thoralf

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

OTACK ÄR VÄRLDENS LÖN

Av Thoralf Alfsson - 19 oktober 2013 19:40

 

Peter Akinder lika falsk som Tele2!


Peter Akinder på Östrans ledarsida glömmer bort att nämna mig och vem det var som kom med uppgifterna om Tele2:s osmakliga fakturor till polisen. Nu är väl sanningen och hederlighet inget som kännetecknar en socialdemokratisk ledarskribent, inte heller Peter Akinder. Undrar om han lärde sig sina färdigheter under sin tid som talskrivare åt statsminister Göran Persson.


 

"Vår tidnings avslöjande" Ja, du Peter Akinder! En liten tuva kan stjälpa ett stort lass. Bara en fråga om vilken tuva.


Det blir nog inga fler tips till Östran i fortsättningen, så länge som sådana som Peter Akinder står för en sådan fräck falskhet


All heder vill jag dock ge Ulf Carlsson på Östran som utan att vara tvungen plockade med några citat från mitt blogginlägg om Tele2. Jag gissar att han fick ta skit för detta från Peter Akinder o Joakim Carlsson


Att ta upp icke politiskt korrekta frågor är alltid känsligt. Det kan vara massinvandringen men det kan också vara den svenska flaggan. Östrans krönikör Joakim Carlsson har flera gånger senaste tiden nämnt mig i raljerande ton i flera av sina krönikor. Idag ägnar han hela sin krönika åt att raljera över några av mina blogginlägg. Här kommer ett litet smakprov på hans raljerande.


 


Behöver egentligen kommenteras ytterligare, texten talar sitt eget språk!


En annan som gick i taket över mitt blogginlägg om Camp Sweden och deras flaggor var givetvis Markku Ahonen. I en insändare i Östran angrepp han mig på sitt sedvanliga sätt (finns ej på nätet). Idag publicerades mitt genmäle i Östran. Jag hoppas att Joakim Carlsson läser det. Mitt genmäle finns inte heller på nätet men jag har ju texten och här nedan kan du läsa mitt genmäle.


Markku Ahonen det finns inga varianter på den svenska flaggan! Det är i lag mycket noggrant reglerat hur den svenska flaggan skall se ut.


Att ställa frågan varför svenska flaggan inte duger på läktaren vid Sveriges fotbollslandskamper är inte politiskt korrekt. Jag ställde den frågan i ett blogginlägg efter Sveriges match mot Österrike och spekulerade lite i orsakerna till att Camp Sweden köpt in hela 1000st flaggor till Sveriges landskamper. Ingen av dessa är dock den svenska flaggan utan flaggorna har mer utseendemässigt gemensamt med den ukrainska flaggan än den svenska, då korset tycks saknas på samtliga 1000 inköpta flaggor.


Det svenska folket har fått lära sig att det kan vara kränkande mot alla nysvenskar att vifta/hissa den svenska flaggan. Att vara lite nationalistisk är olämpligt enligt många, inklusive Markku Ahonen. Att den svenska flaggan innehåller ett kors som visar vår starka koppling till kristendomen är enligt vissa ett problem. Frågan har till och med diskuterats inom EU och informella önskemål om att korset skall tas bort från flaggan har rests. Detta gäller även för Danmark, Finland och Grekland där det uppmärksammats i media.


På vår nationaldag firas inte längre det svenska, utan det mångkulturella och nya invandrare hälsas välkomna till Sverige. Vid skolavslutningar förekommer knappast några svenska flaggor och skolavslutningar i kyrkan undviks eller stoppas. Till skillnad mot de skolavslutningar jag hade i min barndom då vi gick till kyrkan med både stora och små flaggor i tåget av skolklasser.


Enda gången det varit accepterat att vara lite nationalistisk enligt de politiskt korrekta är under sportevenemang men nu tycks det även vara slut på detta om man skall tolka Camp Swedens val av flaggor. Eller är detta ännu ett tecken på den integration som bedrivs i samhället av alliansen och de rödgröna där den svenska identiteten skall förminskas?


När jag ställde frågan varför den svenska nationsflaggan inte duger till ansvariga för Camp Sweden kom svaret som ett öppet brev där jag hängdes ut som en extrem bloggare och frontfigur mot Camp Sweden. Sättet att besvara min enkla fråga ger dock mer ”lök på laxen” i de farhågor jag har angående Camp Sweden.


Under matchen mot Österrike hejade, jublade jag och som avslutning skrek jag mig hes när Zlatan satte segermålet i den 86:e minuten. Målet som kvalificerade Sverige till playoff! På måndag kan dock Sverige lottas att möta Ukraina i playoff-spelet. Hur kommer i så fall Camp Sweden göra med sina 1000 flaggor som mer liknar Ukrainas än Sveriges nationsflagga?


Thoralf Alfsson

Sverigedemokraterna


 
 
Ingen bild

Mönsterås

19 oktober 2013 20:31

Hur man än vänder sig så har man ändan bak!

 
Ingen bild

Rune

19 oktober 2013 20:40

Joakim Carlssons högfärdiga ton känner man ju igen i många tidningar. Men det nalkas tider när de får hoppa ner från sina elfenbenstorn.

 
Ingen bild

Morningstar

19 oktober 2013 22:23

Skall bli intressant att se hur dom politiskt korrekta reagerar när Ukraina officiellt protesterar mot Sveriges val av flagg. Kommer väl bli syntax error som man säger med medföljande locket på. Som vanligt. Tiga ihjäl allt obekvämt verkar vara det enda dom är bra på.

 
Ingen bild

RobertSt2

19 oktober 2013 22:46

Du skall veta att jag har e-postat varenda journalist om att du var den första på denna nyhet! En svarade (Mikael Stengård) svarade med att 'Vad synd. Thoralf känner jag tyvärr inte till.'
Efter att ha gett honom detaljerna om vem du var: inte ett ljud!
Så är det väl att vara SD har jag förstått.

 
Ingen bild

Lotta

19 oktober 2013 23:07

I många MENA-länder som Afghanistan, Somalia osv går kvinnor täckta från topp till tå i allt från Burkor, Niqaber till slöjor. Anledningen menar man är för att slippa lystna blickar och för att eliminera risken för att bli våldtagen. Detta är det "normala" för dessa människor. Vad händer då när män från dessa länder, som ofta indoktrinerats från födseln att det är lösaktigt att visa ens den minsta lilla bit hud kommer hit där ingen går täckt utan man kan gå klädd i princip hur man vill? Är det tickande bomber som släpps in i landet? Är det orsaken till de allt fler gruppvåldtäkterna i Sverige? Finns det någon forskning när gäller detta? Om inte är det hög tid att någon börjar forska i ämnet.

 
Ingen bild

Stundtahl

19 oktober 2013 23:12


-otack är världens lön..
Ja,det påstår säkert även Peter Akinder&efterblivna gammelmedia i återhållsam dumhet.
I förtvivlan att nå gehör med ständigt lägre upplagor är fusk förödande.

 
Ingen bild

Lotta

19 oktober 2013 23:31

Akinder är så obetydlig att jag inte ens bevärdigar mig att skriva en kommentar gällande hans lögner.

 
Ingen bild

Tommy

19 oktober 2013 23:47

@Lotta
Vilka menar att man gör det för att eliminera risken för att bli våldtagen? Källa?
Vad menar du med att det är det "normala" för dessa människor? Att våldta allt som rör sig? Att ha burka för att skydda sig? Kan man generalisera och säga att def är så med alla från Afghanistan och Somalia( kvinnor bär burka för att skydda sig och männen är tickande bomber som indoktrinerats sedan födseln till att bli våldtäktsmän)?
Sedan brukar väl inte Afghanistan för övrigt inte räknas till Mena(och ofta inte Somalia heller)?

 
Lassekolja

Lassekolja

19 oktober 2013 23:49

Om Sverige möter Ukraina kommer det att se ut som att alla hejar på alla och eftersom dårskap verkar råda är det bara en tidsfråga till dess att alla spelar mot alla eller om PK får råda spelar alla MED alla i en enda flummig röra, i vilken alla röker på. Målstolpar och nät plockas bort och alla har likadana byxor och tröjor och 68-vänstern firar och ropar ÄNTLIGEN!!!
Enda chansen att undvika ovanst. är att SD växer kraftigt och att "CampSweden" läggs ned!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Stina i Stockholm

20 oktober 2013 04:17

Dagens journalister har aldrig varit så högutbildade. En flera år lång högskoleutbildning!
Resultatet:
*Ljugande
*Organiserad ommålning av verkligheten.
*Driver agendor som är politiska
*Undanhållande av viktiga fakta.
*Svårartat vänstervridna.
*Särskrivningen grasserar som på en förskola.
*Slafsigt o jävligt klädda. De ser ut som om de nyss vaknat i sopkontainer.

Trovärdighet noll.

Därcör tvingas de istället sitta inne på redaktionen och producera bajsartiklar om Britney Spears nya chuwavvha o dyl.

 
Ingen bild

Stefan A

20 oktober 2013 05:28

Desperata påhittade drev i flock för att sälja några flera lösnummer som man kan visa upp för tilltänkta annonsörer är det enda man duger till numera,det är synd media behövs, men inte dagens uppfostringsjournalistik, hela generationer av chefredaktörer och journalister behöver bytas ut, frågan är vilka av ägarna som klarar av det?

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

20 oktober 2013 09:25

Ja, "journalister" har ju lägst trovärdighet av alla yrkesgrupper i Sverige och när man läser Joakim Carlssons alster här så förstår alla varför!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Läckan

20 oktober 2013 09:29

Om SD haft en rikstäckande media så kunde ni nå ut till svenska folket med den här typen av information.

Nu verkar det mest som om SD har somnat in.

Andra försöket att få in skriften.

 
Ingen bild

Sven Dacke

20 oktober 2013 09:56

Som det är nu så är det bara några eldsjälar som Thoralf och några till som håller PK pressen på grillen, men var är alla övriga SD politiker i debatten. Endast ett fåtal är synliga med förstahands debattartiklar, resten ser nog på Idol.

När kommer mediasatsningen. Det räcker inte med Jimmies katt.

Snart är det val och det "sovande folket" vet inte vad som händer, och får aldrig reda på det

 
Ingen bild

Hm

20 oktober 2013 10:00

@Läckan
'Media' är en pluralform och utbytbart mot medier. "..en rikstäckande media.." är alltså en språklig oxymoron (självmotsägelse) och det skaver i hjärnvindlingarna att läsa det. Det tycks dock sprida sig som en gräsbrand och även bland avlönade 'journalister'.
Kan delvis hålla med om att SD borde vara mer aktiva på internet och inte lämna åt andra att göra jobbet.

 
Ingen bild

Nils DK

20 oktober 2013 11:00

Hm, att skriva "en" om något som är pluralis är inget oxymoron, men en kongruensfel.

 
Ingen bild

Lärare

20 oktober 2013 11:47

Vi är många runt om i landet som frågar oss:
"När kommer den stora mediasatsningen från SD"?

Det har pratats i över ett år om denna storsatsning.
Hörs inget öht nu.

DET ÄR KNAPPT ETT ÅR KVAR TILL VALET!
VAD VÄNTAR SD PÅ?

 
Ingen bild

Inge Sandén

20 oktober 2013 12:05

försöker igen.
Trots att båda kommentarerna fått klartecken"din kommentar är sparad.
Vad beror detta på,att det blivit så.

 
Ingen bild

Inge Sandén

20 oktober 2013 12:10

Så,nu funkade det.
Skriver något förkottat.
Thoralf får sin belöning och tack av svenska folket,för sin kamp för allt som är sant och rätt,med att över en miljon icke sovande lägger sin röst på Sverigedemokraterna i valet 2014

 
Sven Dacke

Sven Dacke

20 oktober 2013 12:18

För os som ofta läser denna blogg, och andra liknade, är det ingen nyhet hur det ser ut i landet.

Många av oss läser kanske http://www.sdkuriren.se/ som innehåller mycket och aktuell fakta. Men vanliga "svensson eller Nisse i Hökarängen" sitter inte och kollar den på webben.

Han ser på TV och läser dom "vanliga" tidningarna och det han får veta i dom är sällan positivt för SD.

Sverigedemokrater behöver egentligen ingen mediasatsning!

Det enda som behövs är ett helt annat "tryck" på mediaredaktionerna. Ställ dom mot väggen, besök dessa redaktioner och banda alla samtal ( öppet) och ställ dom mot väggen om dom vägrar släppa in SD i debatten.

Jag vet att det finns SD medarbetare som kan och vågar, men varför sker det inte


http://www.sdkuriren.se

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 oktober 2013 12:20

Ser Reinfeldt på tv nu. Bredvid honom synns deras nya slogan. "Alla behövs".
Med tanke på all invandring som Moderaterna verkar uppskatta och den förändring av vårt land, som de stödjer med Moskeer och allt annat så är väl "Allah behövs" mera sanningsenligt...tyvärr...

 
Ingen bild

Lotta

20 oktober 2013 12:24

@Tommy

Det är konstigt så fort någon skriver ett inlägg där islam eller muslimer kritiseras så rusar islams förste beskyddare signaturen Tommy till dess försvar. Är du månne själv muslim? Så till mitt inlägg. Jag skrev först MENA-länder utan att specifikt uppge något land. Afghanistan och Somalia la jag till senare och glömde då ändra till muslimska länder, ett misstag jag får ta på mig. Du efterlyser källa, uppenbarligen känner du till Internet, sök själv. Hur du givet vad jag skrivit både innan och efter "normala" kan tolka det som att jag menar att det "normala" är att våldta allt som rör sig övergår mitt förstånd. Det vill säga om du inte vill spela dum? Var skriver jag att det gäller ALLA? Den uppmärksamme kan se att jag ställer ett antal frågor i slutet av mitt inlägg, närmare bestämt fyra (4) stycken frågor. Du vet, meningar som slutar med detta tecken: ?

Lite källor:

Det allra värsta exemplet, även om han blev motsagd är en imam som tyckte att spädbarn skulle bära slöja för att slippa bli våldtagna:

http://english.alarabiya.net/articles/2013/02/03/264031.html

http://edition.cnn.com/2013/07/03/opinion/burleigh-rapes-tahrir-square/?c=&page=1


http://islam.se/kvinnosyn/slojan/

http://www.p4.no/story.aspx?id=272134


http://www.newsmill.se/artikel/2009/10/11/hijab-den-goda-moralen-och-dygdens-v-ktare

I slutet av artikeln ovan finns ytterligare länkar som kan vara nyttiga att ta del av. Vilket är ditt svar på varför Sverige ligger tvåa i världen när det gäller antalet våldtäkter?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12417039.ab

Tänkte visa en länk till källan från FN-organet UNODC men av någon oförklarlig anledning finns inte Sverige längre med på listan, man kan undra varför och på vems uppdrag den för Sverige föga smickrande informationen tagits bort?

http://www.nationmaster.com/graph/cri_rap_percap-crime-rapes-per-capita

 
Ingen bild

Medborgaren

20 oktober 2013 12:49

@Hulda
Mittiprick, dagens bästa kommentar, hittills!
SD borde kontra med Allah behövs inte!

Samtidigt undrar man ju var arbetarepartiet stockholmsmoderaterna tagit vägen, kanske man konstaterat egna fiaskot med arbetslinjen där sjuka o skadade kastats ut i kylan utan ersättning eller möjlighet att få jobb o kunna leva ett drägligt liv..........

Empati till folk som drabbats av olycka är ju bevisligen inte Reinfelts eller Alliansens starka sida direkt!

 
Ingen bild

Lotta

20 oktober 2013 12:50

"När moderaterna sedan en tid fallit i mätningarna - och är nere på cirka 25 procent och ibland ännu lägre - har inte väljarna gått tillbaka till småpartierna. Samtidigt som Reinfeldt tappar så betyder inte detta att småpartierna äter sig större på hans bekostnad. Tidigare M-sympatisörer går antingen till soffan eller över den så kallade blockgränsen till S". Avdelningen snillen spekulerar? Nej, det är Östrans politiske chefredaktör Akinder som i gårdagens tidning dryftar sina teorier. Den bevisat storljugande sk politiske chefredaktören nämner inte med ett ord landets mest växande parti som snart tredubblat sin storlek sedan valet 2010: SD. Inte ett dugg förvånande med tanke på att Akinder gjort sig känd som en riktig fanatisk SD-hatare av rang. Sanningen är att SD plockat röster från, (om inte alla partier så i alla fall de flesta av 7-klövernpartierna) främst från just M och S. Hur många det blir i slutänden kommer visa sig i valet nästa år.

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 oktober 2013 13:16

För mig är det viktigaste att Miljöpartiet får ett så lite inflytande som möjligt efter nästa års val. Som landsbygdsbo ser och hör jag hur alla regler försvårar livet här.

Som Svensk ser jag deras otroligt naiva invandringspolitik som rent av farlig för Sverige.

 
Ingen bild

Ludvig

20 oktober 2013 14:09

Joakim Carlssons skrivande är så meningslöst, så det hoppar jag över. Blev glad när Thoralf hade sitt genmäle till Ahonen. Befriande med sanningen.

 
Ingen bild

KKK KortKoncistKärnfullt

20 oktober 2013 14:40


Varför finns det ingen buddhismofobi i Sverige?

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

20 oktober 2013 14:57

Och inte heller tycks det finnas någon fobi mot Hinduism,Rasta/Pasta Fari eller någon av de kristna avarterna?
Eller Wicca, Djävulsdyrkare och Asatroende.

Viss fobi/hat mot Judendomen finns onekligen men det är inte längre nazister eller kristna som är den dominerande gruppen bland dessa.

 
Ingen bild

Tommy

20 oktober 2013 16:17

@Lotta
Nej. Jag är inte muslim. Jag har helsvenska föräldrar och är medlem i svenska kyrkan, ler.
Det jag går igång på är generaliseringar, och svart/vitt-tänkandet som kännetecknar många skribenter härinne. Jag kan också provoceras av konspirationstänk in absurdum och totala domedagsprofetior.

Ang.våldtäktsstatistik: Tyvärr är det väl inte svart eller vitt ens här. Det genomfördes en lagstiftningsförändring 2005 som gjorde att antalet sköt i höjden. Brå har väl forskat en del i ämnet. Det är väl också ytterst komplext att jämföra olika länder såvitt jag vet.

 
Ingen bild

Who

20 oktober 2013 16:59

Glöm alla kyrkor!

Det är tillräckligt med denna fanatiska religion!

GUD är DÖD!

 
Ingen bild

Ramelbuljong

20 oktober 2013 17:05

@Tommy, "Ang.våldtäktsstatistik: Tyvärr är det väl inte svart eller vitt ens här."

I ärlighetens namn så är det mest svart eller åtminstone mörkt. De vita kan du räkna på handens ena fingrar. Så försök inte med något allmänt svammel om BRÅ.

 
Lassekolja

Lassekolja

20 oktober 2013 17:46

@Who, om Du anser att Kristendomen, det Kristna budskapet, är "fanatisk(t) och leder till DÖD", hur ser Du då på islam?

@Tommy, vore intressant att/om Du nämner det positiva med västvärldens mest omfattande och vidlyftiga invandring, som till allt för stor del består av analfabeter från Mellanöstern och Nordafrika(MENA), vad anser Du att den tillför oss svenskar i Sverige?

http://www.status.st

 
Ingen bild

Pågens

20 oktober 2013 18:01

@ Ramelbuljong

Tommy tillhör de ”nypåstigna” som försöker sätta svammelrekord utan att något vettigt blir sagt. Har varit några ”nypåstigna” senaste tiden som kört med denna lustigfikationstaktik. Lika roande att ögna igenom hans kommentarer som att oskadliggöra mördarsniglarna i trädgården.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

20 oktober 2013 18:04

Det är väl så att vissa sexuella övergrepp som tidigare klassades som sexuella övergrepp nu fick benämningen våldtäkt.

Och överrepresentation av vissa grupper kan väl knappast skyllas på denna ändring?

 
Ingen bild

Leon

20 oktober 2013 18:14

Hela denna "affär" är ett resultat av "privatiseringen" av kommunikationsmarknaden och den "frihet" aktörerna har till prissättning av tillhandahållna tjänster. Prisättningen sker givetvis med utgångspunkt från "marknadsbedömningar" för att åstadkomma en vinstmaximering. Företag som getts tillstånd av PTS att agera på marknaden har då också rätten att verka enligt företagsekonomiska principer. Jag tror nog att få önskar en återgång till ett statligt "kommunikationsmonopol" med en verksam aktör. Televerket/Telia rosade på sin tid knappast marknaden med sina brister i funktionalitet och högst godtyckliga prissättning.

Det osmakliga i denna affär är Tele2;s "våldsamma" överdebitering av en av polisen efterfrågad tjänst. Du ska ha all heder Thoralf för ditt avslöjande av denna affär speciellt om det också innebär att Tele2 backar och fortsättningsvis visar större återhållsamhet i sin prissättning. Att "traditionella" media av politiskt motiverad missundsamhet inte ger dig det erkännande du förtjänar är knappast förvånande....men inte desto mindre i högsta grad anmärkningsvärt.

För att komma till rätta med att motsvarande situationer åter uppkommer med orimliga kostnader inte uppkommer ser jag bara en lösning. Detta är att PTS vid tillståndsgivning, eller förlängning av nuvarande tillstånd inför en tvingande villkorsklausul. En operatör åläggs i avtalet att med hot om vite att tillhandahålla myndigheter efterfrågade uppgifter. Visserligen skulle operatören kunna debitera myndigheten vad som skulle kunna betecknas som ett rimligt "tekniskt själkostnadspris" men inte mer. Vägran eller obstruktion att lämna efterfrågade uppgifter skulle då medföra att operatören tilldöms ett kännbart vite... det ska kosta att inte lämna uppgifterna. Och i förlängningen, vid upprepade brott mot denna villkorsklausul, ett ekonomiskt kännbart indragande av tillståndet

 
Ingen bild

Tony

20 oktober 2013 19:39

@ KKK KortKuncistKärnfullt.

Den enda fobi som finns i Sverige är väl den
nationalistfobi som Massinvandrings förespråkarna
står för. Buddister beter sig helt normalt emot
andra religioner, och levnadssätt till skillnad
från en annan religion!

 
Ingen bild

Thoralf A

20 oktober 2013 19:44

Leon

Delar din uppfattning helt och hållet.

 
Ingen bild

Tommy

20 oktober 2013 22:43

@Pågens
Jo efter att du förstått huliganismens mekanismer efter att ha läst folks kommentarer ang. Camp Swedens flaggor förstår jag att du har en nivå till. Känns som vi roar varandra...

 
Ingen bild

VargMan

21 oktober 2013 08:48

@ Tommy
Du har rätt i att lagen ändrades 2005, och att det blev en ökning av anmälda våldtäkter.
Det du inte skriver, eller kanske inte brytt dig i att kontrollera, är att det skett en ökning av antalet anmälda våldtäkter mellan 2005 till 2012 med nära 70%!!

Trots den strängare lagstiftningen så har andelen fällande domar sjunkit rejält. Det är faktiskt så illa att det i absoluta tal är mindre fällande domar nu när det anmäls ca 6500 våldtäkter/år mot 2005/2006 då det "bara" var cirka 4000 per år..

Så oavsett om du jämför med andra länder eller ej, så är utvecklingen helt åt h-e.
Antalet anmälda sexualbrott har under perioden 2005-2012 "bara" ökat med 45%..
Alla siffror från BRÅ

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards