thoralf

Direktlänk till inlägg 24 november 2013

PINSAMT JONAS GARDELL

Av Thoralf Alfsson - 24 november 2013 00:55

Om man nu bestämt sig för att kritisera någon är det allra minsta man kan begära att man vet namnet på den man tänker kritisera offentligt. Inte minst gäller det om skribenten är en mycket känd person och som dessutom tillhör det politiskt korrekta etablissemanget som Jonas Gardell. Att Gardells text sedan publiceras i Expressen gör saken än mer anmärkningsvärd.


Jag heter Thoralf Alfsson och inget annat Jonas Gardell! Det är pinsamt av dig att inte veta vad jag heter och dessutom respektlöst att ge mig ett annat efternamn.


”Thoralf Svensson, riksdagsman för SD, kallar i sin blogg Pride för ”spektakel” och tror att ”en överväldigande majoritet av Sveriges befolkning är glada över att slippa se det”.”

Läs artikel från Expressen


Jag kan meddla dig, Jonas Gardell att jag fortfarande tycker att Pride paraden är ett spektakel och jag är övertygad om att många delar min uppfattning. Speciellt de som bor på landsbygden och som inte känner någon längtan efter Stureplan och andra ”begivenheter” i huvudstaden.


Hade jag nu haft utländsk bakgrund eller varit avvikande i någon annan mening hade jag givetvis blivit kränkt över att bli kallad för Svensson i efternamn men nu är jag inte lika lättkränkt som andra grupper. Utan tycker bara att det är väldigt illa att inte du har bättre kunskaper och respekt för den som du uppenbarligen haft för avsikt att kritisera i din text.


Samtidigt visar det på din stora okunskap om Sverigedemokraterna och partiets ledamöter i riksdagen, förmodligen även vår politik. Men du kan ju glädja dig med att du inte är ensam!


PS


När det gäller mitt eget ursprung stäcker det sig längre tillbaka än ”början av 1990-talet! Faktiskt ända till Gustav Vasa.


Vänliga hälsningar från riksdagsledamot Thoralf Alfsson (SD)

 
 
Ingen bild

Pelle

24 november 2013 01:22

Faktum är att det sannolikt inte är väsentligt fler homo som gillar Pridefestivalen än hetero. Gardell är ingen talesperson för homo, bara för sig själv.

 
Ingen bild

kalmarkvinna

24 november 2013 02:53

Jag har alltid tyckt att Jonas Gardell är pinsam, och inte rolig. Hans pojkvän gillar jag däremot.
Förstår inte heller varför han försvarar islam, när inte islam försvarar honom, homosexuella accepteras inte av islam.

 
Ingen bild

Morningstar

24 november 2013 04:52

Jag tror Gardell kraftigt överskattar hur många homos som verkligen gillar Pride. Hela spektaklet har passerat bäst före med minst 15 år. Förutom dom som bor i huvudstaden så tror jag dom ute i landet för det mesta tycker att spektaklet har blivit enbart pinsamt med åren. Inte minst därför att den bekräftar precis varenda stereotyp om homosexuella, Är säkert inte så kul att bli utmålad som en riktig freak, vilket dom i princip är med sina latex-dräkter med dildos och fjädrar och annat märkligt. Det är inte utan att man börjar undra om det inte hade varit för allas bästa att återinföra sjukdomsstämpeln från 70-talet. Vad jag vill ha sagt med detta är att jag anser att dom grovt har missbrukat den frihet dom har haft i snart 35 år. Därför att inte bara hetero men även deras egna börjar bli hjärtligt trötta på dem.

 
Ingen bild

pg

24 november 2013 06:22

Morningstar

Söndag 24 nov 04:52

Bra sammanfattat, de allra flesta har tröttnat på att höra och läsa om dessa individer!

 
Ingen bild

Stefan A

24 november 2013 07:38

Jonas Gardell är bög, därför skall han undantas från all kritik, det är iaf. vad han kräver,och vad den Stockholmska fulmedian har levererat, Pride ÄR ett spektakel, en show, det kan väl inte ha undgått någon,och där fulmedia är,där är också sjuklöverpolitikerna med det våta fingret i luften, homoadoptioner kan man ha olika åsikter om, i vanliga fall brukar det talas om barnens bästa i Sverige, när det gäller homoadoptioner är det plötsligt bögars "RÄTTIGHETER" som kommer i första rummet, det är t.ex ingen hemlighet att skilsmässofrekvensen och partnerbyten är hög bland homosexuella, och är det för barnens bästa? det är svårt för hetro att få adoptera, varför skulle det vara lättare för homo? Gardell känner EN sekulariserad muslim därför är en miljard muslimer bögvänliga, kommer bara lögner ur den Gardellska munnen...Mark kan inte ha det lätt..

 
Ingen bild

Observatör

24 november 2013 08:04

Pride "festivalen" är det mest motbjudande som jag sett.
Två till poliser i läderkläder med kortbyxor, metall brynja och annat otrevlig slickar varandra med tungan långt ner i halsen framför barn.
Den handlingen borde vara olaglig.En sådan handling är ett sexuellt övergrepp på barn helt enkelt.
Och sådana scener gillar givetvis Gardell, det är ju hans sak, men det skall vara privat i hans lägenhet detta utförs.
Då gör det inget.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

24 november 2013 08:15

Jonas Gardell är en pajas på många olika sätt och det är bra att du håller dig lugn à la Jimmie Åkesson i ditt ypperliga svar!

http://karlskronabloggen.se

 
Sven Dacke

Sven Dacke

24 november 2013 08:17

Vad har hänt med Statens Radio

I SR Kronoberg som jag sällan lyssnar på, råkade jag slå på radion under Fredagen, ett program med en kändis Tony Irving.

Personer personliga läggning har jag inge synpunkter på så länge det handlar om vad vuxna gör med varandra och frivilligt.

Men jag tycker det är fruktansvärt dåligt att personer som Tony sitter och vräker ur sig ord som inte hör hemma i Svensk radio, undrar vad Muslimerna tycker.

En person hörde av sig till programledaren och påtalade att det var inte lämpligt att en synbert vuxen individ sitter och vrålar "Jag är kåt"

Tony kommenterade lyssnaren med att jag tar åt mig av vad du säger men avslutade med "det skiter jag i"

Läs på länken och detta är i lokal radio SR P4

Att sedan personen i fråga är stolt bög är väl det som berättigar hans språkbruk

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programi

 
Sven Dacke

Sven Dacke

24 november 2013 08:19

Nytt försök med länken till Bögen på radion

http://goo.gl/VF2ZAm

 
Ingen bild

Hulda mk1

24 november 2013 08:51

Jonas Gardell är en sorglig person. I alla sammanhang måste hans sexuella läggning komma fram. Så gör inte hans partner, heder åt honom.
När Gardell hörs i radio eller syns i TV, byter jag omedelbart kanal...

Hans syn på Islam är ytterst bristfällig eller undflyende. Var finns boken eller pjäsen om Achmed och Muhammed som älskar varandra och vill bo tillsammans med adopterade barn från hemlandet? När kräver han att Pride-paraden dras förbi en Moske´.Vi väntar...
Efterlyser också representanter från div. organisationer för unga Muslimer som deltar i Pride-veckan.

Istället tar han den breda vägen och vräker ut sitt hat på de som använder sin demokratiska rätt att klaga på Pride-jippot. Ett jippo som i de mest extrema delarna äcklar "Medel-Svensson" och som borde bli föremål för anmälan om "förargelseväckande beteende".

Hörde också delar av Tony Irvings program i fredags och längtar stort efter att Lotta Brome´eller någon annan kör P4 Extra även på fredagar. Fredagens program borde få SR,s ledning att riva hans kontrakt...

 
Ingen bild

Sven Dacke

24 november 2013 09:16

Hulda mk1 funderar på en anmälan till Radionämnden, väntar bara på en uppgift
Jimmie hade rätt om Pride i sitt utkast till bok, undrar bara hur media fick tag i det.

Det gamla ordspråket Drängars språk i drängars sällskap gäller än, vägra att se SR som drängstuga

 
Ingen bild

Titti

24 november 2013 09:25

Ärligt talat förstår jag inte att ägarna till tidningen Expressen kan låta dom hålla på som dom gör. Expressen (och AB) har lämnat allt vad gäller pressetiska regler bakom sig. Dom ljuger och förtalar och det var länge sedan dom hade någon som helst trovärdighet. Expressen har blivit en proletär propagandeskrift som Karl Marx hade varit stolt över.

 
Ingen bild

Hulda mk1

24 november 2013 09:40

Sven Dacke...
"Drängarnas språk" kan vara trevligt. Har själv jobbat som dräng. Även i andra sällskap finns liknande "tugg". Men då med glimten i ögat och i sällskap där ingen tar illa upp.
Däremot ska media självklart inte bli en "drängstuga" eller paushörna på en fabrik. Vilka drömmar Tony Irving bär på i sitt sovrum vill bara de som vistas där, veta. Troligen inte ens alla där heller...
Irving kör säkert på för att bli mer känd med sitt provocerande, med tanken på fler mediala framträdande och att tjäna mer PENGAR.
Ett tragiskt levnadsöde...

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

24 november 2013 09:46

Jonas Gardell är en riktig PK-pajas. Han kallar SD för fascister. Det mesta tyder på att han läste fejkhistorikern Arnstads bok och direkt blivit lika hjärntvättad som Irene Matkowicz.

http://detopaverkadesinnet.blogspot.com

 
Ingen bild

Xerxxes

24 november 2013 10:02

Min kommentar till människor som drar fram SD:s historia enkel: -Ja usch så hemskt. Så vad ska jag rösta på då om jag är emot värdens högsta invadring?
Gardells och liknande inlägg är ju givetvis helt meningslösa om man inte samtidigt har ett enda alternativ att komma med.

 
Ingen bild

Mattias

24 november 2013 10:14

Helt korrekt. Jag är förbannat trött på pride-spektaklet som pågår i alla dess former. För bögarna är det bara "jag, jag, jag och se på mig, se på mig, se på mig" som man hör. Jag har inte haft något emot homosexuella från första början, men ju mer de ska hålla på och tjafsa och tjata om sina självuppfattade orättvisor desto mer avigt inställd blir jag till dem. De är precis lika snabba att bära offerkoftan som muslimerna.

 
Ingen bild

Sven Dacke

24 november 2013 10:21

Hulda mk1
Hej igen, när det gäller "drängar" har jag inget problem med det heller, gillar människor som arbetar och gör sitt bästa.

När det gäller språkbruk, brukar dom flesta anpassa språket efter vilken miljö man är i, och om jag privat i en grupp kan säga både k-ordet, f-ordet och mycket mera så är det skillnad att se dom man pratar med och reaktionen, eller att sitta i direktsändning och vräka ut sig "jag är k.." som Tony

Eller tänk om Tony skulle stå i Riksdagens talarstol och använda samma språk

Säger inte mer och alla normalt funtade personer förstår vad jag menar.

 
Ingen bild

Tony

24 november 2013 10:27

När det gäller dom homosexuella så har jag svårt att
förstå varför dom hela tiden måste basunera ut sin läggning,
och där är Pridefestivalen ett utmärkt exempel på hur man
tydligen måste löjla sig och spela Apa. Inte ser man samma
spektakel bland heterosexuella. Sin läggning kan dom inte
hjälpa, men varför måste den tryckas upp i ansiktet på andra?
Pajasen Jonas Gardell är ett lokalt Stockholms fenomen som
tidigare har uttryckt sig nedsättande om SD, att han sen även
är muslimkramare som tror att han kan åtnjuta respekt från
detta håll, ja det säger mycket om honom!






 
Ingen bild

Fredde

24 november 2013 10:32

# Titti.

Jag har också funderat på varför sätter man inte ner foten? Upplagorna sjunker då borde man väl fundera på varför?! Och konstigt att inte Aftonbladets norska ägare reagerade på krönikan hör om veckan ang harkrönikan mot norrmännen?

Ha en fin dag!

 
Ingen bild

hasse

24 november 2013 10:47

TA, ägna ingen tid och energi åt denna ET-kopia och riksfjolla

 
Ingen bild

Jimmy

24 november 2013 10:54

Att använda fel namn är en välkänd teknik, se på hur Pär Ström blev bemött av alla feminister, de stavade medvetet fel på hans namn för att förminska honom, detta kommer att öka bland pk-maffian ju närmre valet vi kommer

 
Ingen bild

Lotta

24 november 2013 10:56

Massmedias, framförallt Expressens favorit som de vevar så ofta de vara kan. "Tänk dig följande: Expressen publicerar en film där Anders Borg och Beatrice Ask springer runt på stan med järnrör. Finansministern kallar en kvinna för "hora" och en känd komiker för "babbe". Justitieministern filmar alltihop. När en annan kvinna gör en rörelse mot kameran knuffar Ask in henne i en bil." Det Expressen "glömmer" tala om är för det första är att ingen av de tre unga killarna vid tidpunkten satt i riksdagen, inte ens SD satt i riksdagen bara det gör att jämförelsen haltar betänkligt. Det vet Expressen. För det andra påstås det att killarna sprang runt med järnrör, alla som sett filmen kan se att de plockade upp rören, gick en liten bit och sedan lade ner dem igen. Hela händelsen är över efter ett par minuter. Hur många av 7-klöverns politiker har inte gjort bort sig i fylleskandaler, sexskandaler, rattfyllor osv, osv som fortfarande sitter kvar på sina poster, ingen nämnd och ingen glömd. Kan sedan inte låta bli att kommentera den SD-hatande sk journalisten KG Bergström som sin vana trogen skriver strunt i sin "artikel". Han påstår bl.a "Det här var mitt första större SD-möte som jag besökte. Jag kan inte påstå att jag blev imponerad, trots att SD-erfarnare kolleger hävdade att partiet blivit proffsigare. SD-arna är ljusår från övriga partier när det gäller retorik och föreningsteknik. Man kan ana att ombuden speglar sin väljarkår." Komik på hög nivå, den desperate Bergström har tydligen missat Aftonbladets scoop om vilka som donerar pengar till exempelvis Avpixlat. Människan har uppenbara problem med att ta in att SD:s väljare kommer ur precis alla samhällsskick. Går man på SD:s landsdagar med ett pyrande hat i sinnet går det knappast skriva något annat än det Bergström "presterar". Vidare skriver Bergström "Man kan också konstatera att flera av partiets toppfigurer, till exempel ekonomisk talesman och EU-företrädare, inte skulle platsa på de posterna i något annat riksdagsparti." Inte på något vis bevisar Bergström varför han anser detta utan ger återigen prov på sin alldeles egen hatiska inställning till SD. Man kan med tanke på Bergströms uttalande om att SD:s representanter inte skulle platsa i något annat parti någonsin sett någon debatt från riksdagen? Andelen rena stolpskott som sitter där och lyfter fantasilöner är helt makalös och ja, de tillhör 7-klövern.

PS: De homosexuella anser sig som fullt normala, varför behöver de då en pridefestival varje år? Med tanke på det kan man undra om de själva verkligen ser sig som så normala?

 
Ingen bild

Sladden

24 november 2013 11:07

@Lotta, blev lite fel. Hon blev inte knuffad, utan hon slog själv handen i bilen så att det skulle låta som hon blev knuffad in i bilen.
Syns och hörs bra i den riktiga filmen.

 
Ingen bild

Lotta

24 november 2013 11:13

@Sladden
Nu är det inte jag som säger så utan det är ett citat från Expressen. Trodde det framgick med hjälp av citattecknen runt texten?

 
Ingen bild

Nils DK

24 november 2013 11:17

Om det nu var så, att Sverigedemokraterna har ett nazistiskt förflutet, vilket är tveksamt, men om man går in på den tanken, så borde alla hylla Jimmie Åkesson för hans politiska ledarskap. Någon som har avnazifierat och avrasifierat den nationella rörelsen i Sveriges folkdjup och omskapat den till ett socialdemokrati classic med känsla för nationen har krav på beröm och uppskattning.

Man kan fråga sig hur skulle högern i Sverige sett ut i dag utan Sverigedemokraterna i sin reformerade skepnad. Om någon fått hår på skallen och diskuterar i stället för att slåss, så är det väl bra?

Tråkigt att det inte fanns en Jimmie Åkesson i Tyskland på trettiotalet, så hade världen blivit sparat för en del hemskheter. Alltså om någon hade petat Hitler, tagit över NSDAP och omskapat det till någon sorts socialdemokratisk nationalistparti utan antisemitism, utan våld i gatorna, utan militarism, utan expansionism och revanschism och med stöd i demokratin.

 
Ingen bild

Ludvig

24 november 2013 11:19

Pride är verkligen ett spektakel, tur man inte bor i Stockholm,då kunde man kanske inte undgå att se det.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 november 2013 11:22

Sven Dacke : Vad har hänt med TV4 nu kör man sjävförsvarskurser
Har man kastat sosseskolan epitet: alla är goda, moderna, och reko speciellt Mena gänget ?

(Ta tag om pungen ljuder ur "lellevisonsapparaten)

För övrigt promotar man för någon pjäs med två färgade manliga dansare och "Blonda Anna"
Här kunde ju pjäsförfattaren/regisören provat med en färgad brud och två lintottar ?
Kan Finnarna köra med en färgad kille som Mannerheim så why not ?
Fast pjäsen blir säkert en succe hos kvinnliga Gambia resenärer

Däremot har TV4 har ingen färgad snubbe som kastdocka åt karatebruden som visar svenska kvinnor hur en närgången man ? skall tas ?
Har dom inte telefonummret till Dogge Doggelito tex ?

Sedan visar man upp två söta Norska flator med någon övernaturlig egenskap, syfte ?
Det ser nästan ut som om Jessica A är lite smått nyfiken ?

TV4 är så förbannat politiskt korrekt så det är Kalle Anka
Ca 20 minuter har förflutit när Gubben och Gumman byter kanal
Pro homo/multikulti är ledstjärnan i denna tragiska kanal.

Hasse : Ett svar kunde inte Alfsson motstå, i övrigt har du helt rätt.
Bortser man från hans sexualitet vilket bör göras så är Jonas en fjant och måttligt kul, även om han träffar rätt ibland
Detta är ju en "Mediaartist" med massivt stöd
Jonas Gardell har gått på mediamyten om sin egen förträfflighet
Då är det illa, spelad ödmjukhet , nej tack.

Sedan en direkt vädjan till partiledningen : Släpp abortfrågan helt
Oavsett hur rätt eller fel ni har, så stöter ni bort kvinnor mer än det tillkommer damer, detta är minerad mark

Gubben o Gumman skriver som frilansande Sverigevänliga journalister med den egna sanningen som ledstjärna :=)(=:
Ingen koppling till Alfsson , SD eller Inte rasist men ... hur hatiska är vi egentligen på vår "redaktion" ,finnes
För övrigt har en vecka gått och Östrans personal har närmat sej a-kassan med 7 dagar, lycka till.

 
Ingen bild

Hulda mk1

24 november 2013 11:26

Sven Dacke...
Kloka ord i ditt inlägg 10:21. Vi måste alla anpassa vårt språk till den miljö vi befinner oss i för tillfället.
Sven DK...
Ett av de klokaste och mest tänkvärda inläggen här på länge! Mycket död och lidande hade världen undsluppit, OM...

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 november 2013 11:27

Lotta : Har du inte lärt dej att homosexualitet är den normala standaren på Sveriges befolkning, du får fan skärpa dej

 
Ingen bild

Tony

24 november 2013 11:30

Lotta: "Hur många av dom andra politikerna har inte gjort bort
sig i fylleskandaler osv."
På Petterssons blogg finns en utmärkt sammanställning över
vad andra riksdagsmän i dom andra partierna haft för brottsliga
gärningar för sig. I jämförelse med dem ,framstår SD s folk
som rena söndagsskolebarn! Denna sammanställning borde läggas
upp varje gång som det ändlösa tjafset om järnrören dras upp!

 
Ingen bild

Nemesisdivina

24 november 2013 11:32

Märkligt det här med Jonas Gardell och islam. Hans bror är Matthias Gardell...

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 november 2013 11:34

Se nu till att "Vi älskar Sverige på riktigt " kommer på valaffischer samt som klistermärken så varenda djävla krogtoalett har dessa på plats löpande

 
Ingen bild

Hulda mk1

24 november 2013 12:02

Nemesisdivina...
Jo, det är märkligt. Har i ett tidigare inlägg föreslagit att Jonas med hjälp från storebror Mattias anordnar Pride i Gazaremsan. Något som många säkert skulle stödja med en slant...

 
Ingen bild

Stefan K

24 november 2013 12:30

I artikeln skriver Jonas Gardell att islam inte alls är homofobiskt.
Nähä!?
http://petterssonsblogg.se/2013/11/23/jonas-gardell-islam-ej-homofobiskt/

Jonas och Mark kan ju börja med att föreläsa om homosexualitet i närmaste moské, så får han svaret.
Gardell är en kreativ och ibland rolig person, därom ska vi inte tvista. Däremot är han uppenbart okunnig i frågor han lägger sig i.
Sedan ska jag ärligt säga att homosexualitet inte är något jag lägger mig i. Vill killar pussa killar och tjejer älska med tjejer, får de göra det...men varför gör de ständigt spektakel av sin sexuella läggning? Räcker det inte att vara kär i någon av samma kön?

 
Ingen bild

SM811

24 november 2013 12:52

Inte ens Riksdagsledamöter kan lära sig namnen på Sverigedemokrater.
Kent Ekeroth blev kallad Kenneth i en debatt.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

24 november 2013 13:57

Hmm....Islam är tolerant mot homosexualitet? Men samtidigt är det en legitim orsak att få asyl?

Kan man förklara för mig som obildad är, hur det månne går ihop?

 
Ingen bild

Sladden

24 november 2013 14:02

@Lotta, har ingen betydelse vem som säger det, fel är det. Citattecken eller inte.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 november 2013 14:03

SM811 : Har Kent blivit kallad Kennneth av någon annan Sverigedemokrat ?

 
Ingen bild

Lotta

24 november 2013 14:47

@Sladden
Nu får du väl ge dig. Hur menar du annars att jag skulle tolka det du skrev?
@Lotta, blev lite fel." Du trodde helt enkelt att jag skrivit det som Expressen skrev, varför inte erkänna det? Att sedan Expressen har fel är en annan sak.

 
Ingen bild

Leonhard von Tensta

24 november 2013 14:54

Även vi som bor i sthlm (iallafall vi i förorterna) tycker också den festivalen är ett spektakel...

 
Tanja B

Tanja B

24 november 2013 15:36

Här ljuger ju SVT tittarna rätt upp i ansiktet om vad Åkesson sagt i sitt invigningstal i fredags: http://tanjabergkvist.wordpress.com/2013/11/24/har-ljuger-svt-tittarna-ratt-upp-i-ansiktet/

http://tanjabergkvist.wordpress.com

 
Ingen bild

Johan

24 november 2013 15:54

Någon bättre bekräftelse på att Jonas Gardell har rätt i sak kan man knappast få om man läser Thoralfs gennmäle med vidhängande kommentarer. QED. Och väldigt underhållande.

 
Ingen bild

Magentan

24 november 2013 15:56

Stefan K skrev:
"I artikeln skriver Jonas Gardell att islam inte alls är homofobiskt. ..."

Kan det vara Jonas Gardells bror (eller brushan som det heter på nysvenska) som har lurat i honom detta? Mattias Gardell, som innehar en professur i religionsvetenskap, måste ju vara en auktoritet inom området. Lite tråkigt bara att inte tillbedjarna av islam, t.ex den moderata riksdagsledamoten Waberi, och makthavarna i olika muslimska länder är lika införstådda med sin egen religion som professor Gardell är.

Enligt länken nedan har Föreningen Sveriges unga muslimer bjudit in en föreläsare till Sverige som anser att homosexualitet ska straffas med döden.

http://www.youtube.com/watch?v=xiee2bXeNGs

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 november 2013 16:04

Sverigedemokraterna är osäkra på "nolltolleransen" kablar Rapport ut av en välvald reporter.
Detta sker 38 sekunder efter att Paula Bieler fastslagit ett stort antal talare som ställt sej bakom denna självklarhet på landsdagarna.
Så fungerar lögn tv i ett nötskal, tänk på det Svenne Banan
Den uppmärksamme ser hur intervjuaren från SVT 68 försöker känna av Paula Bielers kapacitet i intervjun.
Dessa amöbor får problem så fort det är en SD dam
Man vet hur många röster en felaktig behandling av henne kan ge
Mycket underhållandet att se

Sparka Ewa Hamilton och hennes Boljeviker

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 november 2013 16:18

Johan : Din kommentar säger exakt ingenting ,mer klockrent mambo jambo snack skolen ej gå att finna inte ens på Karsudden
Du måste göra något åt ditt SD hat.
Går det för långt kan du bli galen och börja jaga bussar el dylikt

 
Ingen bild

Tony

24 november 2013 16:20

När tänker SD börja att jobba för att få med
Tanja Bergkvist i Partitoppen? Det är kvinnor
som hon som partiet är i behov av , inte bara
för att hon är kvinna, utan att hon är väldigt
intelligent och skärpt?

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 november 2013 17:12

Tony : Så tycker du hon är lite söt med fniss

 
Ingen bild

Sladden

24 november 2013 17:26

@Tony, du har rätt. Problemet är bara att hon är smart, intelligent och kvinna. Vet inte hur det tas emot i toppen av SD? Hon om någon skulle innebära ett jättekliv uppåt för SD. Hon läser lusen av feministnissarna på ett mycket trevligt och fyndigt sätt.

 
Ingen bild

Sladden

24 november 2013 17:27

@Lotta, tat' lugnt, ta ett Toy. Hetsa inte upp dig i onödan inte bra för hjärtat.

 
Ingen bild

Tony

24 november 2013 17:32

G&G. Jovisst, hon tål att titta på också!
__________________________________________

Efter att ha läst Expressens skriverier om SD, är
jag övertygad om att David Baas är så enormt korkad så
att han flyter utan att behöva ta ett enda simtag!

 
Ingen bild

Skånepåg

24 november 2013 17:54

@ Sladden

Beträffande Tanja så är det bl.a en mycket entusiastisk person, som jag träffade då hon var drygt tjugo år gammal vid ett "kafferep" hos några gemensamma bekanta. Mycket intressant att lyssna på och oerhört kunnig redan då. Men och nu kommer det stora men, hon har en förmåga att glömma bort andra närvarande som också vill yttra sig. Detta framgår också då man läser hennes blogg, där hennes inlägg kan vara hur långa som helst. Om hon skall ge sig in aktivt i politiken, är det något som hon verkligen måste tänka på.

 
Ingen bild

Bengt

24 november 2013 18:07

Erbjud Jonas Gardell jobbet som hovnarr i den framtida regeringen! -Det tycker jag skulle passa bra.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 november 2013 18:31

Tony : Fast du kan skönja Buus:s besvikelse när inget funkar ,och SD växer
(Fan här ljuger manipulerar och mobbar jag i en stor tidning och partihelvetet bara växer)

Nu är Buus även igång och spekulerar i den dagen Jimmie lämnar
"Då ni då blir det problem"
Buus kanske själv får problem med resultatsiffrorna och kanske inkasserar en åsnespark ut från Donkey- News.?

Givetvis tillfrågas Jesper Heilö- Konjak i "Spåkulefrågan"
Jesper som för övrigt säger/gör allt för pengar, håller med Buus

Länge leve rödvin, Stalin, och antidepressiva preparat

 
Ingen bild

gunnar

24 november 2013 18:34

jag ser att några sätter likhetstecken mellan Gardell och vad alla HS tycker och tänker!
och jag kan lova er att så är det inte,jag har frågat dom HS el BS som jag känner(7st) Och ingen av dom gillar att han pratar i deras namn,och ingen av dom skulle sätta sin fot på Pride heller då dom anser att dom inte behöver visa upp sin kärlek till allas beskådning!
dom anser att visst är det kul med en fest,men idag är den kidnappad av vänstern!

Och ingen av dom röstar på SD vad jag vet!

 
Ingen bild

Sladden

24 november 2013 18:38

@Skånepåg, det har jag förstått, men jag tror i alla fall att hon kan var en stor tillgång för SD. Hon är verbal som sagt, men alla kan lära sig att anpassa sig. Vi behöver kvinnor och här är en som skulle stå stark.

 
Ingen bild

Pepparholm

24 november 2013 18:39

#Skånepåg. Tanja må skriva hur långa inlägg som hon orkar med. Jag njuter av hennes synpunkter och man kan ju förlänga njutningen genom att läsa några stycken åt gången.

 
Ingen bild

Tony

24 november 2013 18:52

@ Skånepåg:

Jo men medge att hon hade varit en utmärkt
motvikt till den skenheliga Genusmaffia, som
finns i alla dom andra partierna, och i Riksdagen
är ju taltiden bestämd, så på den punkten ordnar
det sig nog.

 
Ingen bild

Arbetaren

24 november 2013 19:11

Har ni tittat in på Markku Ahonens hemsida på länge? (ihuvudetpaahonen.se) Killen verkar ha en total fixering på en känd kalmar-politiker? 4 av 5 blogginlägg handlar om nämnde politiker. Är detta ett svårt fall av svensk avundsjuka?

 
Svensson

Svensson

24 november 2013 19:33

Pride är ett jippo, som nog kan skada mer än göra nytta för dom homosexuella.För dom utmålas som lite konstiga i Pridefestivalen.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Magentan

24 november 2013 19:49

Skånepåg skrev om Tanja: "...hon har en förmåga att glömma bort andra närvarande som också vill yttra sig."

Som flitig läsare av hennes härliga blogg kan jag nog tänka mig detta. Men det ser jag i så fall som en alldeles utmärkt egenskap för en SD-politiker, inte minst i debatter. För att inte tala om varje gång det kommer en påträngande och bufflig journalist och sticker upp sin mikrofon framför ansiktet på en av alla våra snälla och vänliga SD-politiker och avfyrar sina sedvanliga idiotfrågor, som de sedan dåraktigt upprepar in absurdum utan att ha fattat att de fick svaret redan första gången de frågade.

När Tanja sätter igång med sitt svarande får antagligen buffeljournalisten inte en chans att upprepa sin fråga. På det viset kanske en SD-politiker får talat till punkt och framföra SITT EGNA kloka och angelägna budskap i direktsändning för en gång skull, istället för att snällt besvara de där meningslösa, insinuanta idiotfrågorna.

 
Ingen bild

Hulda mk1

24 november 2013 19:51

Apropå duktiga SD-kvinnor: Therese Borg...

 
Ingen bild

Göran

24 november 2013 20:11

Hulda mk 1,

Ja, och Hanna Wigh har skärpa fullt i klass med Gustav Kasselstrand.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 november 2013 20:32

Det är lite speciellt med SD kvinnor faktiskt, dom är inte som många andra mähän i andra partier.
I andra partier är pengar, makt, prata sej varm för multikulti etc det som gäller.
Förmodligen är det därför mediakommunisterna inte vet riktigt vilken fot dom skall stå på vid intervjuer.
Ty dom vet att dessa brudar snörper dom utan att blinka om dom får chansen.
SD kvinnor verkar bry sej om Sverige ? :=)(=: ?

SD kvinnor är kloka, vackra ,intelligenta och heligt förbannade
Samtidigt är dom förmodligen inte i närheten av tex Israeliska kvinnor som gör lumpen när det gäller att bita ifrån

 
Ingen bild

Magentan

24 november 2013 20:47

Ja, där är två givna kvinnliga kandidater till alla de nya riksdagsplatserna efter valet 2014. Om de vill själva förstås.

 
Ingen bild

Hulda mk1

24 november 2013 20:50

Göran... Hanna Wigh, självklart. Det finns många kompetenta SD-kvinnor, men fler behövs.

 
Ingen bild

´^´

24 november 2013 21:57


Angola visar vägen

http://avpixlat.info/newsdesk/angola-forbjuder-islam-och-river-moskeerna

 
Ingen bild

Ronny

25 november 2013 00:48

Tycker det är så genomskinligt, och samtidigt pinsamt tillrättalagt, att SVT2 visar dokumentären "Skinheads". Inte bara för att den röda tråden i dokumentären är mot nationalism och glorifiering av mångfald, den sändes som " i ett brev på posten" till SD.s landsdagar. Kunde vara en bra och intressant dokumentär, men hatet mot SD går inte att missa. Har inte 68 vänstern snart gjort sitt i media, och har dom ingen skam.

 
Ingen bild

Bengt

25 november 2013 02:13

@Ronny
Fler länder kommer att följa Ungerns exempel med att sparka ut samtliga chefer inom massmedia för att styra upp skiten så att massmedia tar över de styrandes roll.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

25 november 2013 08:06

Ser att Mellin räknar upp invandring till Sverige genom tiderna, tex Finnar som invandrade på 1500-talet. Någon kanske bör upplysa henne om att Finland var Sverige på 1500-talet?

 
Sven Dacke

Sven Dacke

25 november 2013 08:14

Fredrik Rainfelt ord ekar fortfarande

Sverigedemokratiska politiker får skylla sig själva om dom blir hotade.
Det är inte ordagrant, men andemeningen med vad han sa i talarstolen i Riksdagen.

Sverigedemokrater är tydligen tredje klassens medborgare, och 7 klöven pratar så fint om att SD delar upp människor .............

I Sexpressen finns nu en artikel om hot mot politiker, och antingen har dom fått order från Rainfelt eller följer hans tankar, för hur många SD politiker finns beskrivna i artikeln

Räkna själv får du se.

Och allt snack om värdegrund .........

Läs artikeln och fråga redaktionen eller Rainfelt och Ask

http://goo.gl/nPjINU

 
Ingen bild

Stefan A

25 november 2013 08:20

Hoppas små och stora chefer på arbetsförmedlingen tittar på vetenskapens värld kl. 20 TV 2 i kväll, där kan de som oroar sig för den påstådda jättelika arbetskraftsbristen få en glimt av framtiden,och nej 50 och 60-talet kommer inte tillbaka hur än mycket AF försöker slå i folk det.....

 
Ingen bild

Arvid

25 november 2013 08:33

Låt oss hissa sanningens och frihetens flagga
På flaggan står:

“Islam är en lögn,
Muhammed en brottsling,
Koranen ett gift”.

http://gatesofvienna.net/wp-content/uploads/2013/11/saudiflagwilders.gif
- - - - - - - - -
http://gatesofvienna.net/2013/11/lat-oss-hoja-sanningens-och-frihetens-flagga/

 
Ingen bild

Skånepå

25 november 2013 11:02

@ Sven Dacke

Jo instämmer i vad du skriver. De mest utsatta Sverigedemokraterna nämns inte med ett ord. Expressen kommer med den ena lågvattensartikeln efter den andra. Förstår inte att folk kan köpa skiten.

 
Ingen bild

Sven Dacke

25 november 2013 11:12

Skånepå, och i väntan på att SD tar det där med information på allvar och lanserar sin mediasatsning är det det enda folket får höra eller läsa.

Och så länge Jimmie är snäll och underdånig i alla intervjuer kommer "folket" bara betrakta oss som nazister, dom vet inget annat

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 november 2013 11:19

Sven Dacke...
Har också läst artikeln om hotade och hotade politiker. Som demokrat anser jag att detta är bedrövlig, vem det än drabbar.
Att det som av en "en händelse" inte fanns med någon utsatt Sverigedemokrat bland de små berättelserna, är väl "givetvis en ren slump". ELLER...

Allvarligt talat så får media skylla sig själva när de anklagas för dålig journalistik. De ska skildra verkligheten och berätta om den opartiskt för oss läsare. De ska INTE styra verkligheten. Endast en tidnings ledarsida ska vara politisk...

 
Ingen bild

Sven Svensson

25 november 2013 11:21

Det är förstås beklagligt att Gardell inte omnämner dig med korrekt efternamn men än beklagligare är väl att han är dåligt informerad om just SDs politik.
Du får gärna tycka att Prideparaden är ett spektakel men det som förvånar mig är att du nödvändigtvis har så mycket synpunkter på den då du är hemmahörande i Kalmar och följaktligen borde störas minimalt av den. Du säger dig också tro att andra, speciellt de som bor på landsbygden, delar din uppfattning. Vad vet du om det? Har du frågat dem? Varför skulle då de störas av den om de bor på landsbygden och inte i Stockholm där den äger rum. Det är en gåta för mig. Jag bor själv i Stockholm och jag kan också tycka att den är ett spektakel delvis men det är liksom det som är meningen. Det handlar om en parad som återkommer EN gång om året där folk manifesterar av många olika skäl, t ex såväl politiska som sociala. Det skulle vara önskvärt om fler lärde sig att respektera deltagarnas yttrandefrihet och rätt att delta i paraden i stället för att kategoriskt avfärda det som bara ett spektakel. Ingen tvingar dig att delta och ingen tvingar dig att se på.

 
Ingen bild

Farbror Sven

25 november 2013 11:29

Utanför ämnet: Undras vad det ska bli för hyresgäster på det nyrenoverade Solhöjden Berga Högsby kommun ? "Ensamkommande barn" ?

 
Ingen bild

Mahmoud A

25 november 2013 11:29

@Sven Svensson
"Det skulle vara önskvärt om fler lärde sig att respektera deltagarnas yttrandefrihet och rätt att delta i paraden i stället för att kategoriskt avfärda det som bara ett spektakel. Ingen tvingar dig att delta och ingen tvingar dig att se på."

Du menar som att demonstartivt stå och suga av varandra på en tvärgata till där "spektaklet" pågår när jag kommer gående med min fru och småbarn? Det är den "yttrandefriheten" du menar?

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 november 2013 11:32

Nu har Expressen utökat berättelserna om hotade politiker till 31. Så nu finns en enda mening om en hotad och utsatt SD-politiker. Troligen pga. en massiv protest...

Sven Svensson...
Pride påverkar hela medie-Sverige. I allt från ungdomsprogram till nyheter tjatas om detta jippo. Tom. i Allsång från Skansen ska vi tvingas se ett framträdande och så har det varit de senaste åren.
Den enda chansen att slippa detta är att inte läsa tidningar, lyssna på radio eller se på TV på en hel vecka. Ska det behöva vara så??

 
Ingen bild

Fredde

25 november 2013 11:54

Oj 22 vårdorganisationer agerar mot vårdlagen där illegala invandrade får gratis vård. Finna det hopp?!

 
Ingen bild

Skånepåg

25 november 2013 11:58

@ Hulda mk1

Vi har en god vän som är lesbisk. Hon är skitförbannad på Pride och anser detta jippo för ett ovärdigt skådespel och spektakel. Hon anser att vilken sexuell läggning man har tillhör den privata sfären och är f.ö annars som vilken normal människa (akademiker) som helst. Ett undantag finns, och det är att hon gärna klär sig lite åt det manliga hållet. Något som de som inte känner henne nog inte förstår bakgrunden till, utan tror att hon har en ”lite tuff” klädsmak.

 
Ingen bild

Maja Dacke

25 november 2013 13:02

Gubben och gumman,

"SD kvinnor är kloka, vackra ,intelligenta och heligt förbannade"

Det kan ni ta er i brasan på - och de som inte längre är unga och vackra har blivit dubbelt klokare och dubbelt förbannade, för att inte säga förbannat rasande. Men vi finns ute i landet lite varstans och håller inte tand för tunga när det passar sig. Man vill ju inte direkt chocka de alltför naiva vilket är kontraproduktivt s a s.

Och alla vi därute vill inte sola oss i rampljuset så det passar oss att 'jobba underifrån'. Det är också på detta sätt som basen blir stabil.

'Kusin' Sven, du minns väl hur det gick till:

FR gjorde ett besök hos Xpressblaskan strax innan han tog 'semester' i Fjärran Östern - och just därpå drog blaskemedarbetarna upp den där gamla 'videon om gossarna på stan' ... Visst minns du?

FR har många fingrar med ... minst fem på var hand.

 
Ingen bild

Kari

27 november 2013 10:50

Hmmm...ni är så upprörda over prideparaden och homosexualitet så man kan fundera på vad ni försöker undertrycka ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards