thoralf

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

ÅRETS BÄSTA FILM!

Av Thoralf Alfsson - 22 november 2013 11:51

 
 
Ingen bild

Hacke

22 november 2013 12:10

Ja den var fulländad. All eloge till de som ligger bakom denna film och hoppas att den når ordentlig spridning till svenska folket under det viktiga år vi har framför oss.

 
Ingen bild

Sladden

22 november 2013 12:37

Ni kunde ha valt någon som inte läser rakt upp och ner. Rösten låter som ett projekt på högstadiet.

 
Ingen bild

Hörselskadad

22 november 2013 12:46

Tänk om det också varit text till för oss hörselskadade och döva !
Hoppas man fixat teckenspråkstolkar till landsdagarna !

 
Ingen bild

Magentan

22 november 2013 12:59

Ja, filmen är mycket bra, och Sladdens onödiga anmärkning på speakerrösten kan ni bortse från.

MEN lägg in en textremsa snarast möjligt! Dels för alla hörselskadade, men också för att de flesta äldre absolut inte kan uppfatta vad som sägs eftersom orden drunknar i den alltför höga volymen på bakgrundsmusiken.

 
Ingen bild

Magentan

22 november 2013 13:11

HELLRE EN TOM STOL, ÄN EN STOL MED EN SVERIGE-UTPLÅNARE FRÅN 7-KLÖVERN!
I morse vaknade jag ett ögonblick från min sovmorgon och hörde en radio som stod på. En kvinnlig röst pratade om SD. Efter några sekunder hade jag situationen helt klar för mig. Som vanligt tillhörde radiorösten en reporter som gjorde sitt bästa för att förtala SD.

De två viktigaste syftena med skitprats-kampanjerna i medierna om SD tycks, åtminstone denna vecka, vara följande:

1) Att få bort en av SD:s säkraste och mest orädda debattörer (på både svenska och engelska), nämligen Kent Ekeroth.

2) Att försöka övertyga väljarna om att "det är meningslöst att ge SD en röst i valet då SD inte kommer att hitta tillräckligt med folk till att fylla alla sina stolar i kommunerna".

Angående syfte 1 hoppas jag verkligen att mediefolket inte lyckas få bort Ekeroth, trots att de i sina desperata ansträngningar att demonisera honom och SD återigen gör ett nytt försök att dra fram den gamla misslyckade s.k "järnrörsskandalen".

Angående syfte 2 gör medierna och hela övriga etablissemanget visserligen sitt absolut bästa för att med falska förtalskampanjer hetsa den aggressiva och mindre vetande delen av vår befolkning till att begå mycket otäcka attacker på SD:s folkligt valda representanter. Trots detta högst odemokratiska och farliga mediabeteende finns det emellertid fortfarande modiga och uppoffrande SD-människor som vågar stå upp för demokratin och för SD.

Skulle det emellertid mot förmodan visa sig att dessa tappra och rakryggade SD-are inte räcker till att fylla alla stolar i kommunerna, så är det självklart väldigt mycket bättre med en tom stol än en stol som upptas av en Sverige-utplånare från 7-klövern!

 
Lennart Johansson

Lennart Johansson

22 november 2013 13:25

Filmen var helt kanon och dessutom tankvärd.

Rösten var också bra!

Med en textremsa skulle ändå fler kunna uppskatta filmen och dess budskap!

http://Lennart J

 
Ingen bild

lennart l

22 november 2013 13:34

En mycket bra film. Det är bra att svenskarna påminns om den hatkampanj som tidningar och sjuklövern bedrev mot SD inför valet 2010. Till det härliga bilder på ett vackert och fridfullt Sverige som det var före massinvandringen.
Sen kan jag tycka att stålrören som skymtar förbi efter 3:44 är ett olycksfall i arbetet :=)

 
Ingen bild

Hulda mk1

22 november 2013 13:36

Kan det göras bättre? Nej. Endast avsaknaden av en textremsa kan man anmärka på.
Den kvinnliga speakern påminner oss också om att främst kvinnor råkar illa ut i det nya Sverige. Gruppvåldtäkter och hedersvåld är den nya tidens kvinnoförtryck.
Dessvärre tiger de som borde reagera: Sveriges annars så talträngda och media-k*ta feminister.
Säkert kommer ännu flera besvikna kvinnor att söka sig till SD under nästa år. Endast SD kämpar för dem!

 
Lassekolja

Lassekolja

22 november 2013 13:38

Bara att instämma med de flesta föreg.!
Vår äldsta medlem i vår kommun, en tuff änka, ringde upp mig i pausen efter kl.13, och berömde inledningsfilmen. Hon sa att den berörde henne "långt in i hjärteroten", och det är bara att instämma! Bra jobbat SD!!! Övrigt att önska kunde väl väl möjligen vara teckentolkning o.s.v
Ekeroth utgör ett mycket bra komplement till de övriga, ibland överdrivet ödmjuka, SD-Riksdagsledamöterna, men det är min uppfattning, inget mer!
KÄMPA PÅ alla SD-hjältar & hjältinnor(om uttrycket tillåts i "Genus-absurdistan")!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Hulda mk1

22 november 2013 13:55

Filmen duger utmärkt till valkampanjerna nästa år. Den Svensk som inte reagerar och röstar på SD efter att ha sett den, är tyvärr förlorad och utan räddning...

Centern tar sig nu ton mot byråkraterna inom EU. Bla. vill Centern att vi ska få jaga och minska vargstammen för lansbygdens bästa.
Tror det när jag ser det. Definitivt inte innan...

 
Ingen bild

Ronny

22 november 2013 15:18

Just nu sitter jag och tittar på Landsdagarna i Västerås. Måste också bekänna att en liten tår av stolthet och glädje föll ner för kinden, då jag tittade på SD:s kortfilm. Blev så glatt berörd att jag postade mina brev om deltagande i min kommun för SD. Va fasen har JAG att vara rädd för , när andra kämpar. Vill inte längre sitta och vara åskådare.............

 
Fredde

Fredde

22 november 2013 15:26

Kul att höra Ronny!! Stort lycka till!

http://DDR

 
Ingen bild

sarak

22 november 2013 15:54

Mikrofonen för talare i Västerås är dåligt inställd

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

22 november 2013 16:48

Mycket bra film som redan är spridd vidare via hemsida och Facebook, där det verkar vara väldigt många som delar den med sina vänner!
Bra jobbat alla andra som också sprider vidare!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Tony

22 november 2013 16:58

TillSvensk Media som jobbar för att försöka att få bort
Kent Ekeroth vill jag bara säga, Lägga av, hans vara eller
icke vara inom partiet är en sak för SD och ingen annan

 
Ingen bild

Wimarg

22 november 2013 17:01

Fantastisk bra film.
Lyssnade på Carina Herrstedt förut idag. Hon är så himla bra så jag blir nästan rörd och vilka applåder hon fick :-)

 
Ingen bild

västerbotten

22 november 2013 17:09

Mycket bra! Filmen ingjuter hopp och glädje (vars motsatser man tyvärr får dagliga doser av i gammelmedia). Den här filmen var en perfekt start på helgen!

 
Ingen bild

Kurtan

22 november 2013 17:36

Tack alla sverigevänner!
Trots att jag är 57 år samt tvåbarnsfar och sett en betydande del av vår värld så fick jag en tår i ögat av detta klipp...

Med medmänniskor som de som stödjer SD kan vi inte misslyckas för vi älskar vårt Sverige och är berädda att försvara vårt fosterland trots att vi står inför stora hot som kommer att kräva resoluta åtgärder...
MVH


 
Ingen bild

Rune

22 november 2013 17:51

Bra film! Lite väl skramlig musik bara.

 
Lassekolja

Lassekolja

22 november 2013 18:22

Filmen är tillräckligt bra för att inleda VARJE "Landsdag"! Imorgon är det lördag, vilket kanske innebär något större genomslag än idag fredag! Detsamma gäller söndag!
(Kommer nu att maila våra två ombud i Västerås om detta. Förhoppningsvis är det redan beslutat!?!)

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=112

 
Ingen bild

Micke

22 november 2013 18:29

detta värmde hjärtat,bra jobbat!

 
Ingen bild

Ronny

22 november 2013 18:38

Ang. landsdagarna på film, så undrar jag om det går att se HELA dagens inspelning? Hittar bara intervjuer under eftermiddagen. Vore bara intressant att kolla in talen så här i efterhand.

 
Ingen bild

Scugnizzo

22 november 2013 18:39

Som en sovjetisk propagandafilm.

 
Ingen bild

Stundtahl

22 november 2013 19:35

”Årets bästa film” ... en utmärkt bra produktion som räcker väl !!

Lite utanför ämnet, men det kan inte undfaras lyssnaren till JÅ i morgonens (221113) P1-intervju.
-En mer dräpande svarskommentar i slutet av frågesamtalet hör oftast inte till vardagen...homage till Sveriges bästa partiledare!

 
Ingen bild

Sladden

22 november 2013 19:36

@Magentan"Ja, filmen är mycket bra, och Sladdens onödiga anmärkning på speakerrösten kan ni bortse från."

Vill ni att SD :s filmer skall vara med högstadiekvalité så varsågod. Om det skall vara seriöst så se till och skaffa proffs annars låter det bara larvigt som det här.

 
Ingen bild

Kålrot

22 november 2013 20:05

Kommer SD nu att spola bort en hel del unga röster 2014 genom att alienera sig från ungdomsförbundet?

 
Ingen bild

Skånepåg

22 november 2013 20:11

@ Sladden

Skaffa dig en PC eller Laptop med bättre ljudkvalitet! Rösten låter alldelse utomförträfflig i mina båda datorer.

 
Ingen bild

Martin

22 november 2013 20:12

Jag tycker det finns en poäng i att filmen är aningen "amatörmässig". Med det menar jag att hela filmens budskap ju är att SD är en folkrörelse där gräsrötter kämpar hårt för Sveriges framtida väl och ve, utan "minglande PR-konsulter" som hon säger vid 1:23. Om man då gör en film för flera miljoner så motsäger det budskapet i filmen.

Järnrören som skymtar förbi tycker jag också är riktigt bra gjort, att SD är ett parti som inte försöker hymla med att det finns visst smolk i bägaren och att man kan kosta på sig att vara lite självironisk och skämtsam om händelsen, klockrent!

 
Ingen bild

Observer

22 november 2013 20:13

Avlyssnar på afterwork.hemkommen därifrån, från grannbordet ett antal personer vilka dels röstat s,dels m.Diskussionen är intensiv. Nu ska man rösta SD 2014. Sjuklöverns representanter gäspar naturligtvis,man är ju ute och möter väljarna som inte minst (m) påstår sig göra.Vem/vilka tror längre på detta?

 
Ingen bild

Lotta

22 november 2013 23:01

Efter att lyssnat på dagens rapporter om landsdagarna i radio och TV måste jag säga: skrota nolltoleransen. Det är annars ett ämne som pk-media och övriga kommer tjata om och leta efter "nya skandaler" tills valet. Varför låta den långt ifrån objektiva, opolitiska massmedia sätta agendan? Sedan vet jag inte hur många gånger jag skrivit: Intern kritik tar man internt inte via intervjumikrofoner i Svt. Hur svårt skall det vara att fatta det? Vad vill dessa personer åstadkomma?

 
Ingen bild

UncleBob

22 november 2013 23:17

Här är ett bidrag för att avslöja slaskpressens sätt att förvanska nyheterna. Många är nog de som köpte Expressens version med hull och hår. Mytbildningen om Kent Ekeroths agerande är rentav lögnaktig när man ser kritiskt på händelsen. Trots att han varken sagt eller gjort något olagligt har fulmedia anklagat honom för det. De har verkligen utnyttjat sitt mediala maktmonopol på ett oetiskt sätt. Där borde SD vara tydligare när rena lögner sprids för att manipulera väljarnas åsikter.

Jag hoppas nu att SD Television gör en egen tydligare version av sekvensen med den påstådda "knuffen": http://youtu.be/0SNdfVyhHW8

 
Ingen bild

Lotta

22 november 2013 23:46

UncleBob

Hjälper till med en länk till en blogg som visar den "fina Barzoos" rätta sida:

http://www.ardavan.se/blogg/?p=1220

 
Ingen bild

det fria ordet

23 november 2013 09:52

Märker att thoralf censurerar meningmotståndare friskt denna lördagsmorgon ;)

 
Ingen bild

Thoralf A

23 november 2013 10:34

Personer som ständigt byter alias och även skriver kommentarer som går utanför de gränser som jag anser skall hållas kommer jag radera.

 
Ingen bild

Jag

23 november 2013 11:13

@thoralf

Ja det är väl bara den allsmäktige thortalf som får sprida hat, misskreditera folk, komma med kvasiteorier, kalla folk för namn etc.
Men låt gå, det bevisar bara än en gång min tes.

 
Ingen bild

Jag

23 november 2013 11:15

...jag glömde ju alla Sds anhängare också som tydligen får sprida vad som helst i kommentarsfälten, fram tills att just sådana som Melin uppmärksammar det, då är det avbön och ett tidiagre liv som gäller...a la Åkesson.

 
Ingen bild

Skånepåg

23 november 2013 17:01

@ Lotta

Du är inte ensam om åsikter om 0-toleransen. Då jag läste eller hörde om det första gången, sade jag till min hustru vad jag trodde att det skulle innebära. Vi var rörande eniga och fick tyvärr helt rätt i vårt antagande.

 
Ingen bild

Peter

23 november 2013 17:59

Vilken kanonfilm! Snyggt filmat och klippt, bra speakerröst. Man blir riktigt rörd. Framtidens riktiga folkrörelse.

 
Ingen bild

Arbetaren

23 november 2013 18:58

@Jag

Sagt ur hjärtat: Du som en finne röven...du kan vara irriterande, men ändå tämligen harmlös och egentligen inte mycket att bry sig om...

 
Ingen bild

Arbetaren

23 november 2013 19:03

@Jag

Sagt ur hjärtat: Du är som en finne i röven...du kan vara irriterande, men är ändå tämligen harmlös och egentligen inte mycket att bry sig om...

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

23 november 2013 19:33

Riktigt bra film!

http://detopaverkadesinnet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards