivar Arpi, SvD


Jag ställde frågan om vilken ideologi som Daniel Braw syftade på i sin ledarartikel och fick följande svar.


”Jag syftar på den militanta islamism som IS står för.”

 

På Wikipedia kan vi läsa följande om islamism.

”Islamism, även känt som politisk islam, är en bred politisk rörelse som härstammar från Arabvärlden, med olika förgreningar, vilken huvudsakligen uppstått på 1900-talet, ursprungligen för att bemöta västerländsk kolonialism men också västerländskt kulturellt och demokratiskt inflytande.”


Politisk islam! Det är dags att sluta att dela upp islam i politisk eller religiös islam. Det finns bara en islam! Det finns bara en lag inom islam och för muslimer, sharialagar!

 

Den som inte tror på det kan ju betrakta Saudiarabien eller Iran. Inom en inte alltför avlägsen tid kan vi säkert också lägga till Turkiet!

 

Utan islam hade inte terrordåden i London, Stockholm och Manchester inträffat!

 

För mig är det islam som är problemets kärna. Utan islam, inte heller någon politisk islam!

 
 
Ingen bild

Roland Salomonsson

26 maj 2017 11:41

Just det!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 maj 2017 12:14

SvD just nu: "Dödlig attack mot kristna i Egypten"

Muslimer som slaktar kristna. Detta sker i alla muslimska länder. Snart är muslimerna som uppehåller sig i vårt land tillräckligt många. Imamer kommer då att göra bedömningen att det är dags att gå till anfall mot det svenska samhället.

Då blir det krig.

Må djävulen ta Reinfeldt.

 
Ingen bild

Observer

26 maj 2017 12:51

Kort sagt; -Vi kan inte ha politiker utan helikopterperspektiv!

 
Ingen bild

Kalle

26 maj 2017 13:30

Politikerna har skapat den muslimska deln av sverige som hatar kristna och demokrati. Politikerna är de som skapat denna oroliga värld. De har öst ur sig muslimvänliga floskler i närmare 40 år nu och ingenting fattar de när de ser bakåt i historien.

Dags att sätta in politiker som avskyr muslimerna och slänger ut dem från sverige så snabbt som möjligt. Görs ingenting NU så kommer det att bara bli sämre.

Sverige är på god väg att bli muslimkt nu. En terrorcentral för hela den västliga världen.

 
Ingen bild

Göta

26 maj 2017 13:48

"MASSINVANDRINGEN FRÅN ISLAMISKA LÄNDER TILL EUROPA HAR GJORT JIHADTERRORN TILL EN DEL AV VÅR VARDAG"...
...skriver islamexperten och före detta muslimen Mohamed Omar i sitt senaste inlägg med rubriken: "Väst behöver vinna tillbaka sitt självförtroende" på bloggen Det Goda Samhället.
Nedan citerar jag några mycket viktiga utdrag från detta inlägg, som förklarar det stora feltänk hos majoriteten av Europas politiker och befolkning som vägrar inse den sedan länge pågående islaminvasionen i Europa och nödvändigheten av ett omedelbart totalstopp av denna invasion.
(Citat)
"Självklart är inte alla muslimer terrorister eller terroranhängare. Men en del av dem är det, och NÄR DEN MUSLIMSKA BEFOLKNINGEN VÄXER, VÄXER OCKSÅ DENNA DEL".
[...]
"Jihadattackerna behandlas som enskilda händelser. Men så är det inte. De hänger ihop och är en del av en större konflikt mellan väst och islam.
Efter varje jihadattack säger politikerna till oss att fortsätta som vanligt. Att inte låta jihadisterna påverka hur vi lever våra liv. Men den metoden fungerar inte.
VI BEHÖVER ÄNDRA VÅR POLITIK.
Islam är inte en religion på samma sätt som kristendomen. Det är en religion som
i sina GRUNDTEXTER PÅBJUDER JIHAD, HELIGT KRIG, FÖR ATT UTBREDA ISLAMS STYRE."
[...]
"det är stor skillnad mellan islamvärlden och västvärlden. I islamvärlden hyllar man fortfarande jihad och de islamiska erövringarna. Man hyllar Muhammed och hans efterträdare, kaliferna. I Väst skäms man för sin historia. Vår självkritik har gått till överdrift."
(Slut på citat)

Omar beskriver också de absolut nödvändiga, omedelbara åtgärder som måste införas,
t ex "totalt asylstopp" och att "kasta mångkulturtänket i soptunnan".

https://detgodasamhallet.com/2017/05/25/vast-behover-vinna-tillbaka-sitt-sjalvfortroende/

 
Ingen bild

Friholt

26 maj 2017 13:56

Tänk om det är Trump som börjat tala klartext när han nu slutit avtal med Saudiarabien, djävulen själv, som många anser.
Samtidigt har Trump pekat ut deras gemensamme fiende, Iran. På samma gång sluter alla småkungar i regionen upp kring Saudi som nu är ännu starkare. Nu vill småkungarna inte hamna i bakvatten och ska nog minsann kunna bekämpa Irans terrorister - inte för den goda sakens skull utan för den snöda vinningens skull.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

26 maj 2017 14:48

Friholt.

"Irans terrorister". Är du ironisk?

 
Ingen bild

605xx

26 maj 2017 15:07

Ursäkta varför skall överhuvudtaget NÅGON religion i Sverige få bidrag?

Kan någon förklara varför dessa bidrag betalas ut via skatter till samtliga medborgare?

Inte en enda krona i stöd för religion.

http://www.sst.a.se/utbildningar.4.7841e2a2145d5672688ec331.html

 
Ingen bild

Friholt

26 maj 2017 16:08

@Ölandsbonde 14,48
Nä, men jag kunde ju satt " " runt terrorister. Å andra sidan så är det nog i Iran och i Irak som många terrorister har sin bas. Men vi får väl se hur Trumpvirvlarna utvecklar sig. Det är kanske inte helt ointressant beträffande terroristbekämpningen.

 
Ingen bild

605xx

26 maj 2017 16:24

Nu får det vara slut på fantasibidrag via skatter!


http://www.sst.a.se/utbildningar.4.7841e2a2145d5672688ec331.html

BIDRAG

Det är regeringen som avgör vilka trossamfund som kan få statligt stöd.
För att registrerat ett trossamfund vänder man sig till Kammarkollegiet - vilket inte innebär att man automatiskt blir statsbidragsberättigad, länklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Kort information om hur man ansöker om att bli ett statsbidragsberättigat trossamfund, länkPDF. Under 2016 fördelades ca 91,8 miljoner kronor till trossamfunden, länk. Därtill fördelades ett särskilt bidrag på 2,5 milj till flyktingmottagande.
SST ansvarar inte för bidrag till Svenska Kyrkan.


BIDRAGSFORMER
Statligt stöd till trossamfund kan utgå i tre bidragsformer:
- organisationsbidrag,
- verksamhetsbidrag
(teologiska högskolor/seminarier och andlig vård) och
- projektbidrag.
LOKAL- ANPASSNINGSIDRAG
SÄKERHETSBIDRAG
etablerings- och utbildningsbidrag

Regelverk, öppna

När ska vi söka vad? länk

Bidragsberättigade trossamfund, öppna

Blanketter, ladda ned under respektive bidragsform eller beställöppnas i nytt fönster

Statistik, öppna

Utbetalade bidrag, öppnaöppnas i nytt fönster

 
Ingen bild

Bo Hofvander

26 maj 2017 16:41

Genom århundraden har muslimer startat över 500 krig. Detta för att lägga under sig ickemuslimska folk. Islam är en dödskult där man lever för att själva dö och på vägen dit döda så många oskyldiga som möjligt.
Man förklarar för oss icke-muslimer, att "Vi älskar döden mer än vad ni älskar livet!"
Att ha en så dödsföraktande motståndare är något av det svåraste som finns. För det finns inget som en sådan människa är rädd för, bara den kan få en ärofylld död i strid för Allah och bli betraktad som martyr i de överlevandes ögon och inte minst av sin egen familj.

 
Ingen bild

I klartext

26 maj 2017 17:41

Thoralf har skrivit många fantastiska inlägg. Det senaste är nog det bästa.

'Utan islam hade inte terrordåden i London, Stockholm och Manchester inträffat!
För mig är det islam som är problemets kärna. Utan islam, inte heller någon politisk islam!'

Alla makthavare, politiker och journalister, bör läsa och försöka postulera detta.
Utan insikt om problemets kärna ingen lösning.

 
Ingen bild

ölandsbonde

26 maj 2017 18:06

->Friholt
Iran har väl inga terrorister. Iran är ju shiamuslimskt. Om man inte räknar förtrycket av det egna folket som terror. Men spränger sig själva gör de inte. Så vitt jag begriper hör alla terroriströrelser hemma under sunniparaplyet.

 
Ingen bild

Niklas R

26 maj 2017 18:21

Det finns inget "politiskt islam" det finns bara islam. Fråga en muslim så säger det detta själv.
Det här med "politisk islam", "moderata islam" och "religiösa islam" är något som västerländska politiker hittat på för att slippa ta itu med problemet islam.

 
Ingen bild

Nisse

26 maj 2017 18:28

Mycket bra skrivet Thoralf.

 
Ingen bild

Alice

26 maj 2017 18:33

Ölandsbonde som hävdar att Iran inte har terrorister!
Åk dit med din mora utan slöja och se vad som händer.
Rapportera till oss när/ om du kommer tillbaka.
Lycka till, bonde!

 
Ingen bild

Observer

26 maj 2017 18:35

Den oligarkägda median & deras journalister:

"VI MÅSTE FORTSÄTTA TALA SUDDTEXT"

:)

 
Ingen bild

Hexe

26 maj 2017 19:08

Här finns en liten genomgång av F!s nya partiledares ganska omfattande kopplingar till MB:
https://www.flashback.org/p60464235
http://www.fristad.eu/2017/05/ograspartiet/

 
Ingen bild

Steve

26 maj 2017 19:26

Som boende i en av västra Stockholms mest ökända förorter ser man fler och fler heltäckta kvinnor, och ett otal lång skägg i kjol och byxor, vandra mellan alla källmoskéer i området. Här kan man vandra runt dagtid (kvällstid håller man sig inomhus) utan att höra sitt eget modersmål (Svenska). Här finns inga från MP, FI och andra invandrarvurmande partiers representanter. De ser man bara i vänstervridna SVT och inte i verkligheten.

 
Ingen bild

Hacke

26 maj 2017 19:26

Verkar som terrorattentatet i Manchester blivit något av en vattendelare inte bara bland ledarskribenter som nu ägnar sig åt strömhopp under galgen. Utan också hos folk i gemen.

Jag har många gånger beskrivit hur jag mött folk i min omgivning som vaknat politiskt. Men aldrig har någon av dessa har varit anhängare till vänstern. Men så skedde faktiskt idag och det var personen själv, som vet var jag står sedan länge, som plötsligt ville prata "Manchester". Och det var sannerligen ingen tvekan om att här hade det hänt något radikalt. Skulle säga att vi var i stort sett överens om det mesta och att det absolut inte stod att finna något hopp om lösning vare sig hos regering eller den s k oppositionen. Nej, det var sd för hela slanten!! Det var en ganska mäktig upplevelse som jag faktiskt inte trodde jag skulle få uppleva. Nästan så man börjar snegla mot möjligheten av egen sd-majoritet om den här utveklingen tillåts fortsätta. Och inte lär Löfven & co av olika valörer vara vare sig villiga eller mäktiga att förhindra den.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

26 maj 2017 19:46

Parti Naiv har visst kongress !

Dom ska tydligen satsa på sina hjärtefrågor.
Öppna sina hjärtan och sveriges gränser.

Kan dom inte byta namn.
Naivisterna skulle vara beskrivande för vad dom håller på med.

 
Ingen bild

Bill

26 maj 2017 20:48

YES,så enkelt är det,alla i min omkrets o på jobbet har insett detta för länge sedan. Kvarstår då politiker o de som kallar sig journalister, plus alla de tusental som vid terrodådet i Stockholm anser att vi fixar detta med kärlek.Vad säger människorna i Manchester om detta? Dags för mig att lätta på lädret Thoralf.

Thoralf Alfsson

26 maj 2017 23:41

Om det var genom Swish som du lättade på lädret. Så vill jag säga ett stort TACK!

Har ett sommarprojekt på gång som jag antagligen kommer skriva om på bloggen kommande vecka. Jag vill ha lite input från mina läsare.

 
Ingen bild

Dumle

26 maj 2017 21:10

Om man kan dela upp islams ideologi i våldsbekande extremister och en mer moderat falang, borde vi väl kunna samtala med de mer moderata nazisterna. Eller? Var finns de moderata islamisterna och var finns de moderata nazisterna?

 
Ingen bild

Leif W

26 maj 2017 21:22

Angående terroristaktionerna, är det kanske jag som har missat något? Vart är avståndstagandet och protesternna och från de Svenska och Europeiska muslimska samfunden och kulturföreningar mot terroristaktionerna som är utförda i Europa?! Kan detta tolkas som att det finns ett stöd inom muslimska och islamska ledningen?!
Angående stöd till religiösa samfund och dess kulturföreningar så bör utländska bidrag förbjudas och de inhemska bidragen begränsas.

 
Ingen bild

vmm

26 maj 2017 21:56

USA-ledda koalitionsstyrkor har dödat kanske 100 civila i flygräder i Syrien säger dom på nyheterna. Jag har märkt att jag blivit kall och hård efter Ariana Grande-dådet. Jag har insett på ett helt annat sätt att vi är i krig och vi måste vinna det och vi måste vinna det snabbt. IS måste bekämpas militärt och det är såklart beklagligt med civila dödsoffer men vi kan inte vara lika hänsynsfulla längre. Vi måste vinna det här snabbt. Västvärlden kommer att bli brutalare och vi kommer att måsta offra många av våra ideal. Vi går in i en ny era av krig och oro. Och tyvärr, vi måste vinna det här, för annars förlorar vi.

 
Ingen bild

calle

26 maj 2017 22:22

troligen har oljepengarna betydelse att islam välkomnas så av 7 klövern.
sosseregimens pampar gjorde pensionärer fattiga och nu erbjuder dom vidriga lån.
http://www.friatider.se/s-pampen-erik-70-blir-rik-p-dyra-l-n-till-fattiga-pension-rer

 
Ingen bild

Veritas

26 maj 2017 22:31

När vi ändå är inne på ämnet Bidrag så bör även bidrag till diverse feministiska föreningar dras in. Feminismen är liksom en stark faktor som står bakom den stora bidragstagarimporten.
SD 2018 >>>>>>>>>>>>>

 
Ingen bild

OT

26 maj 2017 22:37

Apropå ”olyckorna” som sker runt om i vårat land.

Tack ”journalister” ni har nåt ert mål, äntligen multiculti ända in i kaklet!!!

En sång enbart för er.

”Friends all tried to warn me
But I held my head up high
All the time they warned me
But I only passed them by
They all tried to tell me
But I guess I didn't care
I turned my back and
Left them standing there…” - ”Reinfeldts Heroes - Theme Song”: https://www.youtube.com/watch?v=kgeIINs1TrQ

 
Ingen bild

vmm

26 maj 2017 23:05

(jag kommenterar mitt förra inlägg som ännu inte publicerats) Frågor som alla vi västerlänningar måste fråga våra politiker är: hur ska vi vinna mot IS? När kommer segern? Hur kämpar du för att uppnå den? Det här är frågor som alla våra politiker bör kunna ge något svar på. För det är det vi vill veta.

Thoralf Alfsson

26 maj 2017 23:45

Hur kämpar du för att uppnå den?

Den frågan borde alla politiker få!

 
Ingen bild

OT

26 maj 2017 23:26

Apropå, zebran är ett randigt djur… ”81-årig tysk nynazist… Under 1970-talet var han en av grundarna av den vänsterextrema terrorgruppen Röda arméfraktionen…”: https://www.svd.se/81-arig-tysk-nynazist-gripen-i-ungern/om/varlden

 
Ingen bild

C Andersson

26 maj 2017 23:47

Är det bara en hedning som jag som tycker att det har gått alldeles för långt.

http://www.blt.se/karlskrona/kyrka-i-ny-skepnad/

De kunde svept in moskéen på Kungsmarken i stället.


 
Ingen bild

Upplys mig snälla!

27 maj 2017 00:43


Daniel Braw talar om ”den ideologi som sätter grymheter i rörelse" och "syftar på den militanta islamism som IS står för”.

- Kan Daniel Braw upplysa oss om var denna ideologi finns att läsa?!


 
Ingen bild

Göta

27 maj 2017 01:00

@ Alice (18:33) och Friholt (16:08)
Ölandsbonden (18:06) har rätt. Iran är SHIA-muslimskt och shiamuslimer utövar inte terrorism i Europa via självmordsbombare.

Ideologin bakom de jihadistiska självmordsgrupperna är salafismen-wahhabismen, som är en SUNNI-muslimsk ideologi.
De muslimska terroristgrupperna, t ex Islamiska Staten (IS), al-Qaida, Talibanerna,
al-Sham (f.d. al-Nusra), Boko Haram och al-Shabab tillhör alla SUNNI och lever enligt salafismen-wahhabismen, den grymmaste och mest fundamentalistiska av alla islams många olika inriktningar.

 
Ingen bild

Björn

27 maj 2017 01:22

Sverige - dårarnas paradis http://www.expressen.se/kvallsposten/frikand-is-sympatisor-har-slappts-pa-fri-fot/
Beslut om utvisning är taget, men pga att mannen riskerar dödsstraff dit man kan sända honom, får han stanna kvar i Sverige.
Vem månne bidra med mannens försörjning och fattas också bara att han hittar på nya hyss i landet.

 
Ingen bild

Riffi

27 maj 2017 07:56

Jag tycker att en artikel i Nya Tider sätter fingret på den springande punkten. Ingen civilisation går under pga yttre tryck. Civilisationer går under pga självmord när "eliten" inte längre har någon koppling till stora delar av befolkningen. I klartext: när folkgrupper som är fientliga mot det samhälle de lever i och när dessa tillåts propagera och breda ut sig, då pågår självmordet.

 
Ingen bild

Riffi

27 maj 2017 08:02

Ytterligare en sak. Jag kunde inte komma fram i ett tidigare inlägg, som blev hängande i luften, där Du (Thoralf) svartmålade människor som hängts ut i medier och i olika sammanhang. Eftersom det tydligen inte går att komma överens om kärnfrågorna, utan meningsfränder misstolkas så är naturligtvis Din kamp meningslös.

 
Ingen bild

Hamza Bey

27 maj 2017 08:13

För att bli av med islam måste ni antingen omvända eller utplåna 1,6 miljarder människor. Lycka till.

Thoralf Alfsson

27 maj 2017 09:22

Fredagsbönen avklarad! Det finns många sätt att förändra utvecklingen på!

Att muslimer själva inte förstår bättre är tragiskt! Det du säger är att alla muslimer stödjer våld och dödande i terrorattacker

 
Ingen bild

Mattias R

27 maj 2017 09:26

@thoralf
Visst talar man om islam. Och ännu mer om islamsk fundamentalism eftersom att det är hos den de verkligt stora problemen finns. Som du tyvärr inte förstått, sitter inte dessa grenar ihop. Precis som pedofila präster inte är signifikativa med majoriteten av de samma.

Thoralf Alfsson

27 maj 2017 09:53

Du tillhör uppenbarligen den naiva skaran som fortfarande inte vaknat upp.

Vilka muslimer i Kalmar har gått ut och offentligt fördömt terrorattentaten i Stockholm och Manchester!Har företrädare för sunnimoskéen sagt ett enda offentligt ord. Nej, det är en talande tystnad!

 
Ingen bild

Vax

27 maj 2017 09:43

Mångfald skadar samhället
De svenska rönen bekräftar resultaten av ett amerikanskt forskningsprojekt från 2013 som visade att etnisk mångfald och social sammanhållning står i rakt motsatsförhållande till varandra. Bostadsområden som är homogena eller kraftigt segregerade lyckas i princip alltid bättre än områden som präglas av mångfald.
Är någon på denna sidan förvånad?

 
Ingen bild

Observer

27 maj 2017 10:43

Du kan väl i infobladet fråga väljarna om de inte tycker att det är konstigt att de flesta MIGRANTER är vältränade och till synes välbärgade yngre män som kommit? Fråga även om de undrar var flickorna finns?
Och du gör klart att du menar MIGRANTER.
Och fråga även vad de anser om de tror att dessa kommer kunna rädda Sverige med sina av 7-klövern påstådda höga utbildningar då det INTE kunnat rädda sina hemländer varifrån de EMIGRERAT (inte flytt)?
-Be sedan väljarna ge feedback till en mailbox så att du/vi får höra!

 
Ingen bild

Observer

27 maj 2017 10:45

Det vore ytterligt värdefullt att få veta vad folk i gemen anser, inte minst eftersom de flesta sticker huvudet i sanden vid en alltför komplext politiskt skeende.

 
Ingen bild

Observer

27 maj 2017 10:48

Svensken är SÅ kuvad, Är SÅ konflikträdd, Är SÅ regelmedveten och van att stat och journalister varit ärliga.
Nu i ett nafs sviker stat och journalister.

 
Ingen bild

Lotta_1

27 maj 2017 10:52

@Hamza Bey

Jag skulle vara nöjd om islam förbjöds i Europa. Utvisning och repatriering av samtliga muslimer tillbaka till där deras sjuka ideologi råder. Där kan ni spränga varandra i luften bäst ni vill.

 
Ingen bild

Observer

27 maj 2017 10:53

Läser: "Nu går den brittiska säkerhetstjänsten MI5 ut med uppgifter om att det finns sammanlagt 23.000 potentiella jihadister i Storbritannien, vilket visar hur oerhört svårt det är att förhindra nya terrordåd i landet, skriver Daily Mail."

-Hur stor är T.ex den Svenska Armen´just nu ..5.000 man?

Hur ser det ut i vårt land tror ni?
Skall de ansvariga ställas inför rätta? -JA!

 
Ingen bild

Observer

27 maj 2017 10:57

Detta var fantastiskt bra:

"När kapten för ett passagerarfartyg med slagsida går ut i högtalarna för att lugna passagerarna tyder det på att fartyget sjunker och man vill undvika panik vid livbåtarna..när ledande politiker på samma vis försöker lugna sina medborare med fraser som "vi låter oss inte skrämmas" eller ord som "engångsföreteelse" betyder det att läget är riktigt illa"

 
Ingen bild

Decemberkartellen

27 maj 2017 11:01

DecemberKartellen
Lördag 27 maj 10:29

Thoralf. Detta inlägg passar bättre i ditt förra inlägg men jag lägger det är då du kommit upp med ett nytt inlägg.
.............................................


Blir Eurabia det framtida lyckolandet?

Eurabia har sin upprinnelse i oljekrisen under1970-talet genom bildandet av EAD (The Euro-Arab Dialogue) 1973, som kort sammanfattat handlade om att byta en garanterad export av olja till Europa mot ett accepterande av spridningen av islam och arabisk kultur till vår kristna kontinent, kombinerat med en generös inställning till ökad invandring från arabländerna till Europa. Detta arbete har pågått oförtrutet under 40 år utan att uppmärksammas nämnvärt av medierna. Många är förvånade över att Islamic Centers och moskéer växer upp överallt i våra länder och förstår inte varför. Flyktingströmmar och annan planerad invandring har på kort tid givit MENA-länderna en befolkningsandel runt 15% i Europa och prognoserna pekar mot en likafördelning om 40 år. Cirka 80% av flyktingarna bedöms sakna asylskäl och kan klassas som ekonomiska flyktingar.


https://peterkrabbe.wordpress.com/2017/05/13/blir-eurabia-det-framtida-lyckolandet/

https://peterkrabbe.wordpress.com/2017/05/13/blir-eurabia-det-framtida-lyckolandet/#comments


EAD (The Euro-Arab Dialogue)
som kort sammanfattat handlade om att byta en garanterad export av olja till Europa mot ett accepterande av spridningen av islam och arabisk kultur till vår kristna kontinent, kombinerat med en generös inställning till ökad invandring från arabländerna till Europa.

 
Ingen bild

Pg

27 maj 2017 11:33

Pg
Lördag 27 maj 11:14
Shiitiska terrorister har utfört terrordåd mot amerikaner och västerlänningar både i Iran, Irak och Libanon.
Icke att förglömma Israel som har drabbats värst av shiaterrorismen.

Shia och sunni är lika goda kålsupare. Båda är anhängare av samma pedofet.

 
Ingen bild

Mattias R

27 maj 2017 12:07

@Thoralf
För att vakna måste man sova. Det gör inte jag.
Varför ska de be om ursäkt för något som inte har med dem att göra? Att de fördömer dessa dåd råder det inget tvivel om. Det baserar jag på personlig erfarenhet och fakta då jag pratar med folk irl.

Thoralf Alfsson

27 maj 2017 12:17

Lev du i din bubbla! Jag ser fram emot den dagen då du lämnar den.

Jo, det råder tvivel om de fördömer alla dessa terrordåd. Jag har aldrig sett att dessa företrädare i Kalmar skrivit en enda debattartikel eller på annat sätt uttryckt det.

Däremot har jag hört vittnesmål vid flera tillfällen där det berättas att det finns personer i källarmoskén som propagerat för IS. Det är dessutom inte bara jag som fått höra detta utan även andra politiker i Kalmar.

Tror du Kalmar är befriat från IS-sympatisörer och radikala muslimer? Tror du inte att dessa också besöker moskén på Storgatan?

Var inte så naiv!

 
Ingen bild

Lena

27 maj 2017 13:04

@Hamza Bey En annan suspekt "sedvänja" som många muslimer praktiserar är halalslakt.

Skulle tro att det är en muslim som stulit geten och lämnat det i den heta bilen för att vid ett senare tillfället halalslakta. DET ÄR KRIMINELLT ATT STJÄLA I SVERIGE; OCET ÄR SÄKERLIGEN INGEN PURSVENSK som har getter som husdjur.

http://www.friatider.se/get-r-ddades-ur-kokhet-bil-i-centrala-stockholm

Thoralf Alfsson

27 maj 2017 15:52

Ramadanoffer

 
Ingen bild

Lena

27 maj 2017 16:43

@Hamza Bey 08.13 Du påstod i ett tidigare inlägg att du är svensk och så även dina föräldrar. Det förvånar mig eftersom du verkar mest vara muslim, du tar ju ställning för ISLAM, gudbevars. Men som du säkert vet så har Sverige aldrig varit ett land befolkat av muslimer förrän de senaste decennierna.
Vilket är svaret på varför så många pursvenskar motsätter sig denna massinvandring av folk som vill oss så illa.
Se alla terrorattentat, våldtäkter, flyktingbedrägerier etc i det oändliga. Vad har NI att erbjuda?
Se även på Egypen där de senaste massmorden på kristna skett i veckan som varit.
VAD har ni för avsikter med att stanna i Sverige? Svara ärligt och sluta upp med att var odräglig och oförskämd. Jag vill se en ärlig sida...

 
Ingen bild

Gustaf

27 maj 2017 17:20

Varför nämns inte Löfvén även om han inte vet vad han styr över.
Han är endast ett lydigt verktyg åt globalisterna
Vi måste bli av med honom.
Vakna gott folk !

 
Ingen bild

Hamza Bey

28 maj 2017 07:30

@Lena
Jag är helsvensk, ateist, antirasist. Jag har vänner som är kristna, muslimer, judar, hinduer etc. Alla fantastiska, fina människor. Försök förstå att det är fundamentalisterna, majoriteten män så klart, inom alla tros/politiska inriktningar som är farliga.

Thoralf Alfsson

28 maj 2017 08:25

Så duktig! Men du är muslim.

 
Ingen bild

Hamza Bey

28 maj 2017 09:04

@Thoralf
Nej, jag är ateist. Är det verkligen så svårt att begripa?

Thoralf Alfsson

28 maj 2017 09:52

Född muslim alltid muslim!

 
Ingen bild

Hamza Bey

28 maj 2017 09:58

Är det mitt alias som förvirrar dig Thoralf? Jag kan byta till Linda eller Torsten. Då blir det kanske lättare för dig att förstå. :)

Thoralf Alfsson

28 maj 2017 10:04

Ditt alias var ett självmål!

 
Ingen bild

Lena

28 maj 2017 10:15

@Hamza Bey 07.30 "Jag är helsvensk, ateist, antirasist. Jag har vänner som är kristna, muslimer, judar, hinduer etc. Alla fantastiska , fina människor."
Va är du 20 år gammal typ? Rabbla upp hur fantastiskt fina åsikter dua har. Skäms på dig. Svara ärligt och enligt egna tankar och reflektion och inte som en papegoja.

 
Ingen bild

Hamza Bey

28 maj 2017 10:15

Du är rätt enkelspårig du Thoralf. Jag återkommer framöver med ett annat alias. Bara för att förvirra så klart..

Thoralf Alfsson

28 maj 2017 10:49

Är det några som är enkelspåriga så är det väl muslimer. Ingen förändring sedan 600-talet!

 
Ingen bild

Lena

28 maj 2017 10:17

@Hamza Bey Fina åsikter kan vem som helst rabbla upp, men det är avsikt och handling som är viktigt! Så nu frågar jag dig vad har du för visioner? Vill du helst utrota alla män från jordens yta?

 
Ingen bild

Linda & Torsten

28 maj 2017 11:05

Okej. Om sanningen ska fram så är vi, Hamza Bey (numera Linda & Torsten), tre lesbiska feminister som absolut inte vill utrota alla män från jordens yta. Hur skulle det gå till? Och varför? Alla är inte onda.

Thoralf Alfsson

28 maj 2017 12:07

Att det finns så tokiga muslimska ölänningar som du Hamza Bey!

Men att kalla dig för ölänning är att kränka alla riktiga ölänningar.

Jag hoppas att du inser att du har skrivit din sista kommentar på min blogg. På min blogg byter man inte alias!

 
Ingen bild

Lena

28 maj 2017 14:18

@Linda o Torsten tre feminister som kallar sig Hamza Bey... Hur ska det någonsin bli en seriös debatt, samtal, diskussion etc om man bara agerar som troll. Ni är enbart löjliga i mina ögon och ökar endast min tidigare inställning om vad islam är för en slags religion idag, och dess följare som bara "skojar"...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards