thoralf

Direktlänk till inlägg 6 november 2013

BLOGGPLATSEN

Av Thoralf Alfsson - 6 november 2013 11:22

Problemen med att använda Bloggplatsens bloggportal blir bara värre och värre, inte minst för mina läsare som försöker kommentera mina blogginlägg.


Jag har försökt kontakta ansvariga på Bloggplatsen utan att få någon som helst respons eller svar på mina mejl. Nu undrar jag om det finns andra som använder deras bloggportal ibland mina läsare som har fått samma problem.


Eller är det bara jag som har dessa problem!

 
 
qat

qat

6 november 2013 11:28

Jag tycker nog att det största problemet med Bloggplatsen är avsaknaden av support. De skiter fullständigt i vad som händer här inne och svarar inte på några som helst frågor. Så har det alltid varit (eller åtminstone så länge jag bloggat här - vilket är sen den 14 januari 2009). Beklagligt. Men tills jag vet hur jag på ett smidigt sätt kan föra över alla mina blogginlägg till en annan portal så är jag fast här. Mina ord är guld värda och de får inte försvinna.

http://softkitty.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

UncleBob

6 november 2013 12:04

Hej Thoralf!

Jag måste först säga att jag inte är expert i ämnet men vill ge lite input på valet av den webplattform du använder. Du har nu under flera år målmedvetet arbetat upp bloggen till en stark maktfaktor i den svenska "bloggosfären". I mina ögon har du seglat upp på förstaplatsen för politiska bloggar i Sverige...
Att du har fått ett stort genomslag visar inte minst det stora antalet skribenter som återkommande kommenterar dina välskrivna artiklar. Att bloggen är en obekväm nagel i ögat på PK-företrädarna visas inte minst av den hätska utfall du utsätts för i media och på fulbloggar av våra politiska motståndare. Det är det bästa betyget du kan få!

Att byta blogglösning så här ett år innan valet är nog inte att rekommendera. Det är ett stort steg som är bättre att skjuta på till EFTER valet.
Bättre då att till dess skriva en "problemlösare". dvs en flik där du går igenom kända buggar och problem och förklarar hur man kommer tillrätta med dem.
"Säkerhetskoden" här ovan t.ex kan ibland ge konstiga felmeddelanden och kräva ett andra försök.
Länkar som anges i inlägg blir inte automatiskt klickbara..osv osv

Nuförtiden skriver jag oftast mina inlägg i en extern ordbehandlare och sparar texten som ett dokument. Först därefter klistrar jag in texten i kommentarsfältet. På så sätt kan jag återposta det om det skulle "försvinna"
Värst är nog att inlägg "försvinner" (som om du hade censurskalle).

Gör en sammanställning av problemen du och vi läsare har rapporterat och lägg upp en ruta där förklaringar och förslag kan presenteras.

 
Ingen bild

Fredde

6 november 2013 12:43

Aftonblaskan har "Extra" Tårtkvinnan talar ut. Hatar rasism! Hmmm ska vi gissa att fokus kommer flyttas till kvinnan som kommer bli hjälte för aftonlögnen?

Fy fan vilken rutten tidning!!

 
Stefan K

Stefan K

6 november 2013 12:48

Ja, inte sällan måste man posta samma inlägg 2-3 gånger innan det publiceras.

Lite O.T du kan ta med dig Thoralf.
Vår statsminister har inte nämnt ett ord om gårdagens tårtkastning, de hot och bombdåd som Sverigedemokrater råkat ut för denna vecka. Inte ett ord. Är det så en värdig statsminister agerar?

Några ord Jimmie kan ta med sig till nästa partiledardebatt:
"Hoppas nu att Gustav Fridolin inte köpt en tårta för att illustrera Alliansens politik".

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

lennart l

6 november 2013 13:16

"Stefan K 12:48
Gustav Fridolin har redan kört tårttricket under en riksdagsdebatt, dock utan fysisk tårtkastning. Den verbala pajkastingen mot SD pågick dock som vanligt.

 
Ingen bild

Skånepåg

6 november 2013 13:31

O.T

Jimmie Åkesson attackerad tidigare: http://www.youtube.com/watch?v=_OXTKrxZLWE

Vänsterpacket bör sig åt som de "sumpråttor" de är.

 
Ingen bild

boa

6 november 2013 13:57

Aftonbladet tycks ha blivit en samlingsplats som för fram kriminella landsförädares åsikter. Hatar hon rasism så skall hon inte angripa Jimmie Åkesson. Det finns andra att vara kritisk mot som har orsakat detta samhälle i kaos med en oansvarig massinvandringspolitik. Om jag har tolkat SD-politiken rätt så förespråkar de en ansvarsfull reglerad invandring hit. Med reglerad invandring bör menas att de som beviljas tillträde hit granskas beträffande psykisk hälsa, smittosamma sjukdomar och bedömes vara fria från kriminella belastning. Med sådana kontroller skulle händelser som dubbelmorden i Östergötland samt trippelmordet på bussen i Norge kunna begränsas. Invandraren skall också medverka till att styrka sin identitet.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

6 november 2013 15:22

Ja, den här "tårtkvinnan" verkar bara ha läst Aftonbladet och Expressen och kollat på SVT för hon har ju inte en susning om vad Sverigedemokraterna står för.

När det gäller ämnet i tråden om bloggplats har jag ingen erfarenhet av just Bloggplatsen. Kör mina egna bloggar på egna domäner på olika webbhotell och det brukar fungera bra så länge de ligger på Linuxservrar och att man uppdaterar WordPress när det kommer nya versioner. Vet även många som kör via WordPress direkt och även via Blogspot och fördelen där är att man slipper uppdatera själv och det går att använda egna domännamn även där, men det fungerar inte lika bra mot sökmotorerna så det är både för- och nackdelar.

http://karlskronabloggen.se

 
Stefan K

Stefan K

6 november 2013 23:19

@Lennart
Det var precis det jag åsyftade. Lägger Åkesson fram orden, borde det locka lite till skratt hos de närvarande och lite skratt behövs i dessa tider.

http://petterssonsblogg.se

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

7 november 2013 07:17

Kom gärna till Blogspot.

http://detopaverkadesinnet.blogspot.com

 
qat

qat

7 november 2013 10:55

Som jag skrev längst upp så förstår jag att du har någon typ av problem med Bloggplatsen (vilket som sagt inte är konstigt) men vad är det för problem? Framgår det av något tidigare inlägg?

mvh/ qat

http://softkitty.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sladden

7 november 2013 11:14

Om du äger thoralf.bloggplatsen.se så är det bara att byta leverantör och peka om till den nya leverantören. Lätt som en plätt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards