thoralf

Direktlänk till inlägg 5 juni 2018

SD VÄXER OCH KOMMER VÄXA MER

Av Thoralf Alfsson - 5 juni 2018 22:53

Jag funderade ikväll på om jag skall skriva om SCB-mätningen eller om dagens möte i kommunstyrelsen och min motion. Jag börjar med min motion som behandlades i kommunstyrelsen idag.


Hur min motion besvarades är ett skolexempel på en ologisk och en sjuk politisk majoritet som aldrig kan erkänna att någon annan gjort något rätt. I synnerhet när det gäller ett politiskt förslag från en Sverigedemokrat.


Redan i vår budgetreservation i november 2017 föreslog SD att Attefallshusen som kommunen köpt in till en tänkt flyktingby i Påryd skulle bjudas ut till försäljning. Givetvis fick vi inget stöd i budgetdebatten för detta förslag. Den 24 januari 2018 lämnade jag in en motion om att Kalmar kommun skulle sälja de Attefallshus som kommunen köpt in till en tänkt flyktingby i Påryd.


Den 24 april skrev Östra Småland om att kommunen ger upp planerna på en flyktingby i Påryd och att Attefallshusen istället skulle försäljas. Helt enligt min motion.

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/ger-upp-planer-pa-flyktingby-attefallshusen-saljs/


Idag kom min motion upp i kommunstyrelsen. Hur många tror att min motion bifölls av majoriteten? Nej, givetvis inte! Förslaget till beslutet var att den var besvarad.


Här kan du läsa förslaget till beslut.


 


Vill du läsa även min motion så finns allt på denna länk.

https://www.kalmar.se/download/18.53e93055163aab984a62fd/1527768204762/17-motion-sd-forsaljning-attefallshus.pdf


För att testa om oppositionen, det vill säga Moderaterna, Liberalerna, Kristdemokraterna och Miljöpartiet var beredda att stödja min motion så yrkade jag på bifall för min motion och dessutom begärde jag votering. Det var tyvärr bara kristdemokraten Christopher Dywik som röstade för bifall.


Moderaterna, Liberalerna och Miljöpartiet röstade med Socialdemokraterna och Vänsterpartiet. Jag känner ingen som helst respekt för Moderaterna i Kalmar eller det som kallas för restalliansen (M+L+KD).


I synnerhet inte efter att moderaternas Per Dahl vid senaste kommunfullmäktige efter att även då en motion från mig röstats ner sa till mig mellan fyra ögon ”att hade jag inte pratat så mycket migration skulle den moderata gruppen röstat för mina förslag. Vilka hycklare!

 

Moderaterna i Kalmar gillar med andra ord inte att prata migration. Trots att moderaterna i riksdagen gjort en helomvändning i migrationspolitiken och nu kopierar det ena förslaget efter det andra som SD redan drivit i riksdagen under två mandatperioder. I Kalmar står Moderaterna fortfarande och stampar på stället marsch. Men det beror nog mest på att Reinfeldtmoderaterna vann den interna striden inför kommunvalet 2014.

 

Reinfeldtmoderaterna vann även striden om platserna på kommunvalsedeln 2018. Alla ”gamla moderater” är bortstädade. Så den som förväntar sig en förändring i migrationspolitiken på kommunnivå inom Moderaterna får fortsätta att titta mot stjärnorna fram till minst 2022.

 

Dagens moderater i Kalmar pratar inte migrationspolitik!

 

SCB-MÄTNINGEN

 

Angående SCB-mätningen idag så anser jag inte att det så mycket att prata om. Det mest intressanta är att Småland uppenbarligen är det starkaste området för SD med 22,7 procent. Mycket glädjande för oss som är väldigt aktiva.

 

Min personliga uppfattning är dock att vårt verkliga resultat kommer bli betydligt högre än de 18,5 procent som SCB redovisade. Min egen bedömning eller gissning är att SD får mellan 24-28 procent och sannolikt blir största parti i Sverige riksdag. Det finns mycket som talar för det!


PS

I min egen personvalskampanj har jag nu tagit fram en 8-sidig folder som jag tänkt använda mig av i min personvalskampanj. Den kostar ca 80 öre/st att trycka. Den första upplagan på 5000st riktar sig mot Mönsterås kommun och är redan beställd hos tryckeriet. Jag kommer börja med utdelning under nästa vecka om bara tryckeriet levererar enligt plan. Under juli månad förändrar jag den så att den passar för utdelning i Borgholm och Mörbylånga kommun. Det blir sannolikt 5 000 st i varje kommun.


I augusti kommer jag anpassa den 8-sidiga foldern för Kalmar kommun och då hoppas jag kunna dela ut minst 15 000st.


Så totalt handlar det om ca 30 000st om allt funkar till en kostnad av ca 24 000 kronor.


Den som vill stödja min personvalskampanj till riksdagen hittar information om detta i högermarginalens Presentation och mer under ”visa presentation”.


Men kom ihåg jag kan inte/får inte ta emot anonyma bidrag som är större än 2 200 kronor enligt den nya lagstiftningen.


 
 
Ingen bild

OT

5 juni 2018 23:08

När man hör det här - ”Konferensen 19 maj del 10: prof. Arnstberg - Politiker och andra som bedragit oss.”: https://www.youtube.com/watch?time_continue=69&v=iziPVzrB0Zg

Så tänker man så här - ”eddie meduza - socialdemokraterna”: https://www.youtube.com/watch?v=5c3ON6V3Bs8

P.S: Fy f-n för de som är våra quislingar. Må de brinna i…

 
Ingen bild

Cosmik Debris

5 juni 2018 23:10

”Av urvalet har 23,2 procent ej anträffats (inkl. hemligt telefonnummer och saknar telefon), 3,4 procent har varit förhindrade att medverka och 21,6 procent har inte velat delta i intervjun. Det totala individbortfallet uppgår till 48,3 procent”

Intressant. Jag är en av alla dessa som inte svarat när SCB ringde. SCB har säkert ringt 7-10 ggr.

Folkdjupet Löfven. Du kommer att få problem med folkdjupet.


http://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/demokrati/partisympatier/partisympatiundersokningen-psu/pong/statistiknyhet/partisympatiundersokningen-psu-i-maj-2018---val-idag/

 
Ingen bild

OT

5 juni 2018 23:22

Det är ju väldigt lätt att tappa tron i den tillvaro vi lever i!

Men vi som röstar på KD går fria!

”Grotesco - Det är bögarnas fel!”: https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

P.S: Kristdemokraterna har svikit sitt kall. Det är det nog ingen som kan tvista om. Och de som tror annat kommer hamna i helvetet.

 
Ingen bild

???

5 juni 2018 23:33

Hur orkar du slåss mot väderkvarnar i en dåraktig kommun?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 juni 2018 00:56

Jag orkar inte ens kommentera detta. Regering och riksdag(SD undantaget) måste skyndsamt omhändertas enligt lagen om psykiatrisk tvångsvård.

Katerina Janouch:
Extra! Extra! Ben & Jerry-chef är sambo med afghanledaren Fatemeh Khawari på trendiga Södermalm.

"Vad färre vet är att Ben & Jerry chefen Soledad Piñero Misa bor ihop med aghanaktivisten Fatemeh Khavari på trendiga Södermalm i Stockholm."

https://tinyurl.com/y7smruq7
https://www.facebook.com/katerina.janouch.7/posts/10209458365054938


Jens Ganman får avsluta:
"Vi är i händerna på vettvillingar. Totala vettvillingar. Ta skydd"

https://tinyurl.com/y849m45v
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155736268603251

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 juni 2018 03:53

Jag har lite snabbt tittat i genom åren -10 och -14.Konstaterar att SD kommer att få minst 27% vid höstens val.

http://www.status.st/

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

6 juni 2018 06:44

Vi har misslyckad invandringspolitik.
Misslyckad integration.
Misslyckade utvisningar.
Miisslyckade domstolar.
Misslyckad poliskår.
Och väldigt mycket annat som är misslyckat.
Men det som är mest misslyckat är valet av statsminister.
Alla hans idiotiska uttalanden ger näring åt SD. Den s.k Löfveneffekten.
Jag tycker att Jimmy ska förära Stefan med blommor efter valet.

 
Ingen bild

Tony

6 juni 2018 07:19

Ja och en saftig käftsmäll vid valet är precis vad sju klöverhycklarna samlat in till i fyra år, dom är lika dana lokalt som centralt, dom begriper helt enkelt inte att folket är in i märgen trötta på den usla
politik som blivit följden av D.Ö
Dom begriper inte att den Mobbning som SD utsatts för inte går hem längre!

 
Ingen bild

Hacke

6 juni 2018 08:31

Nya moderaterna (Reinfeldtmoderaterna) cementerar sig bara allt fastare i skaran av den snart hopplöst akterseglade gammelpartisörjan (7-klövern).
Det blåser nya vindar i hela Europa och att de nu också nått Sverige lär vi sannolikt få veta med all önskvärd tydlighet i september.
Håll i hatten er j-a landsförrädare.

Till er övriga önskar jag en hjärtligt trevlig Nationaldag.

 
Ingen bild

Gustaf

6 juni 2018 09:35

Firar nationaldagen på sedvanligt vis. Flaggan i topp, den svenska.
Vi har nu nått till ett samhällsslut om inte definitivt så ganska nära.
Trevlig nationaldag önskar även jag.

 
Ingen bild

jaså

6 juni 2018 10:19

Önskar alla en trevlig nationaldag men till skillnad från er så firar jag den i den svenska skärgården tillsammans med vänner från Argentina, Syrien, Marocko, Frankrike.
PS:Thoralf, det är 3 månader kvar till valet och mycket kan hända så ta inte ut något i förskott. Jag hoppas förstås på att SD backar i sista stund och att "dom andra" blocken går framåt.

Thoralf Alfsson

6 juni 2018 11:24

Du kan ju alltid hoppas.

Sverigeblocket kommer med stor sannolikhet att gå framåt ännu mer.

Ingen vill vara med i det förlorande laget!

Fira du med dina muslimska vänner men ni får göra det utan vare sig mat eller dryck!

 
Ingen bild

Lena1

6 juni 2018 10:34

"Man ska inte ropa Hej! förrän man är över ån" finns det ett ordspråk som heter. Tror man ska vara restriktiv med hur stort SD kan bli men det märks ju att 7K är nervösa över SD:s framgångar. Men det är ju 3 månader kvar och än kan mycket hända ex skandaler (typ rasistkortskandaler) och inte minst riggningar.

 
Ingen bild

Lars

6 juni 2018 10:35

Dock så avtar dock inte islamiseringen som pågår!
Thoralf, jag vill se nya grafer om asylsökande 2018 jämfört med 2017 , 2016 samt jämförelse med nordens mottagandet.

 
Ingen bild

Lena1

6 juni 2018 10:47

Grattis moder Svea på din dag! Firar på landet, så skönt och endast svenskar här.

 
Ingen bild

Albin

6 juni 2018 11:21

Är inte Skåne SDs starkaste distrikt ? I övrigt så dra av 10% på Såssarna och lägg till 10% på SD så kommer man nog närmare verkligheten. Ser fram emot valkvällen med sossar som nära nog tar till repet och SD som sjunger "We are the Champions"

 
Ingen bild

Robot

6 juni 2018 12:54

"Härmed anses frågan besvarad"

Vanligt svar av den inkompetenta kommunen Kalmar, trots att inget svar eller helt felaktigt svar lämnats. Tycks vara samma attityd hos politikerna.

 
Ingen bild

jaså

6 juni 2018 23:24

PS:Mina muslimska vänner äter mat!
Alla svenskar är inte likadana! Okay ?
Sen kan jag tala om för dig att alla muslimer är heller inte likadana.
Våra magar är fullproppade och det var gott.

Vilket det "förlorande laget" är vet varken du eller jag men vi får väl se.

Thoralf Alfsson

6 juni 2018 23:53

Glömde ni bort att det är ramadan?

Riktiga muslimer äter och dricker bara på natten under ramadan!

Du ljuger så du tror dig själv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards