thoralf

Direktlänk till inlägg 18 november 2018

INGEN ÖVERRASKNING

Av Thoralf Alfsson - 18 november 2018 23:56

I början av veckan skrev jag ett blogginlägg om fotboll och Kalmar FF. Som fotbollsälskare och hängiven supporter till KFF var jag besviken på det som laget presterat under de senaste åren och speciellt det man presterat under hösten. Min slutsats var att den spelidé som Henrik Rydström drivit under hösten inte gett något resultat.


Idag har ledningen för Kalmar FF kommit till samma slutsats som jag gjort. Henrik Rydström får inte förlängt förtroende som tränare skriver Barometern. Samtidigt rasar u diskussionen på sociala medier. Jag avstår från att delta. Jag skrev min åsikt i början av veckan och den står fast.


Kommer Johan Persson (S) nu värva Henrik Rydström till någon politisk position?


PS

Att inte respektera demokratiskt fattade beslut i en politisk förening, är en katastrof. I synnerhet om en politiker vill framstå som seriös och få medlemmarnas förtroende.

 
 
Ingen bild

Eric H

19 november 2018 00:04

Tänk om det kunde vara likadant inom politiken som fotbollen, den som gör ett dåligt jobb får sparken - direkt.
Och utan 60 månadslöner som bonus...

 
Ingen bild

PK

19 november 2018 00:12

Han blir snart kommunalråd och Johan Perssons springpojk. Annars finns ju alltid PK-Barren.

 
Ingen bild

Lars

19 november 2018 00:16

11 personer i en 2:a!

https://www.hemhyra.se/nyheter/elva-personer-en-tvaa/

 
Ingen bild

En småländska

19 november 2018 00:23

Tror det är bättre att klippa navelsträngen direkt än ett utdraget lidande. Han var påfrestande som spelare och Kalmar FF måste gå vidare. Ikoner gör avtryck, det gör inte en spelare som konsekvent bakåtpassar o/e sidpassar. Han var en nödlösning inget annat, men har som sagt säkert en framtid inom sosseriet.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

19 november 2018 08:23

Mitt förtroende för information från myndigheter och nyheter i våra gammelmedier med SVT i spetsen är lika stort som när jag läser innehållsförteckningen på en burk räksallad.
Det är så mycket båg och bluff i vårt samhälle så man blir mörkrädd.
Dom som tror att avhopparverksamhet och vapenamnesti är en lösning på våra problem i förorterna är naiva.
Ett tips:
Vill du äta räksallad köp inte en färdig burk,för det finns inga räkor.
Jag minns en grillad special med räksallad på 70-talet. Mumma !

 
Ingen bild

läktarexpert

19 november 2018 08:45

Hur sköter sig Lasse Johansson?

 
Ingen bild

Didrik

19 november 2018 10:44

"Sveriges flyktingmottagande borde ligga på noll, enligt Hanif Bali (M)."

Nej, den borde ligga på minus, varje år.

 
Ingen bild

Bror

19 november 2018 11:14

Varför håller klubben ingen presskonferens? Meddelar beslutet 22 på söndagskvällen. Märkligt och oproffsigt agerande! Bröderna Elm ser ut att lämna klubben nu.

 
Ingen bild

Adam

19 november 2018 12:05

Olof Lundh säger att detta är det mest amatörmässiga agerande han upplevt inom alla år i fotbollen. Är inte förvånad att det sker just i Kalmar. Bröderna Elm saknas på träningen idag. Gissa resten...

 
Ingen bild

Lena1

19 november 2018 14:02

Ett rent nöje att läsa denna krönika av Olof Hedengren;):

https://samtiden.nu/2018/11/att-brottas-med-verkligheten/

Thoralf Alfsson

19 november 2018 16:25

Den var faktiskt till och med lite underhållande. Man kan ju hoppas på krönikans slut.

 
Ingen bild

Suck

19 november 2018 14:14

Avgå hela styrelsen! Vilka amatörer! Kalmar i ett nötskal.

 
Ingen bild

dick

19 november 2018 16:19

Ang mordet på eumigranten i Huskvarna så har det här varit väldigt tyst. Varför? Passar inte det brottet in i er bild av vekligheten?

 
Ingen bild

Överste Senap

19 november 2018 16:40

Dick
Vänsterliberalerna bär ett stort ansvar för mordet. Utan dessa öppna gränser hade han ju aldrig blivit mördad här i landet.

 
Ingen bild

O´ Hyra

19 november 2018 16:55

Dick
Märkligt att det blir så stor uppmärksamhet kring detta fallet. Skulle det varit en svensk hemlös hade knappast ens polisen brytt sig nämnvärt.

 
Ingen bild

Von Kätting

19 november 2018 17:06

Dick
Mord säger du... Jag vill påminna dej om att
rätten inte fällt utslag.

 
Ingen bild

Pepparholm

19 november 2018 17:23

Fortfarande vet vi inte hur Sverige kommer att rösta på Migrationspakten i FN. Eller om expeditionsregeringen ens kan ha mandat för att rösta; i varje fall inte Ja. Total tystnad i betalmedia och i riksdagsbänkarna.

Nu kanske till och med Tyskland säger nej.
http://www.friatider.se/tysk-minister-i-uppror-mot-migrationspakten

 
Ingen bild

Tony

19 november 2018 17:51

Om Sosseriet idag enbart bestått av Sossar är jag ganska säker på att dom inte ens nått över 20 %, resten är Muslimer för bidragens bevarande!

 
Ingen bild

L

19 november 2018 17:58

https://detgodasamhallet.com/2018/11/19/grovt-skjutvapenvald-i-region-stockholm-2011-till-2017/comment-page-1/#comments
En pojke i 15-årsåldern i Närke döms till ungdomsvård för att ha skrivit om ”negrer och pride” på Snapchat. Pojken uppger att han ville provocera invandrare som trakasserat honom.

Pojkens egen rektor anmälde honom till polisen. Kammaråklagare Anna Berg valde sedan att åtala 15-åringen för hets mot folkgrupp, och nu döms pojken till ungdomsvård.

När det gäller att sätta tummen i ögat på pursvensken fungerar rättsmaskineriet klanderfritt…….
Vad ska man säga om rektorn…ett stort arschle är det första ordet som far genom skallen.

 
Ingen bild

Insider

19 november 2018 18:34

Medlemmarna håller just nu på att samla in namn till en extra föreningsstämma. Det krävs 10% av medlemmarna som är cirka 1400 till antalet. Idag är det 100 namn insamlade. Därefter krävs 50% för att avsätta hela styrelsen.

 
Ingen bild

Johan

19 november 2018 20:24

Nu tycker jag det gått för långt.
Trotjänaren Thoralf Alfsson har varit avstängd i över 1 månad.
Fortfarande inget besked. Tycker det här är skandal.

Mina ord /Johan

Thoralf Alfsson

19 november 2018 21:55

Skandal blir det om partistyrelsen beslutar om uteslutning!

 
Ingen bild

Lose

20 november 2018 00:44

Hela Kalmar FF verkar inavlad, precis som kommunen. Känns som en sekt eller en klubb för inbördes beundran. Ny tränare, nya spelare och en ny styrelse behövs.

 
Ingen bild

Palle

20 november 2018 12:06

Nu höjs röster att styrelsen bör avgå! Rosenlund anklagas också för att vara inkompetent. Förvånad?

 
Ingen bild

Humle

20 november 2018 13:26

Vilken kalkonförening!

 
Ingen bild

Logik

20 november 2018 17:39

Var det inte förre ordföranden Svedjenäs som kallat någon kvinnlig politiker påsättningsbar och fick avgå? Kalmar FF och Kalmar kommun är kantrade av skandaler, svågerpolitik och amatörmässiga ageranden rakt igenom. Man häpnar!

 
Ingen bild

Evert

21 november 2018 12:16

Verkar som styrelsen kommer tvingas avgå i en extra stämma.

 
Ingen bild

Gurra

21 november 2018 14:45

Det ska bli spännande att se hur KFF ska reda ut alla bekymmer och ekonomiska problem.

 
Ingen bild

Pelle

21 november 2018 15:14

Anders Nyblom, f.d ordförande ska alltså få en nyckelroll i tillsättningen av ny styrelse. Snacka om ankdamm!

 
Ingen bild

SSU

21 november 2018 20:48

http://www.barometern.se/sport/peter-ahlen-teern-har-inte-forstatt-sitt-uppdrag/

Börjar likna rena cirkusen.

 
Ingen bild

Spelare

22 november 2018 14:02

Kalmar FF speglar tyvärr den övriga inkompetents som finns i kommunen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards