thoralf

Direktlänk till inlägg 26 april 2018

HOHO! VAR ÄR NI MODERATER?

Av Thoralf Alfsson - 26 april 2018 16:14

 
 
Ingen bild

Robban

26 april 2018 16:36

De står i något hörn med dumstruten på och funderar på om godhetsknarkande och godhetssignalerande var rätt modell!

 
Ingen bild

Hacke

26 april 2018 16:50

Vem kan neka Paula Bieler? En av riksdagens skarpaste debattörer.
Men dessvärre vet vi av bitter erfarenhet att det bara är luft och tomma floskler som kommer ur Kristofferssons mun.
Moderaterna är inget att luta sig mot men alltid roliga att tvinga ut på banan för att göra sina magplask inför öppen ridå och under bästa väljartid.
Många sköna röster till enda verkliga alternativet sd blir det.

 
Ingen bild

SM811

26 april 2018 16:56

Nu får vi se om Kristersson står för sitt ord och röster med SD.
Jag tor att han fegar ur i vanlig ordning.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

26 april 2018 17:00

Att "Lillfjärten" Uffe skulle göra detta är inte sannolikt, han är ju en del av ett långvarigt problem,kärring är bara förnamnet.
Han beklgara och gömmmer sej bakom Centerpartiet som den kärring han är
USCH,en kronisk mundiarist som skulle klä extremt bra i klänning och Nikab

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 april 2018 17:33

Thomas Gür på Facebook
https://tinyurl.com/y8onlxov
https://www.facebook.com/thomas.gur.5/posts/1892525570798960

"Kärnan i Özz Nujjenrapporteringen är enkel: Ingen av de tillfrågade kan eller vill ge namnet på den entreprenör som skulle anställt Akilov för arbetet på Gotland. Det är en enkel fråga: Vi anlitade företag X tala med dem. Här är fakturorna."

Vi får hoppas att polisen har ställt den frågan till den blodtörstige muslimen Rakhmat Akilov, vilket företag som anlitade honom. Eller är det kanske jag som ställer orimligt höga krav på svensk polis?

 
Ingen bild

Me

26 april 2018 17:42

Till alla er SD-politiker där ute som har inflytande över er politik. Thoralf är den enda inom er politik som har den direkta kontakten till befolkningen ute i samhället som jag kan bedöma. Jag har flyttat från SE för en massa år sedan, men ändå har jag hamnat på Thoralfs sida de senaste åren. Därför skulle jag vilja att ni avslutar denna styvmoderliga behandlingen av honom och ser till att han kommer in till riksdagen.

För mej skulle det kännas konstigt att den enda politiker i SE som man har förtroende för inte ens kommer på vettig valbar plats i Kalmar. Detta är en katastrof och får till effekt att ni tvingar folk att vandra ytterligare på den politiska skalan och då menar jag inte Miljöpartiet. Ju närmare valet man kommer, desto mer liknar det skam på torra land.

Varje röst räknas och jag är säker på att Thoralf kan dra in ett par 10 000 röster med hans arbete.

 
Ingen bild

Friholt

26 april 2018 17:56

Alf Henrikson kunde berätta på sitt finurliga sätt om vårt engagemang:
"Mannen från Hökarängen suckade stilla och sa: Min fru äter skorpor i sängen, annars är allting bra."

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 april 2018 18:09

Till alla som har diagnostiserats som Centerpartist.

”Bland de 9000 män (skäggbarn min anm.) som snart kan komma att gå på svenska gymnasier med minderåriga tonåringar finns sannolikt både militärer som utbildats av Islamic Revolutionary Guard Corps, krigsförbrytare och spioner. Afghanernas bakgrundshistorik har helt enkelt inte utretts tillräckligt och de utgör därför en säkerhetsrisk för Sverige”

Katerina Janouch: Afghanamnestin: “Man bjuder sannolikt ett flertal krigsförbrytare och spioner på uppehållstillstånd”
https://tinyurl.com/ybcqco2c
http://katerinamagasin.se/afghanamnestin-man-bjuder-sannolikt-ett-flertal-krigsforbrytare-och-spioner-pa-uppehallstillstand/

Katerina Janouch på Aftonbladet:

”Är det inte just det du gör; klistrar epitet, när du kallar henne ”Sharia–Annie”?

– Vi har shariamänniskor i Centerpartiet och det tycker jag är ett problem. Så länge Centern inte tar tag i problemet och städar helt bort det tänker jag inte vika i min retorik.”

Fridolin: Hatet mot Annie Lööf gör mig förbannad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/J1gdj8/fridolin-hatet-mot-annie-loof-gor-mig-forbannad

 
Ingen bild

Laglydig

26 april 2018 18:22

@Thoralf

För att svara på din fråga: De sitter i krismöte sedan igår! "Hur fan gör vi nu när vi har målat in oss i ett hörn?"
Moderaterna ägnar sig just nu åt damage control. Det gäller att välja mellan pest eller kolera för moderaternas del. Även om det finns tre alternativ så är det endast två som är tänkbara.
1) Man lägger ner sina röster. Vilket visar att man indirekt stödjer landsförrädaren Annie Lööf för en fortsatt "Hawaii"-politik då det gäller migrationsfrågor. Vinnare: SD!
2) Man röstar för SD:s förslag och stoppar det idiotiska förslaget om att ge 9 000 afghanska män, med ytterligare stor anhöriginvandring som följd, amnesti. Om moderaterna väljer detta alternativ så bryter Ulf Kristersson sitt löfte om att INTE samarbeta med SD. Vinnare: SD!

Det är faktiskt så att moderaternas beslut nu kan bli helt avgörande för valet i höst. Det kan tyckas som en liten fråga, men det är det inte. Med tanke på kostnaderna, inte för de 9 000, utan för den anhöriginvandring som kommer följa i dess spår, och att Sveriges befolkning kommer öka med ytterligare en halv procentenhet med muslimer så är det en helt avgörande fråga för vilket förhållningssätt Sverige skall ha då det gäller migrationspolitiken. Fortsatt vidöppna gränser, där lagar INTE gäller, eller en betydligt striktare migrationspolitik.

Moderaterna har, tack vare Centerpartiets idiotbeslut, nu chansen att visa att man står för det man säger då det gäller sin egen migrationspolitik genom att stötta SD:s förslag. Även om SD är den stora vinnaren på detta, så kommer moderaterna sannolikt någorlunda helskinnade ur rävsaxen även om den s k alliansen kommer att vara stendöd.
Tyvärr befarar jag att moderaterna kommer att välja det sämsta alternativet och lägga ner sina röster och därmed indirekt klubba igenom en Sverige fientlig politik där moderaterna kommer att förlora många väljare till SD. Vi får se vad som händer.

Även om det inte har någon betydelse i sakfrågan så skall det också bli intressant att se hur KD kommer att ställa sig i frågan.

 
Ingen bild

Wolf

26 april 2018 18:34

Det kommer ALDRIG att ske! Bara släpp tanken! Ulven Ulf har stått bakom Landsförrädaren i allt kring migrationspolitiken under åtta års tid.

 
Ingen bild

Rollet

26 april 2018 19:27

Att dömma av kommentarerna här så vill inte SD-anhängare att Moderaterna gör gemensam sak med SD. Om så vore fallet skulle de kanske inte håna Moderaterna, det har ju aldrig givit den effekten att ett samarbete blivit bättre...

 
Ingen bild

Tony

26 april 2018 19:58

Laglydig:

Ifall dom väljer det sämsta alternativet är det nog snart dags
för moderaterna att välja ny partiledare igen?

 
Ingen bild

Laglydig

26 april 2018 21:12

@Tony Torsdag 26 april 19:58

Moderaterna kommer sannolikt att göra detta i så fall. Men dom måste konstatera en stor valförlust först ;-)

 
Ingen bild

Bambi

26 april 2018 21:17

Varför vill Björklund ha muslimska skolor?

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 april 2018 21:23

Klokt av SD,s ledning att syna Moderaterna. Men jag tror dessvärre inte att Moderaterna gör som vi vill...

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

26 april 2018 21:35

Rollet : Vilket samarbete,Batra på dej foliehat

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 april 2018 21:42

Gårdagens heta ämne: Özz Nujens Facebooksida besökte jag nyss. Feministen Annelie Nordström (sparkad chef i Facket) som företräder Fi, stöttar honom. Svarta pengar och indirekt stöd till terrorism är tydligen helt ok...

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

26 april 2018 21:46

I Aktuellt ikväll stod S och L och bara spotta ut sig SD,s politik. Fy vilka rasister. "Ironi om nu någon skulle missuppfatta.

 
Ingen bild

Brynäs

27 april 2018 13:14

Ulven Kristersson sticker huvudet i sanden!

 
Ingen bild

Bonntölp

27 april 2018 14:00

Ulf kommer aldrig svika Reinfeldts arv.

 
Ingen bild

räven

27 april 2018 19:49

När får röstas det om detta i riksdagen?

 
Ingen bild

onkel sven

29 april 2018 09:42

Linus Hellman :Tung i rumpen och dum i klumpen ,gammalt dalsländskt uttryck !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards