thoralf

Direktlänk till inlägg 23 november 2013

JIMMIE ÅKESSONS TAL LANDSDAGARNA 2013

Av Thoralf Alfsson - 23 november 2013 17:13

 
 
Ingen bild

Hacke

23 november 2013 17:33

Hörde det på TV2:s direktsändning och måste säga att det var ännu ett fenomenalt bra tal av Åkesson.
Fullt i klass med Almedalstalet eller kanske rentav ännu bättre.
Det måste varit en underbar stämning att få uppleva på plats.
Med sd:s gedigna och folknära program och Jimmie Åkesson som ledare kan det gå hur bra som helst framöver.
Det hjälper inte för 7-klöveretablissemanget hur mycket "draghjälp" man än får av sina kompisar hos fulmedia och deras samlade smutskastningskampanjer mot Sveriges nya folkrörelseparti.
Kan bara bocka och buga åt alla församlade vänner i Västerås för ett fantastiskt arbete och att vi på djupaste sympatinivå har återfått hoppet om landets framtid.

 
Ingen bild

UncleBob

23 november 2013 17:40

Åkesson är suverän!

 
Ingen bild

Gigolo

23 november 2013 17:51

Vi byter ut landsdagarna i Västerås till Glansdagarna i Västerås

 
Ingen bild

Arbetaren

23 november 2013 18:30

Jimmie Åkesson säger: "Det är bara med en sån usel regering som en så usel opposition kan bli så stor...regeringen är helt enkelt så dålig att man får den röd-gröna kartellen att se bra ut..."
Det är så bra sagt att man får ståpäls. Mycket bra, Jimmie.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

23 november 2013 19:11

Kanske det bästa politiska tal som någonsin hållits i Sverige. Tage Erlander och Olof Palme höll några bra tal på sin tid, men detta var lysande och det absolut bästa tal av en svensk politiker jag sett och hört och mycket bra att det direktsändes i svensk TV en lördag!

SVT:s politiska reporter verkade närmast chockad när hon intervjuades efteråt och försökte komma på allehanda saker som inte var bra.

När Jimmie Åkesson sedan intervjuades var han helt överlägsen och många frågor handlade som vanligt om vad någon sagt eller gjort för tolv eller fyra år sedan. Det är ju bara löjligt att ställa såna frågor hela tiden, fråga istället om partiets politik, men då “riskerar” Sverigedemokraterna att få fler röster så det undviker gammelmedierna.

Måste också säga att Johnny Skalin var fantastiskt bra både i anförande, repliker och i intervjun med SVT! Vilken enorm skillnad mot tiden efter riksdagsinträdet!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Göran

23 november 2013 19:12

Jag blir inte förvånad över mina egna tankar, efter att ha förundrats över den uppmärksamhet som Jimmies katt rönte på ett bokomslag där den observante iaktagaren kunde se att denna katt var inklippt. Tämligen betydelselöst, kan man tycka. Hur stor är då huvudpersonen, författaren till boken, enär en bortgången katt röner så stort intresse ? Vågar jag påstå att Jimmie själv betraktas som lika som som Jesus och Elvis.

 
Ingen bild

Göran

23 november 2013 19:19

....lika stor som Jesus och Elvis, ska det vara.

 
Ingen bild

Kalleman

23 november 2013 19:26

Suveränt bra tal, hoppas bara att många Svenskar få ta del av detta, det borgar för höga siffror i de kommande valen. Tack Jimmie!

 
Ingen bild

Annelie

23 november 2013 19:38

Bra tal.

 
Ingen bild

Nicklas

23 november 2013 20:16

Jimmie har hållit några suveräna tal under de senaste åren och detta var helt klart strålande. Det märks att han är en oerhört skicklig talare och han har enligt min mening utvecklats mycket under de senaste åren. Fortsätter han att utvecklas så lär han gå till historien om några år. :)

 
Ingen bild

Lärare

23 november 2013 22:02

Man bara njuter av Jimmies helt suveräna tal! Måste skickas till alla som ev har missat det.

Blev även helt tagen av Johnny Skalins tal och alla repliker som han klarade galant. Rätt man på rätt plats!
Bra Johnny!

 
Lassekolja

Lassekolja

23 november 2013 23:21

Bara att instämma med övriga här! Enl. mig Jimmies allra bästa tal hittills! Jag gillar att han börjar bli lite kaxig och visar självsäkerhet, vilket jag tror provocerar ut Stefan Löfvén på banan. Den duellen vill jag absolut inte missa!

@Göran, jag diggar både Jesus och Elvis, har följt Elvis från början (1956), han är definitivt "The King" men obetänksamt att blanda in Jesus och Elvis här, framför allt Jesus! Glöm inte vilka känslor det väckte när John Lennon hävdade att "Beatles är större än Jesus"! Ingen succé direkt!

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=112

 
Ingen bild

Lars

23 november 2013 23:39

Så uppträder en man, som är mogen att leda det svenska folket in i framtiden.

Trots David Baas, Lena Melin, Jan Helin, Niklas Orrenius, Anders Lindberg, Oisin Cantwell och den lokala Markou Ahonen patetiska försök att misskreditera partiet är vi på god väg mot de magiska 20 procenten.

Kämpa Thoralf!

 
Ingen bild

Ludvig

24 november 2013 11:23

Jimmie är en mycket skicklig talare. Men varför gå så hårt mot Löfven? Det borde vara Reinfeldt som skulle ha största smockan.

 
Ingen bild

Thoralf

24 november 2013 12:17

Ludvig

De rödgröna har nästan egen majoritet. Det riskerar vår möjlighet till att nå en vågmästarställning i riksdagen

 
Ingen bild

Jenny K

24 november 2013 18:56

Jimmies tal var som vanligt bra, kanske det bästa. En stor eloge till Johnny Skalin. Precis som lärare här ovan säger: rätt man på rätt plats.
Måste säga att det mesta jag sett gått bättre än förväntat! Väldigt proffsigt, smidigt och snabbt.
De som tittat på SD´s landsdagar måste undra var alla rasister finns :-)!
Trevligare och mer kloka människor än dessa politiker är svårt att hitta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards