thoralf

Direktlänk till inlägg 15 november 2018

TJUVLYSSNAT

Av Thoralf Alfsson - 15 november 2018 18:03

Lokaltidningarna Barometern och Östra Småland skriver idag om vad en person tjuvlyssnat till på en bilfirma i Kalmar. Jag måste säga att det är pinsamt för dessa tidningar att de använder sig av tjuvlyssning som källa till artikeln. Där tydligen Kalmar FF:s ordförande Johan Assarsson pratat med någon i sin mobiltelefon och då skall han ha sagt följande enligt tidningarnas skvaller.


Bland annat ska Johan Assarsson också riktat ett tydligt missnöje mot Henrik Rydströms spelidé och sagt:

”Det blir för mycket fokus på possession och bollinnehav. Vi gör ju inga mål. Det görs alldeles för lite mål med den här spelidén, det funkar ju inte”.

 

http://www.barometern.se/sport/telefonsamtalet-som-avslojar-tranarfragan/

 

Jag tror att Johan Assarsson läst mitt blogginlägg från i måndags eller så har vi upplevt Henrik Rydströms spelidé på samma sätt.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/11/12/11573405-henrik-rydstroms-facit/



Om det är styrelsens linje så finns det ett hopp för Kalmar FF även under 2019, utan Henrik Rydström 😉

 

Enligt samma artikel har Henrik Rydström byggt hus i Sölvesborg. Grattis Sölvesborg!


 
 
Ingen bild

Hasse Pannband

15 november 2018 18:20

Otroligt att man tom erkänner hur man fått uppgifterna.
Värre än i DDR, dom körde samma lömska spel, men att
erkänna det i sin egen tidning... Så korkade var dom inte.

 
Ingen bild

Zzz

15 november 2018 18:22

Amatörmässigt av både Barometern och tjuvlyssnaren. Man pratar inte högt om liknande saker på en bilfirma. Det verkar ju vara sant dessutom.

 
Ingen bild

Zzz

15 november 2018 18:38

Amatörmässigt av både Barometern och ordförande skulle det stå.

 
Ingen bild

O´ Hyra

15 november 2018 18:40

Ankeborg? Är det Kalmar?

 
Ingen bild

Kalle Anka

15 november 2018 18:52

Ordföranden Assarsson kan väl koras till tomte redan nu? Sanslöst!

 
Ingen bild

Von Kätting

15 november 2018 19:03

Vad har Gislaved för skyldighet
mot dessa "människor?"

https://samnytt.se/kaotiskt-pa-skolor-i-gislaved-utsatta-elever-stangdes-av-fran-turnering-for-sin-sakerhet/

 
Ingen bild

Lotta_1

15 november 2018 19:26

Tittade på Uppdrag Granskning igår gällande utlänningar som bluffat sig till sjuksköterskelegitimationer. Det slog mig då att det bara skulle kunna vara möjligt att ljuga sig till en legitimation måste bero på att svenska myndigheter är så rädda för att bli kallade rasister att de utan att blinka lämnar ut legitimationer. Men tänker man lite längre inser man att i vårt land som en gång i tiden var ett land där man litade på varandra och på våra myndigheter skulle ingen komma på tanken att bluffa sig till en legitimation. Vi har helt enkelt inte lagar och förordningar som är anpassade till dessa individer som kommer från länder där tilliten till varandra och myndigheter är obefintlig. Sjuksköterskebluffarna är ju bara ett exempel av flera, assistansbluffarna, Arbetsförmedlingens lotsar, ringa gratis till hemlandet i de gamla telefonkioskerna, ja allt som det går myglas i så är de påhittiga på banan för att utnyttja våra naiva myndigheter och allmänhet. Visst det finns en och annan oärlig svensk men övervägande delen är utlänningar.

Vad har de stackars Sölvesborgsborna gjort för ont?

 
Ingen bild

Bosse

15 november 2018 22:43

Jag tror att även Magnus Krusell på P4 Kalmar läst ditt blogginlägg, han har ju närmast plagierat en del meningar från inlägget.Undrar om Henrik Rydström är omedveten om vilka som styr kommunen Sölvesborg? Jag tror nog att Rydström hade trivs bättre i Malmö!

 
Ingen bild

Support

15 november 2018 23:13

Fotbollen har sina sidor jag hörde att Lasse Persson stod och hällde upp öl hos AIK klacken cirka 3000 personer, inte ett bråk någon gång
(Han jobbade förstås)

Vad kan detta beror på? Så skulle jag vilja läsa av alla huliganer.

 
Ingen bild

hebbe

16 november 2018 01:43

Jag tror att Johan Assarsson läst mitt blogginlägg från i måndags eller så har vi upplevt Henrik Rydströms spelidé på samma sätt.

Din blogg är välbesökt men tror du på riktigt att Johan läst ditt blogginlägg och ut efter det fattar ganska drastiska beslut ang KFF?

Thoralf Alfsson

16 november 2018 08:22

Han kan mycket väl läst mitt blogginlägg. Sedan tror jag han sett samma sak som alla andra gjort som sett KFF under hösten. Det är dock inget drastiskt beslut utan en följd utav uteblivit resultat.

 
Ingen bild

Mats

16 november 2018 12:51

Den där ordföranden verkar vara en riktig luffare. Han måste självklart entledigas på stört.

 
Ingen bild

Olle

16 november 2018 14:07

Tycker det luktar skandal kring hela KFF för tillfället. Ordförandens agerande är bekymmersamt. Otroligtaamatörmässigt.

 
Ingen bild

Dvärg

16 november 2018 16:53

Rasmus Elm sätter nu ner foten och kräver att Henrik Rydström ska vara kvar, enligt Barometern.

 
Ingen bild

Petter

17 november 2018 13:30

Om Rasmus säger så, då kommer ledningen troligtvis falla platt och ge Rydström en ny chans. Detta eftersom Rasmus Elm ses som en Gud och ikon i Kalmar, precis som Rydström.

Ofattbart dåligt av Assarsson att stå och prata högt om tränarfrågan på en bilfirma, men när det gäller Kalmar är det inget som förvånar mig.

 
Ingen bild

Ricky

18 november 2018 13:52

KFF har inte råd med annat än Henke!

 
Ingen bild

Heja

18 november 2018 23:51

Han har fått kicken nu.

 
Ingen bild

Boss

20 november 2018 00:51

Hela styrelsen och föreningen stinker vad gäller hur man behandlar ledare, spelare och supportar. Det var samma visa med Eklund och Swärdh, som med Henke. Man har tydligen hybris och är i helt avsaknad av respekt. Man har även en av allsvenskans högsta biljettpriser, men det kanske behövs med tanke på den ekonomiska bankrutten?!?

 
Ingen bild

Palle

20 november 2018 12:07

Rosenlund kan inte ens räkna publiksiffran rätt.

 
Ingen bild

UK

23 november 2018 20:16

Den f.d ordföranden i styrelsen Anders Nyblom som nu är ordförande i valberedningen, körde ju Kalmar BTK (pingisklubben) till näst intill konkurs, ser inte ut att vara bättre ekonomi i KFF, samband?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards