thoralf

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

SMÅTT O GOTT

Av Thoralf Alfsson - 28 oktober 2013 23:01



 
 
Lassekolja

Lassekolja

29 oktober 2013 00:06

Dom sista två minuterna av Assar Lindbeck´s tal lät som hållna av en Sverigedemokrat. Kontrasten är när Annie Lööf viftar med armarna under C-kongressen och manar till alla utomeuropéer:
KOM HIT! KOM HIT! Man undrar ju vad Arvid L. hade tyckt om det!?!
Ibland är Janne Josefsson extra bra, som här när han sätter PK på plats! Även när han för ett par år sedan i radio tillkännagav att "vi journalister har inte varit ärliga när vi dolt de negativa konsekvenserna av invandringen"!
Skall man skratta eller gråta åt den tredje videon? Jag gör varken eller utan lyssnar bara på den fina gamla 70-talsdängan, som både Bob Marley och senare även Boney M hade en stor hit med. Får mig att bli lite nostalgisk och tänka på Boney M´s stora hit "Elute", den går jag in och lyssnar på nu! Hej då!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Magentan

29 oktober 2013 00:34

Professorn i nationalekonomi, Assar Lindbäck, anser att
ett rikt land som Sverige med nio miljoner invånare i en värld med många miljarder fattiga kan omöjligen ha fri invandring. De MÅSTE ha en restriktiv invandring.

Det är ju alldeles solklart. Man behöver absolut inte vara professor i nationalekonomi för att inse ett så självklart faktum. Alla sverigedemokrater har insett detta redan från början, och det är det som är den enorma skillnaden mellan alla godhetsidioterna i 7-klövern och SD.

 
Ingen bild

Stefan från Strömstad

29 oktober 2013 06:29

”– Ett rikt land som Sverige med nio miljoner invånare i en värld med många miljarder fattiga kan omöjligen ha fri invandring. De måste ha restriktiv invandring. Och den måste vara ganska restriktiv om man ska skydda löner och välfärdssystem i rika länder. Det är fullständigt ofrånkomligt, sade Lindbeck.”

När Lindbeck är färdig applåderar hela det sorgliga sällskapet fåntrattar med Lööf och Hamilton i spetsen(den ormen lyckades visst slingra sig in också).
Att det i stora stycken är precis, exakt och på pricken detsamma som SD säger i parti och minut i riksdagen verkar dom inte ägna en endaste tanke åt!!

Varför inga våldsamma utfall mot Lindbeck som brukligt är av Hamilton när den enfaldige kraken vädrar främlingsfientlighet och vill torgföra sin enorma godhet?

Varför går inte Lööf upp i falsett som vanligt och med brösttoner ondgör sig över Lundbecks brist på medmänsklighet?

Frågor, frågor alla dessa frågor som inte får svar!

ps.
Svaret ligger nog kvar i boxen som Lundbeck talade om inledningsvis :-)
DS

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

29 oktober 2013 07:15

Undrar om någon på Centerbänken fattade vad Lindbeck ?

 
Ingen bild

UncleBob

29 oktober 2013 07:42

Kan inte någon ta en sur disktrasa och torka bort det enfaldiga flinet hos en självgod partiledare för centern?
Jag kommer att bli bönhörd då hon och hennes nyliberala Stureplanscenter förpassas ur riksdagen. Det vet hon och hon vet att vi andra vet det.

 
Ingen bild

SM811

29 oktober 2013 09:47

Muslim Women Driving Car
http://www.youtube.com/watch?v=dPVIo25lnEE

 
Ingen bild

Anders

29 oktober 2013 14:49

Jag kan ej förstå varför vi klagar på invandring...om folk vill komma hit och skaffa en utkomst inga problem för mig. Problemet är ju att vi har en katastrofal flyktingpolitik, tycker faktiskt att man ska skilja på detta. Bekämpa flyktingpolitiken och inte invandringen.

 
Ingen bild

Magentan

29 oktober 2013 15:31

Invandrare är en person som varaktigt flyttat till ett land. Ordet invandring innefattar alltså alla människor som varaktigt flyttar hit, antingen de deltar i arbetskraftsinvandring, flyktinginvandring eller t.ex anhöriginvandring.

 
Ingen bild

Göran

29 oktober 2013 15:34

@Anders,

Tänk så olika vi människor kan vara. Jag klarar inte av att se skillnad på en flykting och en invandrare, gör Du ?

Jag tycker inte att Sverige ska släppa in de som inte kan tillföra ingenjörskonsten något matnyttigt. Sverige var på världslistans tredje plats innan mitten av sjuttiotalet. Efter detta så sjunker vårt land allt längre ner på listan. För dagen omkring femtonde plats, tror jag. Sverige borde ligga bland de bästa särskilt med tanke på att vi inte var aktivt involverade eller utsatta för andra världskriget. Se vad tyskarna har åstadkommit, med tanke på att hela Berlin var sönderbombat i mitten av fyrtiotalet. Jag menar att svensk industri var intakt medan andra fick börja om från början. Det förefaller mig som om svensk administration bedriver ett självskadebeteende för att till varje pris bli och vara sämst. Jag är härför inte förvånad över att Sverigedemokraternas verksamhet stör de destruktiva elementens framfart. Vi nationalister önskar se ett välmående land utan förtryck varken från vänster eller höger.

 
Ingen bild

Tony

29 oktober 2013 15:39

@Anders:

"Om folk vill komma hit och skaffa sig en utkomst"
Jo men det är väl precis det som många här gör,
rasar över flykting politiken, inte över nytto invandringen,
men den övervägande delen av dem som kommer hit går direkt
in i bidragssvängen och blir kvar där!

 
Ingen bild

Putte

29 oktober 2013 17:19

@Anders,

Nu är det ju så att vi har Europas högsta arbetslöshet, så var ska dina invandrare jobba?

Sedan en annan sak, som inte är svar till Anders. Jag hörde på nyheterna att de har polioepidemi i Syrien. Vem kollar att syrierna som kommer hit inte bär på den smittan. Vad jag vet vaccinerar man inte mot polio längre i Sverige, men multikultarna tycker väl att rett lite svinn bland svenskarna inte är något problem.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

29 oktober 2013 18:26

OT : Den ofrivillige brandvakten: Ny barnvagn stucken i brand i Bergacentrum Borgarevägen 7B ,pensionsräddare område med en del Konsumbananer ,som några av dem bla eldade upp halva köpscentret Rimsmeden för några år sedan.

Tänk att det är något visst med lågor och rök i vissa läger
Gubben o Gumman tycker det är mentalsjukt men det är ju vi det

 
Ingen bild

Farbror Sven

29 oktober 2013 18:43

Jorå , Hyltan ,Bjälebo. Bråbo,StoraBråbro ,Gullhanetorp,Applakulla,Äshult,Lundsbacka ,Brånäs, Humleryd,Humlenäs,Sanden,Kråkenäs ,Björnhult ! Vad är det då med dessa byanamn ? Jo där bor det folk som i söndags fick upplysning om sjukvård och tandvård för bara 50 :- gången , ja nu gäller detta inte för oss svenskar utan för flyktingar som uppehåller sej illegalt i Sverige !

 
Lassekolja

Lassekolja

29 oktober 2013 18:57

Våra förfäder såg till att genom hårt arbete, flit och pliktkänsla bygga Välfärdssverige åt oss. Dom nästan utrotade dessutom polio, TBC, loppor och löss m.m och avskaffade tiggeriet.
Nu kämpar sju partier av åtta + hela mediaetablissemanfget med att riva ner alltihop igen. Ett enda parti kämpar emot, Sverigedemokraterna, våra hjältar Sverigedemokraterna! Det är som Davids kamp mot Goliath men det måste gå, vi skiter i om vi kallas främlingsfientliga rasister eller värre. Vi vet att vi har rätt och hur skall vi annars kunna se våra barn och barnbarn i ögonen och svara på deras fråga:
Morfar-mormor/Farfar-farmor, HUR KUNDE NI GÖRA SÅ HÄR MOT OSS????

http://www.status.st

 
Ingen bild

Blåsippan

29 oktober 2013 20:08

Bra jobbat farbor Sven.

 
Ingen bild

Stefan A

29 oktober 2013 20:54

Tycker att Svenskar skall ha jobben I SVERIGE först(till skillnad mot Mona Sahlin) innan man bjuder ut Svensk arbetsmarknad åt hela världen, så konstig är jag...är väl rasist förstås, men man får försöka överleva ändå....

 
Ingen bild

Stora Småland

29 oktober 2013 21:20

G&G, två tonårstjejer satt och filosoferade , den ena: igår kväll hittade jag en kondom på verandan , den andra : Sssssss.....veranda va e de för nåt !

 
Ingen bild

Mona

29 oktober 2013 21:39

http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b03ghfyp/Quitting_the_English_Defence_League_When_Tommy_Met_Mo/

 
Ingen bild

Magentan

29 oktober 2013 22:25

OROAS DU ÖVER VALFUSK i de kommande valen 2014?
Nu kan du hjälpa till att sätta stopp för valfusket!

Det är hög tid att att anmäla sig som valförrättare under supervalåret 2014.

Valmyndigheten tar emot intresseanmälningar från dig som vill vara röstmottagare i EU-valet den 25 maj 2014 och i de allmänna valen den 14 september 2014. Du behöver inte uppge dina partisympatier.

Läs mer här om detta!

http://www.friatider.se/satt-stopp-for-valfusket-bli-valforrattare

 
Ingen bild

Jag

30 oktober 2013 17:37

"Jo men det är väl precis det som många här gör,
rasar över flykting politiken, inte över nytto invandringen,
men den övervägande delen av dem som kommer hit går direkt
in i bidragssvängen och blir kvar där!"

Läs det du skrev igen. Antingen är du rasistisk och me ar att invandrare väöjer att hamna i "bidragsvängen" eller så menar du att de hamnar i "bidragsvängen" pga av politikers agerande och strukturell rasism.

 
Ingen bild

Jag

30 oktober 2013 17:44

För att illustrera att Josefsson har fel så studera Fredrik Molins agerande som kommunalpolitiker.
Sådana politiker/tyckare hör inte hemma i en civiliserad demokrati! (Tyvärr är han ju inte ensam inom SD att bete sig som en 10-åring alternativt rättshaverist, han är ju snarare normen på hur sds förtroendevalda beteer sig. Även bloggens innehavare är ju dömd för förtal och utreds förtillfället av polis för ytterliggare ett fall av förtal).

 
Ingen bild

Farbror Sven

30 oktober 2013 18:00

Till" Jag" , är du dum eller är du född sån ?

 
Ingen bild

Jag

30 oktober 2013 19:16

@farbror sven

Så du tycker, utav din kommentar att döma, att i det offentliga rummet ska man få bete sig hursom helst?
Svära, förnärma, förolämpa andra människor är alltså helt enligt din agenda?

 
Ingen bild

Farbror Sven

30 oktober 2013 19:25

" Jag" menar du att dina kommentarer tillhör dom absolut snällaste ?

 
Ingen bild

Jag

30 oktober 2013 19:37

@farbror sven

Nej, men oftast håller jag en civilicerad ton.
Och jag sitter inte som filkvald i en kommunstyrelse.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards