thoralf

Direktlänk till inlägg 9 november 2013

VÅLDSHYCKLERIET FRÅN VÄNSTERN

Av Thoralf Alfsson - 9 november 2013 19:43

 


Vänsterpartiet vill uppenbarligen endast stoppa våldet från nazister om man skall tro deras banderoller. Jag avskyr allt våld oavsett vem som utför det. Jag skulle vilja påstå med min egen erfarenhet att det finns speciellt två grupper som är väldigt våldsbenägna, nämligen invandrare och vänsteranhängare. Jag har själv sett det i Malmö vid demonstrationer så jag vet vad jag pratar om.


 


Eftersom dagens demonstration var  för att kristallnatten inte skall glömmas bort tänker jag på hur judarna behandlas i t.ex Malmö idag och om man skall döma efter allt som skrivs på nätet så är det invandrargrupper som står för en majoritet av de rasistiska brotten i Malmö. Att det i huvudsak är muslimer som begår dessa hatbrott är heller ingen vågad gissning. Men detta nämndes inte med ett enda ord på Larmtorget från vänsterpartiets talare.


Det kallar jag för rent hyckleri!

 

Vi vet ju hur vänstermajoriteten i Malmö med socialdemokraterna i spetsen hanterat detta faktum. Till och med Obama skickade ett sändebud till Malmö för att informera sig om situationen för judarna i Malmö.


Så sent som i tisdags fick vi ett prov på vad vänstergrupper kan åstadkomma när Sverigedemokraterna försökte ordna en boksignering på Södermalm. Polisen klarade inte av att hålla säkerheten på en godtagbar nivå på grund av alla vänsterhycklare på Södermalm, vilket innebar att Sverigedemokraterna fick packa ihop sina saker och lämna platsen. Sorgligt.



Likaväl marscherar dessa vänsterhycklare på Kalmars gator och skanderar ”inga rasister på våra gator” när deras egna sympatisörer och invandrare uppträder rasistiskt och som antidemokrater. Inser de inte själva hur falskt det rimmar.


I täten på tåget gick vänsterpartiets David Jonsson näst intill maskerad. Jag förstår att han inte ville synas på bild efter att han orsakat stora rubriker med sitt twittrande vilket jag skrivit om vid två tillfällen på bloggen. Senast i detta blogginlägg.


Det som förvånar mig är att folkpartits oppositionsrådet Inger Hilmansson tillsammans med folkpartiets kommande toppnamn på riksdagslistan Björn Brändevall deltar i vänsterpartiets arrangemang. Men i Kalmar står ju Vänsterpartiet och Folkpartiet nära varandra genom kärleken   


 


Om någon annan organisation anordande den här typen av manifestation skulle jag gärna delta själv men när hycklarna inom vänsterpartiet är arrangör blir det helt uteslutet.


Min närvaro lockade dock Östrans journalist och fotograf att komma fram. Jag kunde verkligen se hur det ”gillar mig” i deras uppsyn och i deras ögon. Jag gissar att det blir något negativt i Östran på grund av min närvaro. Men som jag sa till dem har jag inte mycket att säga om vänsterpartiets demonstration annat än att jag anser att vänsterpartiet skall städa rent framför sin egen dörr när det gäller våld. Det borde vara betydligt lättare att göra det innan man försöker få andra grupper att sluta  med våldshandlingar.

Inom Sverigedemokraterna ägnar vi oss inte åt att förhindra andra partier eller organisationer att hålla demonstrationer, torgmöten eller manifestationer. Nu tror jag dock inte att Östrans journalist kommer citera detta i sin artikel utan de hittar säkert sin egen "vinkel" till min närvaro. Inte minst på grund av att jag hade min kamera med mig och dokumenterade  hyckleriet från Vänsterpartiet.


Jag har inte glömt hur Östrans chefredaktör Gunilla Persson uttryckte sig i tisdagens tidning! Bedrövligt agerande från en person som borde kunna tänka lite längre än näsan räcker.


Linda Fleetwood gillade inte att bli fotograferad om man skall tro vad hon skrivit på sin blogg. Lite märkligt då hon är landstingsråd och en i allra högsta grad officiell person.


UPPDATERING!


Ett i allra högsta grad relevant videoklipp med anledning av kristallnatten och mitt blogginlägg angående Malmö och judarnas situation.


 
 
Ingen bild

AntiKomunist

9 november 2013 20:29

Hej Thoralf!

Är alla invandrar våldsbänegna? Det finns väll människor från olika länder bland invandrare i Sverige t o m några av dem är med i SD.

 
Ingen bild

Kurtan

9 november 2013 20:29


Det ironiska är att dessa "vänstermuppar" demonstrerar i realiteten mot sig själva och sitt egna anti-demokratiska agerande!

Det är utom allt tvivel helt klart, för alla utom dem själva, att det är dessa vänstermupp organisationer som agerar som fascister och "Hitler Jugend" med sitt störande av möten, misshandel samt skadegörelse...

Men sorgligt nog har de fallit offer för sin egen indoktrinering och hjärntvätt så att de är totalt oförmögna att inse detta...
MVH


 
Ingen bild

Thoralf A

9 november 2013 21:13

Antikomunist

Jag skriver utifrån mina erfarenheter som Sverigedemokrat och de saker som jag upplevt. Det styrks dessutom av den information jag fått från säkerhetsansvariga inom t.ex riksdagen.

 
Ingen bild

Robert Axelsson

9 november 2013 21:21

Först & främst vilja rikta ett stort tack till dig Thoralf för att du orkar vara fyrtornets sökarljus på absurditeter och frånvaro av sunt förnuft!

Efter att ha läst ditt inlägg här så kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att kommentera på Linda Fleetwoods blogg. Det får vara slut på denna idioti som snart genomsyrar hela den svenska samhällskroppen! Undrar dock hur länge det tar innan mitt inlägg raderas då människor med sympatier hos vänster/kommunism tycks vara allergiska mot all sorts kritik:

Linda "rebell"...sopa rent framför egen dörr innan du ens försöker insinuera något på andra, tänker då kanske på denna del av ditt inlägg: "Jag kunde då inte låta bli att passa på att ge en känga till Thoralf som fotat oss alla demonstranter och talare." . Vad vill du ha sagt med dessa rader? Att Thoralf är rasist, att han är nazist, att han förespråkar våld enbart för att han valt att dokumentera vänsterns hyckleri med sin kamera !? Ditt blogginlägg ter sig minst sagt väldigt märkligt....som sagt så bör du sopa rent framför egen dörr, så som att exempelvis ta avstånd från revolutionära frontens våldsanvändning & antidemokrati, innan du överhuvudtaget & huvudlöst börjar kasta sten i glashus! Din egen & V:s retorik klingar synnerligen falskt...

Hälsningar /Robert Axelsson


Som sagt, beundrar att du Thoralf orkar trots alla påhopp & förljugenhet...kram från mig & ha en fortsatt riktig trevlig helg!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

9 november 2013 21:49

Det är ju bara förvirrade snorungar på bilden, anmäl dom för hets mot folkgrupp, Kalmarborna vill inte ha en massa nazisymboler på sina gator.
Det spelar ingen roll var symbolerna är ritade på , eller vem som bär dom.
WWW.polisen.se, anmälan kan göras anonymt
Göra reklam för nazizmen 60 år efter dess död, tyder på låg iq
Dessutom olagligt
Förövrigt kan dom ju ta jobb i exportindustrin ,och börja betala skatt, innan gatorna proklameras som deras .

För övrigt lagas det mat ? för glatta livet på Wasagatan 22 i Nybro och brandkåren åker fram och tillbaka på, automatlarm brand.
Sallads-Tarzan kanske kan rycka in med lite instruktioner nu när han är hemma efter partistyrelsemöte

Gubben o Gumman skriver som Sverigevänliga journalister utan koppling till Alfsson SD ,eller Inte rasist men.... 1,2 miljoner Tyska kvinnor våldtogs av ryska armen 1945
(Sympatisörer till dom kan ses på bilden ovan) usch

 
Ingen bild

Lars

9 november 2013 22:16

Av Kalmars dryga 60 000 invånare bemödade sig drygt 20 stycken av dessa att förlöjliga sig själva inför allmänheten. Detta var inte vackert, och tack Thoralf att du dokumenterade dessa vilsna själar. Rent spontant känns det som att Vänsterpartiet (Läs kommunisterna) aldrig haft något betydande stöd i Kalmar, och det hoppas jag att det så förbli.

Kämpa Thoralf!

 
Ingen bild

Abdullah Rahat al Salem

9 november 2013 22:47

Jag börjar bli trött på dina anklagelser om min religion här på bloggen.muslimer kommer inte att acceptera det hur långt tid som helst. Du tror att i demokratins namn att du kan anklaga en hel religion då har du fel.du har gått för långt.jag har läst nu i några dagar din blogg jag ser tydligt hur mkt du hatar oss.du är en modern rasist som anpassar din ord lite, men det är inte svårt att förstå vad du har för åsikter.

 
Ingen bild

hulda mk1

9 november 2013 22:50

Det år inte bara Kristallnattens fasor vi kan minnas idag. Sovjetdiktaturens fall startade idag för 24 år sedan! De förtryckta människorna bakom Järnridån kunde då ta sina första stapplande steg till frihet och demokrati.
Tyvärr är bla. de naiva barnrumpor som syna på bilden ovan okunniga om det förtryck som fanns bakom Järnridån. Det räcker med orden KGB, GRU och STASI.

Att Malmös Judar lider även idag, men inte som då av Nazister, utan av Muslimska våldsmän är något som inte går in i deras små hjärnor.

Föraktet mot SD driver dem, demokrati och människors fria vilja är ett problem
för dem.
Historie och samhällskunskapsundervisningen i den Svenska skolan är skamligt dålig och har skapat dessa individer.
På min tid lärde vi oss om både Kommunismen och Nazismens mörka sidor och lockande förrädiska lögner som lockar de okunniga. Tyvärr verkar dagens lärarkår tillhöra de okunniga och naivt förhäxade av deras locktoner...

 
Ingen bild

Stefan A

9 november 2013 22:58

Ja just det Gubben och Gumman, röda arméns hämnd på Tyskarna och inte minst Tyska kvinnor, undrar om det står någonting om det i nuvarande historieläroböcker, om man öht. läser historia i skolan numera, snorungarna i olika vänsterpartier verkar iaf. ovetande.

 
Ingen bild

Skånepåg

9 november 2013 23:18


Kommentaren från Abdullah Rahat al Salem är så pass allvarlig, att detta utan tvekan är ett hot som måste tas på största allvar. Jag hoppas Thoralf snarast uppmärksammar berörda myndigheter om innehållet i kommentaren.

 
Stefan K

Stefan K

9 november 2013 23:38

Visst är det märkligt Thoralf, att vänstern kommer undan med sitt våld och odemokratiska metoder. Den borgerliga regeringen kan väl knappast ha sympatier för dessa märkliga individer, men kanske att de ändå går regeringens osynliga agenda till mötes.
kanske inte blir lika kul när regeringspartierna drabbas?

I Göteborg gick Vänsterpartiet sida vid sida med Revolutionära Fronten, vars verksamhet ni kan läsa om här
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=5609578
och varför ett riksdagsparti tillåts demonstrera i samma tåg som dessa ligister kan nog förundra många. Att media inte vill granska dessa filurer mer är en gåta, men att Folkpartiet går sida vid sida med ett parti som går sida vid sida med dessa kriminella element borde få Jan Björklund att fundera.

En fråga.
Har Gunilla Persson en lång näsa?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Stefan K

9 november 2013 23:40

@Abdullah Rahat al Salem

Vad är demokrati för dig?

 
Ingen bild

Thoralf A

9 november 2013 23:41

Abdullah Rahat al Salem

Så din religion får inte kritiseras?

Då tycker jag du skall flytta till SaudiArabien eller något liknande.

 
Ingen bild

Äkta svensk

9 november 2013 23:47

@Abdullah Rahat al Salem
Du har all rätt på din sida, polisanmäl islamofoben!

 
Ingen bild

Jonas Nordh

10 november 2013 00:08

Polisanmäl mig också!

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 00:17

@jonas nordh
Blir svårt om du inte förtalar en folkgrupp... Men när du gör det i skrift eller på video så visst :)

 
Ingen bild

Göran

10 november 2013 00:32

@Äkta svensk,

Att berätta fakta om en religionsliknande företeelse kan väl inte vara förtal ens i Sverige.

 
Lassekolja

Lassekolja

10 november 2013 00:34

Häromdagen hade GP en debattartikel till 75-årsminnet av Kristallnatten, iofs lovvärt, underskriven av hela 22 personer bestående av hela PK-spektrat, allt från hela 7:an(faktiskt utan M) till helt oläsbara namn och slutligen ingen mindre än Alex Bengtsson. Märkligt nog ingen muslim (eller imam)!
Häromdagen skrev jag en kommentar, som GP plockade bort. Jag försökte återskapa den. Därefter har en tillkommit av "Hemmamannen", också den med relevant innehåll.
Här följer de båda kommentarerna, som faktiskt fortfarande står kvar på GP´s Debattsida:
Lars-Christer Erland 9 nov 2013 17:07
(Jag kan ta fel men om jag minns rätt skrev jag en kommentar till just detta debattinlägget!?!)
Nazism skall ALDRIG ges en chans att växa igen men med tanke på hur Judarnas i Malmö tillvaro har utvecklats förvånar det mig att artikelförfattarna verkar så positiva till islam.
I en demokrati måste man kunna skilja mellan kritik mot invandringspolitiken och kritik mot invandrarna/enskilda invandrare.
Att jämföra invandringskritiker i de nordiska länderna med nazism är inte riktigt seriöst!!!

Hemmamannen 9 nov 2013 23:38
Vi som undertecknar detta kan ha olika åsikter i en mängd samhällsfrågor". Jovars, ni var många, och långa haranger om hur muslimer misskrediteras i både samhälle och debatt. Ändå fanns det ingen imam eller liknande som undertecknade debattartikeln. Glömde ni fråga, ville dom inte eller var det något annat som gjorde att någon från fredens och kärlekens religion inte ville underteckna er petition????






































































http://www.youtube.com/watch?v=UEMR3A4WLC8

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 00:35

Att säga att alla invandrare är våldsbenägna är lite hetsigt va?

 
Ingen bild

Göran

10 november 2013 01:02

@Äkta svensk,

Motsatsen är väl lite svårt att utvisa. MENA-folket tycks ha våldet som rättesnöre. Det finns hur många exempel som helst på detta.

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 01:20

Men är ALLA människor är våldsbenägna inte bara mena. Erkänn du är lite sugen på att slå mig nu...

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 01:24

Det måste göra ont så ända in i norden (hehe) att se u- 17 landslaget ta vm-brons och att berisha blev skyttekung :)
Ja det var ju ingen blåögd kristen

 
Ingen bild

ndrande

10 november 2013 01:46

Vilken infantil kommentar du kan inte ha läst denna bloggen ngn längre tid. Jag tror att alla på bloggen blev lika glada som när Zlatan gör mål i landslaget.

 
Ingen bild

Göran

10 november 2013 01:59

@Äkta svensk,

Nej, jag är inte sugen på att slå Dig, skratta åt Dig lite kanske.

Det var ju roligt för grabbarna i u-17 landslaget att det gick hyggligt i VM. Jaså, en som heter Berisha blev skyttekung. Ja, någon brukar ju bli det även om det inte imponerar speciellt mycket på mej. Är lite ytligt bekant med en annan bronsmedaljör, Claes Ingesson. (Vi jagade vildsvin tillsammans en dag för några år sedan.)

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 02:02

Jovisst läser jag denna blogg men eftersom jag inte är en trångsynt rasist så finner jag det sorgligt att så många tror på herr alfssons barnsliga lögner

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 02:14

Claes ingesson är stor! Synd att du svärtar ner hans goda rykte med att säga att han är "nästan" vän med dig. Men vad sägs stt komma tillbaka till 2013

 
Ingen bild

Göran

10 november 2013 02:19

@ Äkta svensk,

Du har helt vist gett Dig f-n på att jag ska få lust att slå Dig. Glöm det. Jag ödslar inte "krut på döda hökar." Du slickar säkert MENA-folket i r-n tills de tar hand om en sådan fjant som Du.

Det enklaste som finns är att vara Sverigedemokrat, det är bara att hålla sig till sanningen, om Du vet vad det är. Det brukar nämligen inte kommunister och bolsjeviker göra.

 
Ingen bild

Göran

10 november 2013 02:25

@ Äkta svensk,

Är Du så f-t korkad, eller är Du född sådan. Du kan ju inte skilja på "ytligt bekant" och "nästan vän" ens.

 
Ingen bild

UncleBob

10 november 2013 03:56

Ja vänsters frontsoldater är en riktig samling virrpannor.
Tårterskan tex har en historik som Heroinklangare om ni nu inte visste det. Ovanligt korkat att göra sig offentlig med dessa domar i bagaget.
Man kan också se på de motdemonstranter som skränar och hotar att de inte tillhör de som stod först i kön när Vår Fader delade ut hjärnor:
Bilderna från Islamisternas och Dumvänsterns mötesstörning under Jimmie Åkessons besök då han presenterade skuggbudgeten. Det var fdörvisso tre år sedan men Sverigedemokraterna har växt till det dubbla och Vänstern är i kris. Notera de antidemokratiska uttrycken som framgår av bilderna
http://imageshack.us/a/img713/7848/torgmte.jpg
http://imageshack.us/a/img813/7079/sldder2.jpg
http://imageshack.us/a/img718/485/sldder11b.jpg
http://imageshack.us/a/img808/9955/hamasimam3dal.jpg

 
Ingen bild

UncleBob

10 november 2013 04:08

Fler bilder att njuta av.Dumvänstern skall alltid stila rejält med sin dumhet:
http://imageshack.us/a/img191/9238/sldder11c.jpg
http://imageshack.us/a/img80/6596/finken1.png
http://imageshack.us/a/img715/5559/barnsoldaterimam.jpg

 
Ingen bild

Morningstar

10 november 2013 04:49

@allahs slav. Muslimer är ingen ras. Islam är inte ens en religion. Möjligtvis på papperet i bästa fall men det är också allt. Islam är istället en politisk ideologi av samma skrot och korn som kommunism och nazism.

 
Ingen bild

Morningstar

10 november 2013 04:49

@allahs slav. Muslimer är ingen ras. Islam är inte ens en religion. Möjligtvis på papperet i bästa fall men det är också allt. Islam är istället en politisk ideologi av samma skrot och korn som kommunism och nazism.

 
Ingen bild

Morningstar

10 november 2013 04:49

@allahs slav. Muslimer är ingen ras. Islam är inte ens en religion. Möjligtvis på papperet i bästa fall men det är också allt. Islam är istället en politisk ideologi av samma skrot och korn som kommunism och nazism.

 
Ingen bild

Morningstar

10 november 2013 04:49

@allahs slav. Muslimer är ingen ras. Islam är inte ens en religion. Möjligtvis på papperet i bästa fall men det är också allt. Islam är istället en politisk ideologi av samma skrot och korn som kommunism och nazism.

 
Ingen bild

World Traveller

10 november 2013 05:01

@ Abdullah Rahat al Salem
Min långa kommentar försvann visst. Men du bevisar ju med ditt hot vad många säger - att de flesta muslimer löser allt med hot och våld. Hoppas polisen tar sig en rejäl titt på dig så att mord på oskyldiga Sverigedemokrater kan undvikas. För övrigt så är du en skam för de hederliga muslimer som finns här.

 
Gubben o Gumman

Gubben o Gumman

10 november 2013 06:13

Till dej snorunge, som förmodligen tyvärr utger dej för att vara muslim här på bloggen.

Nu har du nog skitit i det blå skåpet.
Varför då ?, mordhot ger mer än två års fängelse ,vilket ger polisen axess till Internetleverantörers kundregister.

Politikern Anna Heed har tydligen blivit utsatt för ofredande/olaga hot via nätet, där har polisen förmodligen lagvidrigt tagit reda på vilken gök som ligger bakom ,och som kommer att lagföras för det
Sannolikt så ligger både sekretessbrott samt tjänstefel med i det paketet, fast det är ju en annan historia.
(Kolla upp det Alfsson, ifall polisen gör skillnad på folk och folk)

Du har lyckats mordhota en Sverigedemokrat, som står under säkerhetspolisens beskydd, uppriktigt hur jävla dum i huvudet får man bli.¨

Vi blir inte ett dugg förvånade om du är med på bilden ovan
Med lite detektivarbete, och i o med med att du börjar meningar med liten bokstav, så är det a piece of cake...
Bokstavssydromsclown el pensionräddare, möjligen bäggedera
är du förmodligen
Dom brukar ju förövrigt samlas under röda fanor.

Väl mött i Kalmar tingsrätt, för där hamnar du om ca ett år.
Då blir du offentlig, har inte du jävligt bråttom att ringa upp Thor-alf Alfsson och be om ursäkt, så har ingen det

P.s Skriv gärna och berätta om hur ett "säkerhetssamtal" på Säpo känns

Gubben o Gumman skriver som fristående Sverigevänliga journalister utan koppling till Alfsson SD eller Inte rasist men.... visst är det något visst med röd färg och namn-nam pulver

http://ubtk

 
Ingen bild

Sverigevän

10 november 2013 06:14

På tal om hyckleri så har på den här sidan inget vavstånd vtagits från våldet i Nordmaling.

 
Gubben o Gumman

Gubben o Gumman

10 november 2013 06:20

Sverigevän i vilket liv då ?
Det du skall göra är att förkovra dej i ämnet balkongflickor

http://xqte

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 november 2013 06:33

I ett friskt och liberalt parti hade Björn Brändevwall fått lämna in medlemskortet omgående, marschera med kommunister med förbjudna nazisymboler på Kalmars gator, men så var det ju det där med kärleken i Kalmar.
Vad är det förresten för lodis som smyger med flickorna i tåget ?

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 07:56

Men göran..... Ord sårar ;)

 
Ingen bild

biran

10 november 2013 08:23

Naturligtvis så skall de fekalier, dvs muslimska terrorister som förföljer judar i Malmö snarast förpassas ut ur vårt land.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 november 2013 09:21

Äkta svensk : Det gör uteblivna pensioner vård etc också

 
Ingen bild

Pete

10 november 2013 09:29

Who really are them? Who finances them? Who organizes them? How come the media never scrutinizes them and their very "shadowy" power structure? How come they only serve to a) Derail anti-globalist demonstrations b) Attack anti-globalist parties c) Provides the media with the "glue the word fascist to anti-globalist parties" moment?

Questions...questions...

Reminds me of those "FEMEN" girls who were exposed by an Ukrainian TV as total frauds at the service of certain Western secret services and financial interests.

 
Ingen bild

Leon

10 november 2013 09:47

Jag är ju av ett etniskt ursprung som gör att detta högtidlighållande (?) av "Kristallnatten" har en högst påtaglig innebörd. Den var ju inledningen till ett skeende som ledde till att bland annat delar av min släkt kom att utplånas på grund av sin etniska tillhörighet (Theresienstadt 1944). Men jag är också historieintresserad och vet även att det skedde vad man kan kalla "en andra förintelse" under senare delen av 40- och inledningen av 50-talet. Då fylldes GULAG av judar i det "Stalinkommunistiska" Sovjet ett nära nog jämförbart utbrott av antisemitism. Hur många som gick under i denna andra "förintelse" har aldrig blivit klarlagt och det finns en tydlig brist på intresse att göra detta. Att sedan den endemiska antisemitismen var i högsta grad "levande" i det kommunistiska östeuropa är också något som gärna förtigs. Att då se stalinismens sentida arvtagare (i e diverse kommunistiska grupperingar) göra minnet av "kristallnatten" till sin manifestation mot "rasism och främlingsfientlighet" gör mig full av avsmak och vrede.

Att sedan "den moderna" antisemitismen i Sverige till stora delar uppbärs av "vänsterdebattörer" (och islamistiska extremister), nödtorftigt maskerad som "Israelkritik", torde knappast göra "vänstern" mer trovärdig. Men även den "uråldriga" klassiska antisemitismen är levande i Sverige och gör sig gång efter annan påmind. Det är inte sällan som de gamla konspirationsteorierna om "den judiska sammansvärjningen" syftande till "världsherravälde" kommer till uttryck och då från personer tillhöriga hela det politiska "etablissemanget" (inklusive SD-anhängare). Men dessbättre (dessvärre) utmärker sig framför allt mest marginaliserade grupper som kallar sig "svenska patrioter" (d v s uttalat nynazistiska grupper) i detta sammanhang.

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Allvarligt?

10 november 2013 10:03

Så fruktansvärt löjligt av dig Thoralf. Både att överhuvudtaget dyka upp på tillställningen för att "dokumentera" (läs: fotografera/filma i syfte att "lokalisera" folk) och att därefter bemöda dig att skriva ett irrelevant inlägg om det.

Såhär: Bara för att demonstrationens fokus var "krossa rasismen"/"stoppa det nazistiska våldet" betyder det inte att personerna som demonstrerade, eller de eventuella partier de tillhörde, inte anser att andra frågor är viktiga. Det skulle nämligen bli väldigt konstigt att demonstrera för allt man är emot i ett och samma demonstrationståg - tycker du inte? Demonstrationståg brukar - för enkelhetens skull - rikta in sig på ett ämne åt gången, vilket du antagligen är högst medveten om.
Hur kommer det sig att inte du själv anordnar en demonstration för det du anser vara relevant och viktigt?

Sedan här över har du kommenterat "Så din religion [islam] får inte kritiseras?". För det första är det skillnad på att kritisera en religion och att kritisera troende och utövare av detsamma. Det är skillnad på att säga "i koranen står det blabla" och att säga "muslimer tycker blabla och är såhär och såhär". Du tar helt enkelt inte hänsyn till att det både finns olika inriktningar inom religionen och att dessa står för olika saker. Majoriteten av muslimerna i världen tillhör inriktningen Sunni och alla moskéer som finns i Sverige har den inriktningen. Dessutom: Varför inte kritisera andra religioner, såsom kristendom? Det framgår ju tydligt att det är just muslimer du är emot, det är inget snack om saken. Att du sedan säger åt en person som kommenterade angående din rasism att "flytta till Saudiarabien", förstärker ju påståendet kring din människosyn och syn på "olikhet och demokrati".

Varför kan du inte bara erkänna att du är rasist när så uppenbarligen är fallet?

Suck.

 
Ingen bild

Magentan

10 november 2013 10:11

För några år sedan hade ca 100-talet judar samlats i en tillståndsgiven fredsdemonstration framför en port på Stortorget i Malmö. På videon ser man att det var mest äldre judar som stod där och sjöng, ganska tyst, en sång till gitarrackompanjemang.

På andra sidan torget hade samlats en annan, större och yngre, men framför allt väldigt mycket mer högljudd och gapig, skara människor i en s.k motdemonstration, bestående av arabiska invandrare och vänsteraktivister. De kastade flaskor, ägg, stenar, raketer och smällare mot den judiska gruppen och blev mer och mer aggressiva.

Poliserna fick i vanligt ordning allt svårare att hålla alla de hotfulla och aggressiva gaphalsarna på plats, och det hela slutade med att den tillståndsgivna fredsdemonstrationen inklusive de stillsamma och alltmer förskräckta äldre judarna jagades bort från torget av poliser på hästar med klapprande hovar mot gatstenarna och andra uniformerade poliser med stora, skällande schäferhundar bredvid sig, alltmedan raketer och smällare ljöd som pistolskott, och raketdimmorna tätnade över det mörknande torget. Okvädningsropen skallade efter de flyende judarna. Kanske några av dessa var såpass gamla att de hade varit med om EXAKT SAMMA SAK i Tyskland på 40-talet. Det måste i så fall ha varit en alldeles fruktansvärd déjà-vu-känsla för dem.

Jag är ganska säker på att det var denna demonstration man ser början av på nedanstående videoklipp, men där finns inte sista delen med det otäcka slutet, där judarna jagas iväg av den svenska polisen till ackompanjemang av den vrålande pöbeln. Jag hittar inte den delen på nätet.

http://www.youtube.com/watch?v=GqZtJlG3zso

 
Ingen bild

Tobbe S

10 november 2013 10:16

Läs nedanstående noga!
" SD har flest invandrare på vallistan
Sverigedemokraterna är det enda parti i Södertälje där invandrarna är i majoritet på valsedeln. En av dem är Nader Helawi.
– SD är det enda partiet som slår vakt om nationen Sverige, säger han.
SD:s lista till fullmäktige innehåller åtta kandidater där fem har invandrar­bakgrund. En finländare och fyra från Mellanöstern, varav tre är kristna kaldéer."

Upprepa sedan vad mediafolket försöker att övertyga oss om: "Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti". Känns det inte lite konstigt på tungan att säga så, efter att ha läst ovanstående? Klippet kommer från Länstidningen i Södertälje.

 
Ingen bild

Pågens

10 november 2013 10:21


Med hänsyn till pseudonymen Allvarligts inställning till demokrati och yttrandefrihet, tycker jag att han kan göra pseudonymen Abdullah Rahat al Salem sällskap till lämpligt muslimskt land.

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 10:23

Gubbe och gumma

Klipp dig och skaffa ett jobb

 
Ingen bild

SDare

10 november 2013 10:23

Till kommentaren Allvarligt

När blev det rasistiskt att kritisera en religion?

Fundera nu gärna och helst flera gånger innan du skriver någon dum kommentar i ämnet igen.

 
Ingen bild

Mitt i dimman

10 november 2013 10:29

Lite annorlunda toner från DN dagen efter överfallet på Mynttorget.

DN´s ledare 7 november.
http://www.dn.se/ledare/huvudledare/skilj-pa-princip-och-ide/

Erik Helmerssons signerade ledarstick 8 november
http://www.dn.se/ledare/signerat/natdebatt-lange-leve-metaforen/

Det tar sig..

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 november 2013 10:50

Äkta svensk : Ge dej inte in på Sveriges vassaste politiska blogg när du inte är torr bakom öronen samt grundlurad av stormamma Ivana
Vem är du på bilden bland yra Brittor

 
Ingen bild

Observer

10 november 2013 10:55

Islam är inte bara en religion utan också en samhällsform och skiljer därmed ut sig från de andra stora religionerna.Den samhällsformen betackar jag mig för ,den har ingenting med ett modernt samhälle att göra.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 november 2013 10:56

Allvarligt: Att du kunde hamna på film/Internet kunde du ha tänkt på innan du trallade iväg i damptåget om du ogillar fotografering på allmän plats
Att göra sej till nyttig idiot för den välburgne "gammelkommunisten" har hög "Blonda Anna faktor"

 
Ingen bild

Magentan

10 november 2013 11:03

@ Mitt i dimman
"Det tar sig..."

Ja, verkligen! Efter att ha nypt mig i armen för att kolla att jag inte drömmer, så infinner sig en viss misstänksamhet i mina tankebanor. Luttrad som man har blivit av svenska medieskribenters illvilja mot SD frågar man sig automatiskt: "Vad är det nu för lurt dom tänker sätta igång med?"

Menar DN verkligen allvar? Kan det verkligen vara så att medierna så smått börjar behandla SD som det demokratiska riksdagsparti det i verkligheten är?

Nja..., vi får väl se.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 november 2013 11:07

Apropå demonstrationer på riktigt (Inget hönsrace), vid gårdagens demonstration i Stockholm av Svenska Motståndsrörelsen så benämndes dom som nazister, har dom officiellt deklarerat att så är fallet ? någon ?

Nåväl ni hörde att nyhetsläsaren berättade vad "motdemonstranterna" skrek, dvs inga rasister på våra gator däremot sa han aldrig vad som Svenska Motståndsrörelsen skrek, skitsamma

Vem har gett honom i uppgift att etablera/hjärntvätta in :
"Inga rsister på våra gator :
Vilket i sin tur är producerat i kommunisternas ordverkstad: Schizofren Mek AB

SPARKA EWA HAMILTON

 
Ingen bild

Leon

10 november 2013 11:09

@ SDare

Du har givetvis rätt i att kritik av en religion inte i sig är rasistiskt. Speciellt inte om denna religion omfattas av människor tillhörande ett mycket brett spektrum av etniciteter från i princip alla kontinenter (möjligen undantagandes etniska australier och amerikaner). Men man ska också i den kritiken vara medveten om att en religion kan vara mångformig och i många fall integrerats med "lokal" kultur. Det kan därför vara högst vanskligt att jämställa alla föregivna utövare av en religion som tillhöriga en och samma "kultur". Däremot börjar man närma sig gränsen när man börjar kritisera föregivna utövare av en religion på grund av deras regionala eller nationella ursprung. Speciellt som detta ofta också innebär att kritiken då riktas mot den etniska tillhörigheten dessa utövare förutsätts ha.

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 11:12

"Sveriges vassaste blogg" hahhahaha Hahaha hahaha hahshs hohohoho.
Officiellt: ni är Sveriges hillbllies.
Du tycker väl också att böda camping är bästa programmet någonsin?

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 november 2013 11:30

Äkta svensk : Någon vidare diskussion med snorungar är ej aktuell
Väl mött på valnatten då kommer alla Hill Billys och tar dej

 
Ingen bild

Ronny

10 november 2013 11:36

Jag måste bara be Er att läsa Salomon Schulmans artikel som finns i gårdagens Kvällposten på kultursidan. En mer klockren pungspark på hela vänsteretablissemanget var längesedan jag läst. Här får hycklarna från vänsterungdom,kvinnovänstern,studentvänstern,vänsterpartiet, ABF m.m en korrekt analys av sitt hyckleri. Läs och begrunda!!

 
Ingen bild

Pågens

10 november 2013 11:38

@ Äkta svensk

Du kör rikligt med verbal pajkastning och har tydligen mycket gemensamt med den i vänsterkretsar hyllade damen som attackerade Jimmie Åkesson med en gräddtårta.

Du underskattar bloggens kommentatorer å det grövsta. Här finns alla yrkeskategorier representerade och då och då dyker det upp WT som du med en så låg nivå på kommentatorerna, att det är pinsamt. Lägg av och hitta en blogg med andra lekkamrater i lämplig sandlåda.

 
Ingen bild

Peter K

10 november 2013 11:40

Fler än jag som har försökt att kommentera denna?

http://www.barometern.se/reagera/det-ar-hog-tid-att-forbjuda-nazismen(4019098).gm

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 11:52

Oj vad sårade ni blev. Gubbe o gumma jag trodde ni var fredliga, ej våldsamma men tack för att du visade ditt rätta ansikte med.

Jag underskattar inte er alls. Jag har dagliga diskussioner med rasister på jobbet som sväljer herr alfssons lögner.
Men då ni tycker att alla muslimer är onda så tycker jag att alla ni som tror på dessa lögner är hillbillies. Må gott, vi ses vid nästa lögn.

Jag tar avstånd till tårtan. Men debatterar gärna om ni vågar

 
Ingen bild

Hacke

10 november 2013 11:55

Mitt i dimman...

Tack för länkarna, dessa överraskande och högintressanta inlägg hade jag missat annars.
Det verkar som vi mer och mer ska vara tacksamma för denna förvirrade vänsterpanna som kastade tårtan på Åkesson. Den visar sig skilja agnarna från vetet kring demokrati- och yttrandefrihetsbegreppet på de mest oväntade håll. Vem kunde exempelvis tro att man från den politiska korrekthetens högborg DN skulle ta v-/mp-maffian i radions P1 Morgon med Anne Lagercrantz i spetsen i örat för sina milt sagt sagt hårdvinklade och propagandistiska tilltag.
Förhoppningsvis kan detta leda till en diskussion om public service-radions värstingar i form av just P1 Morgon, systerprogrammet Studio Ett samt Ekot, alla under Lagercrantz undermåliga och numera välkända agendajournalistiska ledning.
Det är också just Ekot som nu är föremål för granskning efter att ha tystat ned Reinfeldts pressekreterares mordhot mot Radiotjänst som programmet Medierna i P1 så förtjänstfullt avslöjade senast. Ponera att det varit sd:s pressekreterare som gjort något som var ens i närheten. Krigsrubrikerna hade varit givna i veckor.
Svensk public service är en skam för hela idéen om "fri och oberoende" radio/tv.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 november 2013 11:56

Äkta svensk : Vad du tycker är ingen intresserad av på denna bloggen
Tänk på alla kloka svar du fått när du står på alla fyra
Over and out version 2

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 november 2013 12:02

Peter k : Du kanske vill kommentera om fiberkabel i Färjestaden el Hönan Agdas tarmvred i Ljungnäsmåla, där är det öppet för deras läsare

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 12:12

Gubbe

Kloka svar? Vart? Man skäms att se den låga intelligens som finns här.

 
Ingen bild

kalle

10 november 2013 12:27

det är ganska få som är vänsterhycklare och nu även politiskt korrekta. men de har infiltrerat tidningar och tv redaktioner och chefer i kommunala verksamheter och landsting och statliga myndigheter så vanliga naiva svensken tror verkligen att det skall vara så här. bara man lyder och inte säger nåt så klarar man sig.

SD borde satsa allt de har på en egen tidning och en stor organisation som delar ut flygblad överallt vart som helst.
bättre att SDU satsar på information istället för att utsätta sig för fara i demonstrationer på gator och torg.

 
Svensson

Svensson

10 november 2013 12:37

När hjärncellerna inte räcker till, tar våldet vid.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Ludvig

10 november 2013 12:52

Gud bevare oss för Islam.

 
Ingen bild

Äkta svensk

10 november 2013 12:58

@svensson Du menar detta "
Gubben o Gumman
Söndag 10 nov 11:30
Äkta svensk : Någon vidare diskussion med snorungar är ej aktuell
Väl mött på valnatten då kommer alla Hill Billys och tar dej" låg intelligens på det hotet

 
Ingen bild

Kurtan

10 november 2013 13:16

@Äkta svensk?, Allvarligt? och andra som känner sig träffade!

Ni visar på så gigantisk okunnighet och insktränkthet vad gäller Thoralf, islam, massinvandringens konsekvenser etc att det är svårt att bemöta denna okunskap kortfattat!

Men det kanske finns hopp om er om ni öppnar ögonen för en stund och leker med tanken "kanske jag har fel"...

Det är bl.a gärningsmännen i nedan stycke som ni försvarar medan ni verkar strunta fullkomligt i offren! Är ni verkligen goda eller är ni duperade i att tro detta?!

Fem politiska mord på tre dygn. I Ljungsbro utanför Linköping slår den 33-årige kongolesen Doudou Yembadjunga Ahoka natten till den 2 november ihjäl en 15-årig pojke och en 57-årig kvinna med järnrör. Han är sedan tidigare dömd för 15 brott. Ljungsbroborna tänder ljus och lägger blommor och nallar på mordplatsen.

I Norge kapar en 30-årig sydsudanesisk man tre dagar senare en buss och knivmördar alla ombord: den 55-årige busschauffören Arve Kvernhaug, 19-åriga studeranden Margaret Molland Sunden och 53-årige svensk-marockanen Brahim Khouya, bosatt i Göteborg. Bussen bogseras bort för brottsplatsundersökning. Inga ljus kan tändas, inga blommor kan läggas vid den. De läggs istället vid rådhuset i centrum av Tangen.

Dubbelmordet i Ljungsbro och bussmassakern i Årdal väcker vrede och sorg. Men få tycks se dem som vad de är – politiska mord. De är resultatet av en våldsimport, iscensatt av politikerna. Fem fullkomligt onödiga mord som aldrig hade behövt ske om politikerna hade fattat andra beslut. Trippelmordet i Norge begicks av en man som inte ens hade rätt att uppehålla sig i landet. Han hade fått avslag på sin asylansökan redan i juli och skulle dagen efter bussmassakern ha utvisats till Spanien, där han tidigare sökt asyl.

Rekomenderar att ni läser hela artikeln på:
http://snaphanen.dk/
Om ni törs öppna ögonen så länge vill säga...

Ursäkta Thoralt för detta längre inlägg, men hoppas ok.
MVH





 
Ingen bild

Tony

10 november 2013 13:38

En stor skuld till att vänsterslöddret kan bete sig som
dom gör är den enfaldiga Svenska Median från Aftonlögnen
till SVT och TV 4 som undviker att skriva om patraskets
beteenden, eller hovsamt kallar dom för mot demonstranter,
när det i själva verket handlar om rena ligistbeteenden.
Men även fega höga poliser beter sig märkligt, man
kommenderar ut ett ynkligt antal poliser som praktiskt
taget står och tittar på när idioterna förstör och kränker
alla som kommer i dess väg. Förmodligen har dom höga
polischeferna direktiv från högre ort att ta det varsamt
mot vänsterslöddret.
Sen påstås det av en del att inte alla muslimer inte är
våldsbenägna, nej det är nog så, men varför ser man aldrig
någon sådan ta avstånd från dom hatiska muslimer som knappt tål
en tillrättavisning utan att ta till våld?

 
Ingen bild

Göran

10 november 2013 14:10

@Tony,

De vet med sig att de riskerar att bli stenade då !

 
Ingen bild

BigS

10 november 2013 14:17

Fräscht att åsiktsregistrera människor på Kristallnattens Minnesdag. Inga kopplingar till nazismen där inte ?

 
Ingen bild

Lotta

10 november 2013 14:28

Gårdagens största garv bjöd kommunistiska partiet i Nybro på. I Östran skriver man i en insändare om att man vill förbjuda nazismen. Dessa tokstollar blundar för allt dödande och nonchalerar alla vidrigheter deras egen så hett omhuldade ism, kommunismen ligger bakom. Kommunismens offer är långt flera än någonsin nazismens men det begriper inte denna duo i kommunismen så välmarinerade nickedockor. Jag anser att man kan och bör förbjuda alla tre ismer, nazism, kommunism samt den kanske vidrigaste och grymmaste av dem alla islamismen. Ingen av dessa våldsideologier hör hemma i ett fredligt och demokratiskt samhälle eftersom samtliga står för det absolut motsatta.

 
Ingen bild

World Traveller

10 november 2013 14:39

@ Äkta svensk
Du påstår att du vill debattera. Kan du göra det på en civiliserad nivå? Jag kan börja med några frågor så kan du svara på dom och sen ställa egna frågor så får vi se hur det går. Det är värt ett försök. Det är ju så demokrati ska fungera.
1. Hur har du tänkt dig att en allt mindre skara arbetare ska försörja en allt större skara människor som lever på bidrag?
2. Vad tycker du om att en hel svensk ungdomsgeneration mer eller mindre har tvingats i landsflykt på grund av det varken finns jobb eller bostäder åt dom?
3. Varför ska alla nedskärningar drabba framförallt svenska pensionärer medans invandrare får äldreförsörjningsstöd, fri tandvård och sjukvård, betalda hemresor till länderna de ''flydde'' ifrån m.m Med andra ord - nedskärningar drabbar aldrig invandrare. Varför?
4. Tycker du det är ok med medias mörkande och ljugande när det gäller grova brottslingar som ej är etniskt svenska?
5. Tycker du att det är ok att brandbilar nu måste utrustas med skottsäkra rutor till stora kostnader för att invandrare kastar sten på dom?
6. Varför anser ni på vänstern att våld mot meningsmotståndare är ok så länge det bara utövas av er själva?
7. Inser du verkligen inte att Sverigedemokraterna alltmer utgör folk från alla yrken och samhällsskikt inklusive invandrare?
Vi kan väl börja så här. Jag ser med spänning fram mot svaren och motfrågorna. Alla ni andra på vänsterkanten är givetvis välkomna att debattera.

 
Ingen bild

OH

10 november 2013 14:54

Vänsterslöddret bör upplysas om att det var de Svenska Socialdemokraterna som begärde att det skulle skrivas ett stort J i Judiska personers pass. P.g.a detta tvingades ett stort antal judar återvända till Tyskland och för dem döden. Glöm aldrig detta !.

 
Ingen bild

Leon

10 november 2013 15:16

@ Tony

Nu vet jag inte om du menar de demonstranter som syns på de första bilderna i Thoralfs blogginlägg. Men i så fall håller jag inte med dig. Om dessa genomför en tillståndsgiven demonstration är det deras demokratiska rätt att framföra (nästan) vilket "budskap" de önskar. Och detta oavsett vad man än har för syn på detta. (Min personliga åsikt om just denna och liknande demonstrationer kan du läsa i inledningen av mitt tidigare inlägg 09:47).

Är det däremot de vuvuzelatutande, äggkastande (stundom är det betydligt farligare projektiler i "luften")skränfockar som dyker och stör tillståndsgivna politiska manifestationer håller jag helt och hållet med dig. Att de i media förskönande brukar betecknas som "motdemonstranter" får inte dölja att de i själva verket är antidemokratiska huliganer och våldsverkare. Att jag för egen del inte hyser sympatier för SD (eller någon marginaliserad grupp av uttalade "nynazister" för den delen)gör i detta sammanhang ingen skillnad. Alla har och ska ha en absolut rätt att framföra sitt "budskap" i en demokrati värd namnet. Personligen har den senaste tidens händelser fått min "tro" på den Svenska demokratin att "vackla" betänkligt.

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Pågens

10 november 2013 15:50

@ StupidS

Vem anser du åsiktsregistrerar de s.k demonstranterna. Tidningen Östrans fotograf eller Thoralf. Det är fritt fram för vem som helst att fotografera på allmän plats och om det är materiel till gammelmedia eller en blogg är egalt. Att kalla detta för åsiktsregistrering tyder på att pseudonymen "Äkta svensk" har rätt, när han anser att det finns låg intelligens här. Och så kommer du, som på beställning, med en kommentar och visar att detta stundtals förekommer.

 
Ingen bild

Lotta

10 november 2013 16:10

@Äkta svensk
Intressant val av nick. Har du lust att utveckla vad som gör dig till en äkta svensk? Hurdan är man som äkta svensk? Vem eller vilka kvalificerar sig då som inte svenska? Kan man ana en rasistisk agenda bakom ditt val av nick?

 
Ingen bild

Blåsippan

10 november 2013 16:13

Bra frågor World Traveller. Tyvärr blir det inga svar. Synonymen "äkta svensk byter som vanligt bara alias då han snärjt in sig med sitt trams och så kör han igång igen i syfte att solka ned denna eminenta blogg. Lite underhållande visserligen men väldigt tröttsamt i längden.

 
Ingen bild

Observer

10 november 2013 18:11

Patetiskt med folkpartister i ett vänsterpartitåg i Kalmar.Hur historielös får man vara?Den store ledaren i Nordkorea,Kim Il Sung,var en förtryckare utan motstycke.Hans regim ksotade hundratusentals medborgare livet bl.a gernom svält.Ledaren dog 1994.hans kropp förvaras i en enorm byggnad.i anslutning till denna finns ett rum med gåvor från olika andra ledare i världen,dessutom från liknande partier som ledarens.En gåva finns från Sverige.D
en är sänd av dåvarande partisekreteraren i Vänsterpartiet kommunisterna Kenneth Kvist,partisekreterare mellan 1985-1993 och riksdagsman mellan 1994-2202.Detta apropå skriverier när man talar om andra partiers dunkla förflutna.Där är det nuvarande vänsterpartiet faktiskt färskvara.

 
Ingen bild

Pepparholm

10 november 2013 18:20

Jag håller helt med Observer. Folkpartiet kan man aldrig lita på. Det räcker med att säga Bengt Westerberg för att få sura uppstötningar.

 
Ingen bild

Hulda mk1

10 november 2013 18:30

"Äkta svensk" är troligen lika svensk som jag är skåning, dvs. inte alls. Alt. ett bokstavsbarn från tokvänstern.
Tragiskt iaf. att han/hon inte var med den dagen Gud Fader delade ut förstånd, så det är säkert samhället som får sörja för denna människospillras fortlevnad...

 
Ingen bild

World Traveller

10 november 2013 18:30

Det har nu gått snart 4 timmar sen jag bad 'Äkta svensk' och övriga Vänsternissar här om en debatt och ställde sju, för mig enkla, frågor. Jag väntar fortfarande men måste nu gå och lägga mig eftersom det är sent där jag befinner mig. Vi hörs imorgon.

 
Ingen bild

Tony

10 november 2013 19:12

Leon: Men ett stort problem med vänsterhuliganer är
just att dom inte låter tillståndgivna Demonstrationer
vara i fred, utan att just själva utan att ha tillstånd,
ger sig på att sabotera för andra, så beter sig en äkta
antidemokrat, vilka det tycks vara gott om på vänsterkanten.
Det jag reagerar emot är att dessa anti demokratiska
metoder blir i den Svenska pressen hovsamt benämnt som
motdemonstration, men är i själva verket ligistuppträde.
Naturligtvis ska tillståndsgivna demonstrationer få genom-
föras utan störningar, men när har ett möte eller en
demonstration från SD fått lov att genomföras utan att bli
saboterade av figurerna på vänsterkanten understödda aven
del odemokratiska muslimer?

 
Ingen bild

Leon

10 november 2013 21:01

@ Tony

Jag tror att vi faktiskt, trots förmodat diametralt motsatta åsikter i de flesta politiska frågor, är rörande överens i detta fall. S k motdemonstranter, alltså huliganer och våldsverkare på den politiska vänsterkanten, som stör tillståndsgivna politiska möten och manifestationer är och ska också behandlas som de lagbrytare de är. Och här vilar ett tungt ansvar på såväl ordningsmakten som rättsväsende att genom att tillämpa lagen beivra detta. Tyvärr sker detta alltför sällan, eller aldrig, på grund av dessa myndigheters påfallande undfallenhet mot medias bild av det "berättigade" i dessa s k protester.

I ett, förmodligen utopiskt dessvärre, demokratiskt Sverige ska alla utan störningar kunna framföra sitt politiska budskap. Den som inte omfattar det framförda budskapet ska givetvis inte tvingas till detta. Och då ges möjlighet att "rösta med fötterna" och avlägsna sig. (Vilket förmodligen är vad jag personligen skulle göra) Dessvärre har vi lång väg till att uppnå detta :-(

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Lotta

10 november 2013 21:42

@World Traveller
Det är så typiskt de "godhjärtade med de godkända åsikterna" att när man börjar ställa lite frågor försvinner de som en avlöning. Johan är ytterligare ett exempel på detta. Tycker att vi framöver avstår från att svara på deras inlägg.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

10 november 2013 22:43

@ Lotta
Det är helt rätt, som de skriver på Flashback "Mata inte trollen".

Själv är jag tillbaka från en lysande föreläsning om Sverigedemokraternas skolpolitik som hölls av Richard Jomshof på en restaurang i Karlskrona! Han är alltid grymt bra, men det märks hur han verkligen brinner för skolpolitiken och vi vet ju alla vad Sveriges fall i skolrankingen från tredje till tjugonde plats beror på, men inga andra partier vågar erkänna orsaken.

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

S-E Karlsson

11 november 2013 05:32

" Pepparholm" ,när jag hör namnet Bengt Westerberg så räcker det inte för min del med sura uppstötningar utan det blir fullt utvecklad "jalla,jalla !

 
Ingen bild

Camilla

19 november 2013 10:44

Hyckleri är väl att glömma bort SD:s egna rötter bland nazister och BSS. Vad gäller judar så stod de högt på er egen hatlista en gång i tiden. Då det sågs som lika icke-gångbart som rakade skallar polerade ni som bekant fasaden lite. Men samma skit finns fortfarande därunder. De inser man varje gång du tar till orda.

 
Ingen bild

UncleBob

19 november 2013 11:31

Detta är det enda svar jag ids ge till en knallkor som "Camilla" i föregående inlägg: http://snaphanen.dk/2013/11/16/en-familj-ligger-och-sover-i-ljungsbro/#comment-207058

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards