thoralf

Direktlänk till inlägg 15 juni 2018

SUCK....

Av Thoralf Alfsson - 15 juni 2018 07:50

 


Det finns mycket konstigt folk. Igår kväll stannade jag till vid Kalmar tingsrätt för att ta några bilder av byggnaden som jag skulle ha till en grej som vi skall ha i valrörelsen. Då stannar en bil och en man med ett aggressivt sätt hoppar ut och frågar varför jag fotograferar tingsrätten. Jag förklarade för honom att jag inte var skyldig att redovisa för honom varför jag fotograferar på allmän plats.


Han insinuerade då att jag kanske förberedde eller planerade någon form att attentat mot Kalmar tingsrätt. Vilken tokstolle! Han sa sig ha polisiära rättigheter och ha uppdrag inom försvarsmakten. Det har nog varit lite för mycket av konspirationsteorier i hans huvud.


Jag undrar faktiskt om personen är lämplig att ha polisiära rättigheter. Om han nu verkligen hade det. Eller om det bara var i hans huvud?


Har noterat att de stora butikskedjorna i Kalmar verkar hålla en relativt låg nivå och marknadsföring i samband med att Ramadan nu är slut och muslimerna skall fira Eid fitr.   Kom på att jag inte såg ett enda tecken på detta när jag var och handlade på ICA Maxi. Eller är det så att min hjärna slutat registrera den marknadsföringen.


Samtidigt har det ju under det senaste året skett en förskjutning i värderingar och åsikter som mycket väl också kan ha påverkat de stora butikskedjorna till att vara mer återhållsamma i sin marknadsföring i samband med Ramadan. Sedan är det ju valår och valrörelse också. Det kanske också påverkar.


Men verkligheten försvinner ändå inte. Jag tror att fler människor än jag upplever den stora förändringen av Kalmars stadsbild, som inträffat under de senaste åren. Frågan är hur stor påverkan den gör på vilken valsedel som medborgarna väljer den 9 september.

 
 
Ingen bild

Stefan A

15 juni 2018 08:47

Det första han borde gjort är att legitimera sig om han hade civila kläder, det är för övrigt ett grovt brott att utge sig vara någon man inte är i tjänsteutövning...

 
Ingen bild

Ölandsbonde

15 juni 2018 09:17

Hur blir det med en demonstration på Stortorget av böneutrop?

 
Ingen bild

Bosse S

15 juni 2018 09:50

Du skulle fotat honom.

 
Ingen bild

Niklas R

15 juni 2018 09:54

Rent teoretiskt har alla medborgare polisiära rättigheter i och med att man kan göra ett envarsgripande.
Men mer än så sträcker det sig inte.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

15 juni 2018 10:22

"Låg nivå" i reklamfilmerna i migrationshänseende kan man väl inte påstå att svenska företag håller, tänk så duktiga dom är va

 
Ingen bild

Sven

15 juni 2018 10:51

Ja man undrar hur mycket Sverige tål. När komme droppen som får bägaren att rinna över. Hos många har droppen redan kommit men inte hos alla.

 
Ingen bild

Karl

15 juni 2018 11:29

Ser man det positivt så är det bra att det finns folk som engagerar och bryr sig. Och är redo att gripa in om det är något galet. Finns för få som bryr sig om det som sker runt omkring i samhället.

 
Ingen bild

Friholt

15 juni 2018 12:07

@Niklas 09:45 Ett s k envarsgripande får endast förekomma p g a pågående brottslig handling och fängelse måste dessutom stipuleras i straffskalan för det påstådda brottet.

Envar har alltså inte någon juridisk möjlighet att fysiskt ingripa p g a någon slags påhittad "misstanke" av vilken grad det än må vara.

Thoralf gjorde dessutom inte något brott över huvud taget.

 
Ingen bild

Albin

15 juni 2018 13:04

Kalmarfolk är inte kloka. Arroganta, otrevliga, snorkiga, snåla och mycket obehagliga. Denna information ger ytterligare fog för det påståendet.

Bodde i Kalmar i 5 år och aldrig mer!

 
Ingen bild

BJ

15 juni 2018 13:13

Angående affärer. Har varit inne i ca 5-6 såna små butiker som drivs av invandrare här i länet. Där får man känna på svenskhatet. Först försöker dom stirra ut en. När det inte går så ignorerar dom en. En som satt vid kassan svarade inte på tilltal utan spelade spel på mobilen istället till jag gick. Dom låter sina landsmän gå före t.ex Kassakvitton förekommer inte alls. Det var verkligen lärorikt att se. Nu vet jag så nu behöver jag inte besöka fler.

 
Ingen bild

Lena1

15 juni 2018 13:40

Tommy Robinson flyttades till ett annat fängelse, ett "muslimskt" fängelse! På Londons gator har ca 30 000 människor varit ute och demonstrerat. Får vi VETA något via SVT eller annan svensk s k media? Nej, men igår fick vi ett ca 5 sekunders inlägg om vad som sker i Italien (de vägrar ta emot fler flyktingar som kommer i båtar).

Så mycket för engelskt rättsystem - de skickar Robinson till lejonen för att mörda honom!

https://www.youtube.com/watch?v=elIDElxxblao

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

15 juni 2018 13:52

Karl : Var det din pappa som fick en släng av polissyndromet :=)(=:

 
Ingen bild

Lena1

15 juni 2018 14:00

fyra minuter till om vad som sker i England nu, där etablissemanget vill tysta folks fria vilja och åsikter om islam. De låter muslimska pedofiler och förövare av engelska unga flickor till prostitution, och de får några månaders fängelse men en engelsman som rapporterar om dessa s k rättegångar får 13 månaders fängelse!

https://www.youtube.com/watch?v=eYMMVw8sxJc

 
Ingen bild

Lena1

15 juni 2018 14:03

Det är ju helt makalöst vad som nu sker i Europa och särskilt i England o deras s k "rättsystem".

Det finns info om att Bilderbergarna är i panik för det är många rörelse nu som de kallar populistiska och antiEU/EUkritiska.

 
Ingen bild

Zlatan

15 juni 2018 14:04

Ännu ett tydligt exempel på att Kalmarbor tror sig vara så mycket mer än andra.

 
Ingen bild

Lena1

15 juni 2018 14:08

Nigel Farage i debatt om globalism vs Nationalism.

https://www.youtube.com/watch?v=wPz2N3099xl

 
Ingen bild

Olat

15 juni 2018 14:30

Är han utsänd av Johan Persson?

 
Ingen bild

Robban

15 juni 2018 14:33

Ang gatubilden..
Jag brukar ta en promenad med hunden, framåt kvällen! Förr så mötte man bara svenskar! Idag så brukar jag roa mig med att räkna hur många svenskar jag ser.
Igår mötte jag 34 människor! Av dom så var det 3st, som med lite god vilja, skulle kunna anses passera som svenskar.
Vi byts ut mot främlingar!

 
Ingen bild

Bluff

15 juni 2018 15:03

Då ska han ha polisbricka på sig. Från vilken psykklink har han rymt?

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

15 juni 2018 15:52

Robban : Varvsholmen ????

 
Ingen bild

Friholt

15 juni 2018 15:55

@Bluff 15:03 Det var länge sedan polisbrickan försvann.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

15 juni 2018 15:55

BJ : Bojkott av dessa samt frisörer är en självklarhet, lägg på luren när någon spännblatte går loss på en kundtjänst/chatt, ring om istället
Det är inte bara i Mustafa affärer du får detta du får det mer och mer i samhällstjänster kundtjänster

 
Ingen bild

Niklas R

15 juni 2018 16:39

Angående affischen. Varför begränsa sig till att utvisa grovt kriminella utlänningar?
Det går väl bra att bara köra på att kriminella utlänningar ska utvisas.

 
Ingen bild

Beck

15 juni 2018 17:38

Ska inte civila poliser kunna visa upp någon polislegitimation eller liknande att de verkligen är poliser? Detta låter som rappakalja.

 
Ingen bild

Stefan A

15 juni 2018 19:56

Bäst fulmedia suger ur de göttaste ur de "tomma stolarna"
nu, för det kommer att se anorlunda ut efter det här
valet. Först bedriver man en formlig häxjakt på
Sverigedemokrater på alla nivåer, sedan klagar man
på "tomma stolar"... suck..sedan svär man sig fria det
är bara vanlig "granskning", problemet är att det bara
är Sverigedemokraterna som blir utsatta för den sorten
"granskning", vet inte om fulmedia är blinda för sitt eget
agerande eller om det är medveten smutskastning, kan
vara så illa att de är så miljöskadade och PK-marinerade
av yrket att de tror att de granskar och inte ser det alla
andra ser. Och är det inte så "kära" SVT att i många
kommuner ingår de övriga partierna olika konstellationer
för att stänga SD ute från de flesta poster förutom det lagen
säger att SD har rätt till, och då blir det förstås mindre roligt att
bedriva politik, det innebär bl.a att det andra får betalt för får
Sverigedemokraterna göra på egen bekostnad och på egen
fritid. Men man får väl be om ursäkt ändå att inte partiet
fungerar som partier som funnit i 100 år om det kan glädja
SVT, som själva funnit sedan 50-talet och bara blir sämre och
sämre, SD har iaf. alla chanser och bli bättre men det har
tyvärr tydligen inte SVT....

 
Ingen bild

S

15 juni 2018 21:38

Angående kommentarer här...bodde själv i Kalmar under flera år, mitt i smeten vid slottet...inflyttad från mindre ort, också alltid hört om arroganta, högfärdiga Kalmarbor...upplevde aldrig det...inte en enda gång, snarare tvärtom. Angående annan kommentar om bojkott, så gjorde jag det med buller o bong när min hälsocentral skulle ha en syrisk manlig läkare att att ta på min kropp, vägrade och talade om för hälsocentralen varför! Tyvärr bor jag ej i kommunen idag, för det hade varit ett nöje att få vara delaktig att få rösta ur S med Johan P i spetsen i kommunvalet. Ville bara säga...

 
Ingen bild

Lotta_1

16 juni 2018 07:57

@S
Tack för ditt inlägg gällande oss Kalmarbor. Blir rent ut sagt förbannad över att läsa inlägg som de båda hatarna Albin och Zlatan skrivit. Förmodligen ligger problemet hos dem själva. De blev behandlade som de förtjänade helt enkelt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards