thoralf

Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

GENMÄLE VÄNSTERPARTIET

Av Thoralf Alfsson - 20 juli 2013 00:54

Har fått ett kort genmäle publicerat i Barometern.


http://www.barometern.se/reagera/med-vs-politik-bygger-man-inget-valfardssamhalle(3863421).gm

 
 
Ingen bild

Morningstar

20 juli 2013 04:51

Lämnade en kommentar men märkte att det var förhandsmodererat. Hyser väl inte alltför stora förhoppningar om att det går igenom då jag var väldigt positiv till inlägget.

 
Ingen bild

Kalle Karlsson

20 juli 2013 07:26

Fantastisk tidning Barometern, få ihop så mycket text och så många artiklar utan att glida in på Sveriges viktigaste fråga, invandringsfiaskot.

 
Svensson

Svensson

20 juli 2013 07:52

Bra jobbat Thoralf,du är min hjälte :)

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2013 08:57

Tänkte just fråga om förmodereringen, gäller den alla eller endast utvalda? Mitt inlägg måste också granskas av moderator. Lägger in det här för det lär nog inte godkännas:


Jag är oerhört trött på att läsa 7-klöverns patetiska floskel om att ställa svaga grupper mot varandra. Det är endast ett sätt att skjuta på budbäraren och frångå sitt ansvar för djupt orättvisa beslut man tagit. Att låta individer som inte har i landet att göra få sjuk- och tandvård samt mediciner för 50 kr som ingen annan har rätt till är inte att ställa svaga grupper mot varandra, det är att premiera den ena gruppen på bekostnad av den andra.

 
Ingen bild

Gute

20 juli 2013 09:14

Det är bra att SD syns i media, och nu vill skattebetalarna ha reda på hur mycket det kostar att vårda illegala invandrare, 35 000 nya patienter lär ju kosta en del.

När kommer siffrorna att läggas upp på bordet för allmänheten?

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 juli 2013 10:59

Gute...
Statens miniräknare som räknar ut alla kostnader runt invandringren "saknar" tyvärr = -knappen. Den kommer med säkerhet ändå att användas när kostnaden för de illegalas sjukvård ska räknas ut...

Beloppet som all invandring kostar Sverige är en väl förborgad hemlighet. Skulle det beloppet komma ut till allmänhetens kännedom, då får SD 95% av väljarstödet på nägra timmar...

 
Ingen bild

OH

20 juli 2013 11:31

När det gäller kostnader som belastar invandringsindustrin har de 7:s gäng intern beslutat, förmodar jag , att det skall gå på löpande räkning och skall således icke belasta någon viss period, varken år eller decennier.Eventuella redovisningar är därmed ej nödvändiga .

 
Ingen bild

Stundtahl

20 juli 2013 11:42

@ 08:57
Bra Lotta!
Bättre kan inte denna politiska skandal beskrivas.

Hoppas att denna -Riksdagens skamfläck snarast når internationell kännedom.

 
Ingen bild

Kalle

20 juli 2013 13:23

vänsterhycklarnas välfärd består av att vänsterfolket skall leva lyxliv på andras bekostnad! kanske därför de vill ha invandring så det fylls på med fattig folk som skall tryckas in i förortsghetton och bli lydiga arbetare under de som gjort karriär i vänsterpartiet.

kollar man på vad vänsterpartister lever och tjänar så ser man att de lever lyxliv med miljonlöner och bor i överklassområden. och allt bekostas av skattebetalarna.
se Jay Lenos roliga komentarer om kommunisters drömbil, jämnför sedan med västerländska bilar från samma tid som hade allt en bil bör ha.
http://www.youtube.com/watch?v=Ozzlbrh6Tfc&list=PLcAFCEDZU39xYLamb1NBGW_14DrieamN2

föresten varför skall svt få tjäla tvlicenspengar när de inte producerar annat än politisk inoktrinerings-tv.
vänsterfolket på svt redaktinerna tycker alla likadant. och lever inom samma höginkomstområden i innerstan av alla städer.

hör hur Paulo läxar upp en mediaarbetare, hade han vart svensk Sdare brukar svt avsluta och spela musik.
http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw

 
Ingen bild

Skånepåg

20 juli 2013 14:34

Kollat Thoralfs genmäle i Barometern. Att tidningen släppt igenom alla dessa positiva kommenterer är sensationellt. Hur länge får de månne stå kvar?

 
Ingen bild

Katoden

20 juli 2013 17:45

Skånepåg kl 1434 - ja plötsligt är det ett stor antal som ställer upp för Thoralf och som gillas av dem som läser. Det borde vara en signal till ägarna för Barometern.

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2013 18:06

Undrar bara så där varför endast Thoralfs repliker går att kommentera? Inte någon av vänsterpartisternas är öppen för kommentarer.vad är Barometern rädda för?

 
Ingen bild

Lotta

20 juli 2013 18:18

@Stundtahl

Tack för ditt inlägg:-)

 
Ingen bild

Thoralf A

20 juli 2013 18:19

Lotta

Jag har noterat samma sak och tror det beror på de fördomar som webbansvarig på Barometern har om sina läsare.

 
Ingen bild

Morningstar

20 juli 2013 18:29

Kryss i taket, det gick igenom! Fantastico! Sommar-vikarie kanske?

 
Ingen bild

Observer

20 juli 2013 20:19

@ Mornigstar
Kanske har man börjat acceotera vad s.k "vanligt" folk tycker.En del av dessa är kanske prenumeranter och sådana ska man vara rädd om om man ser till vad papperstidningarna tappar i prenumerationsstock numera.Är det fråga om en tillnyktring på tidningsredaktonerna är det bara att vara glad.Eller en sommarvikarie med åsikter som inte är politiskt korrekt färgade?

 
Ingen bild

Zigge

20 juli 2013 20:34

Det är bra att ni kollar upp fulmedia,men jag kan ge dig ett litet tips, gå in i kommunens papper och titta under "gode män" så ska du få se på svindleri i den högre klassen. Lägenheter hyrs ut i andra hand till de ensamkommande,förstakontraktet ligger oftast hos de politiskt valda eller deras närstående,ibland kan man hitta upp till tjugo lägenheter som du och jag,och alla skattebetalare ska betala.

Det rimmar väldigt dåligt med Gode män.

 
Ingen bild

Thoralf A

20 juli 2013 21:15

Zigge

Skicka mig ett mejl med lite mer uppgifter så skall vi gräva

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

20 juli 2013 23:01

Kalle : Bra inlägg

 
Ingen bild

Maja Dacke

21 juli 2013 17:25

Thoralf och Zigge - jag hoppas att ert grävande snart ger ett gott resultat som vi får läsa mer om här.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards