thoralf

Direktlänk till inlägg 26 april 2018

TORS ÅS

Av Thoralf Alfsson - 26 april 2018 11:56

Ett stort tack till de som gett ett stöd till bloggen och min personvalskampanj. Jag kan nu trycka upp många tusen flygblad tack vare dessa bidrag.

Jag vill dock informera om att en ny lag som träde i kraft från den 1 april vilket innebär att jag bara kan ta emot anonyma bidrag som understiger 2 275 kronor. Om någon önskar ge högre belopp kan det inte vara anonymt. Om de samlade bidragen uppgår till mer än 22 750 kronor måste jag redovisa detta till kommerskollegiet.


Anonyma bidrag på högre belopp än 2 275 kronor måste jag betala in till staten som troligen ger dem till Allmänna arvsfonden och det vill vi inte.


Vill du ge ett stöd så kolla i högermarginalen på bloggen under presentation.


Under förra året körde jag infobladskampanjer i fem kommuner Kalmar, Nybro och Hultsfred. Sedan hade jag som vanligt även en kampanj på Öland i framförallt Borgholms kommun men även i norra delarna av Mörbylånga kommun. Syftet med dessa kampanjer förutom att upplysa om verkligheten också att få nya läsare till bloggen. Jag tryckte upp ca 35 000 infoblad under förra året om jag kommer ihåg rätt.


Jag har precis beställt ett infoblad hos tryckeriet som riktar sig mot Torsås kommun med samma syfte som förra året.

 

Jag kommer om någon vecka även beställa ett liknande infoblad som riktar sig mot Mönsterås kommun. Givetvis blir det även Kalmar och sedan en sommarkampanj på Öland under juli månad innan vi går in i skarpt läge under augusti och valrörelsen.

 
 
Ingen bild

P.Larsson

26 april 2018 12:33

Hej

Jag avser rösta på Sverigedemokraterna i Riksdagsvalet 2018 och undrar vem du föredrar att jag personröstar på? Då det är uteslutet att rösta på någon från Göteborg så kan det ju lika gärna bli någon från Kalmar.

//P.Larsson

Thoralf Alfsson

26 april 2018 13:38

Det beror på vilken riksdagsvalkrets som du är skriven i

 
Ingen bild

AWSvensson

26 april 2018 14:12

Men gäller det även lån som ska återbetalas när du blir statsminister ,

Thoralf Alfsson

26 april 2018 15:30

Då blir lånet sannolikt aldrig återbetalat men om någon vill låna ut på det villkoret ställer jag upp ;-)

 
Ingen bild

C Andersson

26 april 2018 15:50

Går det inte att köpa flygblad från dig? Kontant vid snabb affär.

Thoralf Alfsson

26 april 2018 16:21

Det går absolut att beställa men du går mejla mig om du har något speciellt önskemål. Sedan får vi se om jag kan ordna det.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

26 april 2018 18:15

Özz Nujans sätt att sabotera för Janne Josefsson kan inte bara ignoreras.

Hans medverkan i Akilovs förehavanden måste utredas noggrant.
Men nu är ju Sverige dårarnas paradis så ingen bryr sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards